Träff med enbart kvinnor?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Inger » 2009-03-12 18:02:16

clivia skrev:Jag har lärt mig att helt och hållet förtrycka mina panikkänslor och agera på mer...socialt sätt. det är inte lögn men det är inte heller äkta. tyvärr :(
Jag var spänd hela tiden och efter kina-stället frös jag dubbelt så mycket just pga var såpass spänd och nervös.

Det är det som är en stor del av mitt handikapp jag har jättesvårt att visa vad jag känner för jag är så van att ha behövts att alltid le och vara trevlig

Ajdå. Nå, i alla fall tyckte jag du hade väldigt intressanta saker att berätta och verkade allmänt cool, även om du inte själv kände dig så.

Jag brukade också känna mig spänd när jag var yngre men nervystemet har haft vänligheten att lugna ner sig med åren. Däremot kan jag fortfarande få ågren efteråt om jag tyckte att jag sagt eller gjort nåt dumt. (Om jag alls märker det vill säga.) :roll:

Edit: Hoppsan, hamnade inte den här diskussionen i fel tråd?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 18:23:45, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Sam » 2009-03-12 18:11:39

clivia, jag kan bara säga att jag uppskattade din närvaro igår :D

Har jag bara ork och att det fungerar med restan av min vardag, är jag gärna med på en träff för enbart kvinnor.
Senast redigerad av Sam 2011-05-04 18:23:45, redigerad totalt 1 gång.
Sam
 
Inlägg: 1503
Anslöt: 2007-04-07

Inläggav Zombie » 2009-03-12 18:26:50

[OT]

Inger skrev:
clivia skrev:Jag har lärt mig att helt och hållet förtrycka mina panikkänslor och agera på mer...socialt sätt. det är inte lögn men det är inte heller äkta. tyvärr :(
Jag var spänd hela tiden och efter kina-stället frös jag dubbelt så mycket just pga var såpass spänd och nervös.

Det är det som är en stor del av mitt handikapp jag har jättesvårt att visa vad jag känner för jag är så van att ha behövts att alltid le och vara trevlig

Ajdå. Nå, i alla fall tyckte jag du hade väldigt intressanta saker att berätta och verkade allmänt cool, även om du inte själv kände dig så.

Jag instämmer.

Inger skrev:Jag brukade också känna mig spänd när jag var yngre men nervystemet har haft vänligheten att lugna ner sig med åren. Däremot kan jag fortfarande få ågren efteråt om jag tyckte att jag sagt eller gjort nåt dumt. (Om jag alls märker det vill säga.) :roll:

Samma här.

alfapetsmamma skrev:[...]

Då kan du öva på att vara mindre trevlig och NT-lookalike nästa gång vi ses, med mig. Jag pallar! :)

Jag pallar säkert också.

- hälsar en annan kameleont.

[/OT]
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 18:23:45, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Aura Lux » 2009-03-12 18:41:17

Inger skrev:/.../Däremot kan jag fortfarande få ågren efteråt om jag tyckte att jag sagt eller gjort nåt dumt. (Om jag alls märker det vill säga.) :roll:


Åh vad jag känner igen det... Jag kan ha ångest i flera dagar över sådant, särskilt om jag kommer på det först en tid efteråt. :(

Sorry för OT...
Senast redigerad av Aura Lux 2011-05-04 18:23:45, redigerad totalt 1 gång.
Aura Lux
 
Inlägg: 217
Anslöt: 2008-08-21

Inläggav clivia » 2009-03-13 0:49:48

det kommer nog ta tid innan jag vänjer mig att bli mer sann till mig själv, när det kommer till kritan handlar det om att gå på avvänjning av "bad habits" (eller per NT-definition inte längre vara "normal"...) :)
tack så mycket för alla fina orden det värmer i hjärtat, faktiskt. Jag ska bara ta å smälta det och få förståndet att fatta det också :)

Som Aura se i onsdags om komplimanger att det tar en stund innan det går sjunker in...
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 18:23:45, redigerad totalt 1 gång.
clivia
 
Inlägg: 1406
Anslöt: 2009-03-05
Ort: Lite här och där...

