Rasism och sånt på AF

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Pemer » 2008-01-11 4:54:30

manne skrev:
Pemer skrev:Förvånar mig inte. Jag har tyckt tonen tillåts vara på tok för hård, och att en del som ofta, eller stundtals, tar i alldeles åt helvete för hårt har fått hållas alldeles för fritt. Men på senare tid har ju de två rimligen värsta syndarna lämnat oss. :roll:


Det kan ju faktiskt också finnas AS folk som är invandrare stjälva eller svarta personer men dessa tänker ingen på..?? :? :?

Är stjälv svensk och så men det finns faktiskt AS folk med olika ur-sprung i från andra länder mm..

Men visst vi kör på i samma banna då som förr eller..??

Länge leve detta
The Spanish Catholic Church and Fascism
http://www.youtube.com/watch?v=m-KBKSl9Fuo

Nazism problem
http://www.youtube.com/watch?v=Jn0knVCX0QY


Vad hade detta inlägg med det från mig som du citerade att göra???
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:17:27, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav Pemer » 2008-01-11 5:05:09

Bjäbbmonstret skrev:
Pemer skrev:Men på senare tid har ju de två rimligen värsta syndarna lämnat oss. :roll:


Lämnat er? Det var väl en förskönande omskrivning. Mig veterligen har väl både nassepuh och Eddie the man blivit utkastade?


Stämmer så klart. Nasse var borta härifrån en längre tid, kom tillbaka och ställde till det så han blev bannad. Eddie blev bannad en månad, kom tillbaka och bara skrev lite grand och har sedan slutat vara här. Jag fick i hastigheten för mig att det var ungefär likadant med Nasse som med Eddie. My bad.
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:17:27, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav manne » 2008-01-11 5:46:50

Pemer skrev:
manne skrev:
Pemer skrev:Förvånar mig inte. Jag har tyckt tonen tillåts vara på tok för hård, och att en del som ofta, eller stundtals, tar i alldeles åt helvete för hårt har fått hållas alldeles för fritt. Men på senare tid har ju de två rimligen värsta syndarna lämnat oss. :roll:


Det kan ju faktiskt också finnas AS folk som är invandrare stjälva eller svarta personer men dessa tänker ingen på..?? :? :?

Är stjälv svensk och så men det finns faktiskt AS folk med olika ur-sprung i från andra länder mm..

Men visst vi kör på i samma banna då som förr eller..??

Länge leve detta
The Spanish Catholic Church and Fascism
http://www.youtube.com/watch?v=m-KBKSl9Fuo

Nazism problem
http://www.youtube.com/watch?v=Jn0knVCX0QY


Vad hade detta inlägg med det från mig som du citerade att göra???


citerade fel person sorry.. 8) 8) 8) 8)
var riktat till någon anan..
Senast redigerad av manne 2011-05-04 11:17:27, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 18542
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav manne » 2008-01-11 5:49:19

den hära är skoj..Hehehehe
Donald Duck Nazi
http://www.youtube.com/watch?v=cdpSU-UWkso
Senast redigerad av manne 2011-05-04 11:17:27, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 18542
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav Pemer » 2008-01-11 6:00:43

manne skrev:citerade fel person sorry.. 8) 8) 8) 8)
var riktat till någon anan..


Hehe... jag tänkte väl det... förstod ingenting... :D
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 11:17:27, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav sussi » 2008-01-11 12:33:31

Ja jag vill bara skriva att jag i stort sett lämnat det här forumet för jag tycker att tonen här är aldeles för hård...

Det finns för många här med rasistiska åsikter, det är så jag mår illa, och jag kommer inte att rekomendera någon att gå till det här forumet.

//Sussi
Senast redigerad av sussi 2011-05-04 11:17:27, redigerad totalt 1 gång.
sussi
Ny medlem
 
Inlägg: 5
Anslöt: 2007-10-21
Ort: Stockholm

Inläggav KrigarSjäl » 2008-01-11 12:38:51

sussi skrev:Ja jag vill bara skriva att jag i stort sett lämnat det här forumet för jag tycker att tonen här är aldeles för hård...

