TV-serier jag rekommenderar

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

TV-serier

Inläggav antonius » 2016-05-01 10:33:29

KrigarSjäl skrev:Kände igen mig duktigt i McConagheys snut kan jag säga.


Då borde du se honom i "Dallas Buyers Club". Den rollen gav honom en Oskar... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21856
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

TV-serier

Inläggav Livet4Life » 2016-05-01 11:09:12

FUTURAMA!!!!
Livet4Life
 
Inlägg: 80
Anslöt: 2016-04-01

TV-serier

Inläggav KrigarSjäl » 2016-05-01 11:16:51

antonius skrev:
KrigarSjäl skrev:Kände igen mig duktigt i McConagheys snut kan jag säga.


Då borde du se honom i "Dallas Buyers Club". Den rollen gav honom en Oskar... :-)063

Handla inte om skådis, handlar om manus.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

TV-serier

Inläggav antonius » 2016-05-01 11:25:12

KrigarSjäl skrev:
antonius skrev:
KrigarSjäl skrev:Kände igen mig duktigt i McConagheys snut kan jag säga.


Då borde du se honom i "Dallas Buyers Club". Den rollen gav honom en Oskar... :-)063

Handla inte om skådis, handlar om manus.


I vilket fall en otroligt bra film, både bra skådisar och ett gripande drama både från McConagheys och Jared Leto som renderade dem varsin Oskar... :-)063
antonius
 
Inlägg: 21856
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

TV-serier

Inläggav colaflaska » 2016-05-01 20:10:18

Mountain_lion skrev:Första säsongen av true detektiven var riktigt bra. Både manus, karaktärer och miljöer. Sedan var det även riktigt bra skådespelarinsatser.

Om jag har förstått rätt blev den serien rätt kass efter första säsongen va? Har varit sugen på att se den ett tag.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

TV-serier

Inläggav slackern » 2016-05-01 20:11:21

colaflaska skrev:
Mountain_lion skrev:Första säsongen av true detektiven var riktigt bra. Både manus, karaktärer och miljöer. Sedan var det även riktigt bra skådespelarinsatser.

Om jag har förstått rätt blev den serien rätt kass efter första säsongen va? Har varit sugen på att se den ett tag.


Nej du jag tycker att andra säsongen är värd att se. Den är jävligt mörk och korrumperad.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav colaflaska » 2016-05-01 20:17:31

slackern skrev:
colaflaska skrev:
Mountain_lion skrev:Första säsongen av true detektiven var riktigt bra. Både manus, karaktärer och miljöer. Sedan var det även riktigt bra skådespelarinsatser.

Om jag har förstått rätt blev den serien rätt kass efter första säsongen va? Har varit sugen på att se den ett tag.


Nej du jag tycker att andra säsongen är värd att se. Den är jävligt mörk och korrumperad.

Åh, då ska jag kika in den. :D

Förövrigt, någon annan som kollar på the 100? Den suger egentligen. Karaktärerna är ovanligt korkade (unga starka kvinnor my ass, snarare snorungar som inte lyssnar på de vuxna), manuset är löjligt och "vetenskapen" är så verklighetsfrånvänd att det tom blir svårt med suspension of disbelief. Men jag kan inte sluta kolla på den! Den är som en bilolycka, jag kan inte vända bort blicken. Antar att det är någon form av självplågeri, för varje gång jag ser ett avsnitt blir jag jävligt upprörd över hur dumma i huvudet alla är.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

TV-serier

Inläggav slackern » 2016-05-01 20:21:48

colaflaska skrev:
slackern skrev:
colaflaska skrev:Om jag har förstått rätt blev den serien rätt kass efter första säsongen va? Har varit sugen på att se den ett tag.


Nej du jag tycker att andra säsongen är värd att se. Den är jävligt mörk och korrumperad.

