Självmordstankar hela tiden

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Självmordstankar hela tiden

Inläggav Mardröm » 2008-07-28 19:41:47

men jag är nog inte deppad. Skumt va? Eler jag har ju alltid varit deppad, men ja är mest sur och vresig. Ser ingen poäng. HUr gör man med detta, jag vill faktiskt kliva över nu, jag orkar inte mer. Vad som väntar är förnedring, andra som bestämmer och mina möjligheter att be dem dra åt helvete är begränsade, om jag inte vill ha det värre, dessutom så kan jag inte beräta för sjuvården, ja har gjort det, de har ingen lösning och jag är inte deppad sådär utåt sett, kan vara smilande och vettig.

Ingen psykologi fungerar i längden, piller, nej, kort tag bara, OK om jag totalt tar och väckar ur som man vore helväck så...men såna pills har de slutat ge. NU ärdet barnmedicin eller typ nantidepp, de gala kan ja inte sköta, sssri/snri eller remeron är helt menlöst, möjligen för folk som har en miljon + 3 barn och sann kärlek oh lolitet och är säkra på den men ändå deppade men inte för mig. Vidare så blir jag iofs odepp av ritalinet, men ärligt mår jag skit av det FÖ. Nån vilja kan inte uppbådas. INget hopp heller.
Jag vill dö och önskar att om jag kliver ut så skjuter ngn mig i nacken.
Självmord sådär tänker jag inte ta igen, rädd för Gud. Men man kan ju sabba sig så man förstörs och dör... tar sån djävla tid bara
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 14:50:26, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav Aspkvinna » 2008-07-28 21:43:26

Mardröm, det här låter inte bra alls. Vad föreslår vården om dom får bestämma helt utan att du har invändningar?
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 14:50:26, redigerad totalt 1 gång.
Aspkvinna
 
Inlägg: 3512
Anslöt: 2008-04-24
Ort: Stockholm

Inläggav Parvlon » 2008-07-28 23:16:42

Ja det låter inte bra, tycker du måste låra dig att tänka i nya banor. SKit i läkare.kemikalier och skit, speciellt ifall det är dem du har testat med innan och fått dig där du är i sinnet idag.
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 14:50:26, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Mardröm » 2008-07-29 1:09:26

Aspkvinna skrev:Mardröm, det här låter inte bra alls. Vad föreslår vården om dom får bestämma helt utan att du har invändningar?


Vad har de att välja på? Antipsykotika och antiepileptika. Jag ser hur jag genom dess mediciner växer och mår bra.....o växer..o växer...o växer...
fysiskt.

dessutom mår jag inte bra av sånt jag har provat och det är en enormt obehaglig avstängning + seghet.
Klaar ju inte ens theralen i piller, 3-4 st och vilken obehaglig sedering, nej, då måste jag välja döden.

INga antidepp får jag iaf, skönt det för dde gör en verkligen påtändskruvad och det går inte att reglera själv, jag säger då det, amfetamin(och liknande substanser) är 100 ggr bättre. Och jag avskyr dem med. Min medicinering ska vara behaglig sedering, resten är bara politik, även om det är praktiskt att ha ngt som gör att man klarar att inte sova.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 14:50:26, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav Mardröm » 2008-07-29 1:11:51

Parvlon skrev:Ja det låter inte bra, tycker du måste låra dig att tänka i nya banor. SKit i läkare.kemikalier och skit, speciellt ifall det är dem du har testat med innan och fått dig där du är i sinnet idag.


Jag är fast i politiken. Psykiatri är politik. Vilka medel ska ges, vem är sjuk och hur? Man får vakta tungan.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 14:50:26, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav In-God-i-Trust » 2008-07-29 1:32:30

innom den kristna tron så kommer man till en hemsk plats om man dör ofrälst..

frälst betyder räddad.. och räddad ifrån vad undrar du säkert nu..
de ska ja berätta för det är min uppgift att dela guds ord till välden innan det är försent..

när jesus dog på korset så tog han på sig alla våra synder, sjukdomar, hat, osv..