Inläggav snyggsmartosexig » 2009-03-13 15:32:38

Aura Lux skrev:
Inger skrev:/.../Däremot kan jag fortfarande få ågren efteråt om jag tyckte att jag sagt eller gjort nåt dumt. (Om jag alls märker det vill säga.) :roll:


Åh vad jag känner igen det... Jag kan ha ångest i flera dagar över sådant, särskilt om jag kommer på det först en tid efteråt. :(

Sorry för OT...


Den ångesten har jag ofta under tiden som jag är i det sociala sammanhanget och det kan försämra min sociala förmåga på vissa sätt. Det är därför viktigt att jag känner mig accepterad för min oförmåga, så att jag kan jobba med den utan att detta blir kontraproduktivt.
Senast redigerad av snyggsmartosexig 2011-05-04 18:23:45, redigerad totalt 1 gång.
snyggsmartosexig
 
Inlägg: 281
Anslöt: 2007-09-28
Ort: Stockholm

Inläggav lettan » 2009-03-16 19:22:34

Ok, har ni bestämt någon träff? Skulle du inte ha det öppet till den 15 mars och sedan bestämma?!
Senast redigerad av lettan 2011-05-04 18:23:45, redigerad totalt 1 gång.
lettan
 
Inlägg: 489
Anslöt: 2008-05-23

Inläggav clivia » 2009-03-16 20:05:01

Nej inget var bestämt, har/haft lite dåliga dagar och tar itu med det alldeles sart, just nu är det nog inte så bra jag trollar i något forum.
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 18:23:45, redigerad totalt 1 gång.
clivia
 
Inlägg: 1406
Anslöt: 2009-03-05
Ort: Lite här och där...

Inläggav weasley » 2009-03-17 1:14:34

För att underlätta för clivia att komma till något beslut har jag läst tråden och får följande uppfattning. Delar in det geografiskt.

STOCKHOLM
Aura Lux, lillsanna, lettan, Jossan, weasley, catasa, Isabell, Sam

ÖREBRO
(ingen)

KARLSTAD
weasley (med några veckors varsel)

GÖTEBORG
Mördarsnigel, weasley, pointblank, clovis, hysteriskt (med några veckors varsel)

BORÅS
Mördarsnigel, hysteriskt

MALMÖ/LUND
Jossan, hysteriskt, DC, pointblank

Listan är nog inte helt klar ännu: Det är mycket möjligt att många skulle kunna komma till fler orter om det fanns sovplats! Jag har inget principiellt emot Borås, Malmö/Lund tex, men då måste jag ha någonstans att sova.

Går det att snylta in sej på andras sovplatser då eller måste man boka vandrarhem? Jag sover VÄLDIGT ogärna på vandrarhem!! Samtidigt vet jag att det kan vara väldigt påfrestande att ha en okänd människa på besök om inte personkemin stämmer. Knepig fråga det där.

Nåväl, lämnar nu över min sammanställning till clivia så får vi se vad som kan tänkas hända! :-D
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 18:23:45, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav weasley » 2009-03-17 1:28:15

Jag saknar MsTibbs i listan. Och Inger, a-mamma, Aspkvinna samt Bror Duktig.

Fast a-mamma ville väl inte vara med på en enkönad träff?

Själv tycker jag som sagt att det låter otroligt spännande. Ska det vara så att jag för första gången i mitt liv skulle eventuellt kunna träffa andra TJEJER jag faktiskt kan SAMTALA med? Eftersom det typ aldrig har hänt förut är jag skeptisk.... men skam den som ger sej. Jag vet ju inte förrän jag har provat!

