Skrivaren "skriver"blanka sidor
Moderator: barracuber
3 inlägg
• Sida 1 av 1
Skrivaren "skriver"blanka sidor
Har en antik HP PSC 2175.
Den lyder när det gäller testsidor och diagnos-sidor, men vägrar skriva ut från Word, Chrome och Anteckningar.
Den matar fram pappret, ställer in skrivarhuvudet men istället för att börja skriva så spottar den ut pappret.
Jag har följt vartenda råd på HP's sida och installerat om och haft mig, men den fortsätter vara elak mot mig.
Hjälp
Den lyder när det gäller testsidor och diagnos-sidor, men vägrar skriva ut från Word, Chrome och Anteckningar.
Den matar fram pappret, ställer in skrivarhuvudet men istället för att börja skriva så spottar den ut pappret.
Jag har följt vartenda råd på HP's sida och installerat om och haft mig, men den fortsätter vara elak mot mig.
Hjälp
Re: Skrivaren "skriver"blanka sidor
Mitt enda tips är att skaffa laserskrivare nästa gång. Bläckstråleutskrift är en teknik som aldrig fungerar pålitligt. Det torkar ihop, kladdar, krånglar och är svindyrt. Skriver man ut text (vilket det låter som att du gör) ska man ha laserskrivare. Nackdelen är kanske att tonerkassetten kostar en del när man ska byta den, men den är å andra sidan dryg jämfört med skrivarbläck.
Re: Skrivaren "skriver"blanka sidor
Det visade sig vara fel på moderkortet, vilket upptäcktes när datorn slutade fungera helt.