(ifall du undrar så är synd det som skiljer människan från gud, att synda är en gärning som är emot guds vilja.. bibeln säger att alla har syndat och att en syndare inte får komma till himmlen utan skickas till ett hemskt ställe..)

men i alla fall, innan jesus dog på korset så funkade guds tempel så att man måste offra ett lam för att få förlåtelse för sina synder..

men gud offrade sig själv på korset för att den som tror på honom ska blir frälst och få oändligt med förlåtelse..

inte bara det utan jesus kan även göra människor friska...

har själv sett det med egna ögon..


du kanske också undrar vad jag menar med "innan det är försent"

det står i bibeln att jesus ska komma en andra gång till jorden och hämta alla frälsta människor så att dom ska få leva till sammans med gud i himmel riket..

efter att jesus varit här en andra gång så är det försent att bli frälst eller tro på gud.. det kommer inte finnas några mer alternativ..

resten som är ofrälsta skickas till den brinnande sjön och där skall dem brinna i all evighet..


anledningen till att ja berättar detta är att det är så viktigt att så många som möjligt ska bli frälsta.. innan slutet har kommit


recomenderar dig att ge dig själv till jesus.. det menas att du gör honom till din herre, din gud och lever i hans gemenskap..

och sedan vore det jätte bra att hitta en bra kyrka/försammling som är med och stöttar dig i svåra stunder..


tro mig.. gud förändrade mitt liv.. jag fick ett helt nytt liv och jag ångrar inte en dag av mitt kristna liv..
Senast redigerad av In-God-i-Trust 2011-05-04 14:50:26, redigerad totalt 1 gång.
In-God-i-Trust
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2008-07-29
Ort: Mellerud

Inläggav KrigarSjäl » 2008-07-29 1:40:53

:lol: Du räddar min kväll... Välkommen, grabben!
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 14:50:26, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Zombie » 2008-07-29 1:51:48

Ännu mer ondska? Först har man lidit en stor del av sitt liv, sedan straffas man med eviga kval om man inte är frälst? Schysst gud. Ingen jag skulle tycka om även om jag visste att han fanns. Men lik människan är han.

Detta om det du skriver, In-God. Och skriv inte mycket mer om det nu, är du snäll, för det är enbart irriterande i större doser än så här och irriterade människor omvänder du garanterat inte.
Vad du själv känner dig hjälpt av är en helt annan sak.

edit: dessutom är du utanför ämnet, eller det blir åtminstone så ensidigt att det går på ett ut med det när du häller samma dressing över varje tråd. Vill du predika omvändelse kan du ju starta en egen tråd för det. Och kanske låta oss lära känna andra sidor av dig i övriga trådar.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 14:50:26, redigerad totalt 3 gånger.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Parvlon » 2008-07-29 1:54:45

Mardröm skrev:Jag är fast i politiken. Psykiatri är politik. Vilka medel ska ges, vem är sjuk och hur? Man får vakta tungan.
Vilka medel? Allt utom kemikier kan du börja med att prova med, det kan fungera. Politiken ska inte ha något med ditt sinnestillstånd att göra, i annat fall måste vi starta inbördeskrig. Dessa jävla häxdoktorer måste vi passa oss för. Jag är verken expert eller spjeciiellt kunnig inom ditt medecinområde men det verkar som att du äter alt. blir itvingad dessa gifter allt för mycket. Jag tror; Du är kunnigare än mig ang. erfarenhet osv. men du vet förmodligen lika säkert att de negativa effekterna syns efteråt.
Du behöver inte skiten. men vafan Jag är bara knäpp som de säger..
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 14:50:26, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Mardröm » 2008-07-29 2:53:42

In-God-i-Trust skrev:innom den kristna tron så kommer man till en hemsk plats om man dör ofrälst..


Till Gehenna, som var en soptipp utanför jerusalem där de brände sopor.
Mao, du får stanna kvar här, på en soptipp.

frälst betyder räddad.. och räddad ifrån vad undrar du säkert nu..
de ska ja berätta för det är min uppgift att dela guds ord till välden innan det är försent..
Ja, det är det. Tyvärr tråkas du nog för det men det är så sant som det är sagt.
när jesus dog på korset så tog han på sig alla våra synder, sjukdomar, hat, osv..
Så du menar att han befriade oss från arvssynden?

