Sexsnack i chatten :(

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav kullan » 2012-07-29 16:48:14

Fenren skrev: jag förstår att hon har problem att vara i chatten.


Ska det vara så svårt att respektera det? Alla som vill och har tillgång till chatten ska oxå kunna njyttja den utan att må dåligt av att någon enstaka inte kan hålla sig till ämnen som alla kan acceptera.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 16:48:35

kullan skrev:
Nefarious skrev:
kullan skrev:Jag vet 2 medlemmar som flyr chatten när du och din sambo träder in på chatten. Men dom är inte inloggade så jag får inte namnge dom i tråden.


Det är väl bra att de har förstånd nog att hålla sig borta ifrån människor/samtalsämnen som gör dem obekväma. Kudos till dem.


Jo fast kruxet blir ju att då är ju chatten inte för alla medlemmar utan bara för dom som tål det som snackas om på chatten. Det är ju bättre att dom få som inte kan hålla sig på mattan håller sig från chatten så andra kan chatta istället.


precis! om det är en massa snack i chatten som jag tycker är jobbigt att läsa om så drar jag mig därifrån och kommer tillbaka senare.

att ha chatten så att ingen känner sig bortmotad under något tillfälle gör att vi i princip inte kommer kunna prata om något där.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Nefarious » 2012-07-29 16:48:47

Jag tycker inte att man kan förbjuda samtalsämnen som inte är direkt stötande. Utläggningar om att bonka sin partner i arslet kan vara lite för intimt för de flesta, men man kan ju för fan inte förbjuda allt som kan vara det minsta obekvämt att läsa om.
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 16:49:23

kullan skrev:
Fenren skrev: jag förstår att hon har problem att vara i chatten.


Ska det vara så svårt att respektera det? Alla som vill och har tillgång till chatten ska oxå kunna njyttja den utan att må dåligt av att någon enstaka inte kan hålla sig till ämnen som alla kan acceptera.


lycka till att hitta ett ämne som alla kan acceptera
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Nefarious » 2012-07-29 16:50:30

kullan skrev:Ska det vara så svårt att respektera det? Alla som vill och har tillgång till chatten ska oxå kunna njyttja den utan att må dåligt av att någon enstaka inte kan hålla sig till ämnen som alla kan acceptera.


Och till slut kommer det här forumet endast bestå av en bunt dreglande idioter som inte tål att prata om nåt djupare/äckligare än nya My Little Pony och Lolcats..
Nefarious
 
Inlägg: 3596
Anslöt: 2010-10-02
Ort: Svíþjóð

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 16:50:43

Fenren skrev:
kullan skrev:
Fenren skrev: jag förstår att hon har problem att vara i chatten.


Ska det vara så svårt att respektera det? Alla som vill och har tillgång till chatten ska oxå kunna njyttja den utan att må dåligt av att någon enstaka inte kan hålla sig till ämnen som alla kan acceptera.


lycka till att hitta ett ämne som alla kan acceptera

Ja och hur fan ska man veta vad som är acceptabelt? Alla kan inte bli nöjda. Så enkelt är det.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 16:52:20

Sheyen skrev:Ja och hur fan ska man veta vad som är acceptabelt? Alla kan inte bli nöjda. Så enkelt är det.


vi får göra en lista med godkända ämnen, helt enkelt :roll:
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav kullan » 2012-07-29 16:52:42

Nefarious skrev:Jag tycker inte att man kan förbjuda samtalsämnen som inte är direkt stötande. Utläggningar om att bonka sin partner i arslet kan vara lite för intimt för de flesta, men man kan ju för fan inte förbjuda allt som kan vara det minsta obekvämt att läsa om.


Jo sex kan man mycket väl förbjuda. Varför måste man snacka om det på chatten? Det känns ju nästan som att vissa har tvångstankar om att dom bara måste göra ett inlägg om sex. Nästan som tics.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 16:52:50

Okej... Vad är godkända ämnen då? Garn?
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 16:53:25

Sheyen skrev:Okej... Vad är godkända ämnen då? Garn?


nej, Vädret kanske?
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 16:54:03

kullan skrev:
Nefarious skrev:Jag tycker inte att man kan förbjuda samtalsämnen som inte är direkt stötande. Utläggningar om att bonka sin partner i arslet kan vara lite för intimt för de flesta, men man kan ju för fan inte förbjuda allt som kan vara det minsta obekvämt att läsa om.


Jo sex kan man mycket väl förbjuda. Varför måste man snacka om det på chatten? Det känns ju nästan som att vissa har tvångstankar om att dom bara måste göra ett inlägg om sex. Nästan som tics.

Man måste inte snacka om det, men det är fan kul att snacka om det.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav kullan » 2012-07-29 16:54:19

Sheyen skrev:Okej... Vad är godkända ämnen då? Garn?


Det finns en massa utom just sex.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav kullan » 2012-07-29 16:54:57

Sheyen skrev:
kullan skrev:
Nefarious skrev:Jag tycker inte att man kan förbjuda samtalsämnen som inte är direkt stötande. Utläggningar om att bonka sin partner i arslet kan vara lite för intimt för de flesta, men man kan ju för fan inte förbjuda allt som kan vara det minsta obekvämt att läsa om.


Jo sex kan man mycket väl förbjuda. Varför måste man snacka om det på chatten? Det känns ju nästan som att vissa har tvångstankar om att dom bara måste göra ett inlägg om sex. Nästan som tics.

Man måste inte snacka om det, men det är fan kul att snacka om det.


Gör det via PM då. Inte just på chatten.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 16:55:12

kullan skrev:
Sheyen skrev:Okej... Vad är godkända ämnen då? Garn?


Det finns en massa utom just sex.

