Träffar i Norrköping
Re: Träffar i Norrköping
Det går minst en buss i timmen från 05 till 23.
http://ostgotatrafiken.se/print4web/Lan ... 120616.pdf
Dagobert skrev:Det går minst en buss i timmen från 05 till 23.
Som jag kan läsa det där så kommer jag bara ut till Åby och inte in till stan med denna bussen.
kullan skrev:Det har jag provat men det blev väldigt krångligt.
enligt turlistan går den sista bussen in till stan härifrån 14:35. Sen går det ingen mer buss härifrån.
Det är linje 420/430 som är den du ska åka med, Simonstorp-Åby-Norrköping, måndagar till fredagar går första bussen från hpl Ättetorp kl. 05.14 och den sista går kl. 22.32., och från Norrköping går den första kl. 04.53 och den sista 23.05 (framme vid hpl Ättetorp kl. 23.27). Sammanlagt går det 38 turer på vardagar åt bägge hållen.
Köp en busstidtabell, kostar 20 kronor.
atoms skrev:Köp en busstidtabell, kostar 20 kronor.
Finns det såna på resecentrum eller vart säljer man dom?
kullan skrev:atoms skrev:Köp en busstidtabell, kostar 20 kronor.
Finns det såna på resecentrum eller vart säljer man dom?
Ja, bland annat. Fråga i affären.
atoms skrev:Ja, bland annat. Fråga i affären.
Ok. Då får jag väl göra så. Tack för tipset.
kullan skrev:atoms skrev:Ja, bland annat. Fråga i affären.
Ok. Då får jag väl göra så. Tack för tipset.
Du tackade för ett tips, det borde du göra oftare
Hej hej!
Jag skulle väldigt gärna vilja våga gå på någon av träffarna.
Hur många brukar ni bli ungefär och vad brukar ni göra?
atoms skrev:tyvärr är det inte så mycket diskussioner eller samtal längre. Jag har faktiskt funderat på att fråga några om de vill ingå i en samtalsgrupp som träffas utanför de vanliga träffarna.
Det låter intressant.
- Tintomara Ariadne
- Anslöt: 2009-03-04
Mamoria skrev:Hej hej!
De senaste månaderna har det varit från 3 till 7 personer. På måndagarna sitter man bara och pratar, men till hösten ska det bli ett program så att folk vet vad som ska hända de dagar de väljer att gå.
Torsdagarna har inget program. Jag brukar ta med mig mitt Alfapetspel och det brukar vara en kille från Linköping som jag kan spela med. Annars är det prat och fika. Men lokalen är stor och man kan sätta sig för sig själv och läsa, eller vad man nu kan tänka sig känna för. Man måste inte prata.
Du är välkommen.
Har aldrig varit på en träff men är nyfiken. Några undringar:
- Är det fortfarande S:t Persgatan (AAF) som gäller?
- Måndagar och torsdagar klockan 18?
- Fortsätter träffarna som vanligt även i sommar?
- Någonting man ska ha med sig/bör känna till? Jag läste ett tidigare inlägg här om regler, vilka är de?
- Kostnad?
- Någonting man ska ha med sig/bör känna till? Jag läste ett tidigare inlägg här om regler, vilka är de?
- Kostnad?
atoms skrev:tyvärr är det inte så mycket diskussioner eller samtal längre. Jag har faktiskt funderat på att fråga några om de vill ingå i en samtalsgrupp som träffas utanför de vanliga träffarna.
Det låter intressant. Skulle locka mig att samtala i lugn och ro, en i taget utan att folk avbryter varandra.
- kattkvinna
- Inaktiv
- Anslöt: 2012-04-10
Vilse skrev:Har aldrig varit på en träff men är nyfiken. Några undringar:
- Kostnad?
- Samma plats.
- Ja.
- Måndagarna fortsätter, men torsdagarna blir det ett uppehåll för (åtminstone officiellt) men jag kommer att gå dit när jag kan, och särskilt om jag vet att det kommer någon.
- Den enda regeln jag känner till är ett förbud för rusdrycker.