(ifall du undrar så är synd det som skiljer människan från gud, att synda är en gärning som är emot guds vilja.. bibeln säger att alla har syndat och att en syndare inte får komma till himmlen utan skickas till ett hemskt ställe..)
Man få inte komma til himmelen, utan pardiset. Om man inte tilllhör de 144000. Man får leva där adam och eva levde, där synd inte fanns, ja, för utom et visst äppelätande...människan kan aldrig hålla sig från förbjuden frukt.

men i alla fall, innan jesus dog på korset så funkade guds tempel så att man måste offra ett lam för att få förlåtelse för sina synder..

men gud offrade sig själv på korset för att den som tror på honom ska blir frälst och få oändligt med förlåtelse..
Pålen, kors är mer tveksamt. Har du belägg för att det var ett kors och inte en påle? Var?

Jesus var inte gud. Jag förstår inte att alla är så fästa vid det minst sagt humana biskopsmötet runt år 300 där treenigheten bestämdes. Du är inte din far.
inte bara det utan jesus kan även göra människor friska...

har själv sett det med egna ögon..
tro kan försätta berg...

du kanske också undrar vad jag menar med "innan det är försent"

det står i bibeln att jesus ska komma en andra gång till jorden och hämta alla frälsta människor så att dom ska få leva till sammans med gud i himmel riket..
Som ärkeägnelen Mikael. och var står det att alla ska till himmelen? de ska leva i adam och eva paradis, utan synd, nöd, brister osv. 144000 ska till himmelen.

efter att jesus varit här en andra gång så är det försent att bli frälst eller tro på gud.. det kommer inte finnas några mer alternativ..


Även hedningen som bär lagen i sitt hjärta.... Livets bok läses, och din dom ffaller, ska du med till himmelen, till soptippen död för evigt eller ska du få leva i paradiset? Men först ska den stora sökan och drakarna komma, som jesus i form av mikael skall besegra.

resten som är ofrälsta skickas till den brinnande sjön och där skall dem brinna i all evighet..

soptippen ja. Slå upp det.
anledningen till att ja berättar detta är att det är så viktigt att så många som möjligt ska bli frälsta.. innan slutet har kommit
ja, det är din plikt.

recomenderar dig att ge dig själv till jesus.. det menas att du gör honom till din herre, din gud och lever i hans gemenskap..
du skall inte hava några andra gudar jämte mig...
Förutom mitt sändebud, min son, herren över jorden som jag som allsmäktig satt dit?

och sedan vore det jätte bra att hitta en bra kyrka/försammling som är med och stöttar dig i svåra stunder..
Tänk om ruppen missuppfattar, du går med dem och drbas av helvetets eld pga att du tillber ngn annan är jahve själv?Människan har inte rätt att besluta eller döma.

tro mig.. gud förändrade mitt liv.. jag fick ett helt nytt liv och jag ångrar inte en dag av mitt kristna liv..
nej, då vore du en sorglerig troende.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 14:50:26, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav Mardröm » 2008-07-29 3:01:09

Zombie skrev:Ännu mer ondska? Först har man lidit en stor del av sitt liv, sedan straffas man med eviga kval om man inte är frälst? Schysst gud. Ingen jag skulle tycka om även om jag visste att han fanns. Men lik människan är han.


Människan är en avbild av gud och låter oss hålla slavar. Men du måste inte tro, det räcker med att du aegerar rätt, tänker rätt, har lagen i ditt hjärta. Det jordiska får inte vara ditt mål, ty här styr hin håle.

Detta om det du skriver, In-God. Och skriv inte mycket mer om det nu, är du snäll, för det är enbart irriterande i större doser än så här och irriterade människor omvänder du garanterat inte.
Vad du själv känner dig hjälpt av är en helt annan sak.


Det är hans plikt att förkunna.

edit: dessutom är du utanför ämnet, eller det blir åtminstone så ensidigt att det går på ett ut med det när du häller samma dressing över varje tråd. Vill du predika omvändelse kan du ju starta en egen tråd för det. Och kanske låta oss lära känna andra sidor av dig i övriga trådar.