Igen: Vad är godkända ämnen då? Garn?
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 16:55:16

kullan skrev:
Sheyen skrev:Okej... Vad är godkända ämnen då? Garn?


Det finns en massa utom just sex.


nämn något som inte exkluderar någon.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 16:56:39

kullan skrev:
Sheyen skrev:
kullan skrev:Jo sex kan man mycket väl förbjuda. Varför måste man snacka om det på chatten? Det känns ju nästan som att vissa har tvångstankar om att dom bara måste göra ett inlägg om sex. Nästan som tics.

Man måste inte snacka om det, men det är fan kul att snacka om det.


Gör det via PM då. Inte just på chatten.

Om jag gör det, är du då villig att skriva din skit, endast i PM? Det vore nästan värt uppoffringen, nämligen.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav kullan » 2012-07-29 17:00:10

Sheyen skrev:
kullan skrev:
Sheyen skrev:Okej... Vad är godkända ämnen då? Garn?


Det finns en massa utom just sex.

Igen: Vad är godkända ämnen då? Garn?


Ja om jag ser någon medlem som är intresserad av det så ja varför inte. Det sticker inte ut lika mycket.

Fenren skrev:nämn något som inte exkluderar någon.


Ja om man diskuterar mediciner så behöver man inte alltid nämna sex. Det är inte alltid som det tillhör ämnet. Man kan prata mat utan att nämna sex. Det funkar för mig perfekt i alla fall.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav kullan » 2012-07-29 17:01:23

Sheyen skrev:Om jag gör det, är du då villig att skriva din skit, endast i PM? Det vore nästan värt uppoffringen, nämligen.


Inget av dom ämnena du skrev är ju stötande. Dom sticker inte ut lika mycket.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav marxisten » 2012-07-29 17:01:54

kullan skrev:Jo sex kan man mycket väl förbjuda.


Nahhh, inte rakt av. Beror på hur det diskuteras. Man behöver ju inte gå in på för intima detaljer och skriva det på för vulgärt språk.

Däremot diskutera sex i stort ser jag inte som något problem. Man ger ju sexualkunskap till 10 åringar liksom, då borde vi vuxna människor kunna diskutera vår egen fortplantning utan att må dåligt av det.

Men du har rätt i att det finns gränser för vad för sex som kan diskuteras och hur det ska göras. Både språkligt och vilket ämne som diskuteras. Att man skriver rakt ut vilka sexakter man precis genomfört är lite väl bra, det anser jag också.

Och Sheyen, innan du säger något. Var gränsen går är olika från situation till situation, men man brukar i vuxen ålder kunna bedöma var gränsen går på ett ungefär. Diskutera öppet om ens privata sexliv vilket jag vet har förekommit på forumet är lite väl tycker jag. Och om Kullan tycker du gått för långt, diskutera inte varför på detalj varför och vad du gick för långt. Acceptera det istället och sluta skriva om det, så undviker vi hela konflikten.

Och samma sak för dig Kullan, om några på chatten diskuterar detta för dig tabubelagda ämnet, skit i det. Släck ner sidan då i en halvtimma så slipper du störas på det. Du har ej ensamrätt på forumet, folk är intresserade av olika ämnen, och om ett ämne andra diskuterar ej passar dig, lämna då diskussionen.

Hela denna diskussionen är ju smått fånig. Ni är väl vuxna för fasen, ni bör kunna bedöma ämnen och likaså hantera konflikter på adekvat sätt.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 17:05:37

kullan skrev:
Sheyen skrev:Om jag gör det, är du då villig att skriva din skit, endast i PM? Det vore nästan värt uppoffringen, nämligen.


Inget av dom ämnena du skrev är ju stötande. Dom sticker inte ut lika mycket.


inte för dig, men de exkluderar folk likt förbaskat
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 17:06:00

kullan skrev:
Sheyen skrev:
kullan skrev:Det finns en massa utom just sex.

Igen: Vad är godkända ämnen då? Garn?


Ja om jag ser någon medlem som är intresserad av det så ja varför inte. Det sticker inte ut lika mycket.

Fenren skrev:nämn något som inte exkluderar någon.


Ja om man diskuterar mediciner så behöver man inte alltid nämna sex. Det är inte alltid som det tillhör ämnet. Man kan prata mat utan att nämna sex. Det funkar för mig perfekt i alla fall.

Enligt dig, nej. Men enligt mig gör de det och jag tycker inte om det.

Om du får prata om garn och annat sådant som intresserar dig så får även jag prata om sådant som intresserar mig. Lawl.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 17:07:39

bra skrivet, marx, även om jag inte håller med om exakt allt, så håller jag med dig i stort
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 17:08:49

marxisten skrev:Och Sheyen, innan du säger något. Var gränsen går är olika från situation till situation, men man brukar i vuxen ålder kunna bedöma var gränsen går på ett ungefär. Diskutera öppet om ens privata sexliv vilket jag vet har förekommit på forumet är lite väl tycker jag. Och om Kullan tycker du gått för långt, diskutera inte varför på detalj varför och vad du gick för långt. Acceptera det istället och sluta skriva om det, så undviker vi hela konflikten.

Det är kullan som skapade konflikten; inte jag.

Hah, om jag ska sluta skriva om det anser jag mig ha rätt att säga till henne när hon ska sluta skriva om någonting annat. Jag slickar inte folks rövar.

Jag anser mig veta var gränsen går, men alla har vi olika gränsdragningar och man kan knappast anpassa sig efter alla.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav marxisten » 2012-07-29 17:09:15

Fenren skrev:bra skrivet, marx, även om jag inte håller med om exakt allt, så håller jag med dig i stort


Fan vad tråkigt de vore om alla höll med alla. Skulle ju inte bli någon diskussion då alls, utan bara ryggdunkande.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in