Jag funkar oftast bäst med killar. Jag är inte särskilt söt, mest rätt alldaglig, men gillar en viss sorts klädstil. Ett visst sorts uttryckssätt. Och en hel del typiskt otypiska kvinnointressen - teknik, kärnkraft, datorer... Samtidigt är jag en fullständigt förlorad kvinna ur feministsynpunkt eftersom jag älskar att handarbeta och enligt deras tänk alltså har fallit i den typiska kvinnofällan. Jag blir inte klok på såna där ideologiska uttalanden. Men summan av allt: jag hör inte hemma någonstans egentligen.

Kanske kanske kanske jag skulle kunna få någon sorts tillhörighet med mina medsystrar i diagnosträsket? Jag vet inte. Men jag vill undersöka möjligheten!

(Jag menar, OM jag nu skulle vilja diskutera lite mer *erhm* KVINNLIGA problem *host* så kanske det vore ett lämpligt forum för det... som det är nu har jag INGEN att diskutera dessa KVINNLIGA problem med.)
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 18:23:45, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav Titti » 2009-03-17 1:59:17

Jag kan komma till Borås och Göteborg om tiden passar. Det är det där med barnen som måste fungera för jag vill helst inte ha dem med.

Annars säger jag som weasley: jag har egentligen aldrig hört hemma någonstans - och speciellt inte bland kvinnor.

Men det kunde kanske vara värt ett försök... ?
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 18:23:45, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav clivia » 2009-03-17 2:54:29

weasley skrev:
Själv tycker jag som sagt att det låter otroligt spännande. Ska det vara så att jag för första gången i mitt liv skulle eventuellt kunna träffa andra TJEJER jag faktiskt kan SAMTALA med? Eftersom det typ aldrig har hänt förut är jag skeptisk.... men skam den som ger sej. Jag vet ju inte förrän jag har provat!

Jag funkar oftast bäst med killar. Jag är inte särskilt söt, mest rätt alldaglig, men gillar en viss sorts klädstil. Ett visst sorts uttryckssätt. Och en hel del typiskt otypiska kvinnointressen - teknik, kärnkraft, datorer... Samtidigt är jag en fullständigt förlorad kvinna ur feministsynpunkt eftersom jag älskar att handarbeta och enligt deras tänk alltså har fallit i den typiska kvinnofällan. Jag blir inte klok på såna där ideologiska uttalanden. Men summan av allt: jag hör inte hemma någonstans egentligen.

Kanske kanske kanske jag skulle kunna få någon sorts tillhörighet med mina medsystrar i diagnosträsket? Jag vet inte. Men jag vill undersöka möjligheten!

(Jag menar, OM jag nu skulle vilja diskutera lite mer *erhm* KVINNLIGA problem *host* så kanske det vore ett lämpligt forum för det... som det är nu har jag INGEN att diskutera dessa KVINNLIGA problem med.)

delar dina tankar lite. Jag har så vitt jag känner efter inga kvinnliga vänner alls, mest ytligt och oftast i samband de är systrar eller flickvänner till nån jag känner.
Någon träff med enbart kvinnor har jag nog bara varit i yrkes sammanhang, aldrig privat. Läskigt men spännande.


Av vad jag kunde se är de största grupperna i 08 eller Gbg.
Varför inte att det blir flera träffar och på sikt ett större? De' ä' la väl ingen brådska?

Förslag på träff för 08-folket skulle jag föreslå Påsk!
Det är tid man spenderar med familjen säger många men många orkar oftast inte vara med dem speciellt länge....
Annan dag påsk brukar oftast vara en sån där död dag...
Vad tror ni?
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 18:23:45, redigerad totalt 1 gång.
clivia
 
Inlägg: 1406
Anslöt: 2009-03-05
Ort: Lite här och där...

Inläggav alfapetsmamma » 2009-03-17 9:47:17

weasley skrev:Jag saknar MsTibbs i listan. Och Inger, a-mamma, Aspkvinna samt Bror Duktig.

Fast a-mamma ville väl inte vara med på en enkönad träff?

