TV-serier jag rekommenderar

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: atoms, Alien

TV-serier

Inläggav Feldwebel » 2013-10-04 17:58:33

Ge det en chans du kommer inte ångra dig, är en hel del naket och våld också :twisted:
Feldwebel
 
Inlägg: 149
Anslöt: 2013-06-22
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav Dandelo » 2013-10-04 18:31:09

Japp, Boardwalk är riktigt bra.
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

TV-serier

Inläggav earlydayminer » 2013-10-05 10:59:36

HBO vet ni, produktionsvärde utan like.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

TV-serier

Inläggav Moggy » 2013-11-05 0:03:42

Once Upon a Time in Wonderland

Spinoff av Once Upon a Time. Samma killar bakom serien. Handlar om Alice som vuxen som återvänder till Wonderland. Sevärd om man gillar vanliga Once Upon a Time.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

TV-serier

Inläggav Dandelo » 2013-11-05 0:07:06

Har fastnat för Seinfeld nu. Riktigt rolig serie.

Annars följer jag Sons of anarchy och suckar djupt i nya Supernatural avsnitt. (Sluta se den! :-)003 )
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

TV-serier

Inläggav alixha » 2013-11-05 23:00:57

Nu har jag snart plöjt igenom alla säsonger av Breaking Bad (visst är det bra att vara sjuk!)
Kan varmt rekommendera denna serien, spännande, bra skådespelare och trovärdig handling.
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

TV-serier

Inläggav Dandelo » 2013-11-05 23:05:38

alixha skrev:Nu har jag snart plöjt igenom alla säsonger av Breaking Bad (visst är det bra att vara sjuk!)
Kan varmt rekommendera denna serien, spännande, bra skådespelare och trovärdig handling.


Ja! Den är fenomenal. Enjoy de avsnitt du har kvar :)
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

Re: TV-serier

Inläggav Pieohpah » 2013-11-09 6:53:42

alixha skrev:Nu har jag snart plöjt igenom alla säsonger av Breaking Bad (visst är det bra att vara sjuk!)
Kan varmt rekommendera denna serien, spännande, bra skådespelare och trovärdig handling.


Jag har sett allt som finns på netflix med Breaking Bad, tror det är fyra säsonger. Asbra!
Pieohpah
 
Inlägg: 1150
Anslöt: 2012-01-05
Ort: Stockholm

TV-serier

Inläggav earlydayminer » 2013-11-09 10:34:16

5 säsonger är det, men du kanske menade det netflix har tillgängligt. :-)Happy
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

TV-serier

Inläggav Satanen » 2013-11-10 1:28:52

Jag ogillar verkligen TV serier men Vikings är ruskigt bra!
Satanen
 
Inlägg: 89
Anslöt: 2010-01-21
Ort: Göteborg

TV-serier

Inläggav franky » 2013-11-10 1:30:09

ny tv serie ute nu Dracula jävligt orginellt namn va? :D den verkar en aning mer seriös än andra vampyr serier ute just nu lite mer revenge stil den är helt ok sofar :)
franky
 
Inlägg: 35
Anslöt: 2013-06-25

TV-serier

Inläggav franky » 2013-11-10 1:32:17

Dandelo skrev:Har fastnat för Seinfeld nu. Riktigt rolig serie.

Annars följer jag Sons of anarchy och suckar djupt i nya Supernatural avsnitt. (Sluta se den! :-)003 )



haha ja senaste säsongerna av supernatural har verkligen gått neråt speciellt senaste avsnittet satt och garva ut högt åt de konceptet :D
franky
 
Inlägg: 35
Anslöt: 2013-06-25

TV-serier

Inläggav Eleni » 2013-11-10 1:37:33

Jag följer How I Met Your Mother (HIMYM) 2 Panka Tjejer (2 Broke Girls) Greys Anatomy, Devious Maids & Doctor Who, (Alpha Tv - Eleni (Ελένη), Deste Tous (Δεστε Τούς) )
Eleni
 
Inlägg: 276
Anslöt: 2012-12-17

TV-serier

Inläggav Automaton » 2013-11-10 3:37:15

Tittar igenom och följer dessa just nu

How I Met Your Mother
Boardwalk Empire
Suits
Sherlock
Avatar The Legend Of Korra
The Big Bang Theory
Supernatural
White Collar
Criminal Minds
Game Of Thrones
Sons Of Anarchy
Marvel Agents Of S.H.I.E.L.D
Ray Donovan
Modern Family
Parks & Recreation
Brooklyn Nine-Nine
Defiance
Cougar Town
Hart Of Dixie
Homeland
Dexter
Breaking Bad
Brothers & Sisters
The It Crowd
Couplings
Skins
Misfits
Band Of Brothers
The Pacific
Friends
Chuck
Dads
Men At Work
Bad Education
New Girl
Elementary
Fringe
House
Community
Happy Endings
Automaton
 
Inlägg: 286
Anslöt: 2013-06-29

TV-serier

Inläggav Dandelo » 2013-11-17 2:31:35

Alternativt slut på Breaking Bad.