Agree.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 14:50:26, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav Mardröm » 2008-07-29 3:09:11

Parvlon skrev:
Mardröm skrev:Jag är fast i politiken. Psykiatri är politik. Vilka medel ska ges, vem är sjuk och hur? Man får vakta tungan.
Vilka medel? Allt utom kemikier kan du börja med att prova med, det kan fungera. Politiken ska inte ha något med ditt sinnestillstånd att göra, i annat fall måste vi starta inbördeskrig. Dessa jävla häxdoktorer måste vi passa oss för. Jag är verken expert eller spjeciiellt kunnig inom ditt medecinområde men det verkar som att du äter alt. blir itvingad dessa gifter allt för mycket. Jag tror; Du är kunnigare än mig ang. erfarenhet osv. men du vet förmodligen lika säkert att de negativa effekterna syns efteråt.
Du behöver inte skiten. men vafan Jag är bara knäpp som de säger..
Har du tvingats i kemikalier? Jag försöker hålla mig till de relativt ofarliga. Politiken är såhär: Om du inte äter kemikalier så vill du inte vara frisk, och behövs det inte, är du ens sjuk? Då finns ingen anledning till vård. Kort sagt, tidsandan.
Dessutom....
Jag behöver tyvärr kemikalierna för att producera maximalt, för att få sova, för att inte leva i en extrem ångest.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 14:50:26, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav In-God-i-Trust » 2008-07-29 3:39:58

paradiset där eva och adam va, är en plats som fanns här på jorden..

himmel riket och paradiset (edens lustgård) är inte samma sak


bibeln talar om att himmel riket är en helt ny värld/stad "nya jerusalem"
där man får leva tillsammans med gud och hans änglar och andra väsen som gud skapat..
Senast redigerad av In-God-i-Trust 2011-05-04 14:50:26, redigerad totalt 1 gång.
In-God-i-Trust
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2008-07-29
Ort: Mellerud

Inläggav Mardröm » 2008-07-29 4:14:13

In-God-i-Trust skrev:paradiset där eva och adam va, är en plats som fanns här på jorden..

himmel riket och paradiset (edens lustgård) är inte samma sak


Min tolkning: just nu lever vi i helvetet.
När mikael/jesus tar tronen blir jorden edens lustgård igen.
Där får de rättfärdiga leva, de flesta av dem.
bibeln talar om att himmel riket är en helt ny värld/stad "nya jerusalem"
där man får leva tillsammans med gud och hans änglar och andra väsen som gud skapat..
ja, de 144000

Nu orkar jag inte leta blad alla mina bibelupplagor och skrifter och citera som en sydstatsadvokat..och kanske din inbjudan till frälsning och hela bibeldiskussionen bör få en egen sträng, isf att hamna i den där mitt hjärta säger att jag bör spilla mtt liv.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 14:50:26, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav In-God-i-Trust » 2008-07-29 4:19:35

vilka är de 144000? lol :P
Senast redigerad av In-God-i-Trust 2011-05-04 14:50:26, redigerad totalt 1 gång.
In-God-i-Trust
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2008-07-29
Ort: Mellerud

Inläggav Aspkvinna » 2008-07-29 8:23:33

Mardröm, är det möjligt att din depression är av det slag att det kan gå att prova med ECT?
Senast redigerad av Aspkvinna 2011-05-04 14:50:26, redigerad totalt 1 gång.
Aspkvinna
 
Inlägg: 3512
Anslöt: 2008-04-24
Ort: Stockholm

Inläggav Mardröm » 2008-07-29 11:38:30

Nej, den är för existensiell. Psykaitrin tycker om en yttre teater. Bahvorism. Gnäll. Inte "tanken".
Dessutom är jag ju troligen narcissit men jag fick min narcisssitsiska depression när de skulle ha mig ut i samhället, de förstörde allt genom att föröska anpassa mig till detta samhälle.
Jag vet att jag var menad för ngt, men genom sina domar och auktoriteter utan rätt, jag sökte inte hjälp, jag blev tvingad, så förstörde de och gjorde mig tveksam, en narcissitisk depression, mkt ovanlig, drabbar mig då som liten. 7-8 år. Jag var överlägsen, det står tom i min as utredning, mardröm var en ledare som gick sin egen väg, orädd blabla bla.
Jag var ju överlägsen, men ville psyk det? nej.
När jag påpekade det var jag grandios, jag minns en gube som gapade ut olika psyktendenser.
Jag minns mina sessioner med psykiatiker, önskar de fimats. Tillslut vart jag naturligtvis galen, deprimerad etc. Jg kan inte få skadestånd för att de fukkat upp min hjärrna, nu förstår jag ju skillnaden mellan en psyknisses idevärld och verkligheten.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 14:50:26, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav ASterix » 2008-07-29 12:49:53

