Illuminati och andra exklusiva (hemliga) sällskap

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Lakrits » 2010-04-12 21:43:01

Eller i manisk fas med psykos.
Senast redigerad av Lakrits 2011-05-05 2:25:19, redigerad totalt 1 gång.
Lakrits
 
Inlägg: 5469
Anslöt: 2008-10-15

Inläggav MsTibbs » 2010-04-12 22:01:33

Eller en psykotisk depression, då får man vilda undergångstankar.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-05 2:25:19, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav Liljencroowna » 2010-04-13 0:44:33

Eller överdos... eller för lite sömn. :D
Senast redigerad av Liljencroowna 2011-05-05 2:25:19, redigerad totalt 1 gång.
Liljencroowna
 
Inlägg: 4412
Anslöt: 2009-02-28

Inläggav MsTibbs » 2010-04-13 10:13:15

Eller reaktiv psykos, eller vätskebrist, eller indoktrination...
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-05 2:25:19, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav Inger » 2010-04-13 11:49:24

manne skrev:
Inger skrev:Något jag tycker är obehagligt att nästan alla konspirationsteoretiker och ifrågasättande rörelser verkar vara åt högerextremisthållet. Undantag Icke som var partiledare (eller nåt sånt) i engelska miljöpartiet, men han har ju också utvecklats åt det obehagliga hållet och har gått från att sprida ett kärleks- och frihetsbudskap till att så hat, rädsla och paranoia.

så alla som håller på med vanföreställningar och inbillningar och fantasier är alla Nazister och höger extremister också knappast. :roll:

Nej, tvärtom. Många uttalade högerextremister, t ex Patriot-rörelsen i USA och Juri Lina med anhang i Sverige, är grupper och individer som särskilt intresserat sig för detta.

Sen finns det ju många systemkritiker på vänsterkanten, som Michael Moore, Noam Chomsky, Naomi Klein m fl, men de brukar hålla sig på jorden och blandar inte in rymdödlor och illuminater i sin kritik. De behöver inte fantisera ihop en massa hemliga konspirationer som varat i tusentals år eftersom det finns tillräckligt mycket att kritisera här och nu av det som sker helt öppet.
Senast redigerad av Inger 2011-05-05 2:25:19, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav MsTibbs » 2010-04-13 13:17:54

Det finns "ingen" som tar Jüri Lina på allvar, han läses snarast som underhållning. Själv lyckades jag inte ta mig igenom böckerna, de är för... psykotiska. Ungefär som S-sektens skapelseberättelse.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-05 2:25:19, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav Inger » 2010-04-13 20:52:02

Ja, det är ju det jag säger! :)
Senast redigerad av Inger 2011-05-05 2:25:19, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav manne » 2010-04-13 21:10:48

Inger skrev:
manne skrev:
Inger skrev:Något jag tycker är obehagligt att nästan alla konspirationsteoretiker och ifrågasättande rörelser verkar vara åt högerextremisthållet. Undantag Icke som var partiledare (eller nåt sånt) i engelska miljöpartiet, men han har ju också utvecklats åt det obehagliga hållet och har gått från att sprida ett kärleks- och frihetsbudskap till att så hat, rädsla och paranoia.

så alla som håller på med vanföreställningar och inbillningar och fantasier är alla Nazister och höger extremister också knappast. :roll:

Nej, tvärtom. Många uttalade högerextremister, t ex Patriot-rörelsen i USA och Juri Lina med anhang i Sverige, är grupper och individer som särskilt intresserat sig för detta.

Sen finns det ju många systemkritiker på vänsterkanten, som Michael Moore, Noam Chomsky, Naomi Klein m fl, men de brukar hålla sig på jorden och blandar inte in rymdödlor och illuminater i sin kritik. De behöver inte fantisera ihop en massa hemliga konspirationer som varat i tusentals år eftersom det finns tillräckligt mycket att kritisera här och nu av det som sker helt öppet.


