Särbegåvning hos barn

Alla frågor om Asperger i relation till barn och/eller föräldrarollen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Särbegåvning hos barn

Inläggav Krake » 2015-10-26 10:56:32

Meningen med att flytta upp en klass (eller flera) är att då slipper han ju skolan tidigare. Jag hade gärna blivit uppflyttad (men fick inte det eftersom jag hade för dålig handstil och de tyckte jag var för dålig socialt).

Mitt tips i övrigt är att syssla med filosofi, bland annat för att hitta sig själv och vad man vill göra, en riktning helt enkelt. Utan filosofi vet man inte varför man gör det man gör eller varför man bör göra det man bör göra.

Glöm inte att anpassa dig till ditt barns energinivå. Pressa inte på för mycket i onödan men håll inte tillbaka heller.
Krake
 
Inlägg: 1164
Anslöt: 2010-05-07
Ort: Stockholm

Särbegåvning hos barn

Inläggav Surkatt » 2015-10-26 17:56:28

Jag funderar lite kring möjligheten att göra det intressant att lära klasskompisarna saker. Jag tyckte själv att det var dödstråkigt och det kändes totalt meningslöst. Men det är ju en inställning som man väljer. Det kanske skulle gå att göra det på ett roligt sätt.

Min äldsta son är bra på det. Men han gör det mer eller mindre omedvetet. Han tycker väl att det kan vara lite tråkigt, samtidigt finner han det nog en aning meningsfullt
Surkatt
 
Inlägg: 589
Anslöt: 2013-01-13
Ort: Med utsikt över vattnet och staden

Återgå till Barn och föräldraskap



Logga in