Mardröm! Du skall inte vara rädd för Gehenna. JV sk. tolkning av bibeln är inte så vattentät som dom vill påskina. Tolkningen av "generationen" fick dom överge när dom som var födda 1914 började dö som flugor. Samma sak med 1975. När det visade sig att "den stora vedermödan" inte kom 1975 så smög man fegt undan även den profetian. Deras profetior är inte bättre än dina och mina. Om du inte redan har gjort det så rekomenderar jag att du läser "Samvetskris" av Raymond Franz. Lägg detta bakom dig. Ett tips i all välmening. Soliga hälsningar från Köpenhamn.
Senast redigerad av ASterix 2011-05-04 14:50:26, redigerad totalt 1 gång.
ASterix
 
Inlägg: 168
Anslöt: 2007-09-18
Ort: Stockholm

Inläggav Mardröm » 2008-07-29 13:49:07

Astrix:
Jepp, jag har faktist den boken redan. :P
Men tolkningen av helvetet verkar korekt, dvs gehenna, man kastas i gehenna och får aldrig återuppstå, i den eviga elden, det stämmer ju.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 14:50:26, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav Debbido » 2008-07-30 1:33:41

In-God-I-trust: Tror du att depressioner, kriser, sjukdomar, neuropsykiatriska problem botas automatiskt genom att man blir "frälst"?

Tror du att en ensam och utstött sjuk människa blir omsluten och omhändertagen av en kristen församling?

Tror du att alla "frälsta" är lyckliga här på jorden?

Tror du att det är viktigare att vittna med ord än genom gärningar? T ex att vara en medmänniska här på forum?

Mardröm: Är du troende enligt Jehovas vittnes modell?

Jag lever ofta med en dödsönskan beroende på min isolering som beror på sjukdomar och att samhället och kyrkan fullständigt skiter i mig, som sjuk. Kan jag inte ta mig till kyrkan varje söndag förmiddag, så inte bryr de sig om det?

En gudstjänst är ingen gemenskap, det är ett slags möte där någon håller föredrag. Det kan förekomma underbar musik som gör mig glad. Alltsammans kan göra mig glad. Men sedan, i ensamheten som följer, får jag baksmälla. Varför säger de att de älskar varandra och mig, när de i praktiken inte bryr sig?

När jag var friskare sprang jag jämt i kyrkan och inbillade mig att jag hade en gemskap. Den var ytligare än jag trott.

Sociala problem: att en person med NP-handikapp lämnas ensam och sysslolös i en lägenhet t ex, kan bara lösas genom att personen erbjuds en accepterande gemenskap, meningsfull sysselsättning, acceptans, praktisk kärlek/medkänsla. En frälsningsupplevelse löser inte direkt ett sådan psykosocialt problem.

Jag blev frälst i min ungdom, men det har inte vaccinerat mig mot lidandet som jag möter nu. Fast, jag måste säga att jag har ovanligt aktiva skyddsänglar (se Nya Fria: TUR-tråden) De står i ständigt beredskapsläge för att rädda mitt liv och det tänker de göra tills den dag kommer då jag SKA dö. Har försökt ta mitt liv flera gånger, men "misslyckats". I samband med dessa misslyckanden har Gud b l a sagt till mig:

"Det är sant att himlen är härlig, men jorden är också härlig - och det är här du ska vara tills du har lärt dig. Du har inte lärt dig det du ska än och dessutom behöver jag DIG!"

20 år senare vid ett nytt försök:

Höll på att frysa ihjäl i skogen efter en överdos. Min skyddsängel ropade högt på mig och väckte mig. Den sa sedan: "Är det din VERKLIGA avsikt att lämna jordelivet nu, eller är det något mera du vill ha gjort?" Jag svarade JA (och gjorde det)

En annan gång hade jag bara svår värk när Gud kärleksfullt lyfte upp mig ut ur min kropp och förklarade att det ingick i Planen att jag skulle lida. Detta skulle jag ha nytta av i kommande världar.

