TV-serier jag rekommenderar

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: atoms, Alien

TV-serier

Inläggav slackern » 2015-07-11 19:29:19

tahlia skrev:
slackern skrev:Men tack antar jag tolkade ditt svar som positivt.


Japp, du har varit saknad. :)


Tack det värmer, gillar dig också. Du har skin på näsan och vettig. Inte meningen att smöra eller låta smörigt, du framstår att du har integritet.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav colaflaska » 2015-07-11 22:28:06

Såg nya trailern för TWD. Satt bara och rynkade på pannan. Nu när man haft några månaders uppehåll märker jag vilken ren jävla skit det är. Lär väl kolla ändå, man är ju fast liksom, men inte vecka för vecka.

Har börjat kolla på Orange is the new black och sett 10 avsnitt. Förstår att de släpper hela säsongen samtidigt, hade aldrig orkat följa det skräpet vecka för vecka. Seriöst, det är verkligen inte en bra serie! Vart tredje avsnitt ungefär är bra. Har inte haft internet så har inte kunnat streama något och ärligt talat känner jag inget sug öht efter mer.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

TV-serier

Inläggav slackern » 2015-07-12 15:13:37

colaflaska skrev:Har börjat kolla på Orange is the new black och sett 10 avsnitt. Förstår att de släpper hela säsongen samtidigt, hade aldrig orkat följa det skräpet vecka för vecka. Seriöst, det är verkligen inte en bra serie! Vart tredje avsnitt ungefär är bra. Har inte haft internet så har inte kunnat streama något och ärligt talat känner jag inget sug öht efter mer.


Men hål med om att den australienska skådespelerskan med tatueringarna är jävligt snygg?
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav Moggy » 2015-07-12 16:54:02

Blev aningen besviken på S03 av Orange is the New Black. Storyn kändes mer feelgood än tidigare. Inga elaka karaktärer, inga stora promblem och alla kom bra överens. Nä, det saknades nåt som fanns i de första två säsongerna. Bekymmren dom hade i S03 var att dom är kvinnor och offer för systemet så det är en annan politisk vinkel i serien nu sen NetFlix tog över den.

Det är nog Netflix som vill ha det så när dom tar över tv-serier. Så många som möjligt ska vilja se och obehagliga och elaka karaktärer skrämmer bort en del tittare.


Tyckte lite samma sak om House of Cards S03. I den var Frank Underwood ganska snäll genom hela säsongen från att ha varit en rejäl samvetslös skurk. Serien levde mycket på att Frank var som har var.


Tråkig om dom förenklar serier så att ingen ska ta illa upp av att se den.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

TV-serier

Inläggav slackern » 2015-07-12 17:10:40

Moggy skrev:Blev aningen besviken på S03 av Orange is the New Black. Storyn kändes mer feelgood än tidigare. Inga elaka karaktärer, inga stora promblem och alla kom bra överens. Nä, det saknades nåt som fanns i de första två säsongerna. Bekymmren dom hade i S03 var att dom är kvinnor och offer för systemet så det är en annan politisk vinkel i serien nu sen NetFlix tog över den.


Han vakten som upprepade gånger våldtar en utav intagna tycker inte jag var en särskilt sympatisk karaktär. Sedan hon som blåser Piper var inte särskilt snällt gjort. Sedan bolaget som tar över fängelset tycker jag speglar samhället rätt bra. Men jag håller med dig inte lika bra som tidigare.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav Moggy » 2015-07-12 21:07:18

slackern skrev:
Moggy skrev:Blev aningen besviken på S03 av Orange is the New Black. Storyn kändes mer feelgood än tidigare. Inga elaka karaktärer, inga stora promblem och alla kom bra överens. Nä, det saknades nåt som fanns i de första två säsongerna. Bekymmren dom hade i S03 var att dom är kvinnor och offer för systemet så det är en annan politisk vinkel i serien nu sen NetFlix tog över den.