- Efter att jag hade klagat till ordföranden om att man borde sluta köpa in så mycket läsk och godis och istället köpa in jos och frukt för att på så vis främja något nyttigare vanor hos besökarna har denne börjat köpa in läsk på back och sälja den istället för att den som tidigare var gratis, samt köpa in olika slags godisbitar och ta betalt för dem.
Hallå atoms och ni andra!
Jag kommer att befinna mig i Östergötland i början av juni, och tänkte åka till Norrköping och hälsa på en vän och kanske köra lite geocaching "när jag ändå är där". Jag tänkte jag ska "bevista" eventuell träff i Norrköping på samma gång. Är det någon träff inplanerad, och vilket datum i såfall? Kostar det något att delta på träffarna?
/geocache
Jag kommer att befinna mig i Östergötland i början av juni, och tänkte åka till Norrköping och hälsa på en vän och kanske köra lite geocaching "när jag ändå är där". Jag tänkte jag ska "bevista" eventuell träff i Norrköping på samma gång. Är det någon träff inplanerad, och vilket datum i såfall? Kostar det något att delta på träffarna?
/geocache
geocache skrev:Hallå atoms och ni andra!
/geocache
I början av juni -
Måndagar; den 4e och den 11e...
Torsdagar; den 7e och den 14e...
- och generellt sett är det inget som kostar något.
atoms skrev:Vilse skrev:Har aldrig varit på en träff men är nyfiken. Några undringar:
- Kostnad?
- Samma plats.
- Ja.
- Måndagarna fortsätter, men torsdagarna blir det ett uppehåll för (åtminstone officiellt) men jag kommer att gå dit när jag kan, och särskilt om jag vet att det kommer någon.
- Den enda regeln jag känner till är ett förbud för rusdrycker.
- Efter att jag hade klagat till ordföranden om att man borde sluta köpa in så mycket läsk och godis och istället köpa in jos och frukt för att på så vis främja något nyttigare vanor hos besökarna har denne börjat köpa in läsk på back och sälja den istället för att den som tidigare var gratis, samt köpa in olika slags godisbitar och ta betalt för dem.
Tack för info! Alltid tryggare ju mer man vet innan. Hoppas att vi ses någon gång framöver.

Jag kommer vid 18-tiden denna eller nästa måndag 11/6. Tar 20.55 tåget hem. Är så kvällstrött. Men kommer gärna en stund!
- kattkvinna
- Inaktiv
- Anslöt: 2012-04-10
Jättetack till er som jag träffade idag! Mötena gav mig massor av mersmak, till och med på fler områden än jag trodde när jag kom med tåget i förmiddags
! Så nu är jag sprängfylld av alla fina intryck jag fått hela den här dagen som jag tillbringade i Norrköping.
Måndagarna kommer alltså att fortsätta? Och det finns inga planer på att ändra det i augusti?
Meppe skrev:Måndagarna kommer alltså att fortsätta? Och det finns inga planer på att ändra det i augusti?
Nej, det finns inga planer på att avskaffa måndagarna.
Det här med träffar låter kul. Jag bor i Norrköping precis i närheten, så jag kan gå till lokalen. Men några frågor har jag: Vad gör man på träffarna? Finns det någon rutin/schema för hur det ska gå till? Hur många brukar vara där? Och, ungefär vilka åldrar har personerna?
evveb skrev:Det här med träffar låter kul. Jag bor i Norrköping precis i närheten, så jag kan gå till lokalen. Men några frågor har jag: Vad gör man på träffarna? Finns det någon rutin/schema för hur det ska gå till? Hur många brukar vara där? Och, ungefär vilka åldrar har personerna?
atoms skrev:De senaste månaderna har det varit från 3 till 7 personer. På måndagarna sitter man bara och pratar, men till hösten ska det bli ett program så att folk vet vad som ska hända de dagar de väljer att gå.
Torsdagarna har inget program. Jag brukar ta med mig mitt Alfapetspel och det brukar vara en kille från Linköping som jag kan spela med. Annars är det prat och fika. Men lokalen är stor och man kan sätta sig för sig själv och läsa, eller vad man nu kan tänka sig känna för. Man måste inte prata.
Åldersmässigt kan det väl som yngst vara de som är i 20-årsåldern, och sedan upp till 45 - 55.
Torsdagarna tycks ta paus - med absolut säkerhet är det inte något förrän den 23 augusti.