Jag älskar Gud och han älskar mig: men livet är otroligt svårt ändå....
Existensen är komplicerad och det är Gud med!
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 14:50:26, redigerad totalt 1 gång.
Debbido
 
Inlägg: 5689
Anslöt: 2007-09-24
Ort: Vid Västerhavet

Inläggav Mardröm » 2008-07-30 12:42:47

Nej, men jag respekterar mkt av JHs bibeltokningar. Det gör jag pga att jag gått igenom dem. Men deras årtal, nej.
JObbade med ett JH och vi diskuterade en hel del och han ville gärna ha bibelstudier med mig, väl gärna *suck*.

OM de saker jag här utalar mig om är fel, och man kan visa på bibelcitet som visar det, så gärna så. Jag hade en hel del teologisk litteratur förut. Förösker se vad profeten sa, inte vad människan hade möte och bestämde att proften sa för att de inte skulle dräpa varann och splittras.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 14:50:26, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav Mardröm » 2008-07-30 12:49:52

Gudstjänst osv ger jag inte mkt för. Träffar folk gör man pga biz eller sex. Attt lära sig saker är Biz, och jag ser hur mkt du genom din erfaranhet kan lära människan Debbie. TYvärr rär ag inte mkt för umgänge och gemenskap sådär. Jag ogilar det. Vill inte umgås i grupp.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 14:50:26, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav Debbido » 2008-07-30 23:06:22

Mardröm skrev:Gudstjänst osv ger jag inte mkt för. Träffar folk gör man pga biz eller sex. Attt lära sig saker är Biz, och jag ser hur mkt du genom din erfaranhet kan lära människan Debbie. TYvärr rär ag inte mkt för umgänge och gemenskap sådär. Jag ogilar det. Vill inte umgås i grupp.


Eftersom JV kommer hem till dig och undervisar dig privat så passar ju deras lära som handen i handsken, på så vis att du slipper träffa en massa folk. De utnytjar ensamma, sjuka människors utsatta situation och beter sig som effektiva dammsugarförsäljare.

Deras bibeltolkning vädjar till det rationella förnuftet och passar säkert bra för många aspergare. Men Kärleksbudskapet och kärleken är inte särskilt logisk, rationell, förnuftig. Den går efter andra högre lagar än vårt förnuft.

I Uppenbarelseboken står det om en skara klädd i vita kläder bestående av ett oräkneligt antal människor som "kommit ur den stora bedrövelsen". De står inför Lammets tron och prisar honom.

Alla dessa människor tycks ha hamnat i himmelen efter ett svårt lidande på jorden. Vi är många som lider här. Det är ett oräkneligt antal människor som kommer till himlen, inte futtiga 144 000.

Du kan goggla på ordet Apokatastasis om du vill. Den tron handlar om att att ALLA människor förr eller senare kommer till himlen, efter diverse plågor. Att Gud skulle låta någon över huvud taget brinna i ett evigt helvete MÅSTE man inte tro. Grundtextens betydelse av ordet "evig" betyder långa tider MEN med ett slut.

Någonstans, någon gång ska allt lidande upphöra därför att GUD SKA BLI ALLT I ALLA!!! Både i Dig och Mig! Därför att varje liten människa är värd så otroligt mycket för den Gud vars kärlek övergår allt förnuft. :-)154 :-)138
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 14:50:26, redigerad totalt 1 gång.
Debbido
 
Inlägg: 5689
Anslöt: 2007-09-24
Ort: Vid Västerhavet

Inläggav Mardröm » 2008-07-30 23:46:21

I Uppenbarelseboken står det om en skara klädd i vita kläder bestående av ett oräkneligt antal människor som "kommit ur den stora bedrövelsen". De står inför Lammets tron och prisar honom.


Ja, på jorden. När det åter är som det var när adam och eva levde, ett sant paradis.
Alla dessa människor tycks ha hamnat i himmelen efter ett svårt lidande på jorden.

Ja de har levt i denna värld, styrd av satan och mammonn, de flesta har dött och återuppstått för att nu slippa bördorna och leva i paradiset.

Vi är många som lider här. Det är ett oräkneligt antal människor som kommer till himlen, inte futtiga 144 000.


HUr skule du definera sillnaden mellan ett återuppstått paradis och himmelen? Spelar dig dig ngn roll var du hamnar? Det är väl frågan om bra eller kanonbra?
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 14:50:26, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in