Det finns för många här med rasistiska åsikter, det är så jag mår illa, och jag kommer inte att rekomendera någon att gå till det här forumet.

//Sussi

De flesta här är inte rasister. Finns ingen anledning att sticka för vad 2-3 pers tycker.
Senast redigerad av KrigarSjäl 2011-05-04 11:17:27, redigerad totalt 1 gång.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Inläggav Milyc » 2008-01-11 13:12:04

Nu är ju forumet uppdelat i olika avdelningar. I alla avdelningar utom en övervakas ordningen av moderatorer och den som säger något alltför stötande cencureras, varnas, och i värsta fall bannas.

Sedan finns det en omodererad avdlenng där man ska kunna vara hur spydig man vill och som man kan undvika om man vill slippa sådant. Denna avdelning heter Fri Diskussion och där finns inga särskilda ordningsregler vad gäller ton, stämmning och skyldigheter att inte kränka någon.

Vad jag vet så är det just i Fri Diskussion som det haglat trådar om rasism och invandring, som somliga nu vill cencurera. Men den avdelningen är ju faktiskt avsedd för en Fri Diskussion.

Den som inte vill bli utsatt för sådant behöver ju inte skriva i Fri Diskussion.

Med detta sagt tänker jag inte lägga mig i vad som är "rasistiskt" och inte utan tycker att den som tror att något som skrivits här skulle utgöra exempelvis Hets mot folkgrupp bör vända sig till Justitiekanslern för att få saken utredd och eventuellt prövad i domstol.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 11:17:27, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav MsTibbs » 2008-01-11 14:30:35

Ganesh skrev:
MsTibbs skrev:Jag tycker svenska lagar skall vara även forumets riktmärken. Alltså; censur är något som tillhör gamla sovjet, inte dagens demokratiska Sverige.


Gäller det även lagstiftningen om ärekränkning och hets mot folkgrupp?


Gissa två gånger.

Hittills har jag inte sett något alls exempel här inne som i lagens namn skulle kunna tolkas som Hets mot Folkgrupp eller Ärekränkning. Om du anser att något sådant förekommit råder jag dig att polisanmäla inläggen i fråga. Sannolikt kommer polisen tycka att de inläggens "rasism" är ungefär lika seriösa som "rasistiska" glassar... :roll:
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 11:17:27, redigerad totalt 2 gånger.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav MsTibbs » 2008-01-11 14:35:15

manne skrev:
MsTibbs skrev:Jag tycker svenska lagar skall vara även forumets riktmärken. Alltså; censur är något som tillhör gamla sovjet, inte dagens demokratiska Sverige.


ÄH censur är bra i bland och man kan använda det i nödfall.. :D :D

frågan är skulle dessa människor ta upp rasistiska åsikter i skolan
eller i verkligheten och våga stå upp för dem .eller är det kanske lättare att skriva skit om invandrare och andra människo grupper på internet.?? :? :?


Jag har inte sett något som skulle kunna tolkas som hets mot folkgrupp eller ärekränkning här. Det är problemet med att "ha stramare ramar än lagen". Det blir otydligt vad som är ok och inte. Jag personligen kan tex diskutera vad som helst när som helst. Även när jag inte borde. Tror det är ett aspdrag, skit samma vilket ämne.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 11:17:27, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav MsTibbs » 2008-01-11 14:38:22

Bjäbbmonstret skrev:
Pemer skrev:Men på senare tid har ju de två rimligen värsta syndarna lämnat oss. :roll:


Lämnat er? Det var väl en förskönande omskrivning. Mig veterligen har väl både nassepuh och Eddie the man blivit utkastade?


...och Syler.... han var värst.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 11:17:27, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav Zombie » 2008-01-11 15:21:57

Milyc skrev:Nu är ju forumet uppdelat i olika avdelningar. I alla avdelningar utom en övervakas ordningen av moderatorer och den som säger något alltför stötande cecureras, varnas , och i värsta fall bannas.