:D
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

TV-serier

Inläggav Zhonglei » 2013-11-22 13:33:59

Kalla mej barnslig eller vad... men nu har jag letat överallt (känns det som) på internet efter en tv serie som har gått på barnkanalen några år. Barda heter serien. Jag har både letat efter nånstans att titta på den online på nätet och även om man kan ladda ner den någonstans. Någon som har tips på eller vet var man kan titta på den eller ladda ner den? (det är 7 säsonger i serien om jag minns rätt)
Zhonglei
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2013-11-21

TV-serier

Inläggav Angerboda » 2013-11-22 15:10:52

Zhonglei skrev:Kalla mej barnslig eller vad... men nu har jag letat överallt (känns det som) på internet efter en tv serie som har gått på barnkanalen några år. Barda heter serien. Jag har både letat efter nånstans att titta på den online på nätet och även om man kan ladda ner den någonstans. Någon som har tips på eller vet var man kan titta på den eller ladda ner den? (det är 7 säsonger i serien om jag minns rätt)


http://www.svt.se/barnkanalen/barda/

Vet inte om alla säsonger och avsnitt ligger uppe men mina ungar brukar se de avsnitt de har missat där. Annars kan du kanske få hjälp om du mailar och frågar SVT.
Angerboda
 
Inlägg: 266
Anslöt: 2012-10-03

TV-serier

Inläggav Zhonglei » 2013-11-25 9:48:04

Angerboda skrev:
Zhonglei skrev:Kalla mej barnslig eller vad... men nu har jag letat överallt (känns det som) på internet efter en tv serie som har gått på barnkanalen några år. Barda heter serien. Jag har både letat efter nånstans att titta på den online på nätet och även om man kan ladda ner den någonstans. Någon som har tips på eller vet var man kan titta på den eller ladda ner den? (det är 7 säsonger i serien om jag minns rätt)


http://www.svt.se/barnkanalen/barda/

Vet inte om alla säsonger och avsnitt ligger uppe men mina ungar brukar se de avsnitt de har missat där. Annars kan du kanske få hjälp om du mailar och frågar SVT.


Jag har inte mailat dom än, men ska testa.
Jag har kollat runt på nätet om man kan kolla på andra hemsidor eller ladda ner, men utan resultat. Sist jag var inne på barnkanalens hemsida visade dom bara säsong 7 av Barda :( Men som du säger, jag får maila dom och fråga :)
Zhonglei
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2013-11-21

TV-serier

Inläggav Allypang » 2013-11-25 10:04:48

Jag har börjat plöja igenom Wilfred. Den är helt, helt fantastisk!
Allypang
Ny medlem
 
Inlägg: 17
Anslöt: 2012-04-27

TV-serier

Inläggav dotssquare » 2013-11-25 17:01:01

Allypang skrev:Jag har börjat plöja igenom Wilfred. Den är helt, helt fantastisk!


Den amerikanska eller den engelska orginalversionen?
dotssquare
 
Inlägg: 132
Anslöt: 2013-03-31

TV-serier

Inläggav Extremofilen » 2013-11-28 5:13:28

The Big Bang Theory
The Walking Dead
Game of Thrones
Band of Brothers
Generation Kill
The Office U.S
Breaking Bad
House M.D
Hipp Hipp
Dexter
Lost
Extremofilen
 
Inlägg: 39
Anslöt: 2013-04-11

TV-serier

Inläggav Alien » 2013-12-18 17:46:46

Har ju följt amerikanska TV-serien Homeland i tre säsonger, men nu känns det som den borde vara slut.

Spoiler: visa
Ena huvudpersonen blev ju hängd!

Ett beslut av CIA för att det passade in i planen. Och rent formellt var Brody inte anställd av CIA även om han utförde ett farligt uppdrag för CIA.

Fattar inte hur Carrie kunde vilja fortsätta hos CIA efter detta svek.

Eller dog han inte på riktigt iaf? Det såg nog så riktigt ut.


