Sexsnack i chatten :(

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav KrigarSjäl » 2012-07-29 17:09:59

Nefarious skrev:
kullan skrev:Ska det vara så svårt att respektera det? Alla som vill och har tillgång till chatten ska oxå kunna njyttja den utan att må dåligt av att någon enstaka inte kan hålla sig till ämnen som alla kan acceptera.


Och till slut kommer det här forumet endast bestå av en bunt dreglande idioter som inte tål att prata om nåt djupare/äckligare än nya My Little Pony och Lolcats..

Det där hade ju JAG kunnat skriva... :lol:
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 17:10:19

marxisten skrev:
Fenren skrev:bra skrivet, marx, även om jag inte håller med om exakt allt, så håller jag med dig i stort


Fan vad tråkigt de vore om alla höll med alla. Skulle ju inte bli någon diskussion då alls, utan bara ryggdunkande.


ja, vi hade inte haft många trådar som blivit längre än 4 inlägg då
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav KrigarSjäl » 2012-07-29 17:13:01

marxisten skrev:
Fenren skrev:bra skrivet, marx, även om jag inte håller med om exakt allt, så håller jag med dig i stort


Fan vad tråkigt de vore om alla höll med alla. Skulle ju inte bli någon diskussion då alls, utan bara ryggdunkande.

Det är precis det jag sagt hela tiden...
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav marxisten » 2012-07-29 17:14:05

Sheyen skrev:Jag anser mig veta var gränsen går, men alla har vi olika gränsdragningar och man kan knappast anpassa sig efter alla.


Detta är ett av problemen Sheyen. Du anser dig ha en lagom gräns som ej stämmer överens med någon annan person på forumet, sedan håller du dig enbart efter den och lyssnar inte på andra när den säger till.

Vi har olika gränsdragningar ja, men om en person säger att du har gått för långt då bör du lyssna på den personen för allas trevnad. Din gränsdragning är inte den korrekta, min är det inte, Kullans är de inte, Fenrens är de inte, ingens är korrekt. Däremot så bör man samarbeta för att folk ej ska må dåligt av ämnena. Det är de jag menar med att du ska samarbeta.

Säger någon du gått för långt, diskutera de ej då utan skriv inte mer om det, eller skriv det i mindre starka ordalag.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 17:17:01

marxisten skrev:
Sheyen skrev:Jag anser mig veta var gränsen går, men alla har vi olika gränsdragningar och man kan knappast anpassa sig efter alla.


Detta är ett av problemen Sheyen. Du anser dig ha en lagom gräns som ej stämmer överens med någon annan person på forumet, sedan håller du dig enbart efter den och lyssnar inte på andra när den säger till.

Vi har olika gränsdragningar ja, men om en person säger att du har gått för långt då bör du lyssna på den personen för allas trevnad. Din gränsdragning är inte den korrekta, min är det inte, Kullans är de inte, Fenrens är de inte, ingens är korrekt. Däremot så bör man samarbeta för att folk ej ska må dåligt av ämnena. Det är de jag menar med att du ska samarbeta.

Säger någon du gått för långt, diskutera de ej då utan skriv inte mer om det, eller skriv det i mindre starka ordalag.

Det är inte ett problem. Det finns folk på forumet som anser mig ha en lagom gräns (ska dock inte behöva påpekas).

Jag tänker inte slicka röv för andra om inte de är redo att slicka min. Det ska du ha klart för dig.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav kullan » 2012-07-29 17:19:02

Sheyen skrev:Jag tänker inte slicka röv för andra om inte de är redo att slicka min. Det ska du ha klart för dig.


Jag är ingens rövslickare heller.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 17:19:39

kullan skrev:
Sheyen skrev:Jag tänker inte slicka röv för andra om inte de är redo att slicka min. Det ska du ha klart för dig.


Jag är ingens rövslickare heller.

Nej, men då ska du fan inte förvänta dig att få din röv slickad av mig heller.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Jagers » 2012-07-29 17:19:59

Sheyen skrev:
marxisten skrev:Och Sheyen, innan du säger något. Var gränsen går är olika från situation till situation, men man brukar i vuxen ålder kunna bedöma var gränsen går på ett ungefär. Diskutera öppet om ens privata sexliv vilket jag vet har förekommit på forumet är lite väl tycker jag. Och om Kullan tycker du gått för långt, diskutera inte varför på detalj varför och vad du gick för långt. Acceptera det istället och sluta skriva om det, så undviker vi hela konflikten.

Det är kullan som skapade konflikten; inte jag.

Hah, om jag ska sluta skriva om det anser jag mig ha rätt att säga till henne när hon ska sluta skriva om någonting annat. Jag slickar inte folks rövar.

Jag anser mig veta var gränsen går, men alla har vi olika gränsdragningar och man kan knappast anpassa sig efter alla.

