Tråden om intressanta brottsfall!

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Tråden om intressanta brottsfall!

Inläggav Sheyen » 2021-09-04 21:48:18

Jag kan börja! Vill börja med att ursäkta att det inte är närheten lika genomarbetat som när jag beskrev fallet med Alexander Åhman, men till mitt försvar har jag en hel farm med ungar, så jag måste prioritera min tid.

Jodi Arias var en tjej som stalkade sin on/off-pojkvän Travis Alexander. Hon kunde göra inbrott hemma hos Travis, genom att krypa in genom hundluckan på ytterdörren. :lol: Sedan kunde Travis hitta henne sovandes i hans soffa. Hon spelade in telefonsex dem emellan och hotade nya flickvänner. Hon var med andra ord inte helt mentalt intakt.

När man inte fick tag på Travis låste man upp och fann ett totalt nedblodat rum som vittnade om ett mycket våldsamt händelseförlopp. Tydligen luktade det illa också. I badrummet låg Travis stendöd.

Jodi hade fått nog och drog hem till Travis, sköt honom och fullkomligen skar sönder honom, till den grad att han nästan var halshuggen. Det var tydligen rimligt, enligt henne. Vet inte riktigt hur hon tänkte där.

Det finns massor av klipp på Youtube som visar delar av rättegången, vilken framstår som en ren shitshow, full av förolämpningar från alla möjliga håll i ett enda kaos, där folk samtidigt försöker fortsätta vara professionella.

Här är nog en helt ok sammanfattning av fallet:
https://m.youtube.com/watch?v=A2XvzoNqUh8

Vill även tipsa om youtubern Bailey Sarian, som på ett väldigt komiskt och sarkastiskt sätt berättar om olika brottsfall. Tycker att hon är skitrolig.

I denna tråd kan ni tipsa om intressanta brottsfall; gärna utländska! USA verkar ha många spännande fall.

Säkrast är nog att hitta fall via Youtube snarare än att googla, då man ibland annars kan få se läckta bilder från brottsplatser och det tycker jag att vi ska undvika i denna tråd. Nog för att det är intressant att läsa, men vi klarar oss bra utan att titta på sådana bilder. Textformat och möjligen videoförhör är okej.

Vill även tipsa om Grant Amato, som spenderade över 200 000 dollar på en camtjej som han påstod sig ha en connection med. Han stal pengar från familjemedlemmar och när han slutligen fick besked om att han inte fick bo kvar sköt han sin mamma, sin pappa och sin storebror (både mamman och brodern hade varit extra stöttande, så varför de skulle dö känns oklart, även om dödandet överhuvudtaget så klart var jävligt onödigt och oförtjänt mot den familj som inte gjort annat än att försöka säkra hans framtid och hjälpa honom efter varje misstag).
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Återgå till Intressanta intressen



Logga in