Själv tycker jag som sagt att det låter otroligt spännande. Ska det vara så att jag för första gången i mitt liv skulle eventuellt kunna träffa andra TJEJER jag faktiskt kan SAMTALA med? Eftersom det typ aldrig har hänt förut är jag skeptisk.... men skam den som ger sej. Jag vet ju inte förrän jag har provat!

[...]

(Jag menar, OM jag nu skulle vilja diskutera lite mer *erhm* KVINNLIGA problem *host* så kanske det vore ett lämpligt forum för det... som det är nu har jag INGEN att diskutera dessa KVINNLIGA problem med.)


Ville vara med och ville vara med.. Jag ser ingen poäng i det för egen del sa jag väl mest, eller snarare, jag skulle inte driva den saken för dess egen skull. Blir det en träff här i kring så kanske jag går däremot, för att träffa dig, Inger, Aura Lux, Clivia eller vem som nu kommer som jag gärna ser igen eller nån jag inte träffat och gärna ser, som ph, Bror duktig osv. (Aspkvinna ser jag ändå på egen hand.)

Jag menade alltså inte att "Jag kommer inte om det inte är några karlar", mer att jag personligen inte har nåt specifikt intresse i att det är uteslutande kvinnor där. Hoppas jag är tydlig nu.

Jag träffar nästan bara kvinnor, förutom mina ungar. Särskilt nu när gubben är bortrest. Det kan spela in. På Aspergerträffar är det inte könet och den tillhörigheten som intresserar mig, utan aspigheten, eller att vara bekväm bland oss och att vi kan vara bekväma med den personen (det hänger inte på aspigheten som jag ser det).

Och så förstår jag inte, Weasley... Vi har ju bevisligen varit en massa kvinnor på de träffar där jag varit, hos Inger och hos dig. Har det inte gått att prata då? Och om det inte har gått att prata då, hade det med den blandkönade gruppdynamiken att göra?

OBS, det här är ärliga frågor, inte ifrågasättanden. Jag är uppriktigt nyfiken.

Slutligen, har du frågor du bara kan dryfta med kvinnor och inte har nån att göra det med så erbjuder jag härmed mig själv, om jag kan finnas lämplig.
Senast redigerad av alfapetsmamma 2011-05-04 18:23:45, redigerad totalt 1 gång.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Inläggav pointblank » 2009-03-17 10:52:54

weasley skrev: "Går det att snylta in sej på andras sovplatser då eller måste man boka vandrarhem? Jag sover VÄLDIGT ogärna på vandrarhem!! Samtidigt vet jag att det kan vara väldigt påfrestande att ha en okänd människa på besök om inte personkemin stämmer. Knepig fråga det där.

Du får gärna sova här (Ängelholm) om träffen blir i Malmö/Lund. Om du tål katter och skulle våga dig på det utan att vi har träffats förut.
Senast redigerad av pointblank 2011-05-04 18:23:45, redigerad totalt 1 gång.
pointblank
 
Inlägg: 1116
Anslöt: 2006-11-12
Ort: NV Skåne

Inläggav Inger » 2009-03-17 12:43:31

Jag tycker AS-kvinnor brukar vara ovanligt lätta att snacka med men föredrar blandade träffar. I den mån det finns ork att gå på någon alls. Just nu begränsas jag av hösnuva och specialintresseperiod så räkna inte med mig.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 18:23:45, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Bror Duktig » 2009-03-17 13:03:28

weasley skrev:Jag saknar MsTibbs i listan. Och Inger, a-mamma, Aspkvinna samt Bror Duktig.

Oj, jag såg detta av en slump, jag har inte följt tråden.
Jag är inte så där jätteintresserad av en träff för bara kvinnor, men jag kanske kan komma om det blir i närheten.
Jag bor 4 mil norr om GBG.

För mig spelar det ingen roll om det är blandat.
Vad är det vi ska prata om? Mens?

Fast jag tror att det kan vara omvänt, att män blir uttråkade av kvinnor som talar om mens och handarbete (jag gillar att sticka och sy, vilket verkar vara ett intresse bland en hel del aspergerkvinnor).
Men för egen del kan jag gärna prata om sådant om män är med.