Sedan finns det en omodererad avdlenng där man ska kunna vara hur spydig man vill och som man kan undvika om man vill slippa sådant. Denna avdelning heter Fri Diskussion och där finns inga särskilda ordningsregler vad gäller ton, stämmning och skyldigheter att inte kränka någon.

Vad jag vet så är det just i Fri Diskussion som det haglat trådar om rasism och invandring, som somliga nu vill cencurera. Men den avdelningen är ju faktiskt avsedd för en Fri Diskussion.

Den som inte vill bli utsatt för sådant behöver ju inte skriva i Fri Diskussion.

Med all respekt så ser jag det inte riktigt så "enkelt".

Dels har jag sett i många modererade trådar hur en del personer har gett sig in i dem med inlägg som har dragit ner nivån och förråat tonen för många inlägg eller hela tråden framåt. Svårt att bedöma vad som är i god vilja men bristande förmåga och så där. Men min upplevelse är ändå att intressanta ämnen blir saboterade - oframkomliga och därmed ointressanta; och jag vet att jag åtminstone inte är helt ensam om den upplevelsen.

Dels vill jag påstå, att det att en avdelning är omodererad inte får innebära att man får behandla andra hur som helst! Även aspies utan tillsyn måste försöka bära sig åt som folk, faktiskt.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 11:17:28, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav manne » 2008-01-11 15:39:35

men varför så kan man inte censurera och IP banna folk när det går för långt..är väl inget farligt med det..
vi skapar ju våra egna regler på vårt eget forum eller..?? 8) 8)

eller ska nazister få sätta gränsen vad vi ska snacka om..??

Förslag 3 varningar sedan IP-bann....
Senast redigerad av manne 2011-05-04 11:17:28, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 18542
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav Ganesh » 2008-01-11 15:43:39

manne skrev:men varför så kan man inte censurera och IP banna folk när det går för långt..är väl inget farligt med det..
vi skapar ju våra egna regler på vårt eget forum eller..?? 8) 8)


Kunde ha kommit direkt från mitt tangentbord.
Senast redigerad av Ganesh 2011-05-04 11:17:28, redigerad totalt 1 gång.
Ganesh
 
Inlägg: 3688
Anslöt: 2007-11-16
Ort: Varberg

Inläggav MsTibbs » 2008-01-11 16:47:52

manne skrev:men varför så kan man inte censurera och IP banna folk när det går för långt..är väl inget farligt med det..
vi skapar ju våra egna regler på vårt eget forum eller..?? 8) 8)

eller ska nazister få sätta gränsen vad vi ska snacka om..??

Förslag 3 varningar sedan IP-bann....


Det finns problem med det. Jag har tex uteslutits ur en förening pga att andra där spridit rykten om mig som inte är sanna (att jag var grovt kriminell tex, trots att jag har helt ren vandel) samt en annan gång anmäldes jag för brott jag inte begått. Jag tror det kan ha delvis med mitt uttryckssätt att göra; folk övertolkar och tror jag menar något annat än det jag försöker få fram.

Samma saker skulle kunna hända här; någon övertolkar någon annans inlägg, börjar sprida rykten för att svartmåla den personen även i de fall det inte är befogat ("jaha enligt aspiequiz eller??") vilket är riskabelt, då någon då kan uteslutas på livstid på helt felaktiga grunder.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 11:17:28, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav Milyc » 2008-01-11 19:29:24

Zombie skrev:Dels har jag sett i många modererade trådar hur en del personer har gett sig in i dem med inlägg som har dragit ner nivån och förråat tonen för många inlägg eller hela tråden framåt. Svårt att bedöma vad som är i god vilja men bristande förmåga och så där. Men min upplevelse är ändå att intressanta ämnen blir saboterade - oframkomliga och därmed ointressanta; och jag vet att jag åtminstone inte är helt ensam om den upplevelsen.


Om så skett är det naturligtvis mycket illa och det skulle i så fall innebära att det finns brister i moderatorernas arbete.

