Sovställningar (Omröstning)

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Vilken ställning har du?

Fetus position
18
40%
Log position
0
Inga röster
Yearner position
10
22%
Soldier position
4
9%
Freefall position
7
16%
Starfish position
1
2%
Annan (berätta)
5
11%
 
Antal röster : 45

Sovställningar (Omröstning)

Inläggav Alien » 2020-07-05 12:43:52

Maggi skrev:
Alien skrev:Bump!

Jag somnar i fosterställning men det är inte säkert att jag sover mest i den ställningen. Under natten ändrar jag ställning och kan vakna liggandes på rygg.

Starfish ställningen tror jag små barn brukar ligga i. Det gjorde iaf mitt barn. Såg väldigt avslappnat ut.

Edit: Tidigare omröstningstråd: sovstallning-omrostning-t12315.html


Vad är starfishställnigen?
Länken fungerar inte


Menar du länken i startinlägget? Den fungerar för mig.

Man ligger på rygg med armarna över huvudet. Små barn ligger ofta så.
https://images.app.goo.gl/Xs4kUssxwwQKCqwS6
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46091
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Sovställningar (Omröstning)

Inläggav Grönt Äpple » 2020-07-10 14:00:43

Oftast fosterställning för mig, då jag bara kan somna i den. Däremot brukar jag ligga i "starfish" när jag vaknar upp.
Grönt Äpple
 
Inlägg: 84
Anslöt: 2019-06-29

Sovställningar (Omröstning)

Inläggav geocache » 2020-07-10 14:06:50

"Freefall position", och/eller i "framstupa sidoläge" (det är i alla fall så jag ligger när jag somnar).
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Sovställningar (Omröstning)

Inläggav TheoryOfMine » 2020-07-17 16:39:53

Sover i en kombination av Fetus och Yearner eller framstupa sidoläge sen har jag en liten kudde jag kramar, det är rätt bekvämt för armarna så, kanske ger en liten trygghetskänsla också. Nån mer som sover med kudde eller liknande som mig?
Armarna har jag uppe/utanför täcket så man håller sig sval.
TheoryOfMine
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2020-01-16

Sovställningar (Omröstning)

Inläggav Chrilleb » 2020-07-17 16:49:26

Sover i fosterställning jag oxå.
Chrilleb
 
Inlägg: 6387
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Sovställningar (Omröstning)

Inläggav slackern » 2020-07-17 18:16:27

Kors å tvärs, upp å ner, på sidan, rulla runt och huller om buller.
slackern
 
Inlägg: 43699
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Sovställningar (Omröstning)

Inläggav Kidzi » 2020-07-19 23:39:18

Sover oftast på rygg. Men sover ibland på sidan om jag måste ändra för att jag blir lite stel. Armarna är ofta lite ner men kan ibland vara upp. Ibland med böjda knän.

När jag sover på mage har jag armarna ner. Ibland sover jag i fosterställning men då sover jag på mage med knäna under mig och armarna upp, runt kudden.
Kidzi
 
Inlägg: 5482
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Sovställningar (Omröstning)

Inläggav schwindel » 2021-07-27 5:01:19

Föredrar halvsida och börjar med det men om jag inte somnat brukar jag efter många vändningar lägga mig på rygg och då somnar jag.
schwindel
 
Inlägg: 128
Anslöt: 2021-06-12

Sovställningar (Omröstning)

Inläggav Sheyen » 2021-07-27 7:57:46

Ligger på mage.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Sovställningar (Omröstning)

Inläggav antonius » 2021-07-27 8:18:03

Sover ofta med mardrömmar, ibland gråtande och slåss med diverse demoner, min fd sambo sa att sova med mig är som att sova på ett Zoo... :-)006
antonius
 
Inlägg: 21798
Anslöt: 2012-12-06
Ort: In my escape pod.

Sovställningar (Omröstning)

Inläggav Kidzi » 2021-07-27 22:51:25

Jag har börjat få ont i nedre ryggen. Inte där man kan få ont om man är otränad, utan längre ner. Som en byxrand på väldigt lågt skurna byxor. Det gör ont så jag dör om jag rör på mig. Men gör skitont om jag ligger ner med. Gör ont hela tiden. Trött på att ta alvedon för att kunna sova. Det strålar ibland ner i benen, inte som uschias utan på baksidan av låren.

Bästa sovställning är på sidan, då gör det inte helvetesont. Men jag känner mig inte avslappnad så. Så det funkar ändå inte.

Vete fan vad jag ska göra.

Det gör ont som fan.
Kidzi
 
Inlägg: 5482
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Sovställningar (Omröstning)

Inläggav Heidi79 » 2021-07-27 23:55:52

Varierar på soldier, starfish, fetal och freefall.. Men e nog starfish föredrar.
Heidi79
 
Inlägg: 1433
Anslöt: 2009-06-22

Sovställningar (Omröstning)

Inläggav DIProgan » 2021-07-28 0:29:26

Kidzi skrev:Jag har börjat få ont i nedre ryggen. Inte där man kan få ont om man är otränad, utan längre ner. Som en byxrand på väldigt lågt skurna byxor. Det gör ont så jag dör om jag rör på mig. Men gör skitont om jag ligger ner med. Gör ont hela tiden. Trött på att ta alvedon för att kunna sova. Det strålar ibland ner i benen, inte som uschias utan på baksidan av låren.