När jag var med en pojkvän i "raggarsvängen" så samtalade jag så gott som aldrig med andra tjejer. Jag enbart pratade med killarna om motorer och det som tjejerna inte pratade om. Tjejerna brukade gå till köket och sätta sig med vin och snacka en massa. Jag gick ibland förbi och tittade och undrade varför de gillade detta.
Och så har jag en humor och viss musiksmak (en del av den) som tjejer vanligtvis tycker är hemsk.

Men det var ju svårt att fråga männen om hur det känns när man har bröstspänningar före mens :D
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 18:23:45, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav weasley » 2009-03-17 15:15:20

HAHAHA! :-D

Nä, jag menade inte att jag ville prata mens och PMS, jag försökte bara ge en bild av att OM jag nu skulle få för mej att vilja prata saker som har med lite mer tjejiga grejer att göra så har jag aldrig haft någon att prata om det med. Om ni förstår. Alltså, det är lite samma sak som att jag inte vill gå till manliga gynekologer. Det är roligare och lättare att prata med killar om nästan allt. Utom vissa saker.

Och a-mamma, jag förstod redan i första inlägget hur du menade, don't worry! Fast jag måste tillägga en lustig detalj: jag drömde att du hade bytt nick till något helt annat och nu när jag läste ditt nick i listan blev jag alldeles förbryllad eftersom det inte stämde med det jag hade drömt fast då kom jag att tänka på att det ju måste varit en dröm, LOL! Lite skumt i huvet ibland... ;-D. Apropå det du skrev om de blandade träffarna - jovisst går det alldeles utmärkt att snattra då, det är både spännande och intressant!

Men samtidigt är jag otroligt nyfiken på hur dynamiken i en AS-tjej-träff skulle se ut! Nästan alla av oss tjejer som är här är ju vana vid att umgås med majoriteten killar. Det finns något undantag från detta. Det vore så otroligt spännande att umgås helt utan dem, för att se hur man (jag!) fungerar i ett sånt sällskap, just för att det är så OTROLIGT ovanligt att jag är i ett sånt sällskap!
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 18:23:45, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav sommar » 2009-03-17 15:44:25

Ev. intresserad om träff skulle ske i Malmö/Lund någon gång.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 18:23:45, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Re: Träff med enbart kvinnor?

Inläggav Isabell » 2009-03-17 17:59:48

clivia skrev:Hej jag undrar om det skulle finnas intresse att ha ett träff med bara kvinnor?
Tyvärr är jag så fruktansvärt rädd för kvinnor.
Det känns att andra kvinnor är dem och jag är jag som bara råkade vara född som kvinna.

Jag finner alltför ofta en del kvinnor jag stött på att samtalen oftar kretsat kring skvaller, smalltalks eller kanske rent av om ja, saker jag haft svårt att identifiera mig med.
Jag vet inte om det är eller skulle bli annorlunda om Aspie-kvinnor träffas, jag kan inte heller låta bli att grubbla i tankegångar såsom "äsch det är bara mig det är fel på".


Vilken bra idé! :lol:

Jag har haft enorma problem med min kvinnlighet. Vad är egentligen kvinnlighet? Det skulle jag gärna diskutera. Kan inte heller identifiera mig i så kallade kvinnliga attribut och kan definitivt inte skvallra. Det andra anser vara normalt skvaller uppfattas av mig som skitsnack, och det vill jag inte vara med om.

Själv är jag ohändig och kan inget hantverk. Jag gillar språk och att uttrycka mig i ord. Ord är viktiga för mig. Jag har haft och har nt-vänner men det är en stor anspänning för mig att träffa dem.