Du bör inte blanda in politik i detta lika lite som man bör blanda in höger vänster eller feminist när det gäller en indian hövding i Nordamerika.

Jag tror inte direkt att Clan folket sitter vid lägerelden och snackar politik för 400 år sedan.?

Bild

Angånde rymd ödlor hört talas om Science Fiction serien "V"

http://www.imdb.com/title/tt1307824/

eller är det nazister som ligger bakom denna populära Tv serie .?
Nazister gör bra TV i USA i alla fall :wink:

Bild
manne
 
Inlägg: 18535
Anslöt: 2007-08-23

Tips på nytt ämne att gräva ner sig i - Illuminati

Inläggav Exploitbat » 2010-11-17 8:50:35

Vill först och främst ursäkta att jag använder en del engelska ord och uttryck, men det får ni leva med.

När jag läste i tråden om Twilight var det någon som skrev att den historien glorifierade nekrofili och tidelag, vilket jag tyckte var konstigt tolkat.

Hursomhelst fick det mig att börja tänka på något som verkligen fångade mitt intresse nu i våras eftersom att det var så absurt!

Illuminati! Om jag förstått det rätt handlar det om att det finns en massa djupt religiösa människor i USA som tror att det finns en massa 'freemasons' som infiltrerar och döljer att de är freemasons för att i hemlighet påverka andra, "vanliga" människor. De här personerna är ofta högt uppsatta, och en teori är att de nu börjat använda sig av media, bland annat musik och den påverkan artister har på framförallt unga människor.

Det här tycker jag låter helt befängt, och det blir ännu mer absurt om man kollar på videos på youtube där de tolkar olika artisters videor och låttexter - och därför blir det ännu intressantare!

Under en period satt jag och kollade in hur många videos som helst, för det finns hur mycket som helst.

Vanliga saker/dolda budskap som tas upp:
många trianglar (pyramider) i videos och skivomslag, samt att Jay-Z, Beyonce och andra artister börjat hålla upp händerna mot sina fans så att de formar en triangel (vilket antagligen är något som vuxit fram inom "gansta rappa-kulturen" eller vad man nu ska kalla det, utan att de visste att man kunde ta till den tolkningen som det nu fått)
många artister använder sig av "the all-seeing eye". Artister som Rihanna och Lady Gaga håller ofta för eller döljer sitt ena öga på ett eller annat sätt
att siffran sex döljer sig i många videos på olika sätt
om man spelar artisternas låtar baklänges kan man höra dolda budskap

De artister som verkar vara mest "utsatta" är till exempel Jay-Z, Rihanna och Beyonce.
För att ge ett exempel, kolla in den här videon där en man tolkar Rihannas video till låten "Umbrella":
http://www.youtube.com/watch?v=fqGJSLmwOrI

Som sagt; det finns hur mycket som helst att hitta, och kanske därför det tilltalade det aspiga i mig.

Jag ville inget speciellt med den här tråden, utan mer bara för att det är underhållande, och för att veta ifall någon har en åsikt om detta, och det är ett bra ämne ifall man gillar att gräva ner sig i saker med mycket material ^^,


Moderator Alien: Slog ihop med en tidigare tråd om Illuminati.
Exploitbat
 
Inlägg: 309
Anslöt: 2010-11-01
Ort: Boden, Norrbotten

Re: Tips på nytt ämne att gräva ner sig i - Illuminati

Inläggav Arkimedes » 2010-11-17 8:57:56

Exploitbat skrev:Illuminati! Om jag förstått det rätt handlar det om att det finns en massa djupt religiösa människor i USA som tror att det finns en massa 'freemasons' som infiltrerar och döljer att de är freemasons för att i hemlighet påverka andra, "vanliga" människor. De här personerna är ofta högt uppsatta, och en teori är att de nu börjat använda sig av media, bland annat musik och den påverkan artister har på framförallt unga människor.