Jag skulle föreslå att du och fenren kunde skapa en egen forumtråd där ni kan skriva om erat sexliv och annat som händer er(och på så sätt kan alla som vill läsa den), skulle inte det kunna vara en bra ide? :-)Happy tror det skulle göra alla glada, inklusive er.
Jagers
 
Inlägg: 1210
Anslöt: 2011-05-12
Ort: Västerås

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 17:20:32

kullan: Du tycks tro att alla ska göra som du vill, men själv har du ingen lust att offra dig för någon annan.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 17:21:48

Jagers skrev:Jag skulle föreslå att du och fenren kunde skapa en egen forumtråd där ni kan skriva om erat sexliv och annat som händer er(och på så sätt kan alla som vill läsa den), skulle inte det kunna vara en bra ide? :-)Happy tror det skulle göra alla glada, inklusive er.

Hah! Inte ens värt att kommentera. :lol:
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Jagers » 2012-07-29 17:22:45

Sheyen skrev:
Jagers skrev:Jag skulle föreslå att du och fenren kunde skapa en egen forumtråd där ni kan skriva om erat sexliv och annat som händer er(och på så sätt kan alla som vill läsa den), skulle inte det kunna vara en bra ide? :-)Happy tror det skulle göra alla glada, inklusive er.

Hah! Inte ens värt att kommentera. :lol:

varför inte? :P
Jagers
 
Inlägg: 1210
Anslöt: 2011-05-12
Ort: Västerås

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 17:23:41

För att det är tämligen patetiskt att be mig att begränsa mig. Att jag inte ska få prata om det jag finner intressant. Det är bara löjligt.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Jagers » 2012-07-29 17:25:09

Sheyen skrev:För att det är tämligen patetiskt att be mig att begränsa mig. Att jag inte ska få prata om det jag finner intressant. Det är bara löjligt.

Inte begränsa dig, jag vill inte att du begränsar dig, men att det samlas i en tråd så att dem som vill läsa kan läsa.

Eller rättare sagt: dem som INTE vill läsa behöver inte trycka på din tråd, och därmed behöver dem inte irritera sig på dig längre.
Senast redigerad av Jagers 2012-07-29 17:26:25, redigerad totalt 1 gång.
Jagers
 
Inlägg: 1210
Anslöt: 2011-05-12
Ort: Västerås

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 17:26:05

Jagers skrev:
Sheyen skrev:För att det är tämligen patetiskt att be mig att begränsa mig. Att jag inte ska få prata om det jag finner intressant. Det är bara löjligt.

Inte begränsa dig, jag vill inte att du begränsar dig, men att det samlas i en tråd så att dem som vill läsa kan läsa.

Det blir en begränsning.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav keyns » 2012-07-29 17:29:09

Sheyen skrev:
Jagers skrev:
Sheyen skrev:För att det är tämligen patetiskt att be mig att begränsa mig. Att jag inte ska få prata om det jag finner intressant. Det är bara löjligt.

Inte begränsa dig, jag vill inte att du begränsar dig, men att det samlas i en tråd så att dem som vill läsa kan läsa.

Det blir en begränsning.


Eller samarbete, du kan fortfarande prata hur mycket om sex du vill, fast det är begränsat för de ögon som faktiskt vill läsa om det och således kan du/ni fortsätta dessa samtal utan att personer som tar illa vid sig behöver läsa om det.

Jag kallar en sådan sak för kompromiss/lösning/samarbete, inte en begränsning.

Personligen bryr jag mig inte vad ni gör på er fria tid eller hur ni väljer att uttrycka er om den, men ömsesidig respekt är viktigt, i synnerhet över internet.
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav mnordgren » 2012-07-29 17:34:50

Co-Admin:

Det är skillnad på att skriva om sex i allmänhet och att redogöra för vad man gör i detalj. Eftersom Sheyen gjorde just det fick hon en varning och stängdes av från chatten i en vecka.

Att påföljden blev så pass allvarlig berodde till stor del på att hon blivit tillsagd att ta det lugnt med detta för länge sedan då det lätt uppfattas som stötande och alltför privat.
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 17:35:58

keyns skrev:Eller samarbete, du kan fortfarande prata hur mycket om sex du vill, fast det är begränsat för de ögon som faktiskt vill läsa om det och således kan du/ni fortsätta dessa samtal utan att personer som tar illa vid sig behöver läsa om det.

Jag kallar en sådan sak för kompromiss/lösning/samarbete, inte en begränsning.

Personligen bryr jag mig inte vad ni gör på er fria tid eller hur ni väljer att uttrycka er om den, men ömsesidig respekt är viktigt, i synnerhet över internet.

Om andra ska ha rätt till att begränsa mig ska även jag ha rätt till att begränsa andra. Men så kommer det inte att fungera. :-)Happy
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Sv: Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav marxisten » 2012-07-29 17:39:33

Sheyen skrev:
marxisten skrev:
Sheyen skrev:Jag anser mig veta var gränsen går, men alla har vi olika gränsdragningar och man kan knappast anpassa sig efter alla.


