Svårt att plinga?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Svårt att plinga?

Inläggav Kristofer » 2020-07-15 17:51:25

Huggorm skrev:
Kristofer skrev:Skriker HALLÅ istället. Racern kan man inte ha ringklocka på, det strider mot landsvägscyklingens estetiska regler.
Så kan du inte skrika, då tror dom ju du vill stanna och hälsa. Skrik FLÖTT PÅ ER istället.


Bra poäng! Det händer att folk inte flyttar sig och det har irriterat mig. Tror jag skriker ÖH! nästa gång.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Svårt att plinga?

Inläggav Dagobert » 2020-07-15 19:22:54

Plinga du. De blir förbannade om du plingar och förbannade om du INTE plingar.
Kör du på nån så kan du då iaf säga till ditt försvar att du plingade.
Dagobert
 
Inlägg: 14138
Anslöt: 2010-11-30

Svårt att plinga?

Inläggav antonius » 2020-07-15 19:46:42

Dagobert skrev:Plinga du. De blir förbannade om du plingar och förbannade om du INTE plingar.
Kör du på nån så kan du då iaf säga till ditt försvar att du plingade.


Jag tror att det är många som inte riktigt vet vilken sida man ska gå på då det är kombinerad gång- och cykelbana, därav det där "yra höns beteendet" man kan se när de springer från sida till sida, när man kommer cyklande. Men man ska alltså gå på VÄNSTER sida, men om det är en delad bana är det nog andra regler, tror jag... :-)003
antonius
 
Inlägg: 21863
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Svårt att plinga?

Inläggav TheoryOfMine » 2020-07-17 14:59:17

Ja det är alltid lite trixit och ångestladdat det där, men plinga en bit i förväg brukar vara bäst.
Sen finns det ju andra sätt att göra sig hörd tex cykla på grus, eller annat material som låter, om det finns. Brukar växla extra högt också, mina växlar låter en del så det brukar funka bra.
Jobbigt när man glider förbi någon och dom hoppar till, vanligtvis unga människor, och ska fälla nån kommentar eller prata om en med varandra :x icon

Det där med att ha en elektronisk tuta med ko läte, som nån nämde, hade varit riktigt riktigt kul, bra ide! :D :-)049
TheoryOfMine
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2020-01-16

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in