Singel/förhållande Bo själv/bo m andra

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Singel/förhållande Bo själv/bo m andra

Inläggav BellaBelle » 2018-03-30 1:04:54

Är du singel? Är det i så fall ”ofrivilligt” då att du snarast vill träffa någon eller trivs du med att vara själv nu?

Och hur påverkar din boendesituation? Jag tänker; om man bor med barn, föräldrar och/eller vänner så bor man inte själv. Bor man själv så trivs man med det eller försöker annars eventuellt hitta någon att bo med, kanske i en relation.

Själv bor jag med rätt stora barn en del av tiden, och just nu är jag nog frivillig singel faktiskt. :)
BellaBelle
 
Inlägg: 2542
Anslöt: 2017-10-29
Ort: Sy-kläder-landet.

Singel/förhållande Bo själv/bo m andra

Inläggav rapchic » 2018-03-30 3:04:34

Gift och bor ihop med man och barn och såklart är det frivilligt. Vet dock inte om det var det du var ute efter (dvs är osäker på om du bara vill höra från singlar eller alla)
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Singel/förhållande Bo själv/bo m andra

Inläggav Huggorm » 2018-03-30 8:01:52

Bor själv och trivs med det, men hade gärna bott ihop med någon om jag kunnat hitta någon jag fungerar ihop med. Men har bott själv så länge nu att jag inte vet om det vore möjligt att bo ihop med någon längre
Huggorm
 
Inlägg: 22215
Anslöt: 2011-12-12
Ort: I en kundvagn bak konsum

Singel/förhållande Bo själv/bo m andra

Inläggav Sisyfos » 2018-03-30 10:29:42

Jag bor själv, snarare i en studentkorridor, kortfattade hälsningar och diskussioner; ibland något mer socialt, men de accepterar mig som jag är: asocial. Det fungerar eftersom jag själv kan i hög grad bestämma över det sociala utbytet. När jag har varit i förhållanden med någon eller delat boende med andra, har det sociala nästan varit en plikt. Det har varit besvärande för mig och meningslöst. Mest krävande var kanske min relation med en kvinna under 4 år, hon anpassade sig utefter mina villkor och den jag är till ganska hög grad men samtidigt gjorde jag detsamma, vi hade bra stunder -- vilka jag kan sakna och längta tillbaka till och under sådant vemod är det ofrivilligt för mig att vara singel -- och vi mindre bra stunder -- vilka jag inte saknar och trivs med att vara singel med frihetskänslan.

Den frågan som du har ställt ska jag besvara mot bakgrund av det som inledningsvis skrivits. Jag hade föredragit att inte vara singel och finna en samarbetspartner att ha i en relation, men samtidigt har jag inte funnit den där personen, och på så sätt är det ofrivilligt att vara singel; fast de personer jag träffat och kommit i kontakt med hittintills är jag mer övertygad om att det är bättre för mig att vara singel, således frivilligt. Jag kan med god säkerhet anta att flertal kvinnor som uppvisar samma egenskaper som mina tidigare ex hade betett sig liknande som dem efter att ha varit samboende med mig. Därtill vill jag inte förändra mig och således kommer resultatet bli detsamma med en ny person som varit likvärdig mina ex.
Sisyfos
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 749
Anslöt: 2017-06-04
Ort: Uppsala

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in