SvD letar personer att intervjua om kärlek på spektrat

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

SvD letar personer att intervjua om kärlek på spektrat

Inläggav Joajournalist » 2023-03-02 22:16:35

Svenska Dagbladet ska skriva en artikelserie om dejting på autismspektrat, där vi vid ett eller flera tillfällen träffar personer som söker kärleken, som dejtar eller som har funnit kärleken. Har du erfarenheter av detta? Skulle du eller någon du känner kunna tänka dig att intervjuas (fysiskt, på telefon eller på länk är upp till dig och beroende på var i landet du befinner dig)? Hör i så fall gärna av dig senast den 12/3 till reporter Johanna Aggestam på johanna.aggestam@svd.se eller på 0768 71 24 45 så berättar hon mer. Bra att veta kan vara att vi gärna vill fota de vi intervjuar, i så fall kommer fotografering att ske vid ett separat tillfälle, efter intervjun.
Joajournalist
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2023-03-02

SvD letar personer att intervjua om kärlek på spektrat

Inläggav Richard » 2023-03-03 7:35:04

Tja, jag skulle kunna berätta om hur jag kan bete mig, det tycker en del är lite komiskt.

När jag har klickat med en dejt o hon ska sova hos en första gången, så händer det att hon klätt av sig, men då säger jag; -Ja, du får gärna sova i min dubbelsäng, så går jag o lägger mig på soffan... Det har hänt mig 2 ggr.

Är värdelös på förhållanden o dejting o lyckas nästan aldrig behålla nån dejt. Men numera är jag inte särskilt intresserad av att träffa någon partner. Har aldrig haft nått förhållande som varat mer än ett år.

Föredrar att prata om t.ex. kvantfysik före sex eller romantik.
Richard
 
Inlägg: 3405
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

SvD letar personer att intervjua om kärlek på spektrat

Inläggav Joajournalist » 2023-03-03 8:18:10

Tack Richard, jag tar vidare kontakt med dig i mejlen!
Med vänlig hälsning, Johanna
Joajournalist
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2023-03-02

SvD letar personer att intervjua om kärlek på spektrat

Inläggav BellaBelle » 2023-03-07 2:12:24

Richard skrev:Tja, jag skulle kunna berätta om hur jag kan bete mig, det tycker en del är lite komiskt.

När jag har klickat med en dejt o hon ska sova hos en första gången, så händer det att hon klätt av sig, men då säger jag; -Ja, du får gärna sova i min dubbelsäng, så går jag o lägger mig på soffan... Det har hänt mig 2 ggr.

Är värdelös på förhållanden o dejting o lyckas nästan aldrig behålla nån dejt. Men numera är jag inte särskilt intresserad av att träffa någon partner. Har aldrig haft nått förhållande som varat mer än ett år.

Föredrar att prata om t.ex. kvantfysik före sex eller romantik.


Varför ville du inte sova/ligga med dejten? Varför lät du henne följa med dig hem? :)
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

SvD letar personer att intervjua om kärlek på spektrat

Inläggav Richard » 2023-03-07 8:21:18

BellaBelle skrev:
Richard skrev:Tja, jag skulle kunna berätta om hur jag kan bete mig, det tycker en del är lite komiskt.

När jag har klickat med en dejt o hon ska sova hos en första gången, så händer det att hon klätt av sig, men då säger jag; -Ja, du får gärna sova i min dubbelsäng, så går jag o lägger mig på soffan... Det har hänt mig 2 ggr.

Är värdelös på förhållanden o dejting o lyckas nästan aldrig behålla nån dejt. Men numera är jag inte särskilt intresserad av att träffa någon partner. Har aldrig haft nått förhållande som varat mer än ett år.

Föredrar att prata om t.ex. kvantfysik före sex eller romantik.


Varför ville du inte sova/ligga med dejten? Varför lät du henne följa med dig hem? :)

Jag vet inte...?
Var nog inte beredd på det hela?
Richard
 
Inlägg: 3405
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

SvD letar personer att intervjua om kärlek på spektrat

Inläggav Richard » 2023-03-07 8:26:48

Förresten, jag hoppade av intervjun, någon annan kanske vill medverka?

Tror inte jag är rätt person.
Richard
 
Inlägg: 3405
Anslöt: 2005-10-12
Ort: Ängelholm

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in