Han vakten som upprepade gånger våldtar en utav intagna tycker inte jag var en särskilt sympatisk karaktär. Sedan hon som blåser Piper var inte särskilt snällt gjort. Sedan bolaget som tar över fängelset tycker jag speglar samhället rätt bra. Men jag håller med dig inte lika bra som tidigare.



Välkommen tillbaka. Roligt att du börjar skriva här igen, jag gillar dina inlägg.


Både vakten och hon som blåser Piper var snällare än Portstasche och Vee.

Det där med vakten var inte trovärdigt eftersom ett fängelse inte skulle tillåta såna situationer. Så slarviga med detaljer var dom inte förr.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

TV-serier

Inläggav Moggy » 2015-07-28 20:37:25

Ganapati skrev:Mycket bra första avsnitt och serien heter Mr Robot. Handlar om en smart kille med stora sociala svårigheter.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mr._Robot_(TV_series)


Såg precis de två första svsnitten. Mycket bättre än jag hade förväntat mig. Huvudpersonen är som en kombination av Dexter och Sheldon.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

TV-serier

Inläggav DIProgan » 2015-07-28 21:04:13

Ja Mr Robot är säsongens bästa nyhet vad jag kan se. Annars ser jag på senaste säsongen av falling skies, den börjar bli en långkörare nu men fortfarande helt ok.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

TV-serier

Inläggav Puzzle » 2015-08-08 0:14:20

Rescue-Ink gillar jag också. Är ett gäng "MC-killar" som bedriver en omplaceringsfirma för djur. Är oftast en rätt charmig kontrast. :wink:

Bild
Puzzle
 
Inlägg: 4114
Anslöt: 2014-05-28
Ort: Shivering Isles

TV-serier

Inläggav Moggy » 2015-08-08 0:19:52

Sett till E06 av Mr Robot. Fortfarande bra men börjar kännas mer som en vanlig dramaserie nu.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

TV-serier

Inläggav Legacy » 2015-08-09 23:26:13

Kan nämna mina favoritserier

Skins
Misfits
American Horror Story
Spartacus
The Musketeers
Young Justice
Legacy
 
Inlägg: 195
Anslöt: 2014-09-02

TV-serier

Inläggav earlydayminer » 2015-08-10 4:01:32

Ser just nu på Ballers! Grymt skön serie, bra producerad TV-serie som handlar om agenter, finans, am. fotboll, babes och livet i Miami. Peter Berg spelar Miami Dolphins tränare! Mannen bakom Friday Night Lights...

HBO.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

TV-serier

Inläggav slackern » 2015-08-10 20:16:44

Måste faktiskt säga att True detektiv 2 är bättre än första, känns mycket mörkare på något sätt mycket noir över den. Tittar på sista avsnittet idag och får se hur upplösningen blir.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav colaflaska » 2015-08-12 20:45:31

Har precis kollat klart på säsong 9 av Doctor Who. När den startade kollade jag bara på första avsnittet, tänkte "meh" och slutade följa serien.

Känner väl ungefär samma sak nu, "meh". Jag har egentligen ingenting emot Peter Capaldi som doktorn, han gör rollen riktigt bra och jag gillar att han är så bitter. Det är Clara och storyn jag inte bryr mig om ett skit. Speciellt Clara. Visst, hon är bättre med den här doktorn men jag bryr mig inte om henne ett skit, hon väcker inga känslor hos mig mer än "meh". Och själva storyn var rätt b. Saknar Amy (och Rory), de var fantastiska karaktärer. Jag gillade inte Rose heller, men hon väckte iaf känslor och jag brydde mig om henne.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

TV-serier

Inläggav KrigarSjäl » 2015-08-12 20:51:05

slackern skrev:Måste faktiskt säga att True detektiv 2 är bättre än första, känns mycket mörkare på något sätt mycket noir över den. Tittar på sista avsnittet idag och får se hur upplösningen blir.

Nja, första säsongen är avgjort bättre.