Zombie skrev:Dels vill jag påstå, att det att en avdelning är omodererad inte får innebära att man får behandla andra hur som helst! Även aspies utan tillsyn måste försöka bära sig åt som folk, faktiskt.


I så fall bör man rimligen vara mot att denna avdelning existerar oavsett om den befolkas av aspies ellr NT. Följande står nämligen uttryckligen i forumsreglerna för Fri Diskussion:

Denna avdelning av AspergerForum är omodererad vilket innebär att inläggen inte regleras på samma sätt som i det övriga forumet. Med andra ord ökar möjligheten att att uttrycka sig som man vill men också risken för att bli illa behandlad.


Alltså den som ger sig in i leken på "Fri diskussion" får leken tåla för annars är den inte längre fri. Men den som inte tycker det kan ju föreslå admin att "Fri diskussion" avskaffas.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 11:17:28, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav Panika » 2008-01-11 19:55:03

Moderator

Vi moderatorer ser mycket, men inte allt, och vi, som alla andra har olika problem med att läsa in allt som skrivs och hur ni andra i tråden uppfattar saker.

Så snälla:

Pm:a den av oss som är i forumet just då, och om ingen av oss är där - pm:a iallafall, gärna med en länk till vad du tycker är kass - så kollar den av oss som fått pm:et direkt när vi ser det.
Det kan hända att vi inte anser att det gått över gränsen, men om/när vi gör det, så åtgärdar vi...

Fri är Fri - och lär så förbli...
Ibland otroligt frustrerande och just nu, känns det inte alls bra...
För de dåliga vibrationerna sprider sig ut på övriga forumet, men är svårgripbart...
Det finns inga moderatorer på Fri, men på övriga forumet finns vi - så, snälla:

Håll den hårda tonen i Fri - där den hör hemma - För allas vår trevnad.
Senast redigerad av Panika 2011-05-04 11:17:28, redigerad totalt 1 gång.
Panika
 
Inlägg: 986
Anslöt: 2007-07-18
Ort: Helsingborg

Inläggav manne » 2008-01-11 20:15:40

alltså för mycket rasism och sån kommer att Leda till att folk sticker härifrån..
jag tror inte tex att kommun personal ,politiker osv ,psykologer ,skol-personal ,vård-personal mm vågar sig hit om detta fortsätter i denna takt.

skulle stjälv aldrig tipsa mina polare om detta forum om tex Pedofil-teorierna och pedofil-propagandan kommer upp igen..

folk som studerar oss som grupp kanske får den uppfattningen att många med AS är pedofiler och Nazister mm..???

skulle någon vård-personal tex komma in i min lägenhet och mitt hem
och börja snacka och ta fram Nazist-teorier och ZOG grejer mm.
så skulle jag be dem dra åt helvet direkt.. :twisted:

samma sak känner nog tex de personerna som är i hop med en person i från ett anat land..alltså sura och förbannade ,kränkta pågrund av tex Ras-teorier är negrer mera korkade än en vitt person eller tex gillar turkar att våldta svenska flickor..???

alltså ni kommer att förlora i längden på den öppna debatten även Aftonbladet,Expressen och dn mm censurerar vissa nazist inlägg..
Senast redigerad av manne 2011-05-04 11:17:28, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 18542
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav Kvasir » 2008-01-11 20:40:02

Vikten av en helt fri diskussion (som inte är någon nödvändig del av detta forum, utan mera en förmån för oss medlemmar) måste vägas mot den skada den kan göra för oss som grupp (och inte bara medlemmarna utan alla med AS). Ett forum som är öppet att läsas av utomstående läses också av utomstående. De som redan har en konstig uppfattning om AS, och förmodligen en del som inte har någon förutfattad uppfattning alls, kan få en konstig bild av oss, och i värsta fall utnyttja saker som skrivs här mot oss som grupp.

