Träffar i Norrköping
Moderatorer: Alien, barracuber, atoms
Re: Träffar i Norrköping
MetalThrashingMad skrev:Arkimedes skrev:MetalThrashingMad skrev:Är det träff ikväll kl 18:00?
Ja! Kommer du?
Jepp tänkte det. Blir första gången för mig.
Hmm. Vi saknade dig.
Är det nån som vill gå på DeGeer-hallen och lyssna på konsert med Camilla Tilling, sopran från Linköping?
Jag hörde någon sjunga Pamina i Trollflöjten så jäkla bra i en dokumentär om Mozart, och jag lyckades luska ut att det var hon. Hade aldrig hört talas om henne, men hon är visst rätt stor i operavärlden.
Torsdag 5 Maj 2011, kl 19:00
Pris från 100 till 225 kr. http://www.evenemang.se/1320-camilla-tilling.html
Biljetter finns, det verkar finnas alla priser (idag 20 april). Vi bör boka tillsammans så vi får sitta ihop.
Men det är kanske bäst att sno på.
1:40 minuter in börjar melodin.

Jag hörde någon sjunga Pamina i Trollflöjten så jäkla bra i en dokumentär om Mozart, och jag lyckades luska ut att det var hon. Hade aldrig hört talas om henne, men hon är visst rätt stor i operavärlden.
Torsdag 5 Maj 2011, kl 19:00
Pris från 100 till 225 kr. http://www.evenemang.se/1320-camilla-tilling.html
Biljetter finns, det verkar finnas alla priser (idag 20 april). Vi bör boka tillsammans så vi får sitta ihop.
Men det är kanske bäst att sno på.
1:40 minuter in börjar melodin.

Konserten med Camilla Tilling har fått en egen tråd:
Sopran-konsert i DeGeer-hallen i Norrköping.
Svara där, inte här.
Sopran-konsert i DeGeer-hallen i Norrköping.
Svara där, inte här.
När man går till Aspergerföreningens regelbundna träffar kan det ibland bli väldigt sent. Efter att alla utom jag och Pinbott hade gått satte vi oss ned och spelade ett parti schack. Jävligt roligt att spela med Pinbott för vi är ganska jämbördiga. Klockan var redan midnatt när vi släckte ned och stängde för att cykla hemåt åt varsitt håll i den lite småljumma aprilnatten.
Arkimedes skrev:Jag gick hem ovanligt tidigt igår; innan kl. 20.
Ja, du missade ju snuskalfapetet, för att inte tala om alla kreativa nyordsbildningar och än mer kreativa motiveringar! Jag tänkte först ge en kort resumé men avstod av omtanke gentemot eventuella känsliga läsare.
- Tintomara Ariadne
- Anslöt: 2009-03-04
Tintomara Ariadne skrev:Arkimedes skrev:Jag gick hem ovanligt tidigt igår; innan kl. 20.
Ja, du missade ju snuskalfapetet, för att inte tala om alla kreativa nyordsbildningar och än mer kreativa motiveringar! Jag tänkte först ge en kort resumé men avstod av omtanke gentemot eventuella känsliga läsare.
Det finns ju en lämplig tråd redan...
Tintomara Ariadne skrev:Arkimedes skrev:Jag gick hem ovanligt tidigt igår; innan kl. 20.
Ja, det var trevligt även om det riktiga rövpågsglidet inte infann sig.
Hur är det - visst träffas vi väl även om det råkar vara nationaldag på måndag?
- Tintomara Ariadne
Tintomara Ariadne skrev:Hur är det - visst träffas vi väl även om det råkar vara nationaldag på måndag?
Naturligtvis; det är bara när måndagen är en tisdag som det blir inställt.
atoms skrev:Tintomara Ariadne skrev:Hur är det - visst träffas vi väl även om det råkar vara nationaldag på måndag?
- Tintomara Ariadne
atoms skrev:Tintomara Ariadne skrev:Hur är det - visst träffas vi väl även om det råkar vara nationaldag på måndag?