Detta är ett av problemen Sheyen. Du anser dig ha en lagom gräns som ej stämmer överens med någon annan person på forumet, sedan håller du dig enbart efter den och lyssnar inte på andra när den säger till.

Vi har olika gränsdragningar ja, men om en person säger att du har gått för långt då bör du lyssna på den personen för allas trevnad. Din gränsdragning är inte den korrekta, min är det inte, Kullans är de inte, Fenrens är de inte, ingens är korrekt. Däremot så bör man samarbeta för att folk ej ska må dåligt av ämnena. Det är de jag menar med att du ska samarbeta.

Säger någon du gått för långt, diskutera de ej då utan skriv inte mer om det, eller skriv det i mindre starka ordalag.

Det är inte ett problem. Det finns folk på forumet som anser mig ha en lagom gräns (ska dock inte behöva påpekas).

Jag tänker inte slicka röv för andra om inte de är redo att slicka min. Det ska du ha klart för dig.


Jag klagar inte heller, men ditt inlägg här är ytterligare ett exempel på det jag talade om. Det faktum du har problem att se saker från någon annans perspektiv än dig själv. Det handlar ej om rövslickeri, utan om att respektera andra. Om någon säger till dig du har gått för långt för en viss person, slutar man för allas trevnad.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 17:44:16

marxisten skrev:Jag klagar inte heller, men ditt inlägg här är ytterligare ett exempel på det jag talade om. Det faktum du har problem att se saker från någon annans perspektiv än dig själv. Det handlar ej om rövslickeri, utan om att respektera andra. Om någon säger till dig du har gått för långt för en viss person, slutar man för allas trevnad.

Det gör jag om den personen skulle göra samma sak för mig.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 17:47:48

keyns skrev:Eller samarbete,


samarbete kräver prestation från båda sidor. att kallad det du förespråkar för "samarbete" är som att kalla en våldtäkt för ett kärleksmöte. båda kräver i sin rätta bemärkelse lika stor insats från alla parter, men det som tas upp är enbart gynnsamt ur en parts synvinkel.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav keyns » 2012-07-29 17:51:13

Fenren skrev:
keyns skrev:Eller samarbete,


samarbete kräver prestation från båda sidor. att kallad det du förespråkar för "samarbete" är som att kalla en våldtäkt för ett kärleksmöte. båda kräver i sin rätta bemärkelse lika stor insats från alla parter, men det som tas upp är enbart gynnsamt ur en parts synvinkel.


Exempel:

Sheyen och du tonar ner detaljerna kring sexet eller har en egen tråd för det.
Personer som kullan kommer inte längre klaga över hur ni pratar och för er.
Sheyen kommer inte bli avstängd från chat eller liknande.

Alla vinner, fast det verkar inte som om vare sig du eller sheyen ser det så.. Tråkigt.
Jag drar mig ur denna diskussion nu.
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 17:53:27

keyns skrev:
Fenren skrev:
keyns skrev:Eller samarbete,


samarbete kräver prestation från båda sidor. att kallad det du förespråkar för "samarbete" är som att kalla en våldtäkt för ett kärleksmöte. båda kräver i sin rätta bemärkelse lika stor insats från alla parter, men det som tas upp är enbart gynnsamt ur en parts synvinkel.


Exempel:

Sheyen och du tonar ner detaljerna kring sexet eller har en egen tråd för det.
Personer som kullan kommer inte längre klaga över hur ni pratar och för er.
Sheyen kommer inte bli avstängd från chat eller liknande.

Alla vinner, fast det verkar inte som om vare sig du eller sheyen ser det så.. Tråkigt.
Jag drar mig ur denna diskussion nu.

Det du säger är att jag ska hålla mig undan och akta mig, för att behaga kullan. Det är ingen win win situation, överhuvudtaget.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 17:54:44

*Självmoderering*

edit: har du svårt att inse att det där inte är någon mellanväg överhuvudtaget? det där är precis vad ena parten vill. kom inte och kalla det ett "sammarbete".
Senast redigerad av Fenren 2012-07-29 17:57:04, redigerad totalt 1 gång.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav keyns » 2012-07-29 17:56:54

Sheyen skrev:Det du säger är att jag ska hålla mig undan och akta mig, för att behaga kullan. Det är ingen win win situation, överhuvudtaget.


Suck, nej det är inte det jag säger.
Hon är ju den som i det fallet kommer hålla sig undan från eran egna tråd, inte du/ni.
Om en granne klagar över att han ser in i min lägenhet och att jag går runt naken, så inte säger jag till honom att stänga ögonen. Jag respekterar i det fallet hans talan och slutar trava runt naken i hemmet, alternativt drar jag ner persienner. Det är inte att "behaga", det är att vara resonlig.
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in