Bästa sovställning är på sidan, då gör det inte helvetesont. Men jag känner mig inte avslappnad så. Så det funkar ändå inte.

Vete fan vad jag ska göra.

Det gör ont som fan.
Gå till läkaren om diskbråck och få bättre smärtstillande alternativt tid för operation.
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Sovställningar (Omröstning)

Inläggav Kidzi » 2021-07-28 0:34:31

DIProgan skrev:
Kidzi skrev:Jag har börjat få ont i nedre ryggen. Inte där man kan få ont om man är otränad, utan längre ner. Som en byxrand på väldigt lågt skurna byxor. Det gör ont så jag dör om jag rör på mig. Men gör skitont om jag ligger ner med. Gör ont hela tiden. Trött på att ta alvedon för att kunna sova. Det strålar ibland ner i benen, inte som uschias utan på baksidan av låren.

Bästa sovställning är på sidan, då gör det inte helvetesont. Men jag känner mig inte avslappnad så. Så det funkar ändå inte.

Vete fan vad jag ska göra.

Det gör ont som fan.
Gå till läkaren om diskbråck och få bättre smärtstillande alternativt tid för operation.


Har inte diskbråck. Dessutom ger de inte medicin för det i min region bara alvedon.
Kidzi
 
Inlägg: 5482
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Sovställningar (Omröstning)

Inläggav Paladinen » 2021-07-28 8:17:32

Kidzi skrev:
DIProgan skrev:
Kidzi skrev:Jag har börjat få ont i nedre ryggen. Inte där man kan få ont om man är otränad, utan längre ner. Som en byxrand på väldigt lågt skurna byxor. Det gör ont så jag dör om jag rör på mig. Men gör skitont om jag ligger ner med. Gör ont hela tiden. Trött på att ta alvedon för att kunna sova. Det strålar ibland ner i benen, inte som uschias utan på baksidan av låren.

Bästa sovställning är på sidan, då gör det inte helvetesont. Men jag känner mig inte avslappnad så. Så det funkar ändå inte.

Vete fan vad jag ska göra.

Det gör ont som fan.
Gå till läkaren om diskbråck och få bättre smärtstillande alternativt tid för operation.


Har inte diskbråck. Dessutom ger de inte medicin för det i min region bara alvedon.


Om du inte har diskbråck hur kan du då veta vilka mediciner du får eller inte får för diskbråck i din region. Har kurre nere på korvmojen sagt att man bara får Alvedon eller ?
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

Sovställningar (Omröstning)

Inläggav Kidzi » 2021-07-28 12:09:41

Paladinen skrev:
Kidzi skrev:
DIProgan skrev: Gå till läkaren om diskbråck och få bättre smärtstillande alternativt tid för operation.


Har inte diskbråck. Dessutom ger de inte medicin för det i min region bara alvedon.


Om du inte har diskbråck hur kan du då veta vilka mediciner du får eller inte får för diskbråck i din region. Har kurre nere på korvmojen sagt att man bara får Alvedon eller ?


Vi har väldigt strikta regler i vår region när smärtstillande får ges. Jag pratade med dem på sjukhuset när jag var där för något år sedan.
Kidzi
 
Inlägg: 5482
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Sovställningar (Omröstning)

Inläggav Paladinen » 2021-07-28 12:54:09

Kidzi skrev:
Paladinen skrev:
Kidzi skrev:
Har inte diskbråck. Dessutom ger de inte medicin för det i min region bara alvedon.


Om du inte har diskbråck hur kan du då veta vilka mediciner du får eller inte får för diskbråck i din region. Har kurre nere på korvmojen sagt att man bara får Alvedon eller ?


Vi har väldigt strikta regler i vår region när smärtstillande får ges. Jag pratade med dem på sjukhuset när jag var där för något år sedan.


Om det är sant verkar det helt absurt , min far har diskbråck , nu är han iofs opererad för det men han fick morfinpreparat för smärtan i början innan han blev opererad .
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

Sovställningar (Omröstning)

Inläggav Kidzi » 2021-07-28 12:58:26

Paladinen skrev:
Kidzi skrev:
Paladinen skrev:
Om du inte har diskbråck hur kan du då veta vilka mediciner du får eller inte får för diskbråck i din region. Har kurre nere på korvmojen sagt att man bara får Alvedon eller ?


Vi har väldigt strikta regler i vår region när smärtstillande får ges. Jag pratade med dem på sjukhuset när jag var där för något år sedan.


Om det är sant verkar det helt absurt , min far har diskbråck , nu är han iofs opererad för det men han fick morfinpreparat för smärtan i början innan han blev opererad .


Kul för honom då.
Kidzi
 
Inlägg: 5482
Anslöt: 2019-12-31
Ort: Södermanland

Sovställningar (Omröstning)

Inläggav Paladinen » 2021-07-28 18:36:37

Kidzi skrev:
Paladinen skrev:
Kidzi skrev:
Vi har väldigt strikta regler i vår region när smärtstillande får ges. Jag pratade med dem på sjukhuset när jag var där för något år sedan.


Om det är sant verkar det helt absurt , min far har diskbråck , nu är han iofs opererad för det men han fick morfinpreparat för smärtan i början innan han blev opererad .


Kul för honom då.

Kul var det nog knappast men nödvändigt då han hade ett helvete med värk.
Paladinen
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 3113
Anslöt: 2020-12-23
Ort: För han är min soldat någonstans i Sverige

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in