Alltså om det råkar vara två torsdagar i en vecka, så kör ni båda torsdagarna plus måndagen!
Miche skrev:atoms skrev:Tintomara Ariadne skrev:Hur är det - visst träffas vi väl även om det råkar vara nationaldag på måndag?
Alltså om det råkar vara två torsdagar i en vecka, så kör ni båda torsdagarna plus måndagen!
Tveksamt
För dem som eventuellt skulle vara intresserade av att delta kanske det kan vara bra med en kort påminnelse om när vi faktiskt träffas nu för tiden:
måndagar och torsdagar kl. 18:00 och framåt
Det är ingen särskild som håller i träffen. Vi bara träffas och är oss själva, pratar, fikar och spelar spel. Ibland tar det ett tag innan vi kommer igång med något. Man kan sitta och pusta ut en stund utan att behöva vara social.
måndagar och torsdagar kl. 18:00 och framåt
Det är ingen särskild som håller i träffen. Vi bara träffas och är oss själva, pratar, fikar och spelar spel. Ibland tar det ett tag innan vi kommer igång med något. Man kan sitta och pusta ut en stund utan att behöva vara social.
- Tintomara Ariadne
Så har man träffat en del i "Norrköpingsgänget". Dessutom så har jag tjuvläst Torbjörns bok ifrån 2009. 
Var är det ni ses? Är ev. intresserad av att haka på vid tillfälle =)
- TheRockman81
- Anslöt: 2011-07-16
atoms skrev:i den Östgötska avdelningen av Autism & AspergerFörbundet. Adressen är S:t Persgatan 132 i Norrköping. Tfn. till lokalen är 011-104316.
Man behöver inte vara medlem i AAF för att gå dit men man bör nog vara autistisk till sinnet.
Det är fortfarande den här lokalen som gäller. Vi har ingen diskussionsledare eller så, utan sköter oss själva. Det brukar inte vara någon särskild programpunkt heller, utan vi pratar, fikar och spelar spel. Jag har inte varit med på ett tag nu eftersom jag har min son, men brukar vara med varannan vecka ungefär. Vissa är stammisar och andra dyker upp någon gång ibland. Ingen anmälan behövs.
- Tintomara Ariadne
Umgänget de två gånger jag åkt ner från Stockholm har varit extremt otvunget, det räcker att bara vara sig själv, tystlåten och undandragen eller pratsam och framåt spelar liksom ingen roll.
Det spelas ibland något spel, kort eller brädspel och prestige existerar inte, det är minst lika roligt att förlora som att vinna, det viktiga är att trivas även om man inte deltar.
Dyk upp ni som kan (det gäller samtliga anordnade träffar) men respektera det fåtal regler som ibland förkommer.
Det spelas ibland något spel, kort eller brädspel och prestige existerar inte, det är minst lika roligt att förlora som att vinna, det viktiga är att trivas även om man inte deltar.
Dyk upp ni som kan (det gäller samtliga anordnade träffar) men respektera det fåtal regler som ibland förkommer.
Jag gillar också Norrköpingsträffarna 
Miche, jag skulle ju ge dig 150 kr, det har jag glömt, påminn mig gärna när vi ses
Miche, jag skulle ju ge dig 150 kr, det har jag glömt, påminn mig gärna när vi ses
Längesen jag var med nu. Jag fick väl mycket att göra med att få ordning på motorcykeln till sommaren mm. Ska försöka komma igen snart.
Dagobert skrev:Längesen jag var med nu. Jag fick väl mycket att göra med att få ordning på motorcykeln till sommaren mm. Ska försöka komma igen snart.
Å jag som trodde det var dig jag såg på Pizza Hut (Norrköping) i torsdags då "du hämtade fyra pizzakartonger till träffen".
Det var nog bara jag som blandade ihop dig med någon annan (jag brukar göra sånt, är troligen något ansiktsblind).
Ska försöka komma på torsdag (4/8)
Tack för senast!
Tack för senast!- TheRockman81
- Anslöt: 2011-07-16
Jag riktigt längtar tills jag flyttat ner till Norrköping så jag kan delta i dessa träffar.