Sekter och slutna sällskap är ett av mina stora intressen. Detta lät intressant för mig. Har inte hört talas om just detta men känner igen fenomenet med att religiösa ledare vill få de troende att undvika viss musik och vissa filmer osv.

Vad är en freemason och vad är det för budskap de i så fall vill få fram?
Arkimedes
 
Inlägg: 4043
Anslöt: 2010-10-27

Inläggav Miche » 2010-11-17 9:27:23

[WikiEng]Freemason[/WikiEng]?
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Inläggav Zombie » 2010-11-17 9:33:41

Två nackdelar med att använda engelska ord för saker som finns på svenska är ju
    att man blir obegriplig i onödan när det låter som om man skriver om något annat än man gör och

    att det ser ut som om begreppet inte finns på svenska när det kanske till och med är gammalt och välkänt här;

    en tredje är att folk inte får tillgång till begreppen annat än enligt (i regel) den USA-amerikanska föreställningsvärlden, som ofta skiljer sig radikalt från dem på de flesta andra håll vi brukar möta här uppe - och, ett tragiskt faktum, så länge det gäller populärföreställningar är det sällan USA-amerikanerna som är de bättre informerade. Där finns tvärtom ofta en okunnighet så allmän och djup att man har anledning att bli mörkrädd.

Vet man inte vad saker heter på svenska kan ett sätt vara att slå upp dem på engelska Wikipedia, gå till vänsterspalten och växla till svenska wikipedia. Förmodar att man då kan se att "freemason" är [WikiSve]frimurare[/WikiSve] - hur välkänt som helst.

En del kanske de också har hunnit mata in i Google Översätt, även om den kan ha gruvligt (och roligt) fel.

[WikiSve]Illuminati[/WikiSve] är en välkänd vålnad som högerextremister brukar komma dragandes med.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Moggy » 2010-11-17 10:10:14

Var nyfiken och intresserad av sånt där förr. Tröttnade då jag kom fram till att jag liksom inte kunde göra nåt av det. Ungefär samma situation som med UFO-frågan.


Det där med baklängesbudskap tror jag inte på. Det är bara att man hör ord i nånting där det inte finns nåt. Antar att det är nån mönsterigenkänningsfunktion i hjärnan som uppfattar att det är mänskliga röster och arbetar på för att tolka det. Ungefär som med "turklåtarna" som var populära ett tag eller att man kan höra spökröster om man lyssnar på vitt brus.




Textraderna "Man kan klä ut sig och hångla i TV, Man kan knarka och hamna i TV" är rätt skojiga i den här..
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Inläggav Arkimedes » 2010-11-17 13:39:11

Moggy skrev:


Textraderna "Man kan klä ut sig och hångla i TV, Man kan knarka och hamna i TV" är rätt skojiga i den här..


HAHAHA!!! :lol: Jag har säkert Sveriges sämsta humor men jag har kollat den 3 gånger nu och skrattar ihjäl mig!! Jag tyckte det roligaste var
"Vi har det förjävligt
Det tycker vi blir bögigt".
Skrev det som signatur bara för att det var så kul. :lol:
Arkimedes
 
Inlägg: 4043
Anslöt: 2010-10-27

Inläggav Exploitbat » 2010-11-17 13:47:19

Zombie skrev:Två nackdelar med att använda engelska ord för saker som finns på svenska är ju
    att man blir obegriplig i onödan när det låter som om man skriver om något annat än man gör och

    att det ser ut som om begreppet inte finns på svenska när det kanske till och med är gammalt och välkänt här;

    en tredje är att folk inte får tillgång till begreppen annat än enligt (i regel) den USA-amerikanska föreställningsvärlden, som ofta skiljer sig radikalt från dem på de flesta andra håll vi brukar möta här uppe - och, ett tragiskt faktum, så länge det gäller populärföreställningar är det sällan USA-amerikanerna som är de bättre informerade. Där finns tvärtom ofta en okunnighet så allmän och djup att man har anledning att bli mörkrädd.
Vet man inte vad saker heter på svenska kan ett sätt vara att slå upp dem på engelska Wikipedia, gå till vänsterspalten och växla till svenska wikipedia. Förmodar att man då kan se att "freemason" är [WikiSve]frimurare[/WikiSve] - hur välkänt som helst.

