Skryt - och lek belackare!

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Skryt - och lek belackare!

Inläggav gadas » 2014-02-13 23:40:42

Skriv ett riktigt positivt omdöme om dig själv, som om det gällde någon annan som verkligen är beundransvärd - man vill ju på intet vis framhäva sig själv... Inga onödiga överdrifter eller fria fantasier, det bör finnas ett korn av sanning.

Gör sedan tvärtom, ett riktigt nedsättande omdöme, som en drift med vad riktigt illvilliga människor skulle kunna påstå om dig - fortfarande med några atomer sanning.

Någon som leder utvecklingsarbetet på det globala planet? Någon som jobbar på samhällets undergång genom att leva på bidrag? Sätt igång! Jag kommer så småningom, vill på intet vis framhäva mig själv...
gadas
 
Inlägg: 2320
Anslöt: 2012-10-21

Skryt - och lek belackare!

Inläggav Titti » 2014-02-14 0:15:08

Du menar så här?

Mycket skärpt och en fena på att få saker gjorda, antingen själv eller av andra. Vet vad hon vill och genomför det med bravur - även sådant andra inte ens vågar tänka på. Slår de flesta på fingrarna i logisk slutlednings- och analysförmåga och uttrycker sig genomtänkt och välstrukturerat med ett varierat och korrekt språk, speciellt i skrift. Tror människor om gott och sträcker gärna ut en hjälpande hand. Kan verkligen gå in för ett projekt och genomföra det utan att tappa fokus. Samhället skulle behöva fler av hennes sort!


Fullkomligt hopplös på att strukturera ens de enklaste vardagssysslor. Vadar genom röran av saker utan att ens verka lägga märke till den! Kantig och osocial, tittar på folk så de känner sig illa berörda. Går inte att ha med i sällskap eftersom hon alltid väljer fel samtalsämnen eller kommer med otrevliga inlägg och säger saker folk inte vill höra. Om hon alls kommer när hon blir bjuden, vill säga. Känner inte igen andra när man möts och kommer inte ens ihåg vad folk heter. Alltid ute i sista minuten och kan komma klädd i samma kläder hur ofta som helst. En katastrof för hela sin omgivning och en plåga för de närmaste!
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Skryt - och lek belackare!

Inläggav gadas » 2014-02-14 0:20:45

YES!!

Jag skulle vilja "komma ut" direkt men måste sova först.
gadas
 
Inlägg: 2320
Anslöt: 2012-10-21

Skryt - och lek belackare!

Inläggav Zuumaester » 2014-02-14 8:38:49

Jag är jättesnäll och har ett enormt självförtroende för vad man gör i vardagslivet! Gillar att vara runt med medarbetarna och snacka dels lyssna till skämt, även om jag inte är så bra på det. Jag är också väldigt duktig på att motstå frestelser som andra tar för givet och kan inte motstå dem själva.

Jag är jädrans usel och helt komplett värdelös med att snacka ironier, skämt, sarkasm med mera. Försöker bjuda arbetskamrater och andra på biokvällar men det blir inget av det på grund av att jag inte frågat någon den här veckan. Är oförmögen att arbeta och skulle inte klara mig ens i en folkhögskola även om jag ville det. Har väldigt svårt att komma ihåg ansikten och namn eftersom jag bara såg dem en väldans pytteliten tid, plus att vi/dem inte gjorde något särskilt märkvärdigt under den tiden.

Fungerar det här bra?
Zuumaester
 
Inlägg: 397
Anslöt: 2014-01-19
Ort: Härnösand

Skryt - och lek belackare!

Inläggav gadas » 2014-02-19 20:46:38

Mästerlig! Jag är så förbannad på honom för att han inte låter förlagen publicera honom. Lagom elak mot de elaka. Oförutsägbar. Juste hämnd. Solidarisk med de utsatta. Folk gråter när de upptäcker hur snäll han är. Dansar som en gud. Sopar golven med byråkraterna - på kanslisvenska! Det finns de som försökt sätta dit honom efter noter, med hela Sveriges åklagarkår i ryggen. Till sist ringde polisen och grät i telefon:
- Du behöver bara förneka brott så slipper vi ifrån den här... ursäkta uttrycket... förbannade skiten...
Och i andra änden så antydde någon gängmedlem att de vet var han bor...
- Frågan är inte om ni kan ta er till min bostad, utan om ni kan ta er därifrån.

Den jobbigaste människa jag träffat... Skiten hans sjuka hjärna alstrar! Gör inte ett handtag. Lever på bidrag, kritiserar systemet. Gör ett nummer av att han gör av med mindre resurser än den som arbetar och ärligt förtjänar sin lön! Kommer och föreläser för läkarna om sina övervärdiga idéer. Fuskar och slinker undan, törs inte stå för vad han gör. Sprattlar fram över dansgolven som Arne i Kurt Olsson. Apropå Kurt Olsson... Skojar om att han "vill på intet vis framhäva sig själv". Polisanmälde en oskyldig bilist för att denne blev arg för att ha blivit utskälld av honom efter att ha parkerat fel. Slog in bildörren för en stackars kvinna som missat att stanna vid ett övergångsställe och gråtande fick gå hem. En hatets apostel! Var han går följer misslyckanden. Vill att människor ska behandlas som djur. Har inget hjärta och påstår att andra inte har någon hjärna.
gadas
 
Inlägg: 2320
Anslöt: 2012-10-21

Skryt - och lek belackare!

Inläggav notwoodstock » 2014-02-20 0:09:20

Kortversion:

Samlar på pricksäkra Bibelord. Kan lite spännande fysik.

Gör saker "i köttet". :-( Vill gärna få in "belöningspoäng"... (Visste inte det här om "belöningscentrum".) Och har glömt gymnasiefysiken (är 55+). :-(

/notwoodstock
notwoodstock
 
Inlägg: 3924
Anslöt: 2013-12-22
Ort: Stockholm

Skryt - och lek belackare!

Inläggav kiddie » 2014-03-03 8:43:34

Den här personen är kreativ i ovanliga situationer, verkar ha starka tankar om rättvisa och inte rädd för påhopp, hen verkar på så sätt ibland beskydda och vara opåverkad av normer utan oro. Hen är också orädd på flera andra plan och verkar ta saker som de kommer och ordna upp dem, inspirera till lugn. Hen är en lojal vän och hjälpsam, även ibland mot främlingar. Hen uppvisar ofta kunskaper utanför sitt egentliga område, verkar hyfsat intelligent.

Den här personen verkar tro att livet går ut på att glassa, gör upp planer men saker blir inte gjorda. Har ett fult och ostädat hem. Verkar hellre sitta vid datorn än att göra något vettigt. Påstår sig också känna sig sjuk och kraftlös ofta men när det gäller ser man inget av detta! Struntar i saker som man lär sig redan som barn, regelbundna matvanor, att sova när man ska och som sagt städa!
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Skryt - och lek belackare!

Inläggav River » 2014-03-03 12:37:47

Jeg er snill til å hjelpe hvis jeg blir spurt (og kan.)

Jeg er ikke så snill til å hjelpe hvis jeg ikke blir spurt.
River
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 3642
Anslöt: 2012-04-16

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in