Åh, då ska jag kika in den. :D

Förövrigt, någon annan som kollar på the 100? Den suger egentligen. Karaktärerna är ovanligt korkade (unga starka kvinnor my ass, snarare snorungar som inte lyssnar på de vuxna), manuset är löjligt och "vetenskapen" är så verklighetsfrånvänd att det tom blir svårt med suspension of disbelief. Men jag kan inte sluta kolla på den! Den är som en bilolycka, jag kan inte vända bort blicken. Antar att det är någon form av självplågeri, för varje gång jag ser ett avsnitt blir jag jävligt upprörd över hur dumma i huvudet alla är.


Vissa utav skådespelerskorna är ju rätt fagra att titta på. Tänk på att böckerna är skrivna för tonåringar unga vuxna, men sonen älskar det och tycker att den är spännande. :lol:
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav colaflaska » 2016-05-01 20:23:21

slackern skrev:
Vissa utav skådespelerskorna är ju rätt fagra att titta på. Tänk på att böckerna är skrivna för tonåringar unga vuxna, men sonen älskar det och tycker att den är spännande. :lol:

Octavia, Lincoln och Roan är de enda jag tycker är snygga. Och Kane såklart, honom har jag haft en crush på sedan Lost :D
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

TV-serier

Inläggav slackern » 2016-05-01 20:38:02

colaflaska skrev:
slackern skrev:
Vissa utav skådespelerskorna är ju rätt fagra att titta på. Tänk på att böckerna är skrivna för tonåringar unga vuxna, men sonen älskar det och tycker att den är spännande. :lol:

Octavia, Lincoln och Roan är de enda jag tycker är snygga. Och Kane såklart, honom har jag haft en crush på sedan Lost :D


Men vad fan Roan är ju Vane försök inte. :lol:

Men du har ju helt missat Lexa tror jag och Raven.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav colaflaska » 2016-05-02 1:37:44

slackern skrev:
colaflaska skrev:
slackern skrev:
Vissa utav skådespelerskorna är ju rätt fagra att titta på. Tänk på att böckerna är skrivna för tonåringar unga vuxna, men sonen älskar det och tycker att den är spännande. :lol:

Octavia, Lincoln och Roan är de enda jag tycker är snygga. Och Kane såklart, honom har jag haft en crush på sedan Lost :D


Men vad fan Roan är ju Vane försök inte. :lol:

Men du har ju helt missat Lexa tror jag och Raven.

Haha :D

Raven hade jag totalt glömt bort. Lexa, njaae.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

TV-serier

Inläggav slackern » 2016-05-02 12:23:39

colaflaska skrev:
slackern skrev:
colaflaska skrev:Octavia, Lincoln och Roan är de enda jag tycker är snygga. Och Kane såklart, honom har jag haft en crush på sedan Lost :D


Men vad fan Roan är ju Vane försök inte. :lol:

Men du har ju helt missat Lexa tror jag och Raven.

Haha :D

Raven hade jag totalt glömt bort. Lexa, njaae.


Lexa så jävla het, har du inte alls sett Fear The Walkingdead? Där spelar hon dottern i en utav familjerna och bär moderna kläder och ingen krigsmålning i ansiktet.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav slackern » 2016-05-02 12:28:59

Någon som känner till en VPN blocker så att jag kan se på amerikanska Netflix? Den jag hade tidigare har slutat att fungera.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav colaflaska » 2016-05-03 3:49:08

slackern skrev:
colaflaska skrev:
slackern skrev:
Men vad fan Roan är ju Vane försök inte. :lol:

Men du har ju helt missat Lexa tror jag och Raven.

Haha :D

Raven hade jag totalt glömt bort. Lexa, njaae.


Lexa så jävla het, har du inte alls sett Fear The Walkingdead? Där spelar hon dottern i en utav familjerna och bär moderna kläder och ingen krigsmålning i ansiktet.

Jupp, där ser hon ännu tråkigare ut. Intetsägande :) Men jag gillar han som spelar junkien, han ser ut som en ung Johnny Depp och är en jävligt bra skådis också. Hoppas vi får se mer av honom.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

TV-serier

Inläggav slackern » 2016-05-03 11:59:39

colaflaska skrev:
slackern skrev:
colaflaska skrev:Haha :D

Raven hade jag totalt glömt bort. Lexa, njaae.