En del kanske de också har hunnit mata in i Google Översätt, även om den kan ha gruvligt (och roligt) fel.

[WikiSve]Illuminati[/WikiSve] är en välkänd vålnad som högerextremister brukar komma dragandes med.


Det var just för att inte få såna här inlägg som jag inledde med det kursiverade, men jag inser nu att just för att jag inledde så fick jag ett svar med en stor pekpinne.

Jag vet mycket väl om allt det du skrev, men jag föredrar själv att använda engelska uttryck om jag tagit in faktan på engelska, för det är helt enkelt så jag vill ha det och jag bryr mig inte om "korrekthet" eller liknande.
I det här fallet handlar det om USA, och därför ville jag använda 'freemasons' istället för 'frimurare'.

Och jag gör precis så som du beskrev på wikipedia. Men oftast finns det mycket mer fakta på engelska versionen av samma sida på svenska, så jag har inget emot att direkt söka efter den engelska motsvarigheten.
Exploitbat
 
Inlägg: 309
Anslöt: 2010-11-01
Ort: Boden, Norrbotten

Inläggav nitro2k01 » 2010-11-17 14:31:56

Arkimedes skrev:
Moggy skrev:


Testraderna "Man kan klä ut sig och hångla i TV, Man kan knarka och hamna i TV" är rätt skojiga i den här..


HAHAHA!!! :lol: Jag har säkert Sveriges sämsta humor men jag har kollat den 3 gånger nu och skrattar ihjäl mig!! Jag tyckte det roligaste var
"Vi har det förjävligt
Det tycker vi blir bögigt".
Skrev det som signatur bara för att det var så kul. :lol:

De som har gjort Hatten är din, och även Ansiktsburk och Fiskpinnar är en reklambyrå som heter Kramgo och vet hur man drar till sig uppmärksamhet. Se bara på deras hemsida...
http://kramgo.se/ (Varning! Dansande naken man, med bara en skylt för att skyla det mest privata!)
nitro2k01
 
Inlägg: 627
Anslöt: 2007-10-29

Inläggav Arkimedes » 2010-11-17 15:04:17

nitro2k01 skrev:
Arkimedes skrev:
Moggy skrev:


Testraderna "Man kan klä ut sig och hångla i TV, Man kan knarka och hamna i TV" är rätt skojiga i den här..


HAHAHA!!! :lol: Jag har säkert Sveriges sämsta humor men jag har kollat den 3 gånger nu och skrattar ihjäl mig!! Jag tyckte det roligaste var
"Vi har det förjävligt
Det tycker vi blir bögigt".
Skrev det som signatur bara för att det var så kul. :lol:
De som har gjort Hatten är din, och även Ansiktsburk och Fiskpinnar är en reklambyrå som heter Kramgo och vet hur man drar till sig uppmärksamhet. Se bara på deras hemsida...
http://kramgo.se/ (Varning! Dansande naken man, med bara en skylt för att skyla det mest privata!)


Har kollat även Ansiktsburk och Fiskpinnar nu.. Haha... You guys made my day :D

PS Finns det fler?
Arkimedes
 
Inlägg: 4043
Anslöt: 2010-10-27

Inläggav KrigarSjäl » 2010-11-17 15:16:05

Ett av konspirationsteoretikernas favoritämnen. Har du betat av Area 51 och letar efter ett nytt fantasiprojekt?
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Zombie » 2010-11-17 15:35:05