I tredje säsongen var det mycket om Brodys dotter Dana.
Spoiler: visa
Hon hamnade på psyket (efter ett självmordsförsök), hon kom hem och verkade mest irriterad på sin oroliga mor, hon smet tillbaka till psyket för att ha sex med en annan kille där, de rymde (medan mamman var utom sig av oro men det fanns ju bara de två i världen) etc.

Till slut bytte hon ut sitt efternamn (hon ville inte förknippas med sin far). Och så flyttade hon hemifrån, berättade inget för sin chockade mor förrän strax innan hon for och bara stack utan att ens lova att ringa. "Vänta ett ögonblick", sa mamman och sprang för att hämta pengar. Men den okänsliga Dana orkade inte ens vänta utan klev bara in i kompisens bil och mamman kom tillbaka i sista sekunden.


Jag förstår att hon blev den mest hatade figuren i serien. Visst, det var synd om henne och hon var trött på alla lögner. Men hon är ständigt sur/arg, hittar bara fel på alla andra utom sig själv och har inga känslor för andra (som sin mor och sin bror) utan tänker bara på sig själv. Möjligen en typisk självcentrerad och självrättfärdig tonåring.

Och sen blev förstås tittarna irriterade på att intrigen gick i stå, Brody borta och inaktiv, och i stället fick man titta på den instabila dramadrottningen Dana. Det blir kanske för mycket med två instabila kvinnor i serien, den andra är förstås bipolära Carrie.

Claire Danes spelade förresten huvudrollen i Temple Grandin också. Där hade hon kort, lockigt och rött hår men även där fick hon grimasera och skräckslaget spärra upp ögonen en del.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46091
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

TV-serier

Inläggav Dandelo » 2013-12-18 19:12:54

Allypang skrev:Jag har börjat plöja igenom Wilfred. Den är helt, helt fantastisk!


Helt underbar! Tack för tipset.
Dandelo
 
Inlägg: 2970
Anslöt: 2010-10-21

TV-serier

Inläggav antonius » 2013-12-18 20:44:53

Alien skrev:Har ju följt amerikanska TV-serien Homeland i tre säsonger, men nu känns det som den borde vara slut.

Spoiler: visa
Ena huvudpersonen blev ju hängd!

Ett beslut av CIA för att det passade in i planen. Och rent formellt var Brody inte anställd av CIA även om han utförde ett farligt uppdrag för CIA.

Fattar inte hur Carrie kunde vilja fortsätta hos CIA efter detta svek.

Eller dog han inte på riktigt iaf? Det såg nog så riktigt ut.


I tredje säsongen var det mycket om Brodys dotter Dana.
Spoiler: visa
Hon hamnade på psyket (efter ett självmordsförsök), hon kom hem och verkade mest irriterad på sin oroliga mor, hon smet tillbaka till psyket för att ha sex med en annan kille där, de rymde (medan mamman var utom sig av oro men det fanns ju bara de två i världen) etc.

Till slut bytte hon ut sitt efternamn (hon ville inte förknippas med sin far). Och så flyttade hon hemifrån, berättade inget för sin chockade mor förrän strax innan hon for och bara stack utan att ens lova att ringa. "Vänta ett ögonblick", sa mamman och sprang för att hämta pengar. Men den okänsliga Dana orkade inte ens vänta utan klev bara in i kompisens bil och mamman kom tillbaka i sista sekunden.


Jag förstår att hon blev den mest hatade figuren i serien. Visst, det var synd om henne och hon var trött på alla lögner. Men hon är ständigt sur/arg, hittar bara fel på alla andra utom sig själv och har inga känslor för andra (som sin mor och sin bror) utan tänker bara på sig själv. Möjligen en typisk självcentrerad och självrättfärdig tonåring.

Och sen blev förstås tittarna irriterade på att intrigen gick i stå, Brody borta och inaktiv, och i stället fick man titta på den instabila dramadrottningen Dana. Det blir kanske för mycket med två instabila kvinnor i serien, den andra är förstås bipolära Carrie.

Claire Danes spelade förresten huvudrollen i Temple Grandin också. Där hade hon kort, lockigt och rött hår men även där fick hon grimasera och skräckslaget spärra upp ögonen en del.


Dom måste ju tänkt ut en fortsättning, som innefattar Brody, för en sådan succéserie slänger dom inte bort, vad har dom i sinnet? blir det tillbaka blickar på vad som hände innan Brody for till Afghanistan? eller vad? :-)063
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in