Lexa så jävla het, har du inte alls sett Fear The Walkingdead? Där spelar hon dottern i en utav familjerna och bär moderna kläder och ingen krigsmålning i ansiktet.

Jupp, där ser hon ännu tråkigare ut. Intetsägande :) Men jag gillar han som spelar junkien, han ser ut som en ung Johnny Depp och är en jävligt bra skådis också. Hoppas vi får se mer av honom.


Jag håller med dig han är sjukt lik en ung Johnny Depp därför var jag jävligt frustrerad i början när jag började att titta på Fear The Walkingdead det gick liksom inte ihop med hans nuvarande ålder. :lol:
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav Moggy » 2016-05-20 18:28:09

vofff skrev:
slackern skrev:
vofff skrev:Är det ingen här som gillar Daredevil serien? Skitbra Batman kopia!


Du upplever du också att andra säsongen är bra mycket brutalare, våldsammare och att blodet sprutar? Tänker bland annat på scenen med Punisher i fängelset.


Är det inte bra? Eller är det dåligt? Iallafall det är 18års gräns så ja, jag tycker det ska vara våld o blod. Det blir mer realistiskt.



Tyckte Daredevil S02 var kass. Värdelös story, trista karaktärer och löjliga fightingscener. Kändes som att dom struntade i nån intressant story och körde på massa ninjor utan nåt syfte istället. Typiskt Netfilix egna serier, så urvattnade att det inte ger nånting att titta på serien. Andra exempel på det är hur House of Cards och OitNB blev när Netflix tog över.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

TV-serier

Inläggav KrigarSjäl » 2016-06-07 14:27:41

Silicon Valley är rätt kul.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

TV-serier

Inläggav JCSweden » 2016-06-19 19:23:59

Har precis kollat färdigt på första säsongen av BBC´s Robin Hood och har kommit in ett par avsnitt på andra säsongen. Tycker den är jättebra, mina favoriter är Guy of Gisborne (Richard Armitage är fantastisk), Much och Djaq. Någon mer som sett den?
JCSweden
 
Inlägg: 270
Anslöt: 2011-11-08

TV-serier

Inläggav colaflaska » 2016-06-20 2:42:37

Kollar på Oz atm. Älskart.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

TV-serier

Inläggav slackern » 2016-06-20 12:53:33

colaflaska skrev:Kollar på Oz atm. Älskart.


Vist är den bra. Bara älskar vissa skruvade karaktärer och hur dom hämnas på varandra. :lol:
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav Moggy » 2016-06-20 21:30:56

Orange is the New Black, nya säsongen. Sett 7 avsnitt. Hittills är den i klass med första säsongen. Fräsch humor och sticker ut hakan, inte alls som i trötta S03.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

TV-serier

Inläggav Furienna » 2016-07-02 17:34:24

Jag kommer nu på att jag inte har nämnt "Mr Selfridge"! Jag ska även se på "Barnmorskan i East End" senare.
Furienna
 
Inlägg: 3905
Anslöt: 2010-05-02

TV-serier

Inläggav Dagobert » 2016-07-25 23:54:42

Lagens änglar / LA Law 1986-94.
Kvalitetsserie om en mindre advokatfirma med ett tiotal advokater i Los Angeles.

It reflected the social and cultural ideologies of the 1980s and early 1990s, and many of the cases dealt with hot-topic issues such as capital punishment, abortion, racism, gay rights, homophobia, sexual harassment, AIDS, and domestic violence.
[...]
The show was popular with audiences and critics, and won 15 Emmy Awards throughout its run, four of which were for Outstanding Drama Series.
https://en.wikipedia.org/wiki/L.A._Law

Dagobert
 
Inlägg: 14132
Anslöt: 2010-11-30

TV-serier

Inläggav KrigarSjäl » 2016-07-28 4:04:47

Tyckte The Others var en ganska stämningsfull serie.
http://www.imdb.com/title/tt0229916/?ref_=nv_sr_2
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in