Exploitbat skrev:
Zombie skrev:Två nackdelar med att använda engelska ord för saker som finns på svenska är ju
    att man blir obegriplig i onödan när det låter som om man skriver om något annat än man gör och

    att det ser ut som om begreppet inte finns på svenska när det kanske till och med är gammalt och välkänt här;

    en tredje är att folk inte får tillgång till begreppen annat än enligt (i regel) den USA-amerikanska föreställningsvärlden, som ofta skiljer sig radikalt från dem på de flesta andra håll vi brukar möta här uppe - och, ett tragiskt faktum, så länge det gäller populärföreställningar är det sällan USA-amerikanerna som är de bättre informerade. Där finns tvärtom ofta en okunnighet så allmän och djup att man har anledning att bli mörkrädd.
Vet man inte vad saker heter på svenska kan ett sätt vara att slå upp dem på engelska Wikipedia, gå till vänsterspalten och växla till svenska wikipedia. Förmodar att man då kan se att "freemason" är [WikiSve]frimurare[/WikiSve] - hur välkänt som helst.

En del kanske de också har hunnit mata in i Google Översätt, även om den kan ha gruvligt (och roligt) fel.

[WikiSve]Illuminati[/WikiSve] är en välkänd vålnad som högerextremister brukar komma dragandes med.


Det var just för att inte få såna här inlägg som jag inledde med det kursiverade, men jag inser nu att just för att jag inledde så fick jag ett svar med en stor pekpinne.

Jag vet mycket väl om allt det du skrev, men jag föredrar själv att använda engelska uttryck om jag tagit in faktan på engelska, för det är helt enkelt så jag vill ha det och jag bryr mig inte om "korrekthet" eller liknande.
I det här fallet handlar det om USA, och därför ville jag använda 'freemasons' istället för 'frimurare'.

Och jag gör precis så som du beskrev på wikipedia. Men oftast finns det mycket mer fakta på engelska versionen av samma sida på svenska, så jag har inget emot att direkt söka efter den engelska motsvarigheten.

Pekpinne? Klart du får ta det så om du inte vill ta det som positiva tips till dig eller vem som helst.
Vad du vet som jag inte har läst kan jag omöjligt veta, och du gav ju hursomhelst inte tipsen själv.

Men den här sajten är på svenska för en svenskspråkig publik (inklusive alla kulturella följder av det, som dessutom råkar ha enorm betydelse på just det här ämnesområdet), och då får du finna dig i att folk vill eller rentav måste kunna relatera till vad här står från det hållet.

Faktainnehållet på Wikipedia ligger utanför det jag tog upp, som var termerna. (Och frimurare heter "frimurare" på svenska, vilka frimurare man än talar om och var man än själv har mött begreppet, precis som med alla andra normala begrepp på vilket språk som helst.)
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Inger » 2010-11-17 16:19:58

*rullar på golvet åt Moggys video*

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

The new world order Illuminati

Inläggav manne » 2023-01-10 12:35:22

så finns dessa på riktigt.? :o :-)063 :?:

VAD är deras agenda.?

styr de världen :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18535
Anslöt: 2007-08-23

The new world order Illuminati

Inläggav manne » 2023-01-10 13:13:29

Illuminati

Hur många århundrande har dessa funnits då? :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18535
Anslöt: 2007-08-23

The new world order Illuminati

Inläggav atoms » 2023-01-10 13:18:22

manne skrev:Illuminati

Hur många århundrande har dessa funnits då? :o :-)063 :?:


Läs https://sv.wikipedia.org/wiki/Illuminati
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18069
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

The new world order Illuminati

Inläggav manne » 2023-01-10 13:22:36

atoms skrev:
manne skrev:Illuminati

Hur många århundrande har dessa funnits då? :o :-)063 :?:


Läs https://sv.wikipedia.org/wiki/Illuminati


TACK läste någonstans att de bildades på 1500 talet och fanns på 1700 talet. :o :-)063 :?:
manne
 
Inlägg: 18535
Anslöt: 2007-08-23

Återgå till Intressanta intressen



Logga in