Andra säsongen duger att titta på men är inte alls lika suggestiv.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

TV-serier

Inläggav slackern » 2015-08-24 19:10:44

Har precis börjat att titta på Fear The Walking Dead in spinoff eller vad man ska säga utav The Walking Dead andra karaktärer verkar det som. Får se hur den är kollar precis på pilot avsnittet.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav slackern » 2015-08-24 19:12:11

KrigarSjäl skrev:
slackern skrev:Måste faktiskt säga att True detektiv 2 är bättre än första, känns mycket mörkare på något sätt mycket noir över den. Tittar på sista avsnittet idag och får se hur upplösningen blir.

Nja, första säsongen är avgjort bättre.

Andra säsongen duger att titta på men är inte alls lika suggestiv.


Jag kan hålla med om att den inte är lika suggestiv men avsevärt mycket mörkare, första säsongen var unikare kan jag hålla med om att historien byggdes upp.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav colaflaska » 2015-08-24 21:28:32

slackern skrev:Har precis börjat att titta på Fear The Walking Dead in spinoff eller vad man ska säga utav The Walking Dead andra karaktärer verkar det som. Får se hur den är kollar precis på pilot avsnittet.

Såg piloten imorse. Säger bara "meh". Varken positivt eller negativt, utom att det filmades jävligt knepigt. För tidigt att säga om det är bra eller dåligt.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

TV-serier

Inläggav slackern » 2015-08-24 21:33:49

colaflaska skrev:
slackern skrev:Har precis börjat att titta på Fear The Walking Dead in spinoff eller vad man ska säga utav The Walking Dead andra karaktärer verkar det som. Får se hur den är kollar precis på pilot avsnittet.

Såg piloten imorse. Säger bara "meh". Varken positivt eller negativt, utom att det filmades jävligt knepigt. För tidigt att säga om det är bra eller dåligt.


Jag måste nog hålla med fröken. Det verkar gå väldigt långsamt ingen explosion utav folk som blir smittade eller förvandlade till zombies ingen riktig epidemi.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav slackern » 2015-08-31 16:02:47

Håller på och tittar på andra delen utav Fear The Walking Dead, det verkar som att dom bygger på historien om hur det började.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: TV-serier

Inläggav tahlia » 2015-08-31 18:40:57

slackern skrev:Håller på och tittar på andra delen utav Fear The Walking Dead, det verkar som att dom bygger på historien om hur det började.

De sa själva, när det först blev känt att serien skulle komma, att tanken var att ge en bild av själva utbrottet - dvs den biten som helt skippades i originalet där vi går från vanlig vardag pang ut i en apokalyps där de allra flesta redan har koll på det väsentliga.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

TV-serier

Inläggav slackern » 2015-08-31 20:01:21

tahlia skrev:
slackern skrev:Håller på och tittar på andra delen utav Fear The Walking Dead, det verkar som att dom bygger på historien om hur det började.

De sa själva, när det först blev känt att serien skulle komma, att tanken var att ge en bild av själva utbrottet - dvs den biten som helt skippades i originalet där vi går från vanlig vardag pang ut i en apokalyps där de allra flesta redan har koll på det väsentliga.


Tack för upplysningen då vet jag, fast det har ju börjat lite så smått utbrottet. :lol: Men det är innan världen går upp i rök.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav Dandelo » 2015-09-01 10:55:19

Tittar senaste säsongen av Game of thrones. Tyrions storyline är intressantast. Bästa karaktären också. Hade velat se mer utav Brandon Stark men har är tydligen off denna säsong.


Andra serier jag kollar just nu är: Arrow. Rätt dåligt skådespeleri av många, men gillar den ändå.
Ska börja på House of cards S2 och Banshee S2.
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

TV-serier

Inläggav yakamoko » 2015-09-01 10:59:39

Jag började just se "Lie to me" och tycker att det är jättekul att lära mig om mikrouttryck! Jag var ju tvungen att googla lite förstås för att veta om det som är i serien verkligen är sant, och tydligen är det en expert i mikrouttryck som har hjälpt till :)
yakamoko
 
Inlägg: 111
Anslöt: 2012-12-27

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in