Jag har genom detta forum haft förmånen att träffa andra as-kvinnor på tu man hand och jämfört med tidigare sådana relationer har det varit en lisa för själen. Ärlighet, rättframhet, tid för eftertanke i samtal och uppriktig empati - det är riktig vänskap för mig. Samt att man inte känner sig pressad att träffas oftare än man känner för och orkar. Det verkar vi ju ha gemensamt. :lol:

Kommer gärna på "kvinnoträff" om och när jag får avlastning via LSS för min dotter. Till dess: Go for it girls. You've got nothing to loose!
Senast redigerad av Isabell 2011-05-04 18:23:45, redigerad totalt 1 gång.
Isabell
 
Inlägg: 2000
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Wherever I lay my hat...

Inläggav Bror Duktig » 2009-03-17 18:19:40

weasley skrev:Men samtidigt är jag otroligt nyfiken på hur dynamiken i en AS-tjej-träff skulle se ut! Nästan alla av oss tjejer som är här är ju vana vid att umgås med majoriteten killar. Det finns något undantag från detta. Det vore så otroligt spännande att umgås helt utan dem, för att se hur man (jag!) fungerar i ett sånt sällskap, just för att det är så OTROLIGT ovanligt att jag är i ett sånt sällskap!

Jag har träffat en hel del aspergerkvinnor, och tycker att jag hamnar fortfarande utanför, men inte lika mycket.
Speciellt om man är fler än två, så blir det genast svårare.

Men det är klart lättare att hitta någon att tala med "på riktigt".

Jag är med om det sker nära GBG.
Senast redigerad av Bror Duktig 2011-05-04 18:23:45, redigerad totalt 1 gång.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Inläggav nano » 2009-03-20 20:42:16

Jag tycker det är jättekul att få höra tjejsnack, ibland får man det ibland inte.
Fast jag är inte tjej så jag kommer inte på en tjejträff för enbart tjejer.
Men jag kan sitta o vara glad att tjejer finns :)

weasley skrev:.....Jag är inte särskilt söt, mest rätt alldaglig, men gillar en viss sorts klädstil. Ett visst sorts uttryckssätt. Och en hel del typiskt otypiska kvinnointressen - teknik, kärnkraft, datorer...
Hördeduu weasley, nu har du sagt en sak som ett flertal söta tjejer har uttryckt.
Jag tycker du har fel, du är söt, visseligen tycker jag i princip aldrig att någon är ful heller iofs men ändå.

Har hört flera säga att de inte är särskilt söta men jag tror det är som när tjejer säger att de är tjocka men inte är det och kanske får lov att anstränga sig för att få fram något som ens liknar bilringar för o bevisa att de visst är tjocka eller något men ändå påstår att de är tjocka.

Den tjej jag siktar på tycker jag också är söt och dessutom har jag ett fint litet kärleksljus för henne (kanske blir en stor kärleksbrasa för henne till slut), skulle tippa på att din pojkvän har liknande tankegångar om dig.
Slår vad om att ni båda tycker om att kramas med varandra :D
Senast redigerad av nano 2011-05-04 18:23:45, redigerad totalt 1 gång.
nano
 
Inlägg: 6161
Anslöt: 2008-06-20
Ort: /home/Jorden/Stockholm

Inläggav Tomtenissa » 2009-03-20 22:52:30

Hejsan allihopa!

Skriv upp mig på "Stockholm". ^^
Senast redigerad av Tomtenissa 2011-05-04 18:23:45, redigerad totalt 1 gång.
Tomtenissa
 
Inlägg: 622
Anslöt: 2007-06-08

Inläggav weasley » 2009-03-25 12:47:47

clivia, har du kommit någonvart i planeringen? :-D
Senast redigerad av weasley 2011-05-04 18:23:45, redigerad totalt 1 gång.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Inläggav clivia » 2009-03-25 22:04:02

Jag skrev ett förslag men ingen svarade på det :)
Senast redigerad av clivia 2011-05-04 18:23:50, redigerad totalt 1 gång.
clivia
 
Inlägg: 1406
Anslöt: 2009-03-05
Ort: Lite här och där...

Återgå till Träffar



Logga in