Russofobin

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

Moderatorer: Alien, marxisten, atoms

Russofobin

Inläggav Fabela » 2018-12-03 20:09:58

slackern skrev:Någon som vet om det här är ryssar?

Engelsman och belgare, enl. Aktuellt igår.
Fabela
Frivilligt inaktiverad

Anslöt: 2013-12-08

Russofobin

Inläggav slackern » 2018-12-03 20:15:21

Fabela skrev:

Aha tack, du fattar hur djupt rysskräcken sitter fastgjuten i min skäl. :lol:
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Russofobin

Inläggav Huggorm » 2018-12-03 20:39:53

slackern skrev:
Fabela skrev:

Dessa två var alltså från NATO-länder :shock: Ryssarna vet nog vad som finns där inne ändå, utan att behöva skicka dit folk.
Huggorm

Anslöt: 2011-12-12

Russofobin

Inläggav slackern » 2018-12-03 21:40:48

Huggorm skrev:
slackern skrev:
Fabela skrev:Engelsman och belgare, enl. Aktuellt igår.

Dessa två var alltså från NATO-länder :shock: Ryssarna vet nog vad som finns där inne ändå, utan att behöva skicka dit folk.

Stig Bergling var ju en hedersman. :lol:
slackern

Anslöt: 2010-10-26

Russofobin

Inläggav nallen » 2018-12-03 22:47:09

Huggorm skrev:Dessa två var alltså från NATO-länder

Tydligen Urban Explorers - folk som tror att stängda dörrar inte gäller dem. Jag hoppas de åker dit ordentligt och att det blir prejudicerande.

Huggorm skrev:Ryssarna vet nog vad som finns där inne ändå, utan att behöva skicka dit folk.

Tja, det kanske är bra att veta vad som inte finns kvar där längre. Det mesta är ju nedlagt och avvecklat.
nallen

Anslöt: 2006-08-27

Russofobin

Inläggav Alien » 2020-09-20 15:42:54

Den ryska regimen fortsätter med sina förgiftningar.
Den här gången gäller det oppositionsledaren Aleksej Navalnyj.

På flygplanet från Tomsk till Moskvablev han sjuk och piloten nödlandade i Omsk. Där togs han på sjukhuset. Det skumma är att de ryska läkaren förnekade att han var förgiftad samtidigt som de förhalade förflyttningen till ett sjukhus i Berlin med förevändningen att han var för sjuk för att flyttas. Troligen var det för att gifter skulle hinna försvinna.

Men på sjukhuset Charité i Berlin tillfrisknade Navalnyj. Nu kan han både prata och gå. Hans medarbetare lämnade in vattenflaskorna från hans hotellrum i Yomsk och det visade sig att han blivit förgiftad med novitjok.

En av forskarna som under 90-talet var med och tog fram nervgiftet novitjok ber om ursäkt till oppositionspolitikern Aleksej Navalnyj som just nu vårdas på sjukhus i Tyskland efter förmodad novitjokförgiftning.

Den tidigare forskaren, Vil Mirzajanov, framförde ursäkten offentligt i en intervju på den ryska kanalen TV Rain.

– Jag vill ge mina innerligaste ursäkter till Navalnyj för att jag deltog i den kriminella verksamheten att ta fram det ämne som sedan användes för att förgifta honom, säger han i intervjun.

I intervjun säger han även att Navalnyj mest sannolikt förgiftats genom oralt intag då han inte tycks ha spridit giftet vidare till andra.
https://www.dn.se/varlden/novitjokforsk ... -navalnyj/
Alien
Moderator

Anslöt: 2007-08-13

Återgå till Intressanta intressen

Logga in