Låt mig ta ett helt annat exempel. För något år sedan eller så hade jag själv ännu ingen diagnos, och hade inte någon direkt misstanke om att jag hade AS heller, eftersom en av mina läkare hade sagt nej när jag själv föreslog det en gång. På ett helt annat forum dök plötsligt upp en tråd som länkade till en tråd på detta forum. Det var en medlem här som hade startat tråden och skrivit några ganska speciella inlägg. (Vem det var kommer jag inte ens ihåg, och det är ingen som skriver inlägg ofta, så inga spekulationer, tack). Det var uppenbart för mig redan då att personen ifråga hade långt allvarligare problem än AS, och säkerligen hade eller borde ha ett antal allvarligare diagnoser. Detta lyftes dock fram som ett diskussionsexempel om Asperger på det andra forumet. Kanske inte så att någon påstod att detta var något typiskt AS-beteende, men många som inte visste något om AS verkade tro att så var fallet. Vissa verkade därför på fullt allvar tro att Aspergare i allmänhet är farliga, tokiga, omdömeslösa och paranoida individer.

Jag menar givetvis inte att denna tråd borde ha stoppats eller censurerats. Den låg inom forumets intresseområde eftersom det var en Aspergare som utgöt sig över sina problem. Dock manar detta exempel till lite eftertanke om hur lätt felaktiga uppfattningar sprids till utomstående. Om någon skriver en massa konstigheter på t.ex. ett forum om krukväxter så kanske ingen kopplar ihop det och tror att det är typiskt krukväxtfanatiker. Men detta forum är till för oss med AS, som många människor bara vet är något psykiskt, och de därför mycket väl kan tänka sig att koppla ihop med icke-representativa beteenden och åsikter.

En variant, om forumkoden tillåter det, skulle kunna vara att just Fri Diskussion bara är tillgänglig för registrerade medlemmar. Sådant är ju inget ovanligt på många andra forum. Inte heller är det ovanligt att motsvarande avdelningar inte är helt fria utan har vissa begränsningar. På ett internationellt forum jag brukar bevista förbjöd man politiska diskussioner efter de heta debatter mellan i första hand amerikaner och européer som uppstod i samband med Irakkriget.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 11:17:28, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Milyc » 2008-01-11 21:05:54

För egen del vill jag bara säga att jag inte har något större behov av "Fri Diskussion" men anser att om den ska finnas så måste den vara helt fri ifråga om vad man får skriva där för att den ska fylla någon funktion.

Angående vad "utomstående" kan få för bild av aspergare tror jag inlägg på aspergerforum är det minsta problemet. Helt andra vrångbilder av aspergare har mycket större spridning och då tror jag rent av att bilden av oss som "nazister" eller dylikt skulle kunna bidraga till en nyansering.

Men som sagt bryr jag mig inte heller om "Fri Diskussion" avskaffas eftersom jag inte har några problem att föra en debatt i de modererade avdleningarna.
Senast redigerad av Milyc 2011-05-04 11:17:28, redigerad totalt 1 gång.
Milyc
Inaktiv
 
Inlägg: 2078
Anslöt: 2007-02-22

Inläggav Micke2 » 2008-01-11 22:11:58

manne skrev:Är stjälv svensk och så men det finns faktiskt AS folk med olika ur-sprung i från andra länder mm..

Jag har kontakt med en grupp barn/ungdomar i en AS-grupp på en grundskola i Malmö. I den gruppen är det lika mångkulturellt som i Malmö som helhet med ursprung i flera världsdelar och alltså även ungdomar med arabiskt ursprung. Vad tror ni dessa tänker om de skulle hitta till detta forum? Jag uppfattar därför den hets mot muslimer och andra invandrare som vissa personer på det här forumet bedriver som högst motbjudande och att rekommendera dessa ungdomar att vända sig hit skulle aldrig falla mig in.
Senast redigerad av Micke2 2011-05-04 11:17:28, redigerad totalt 1 gång.
Micke2
 
Inlägg: 689
Anslöt: 2005-12-12
Ort: Malmö

Inläggav manne » 2008-01-11 23:02:17

Micke2 skrev:
manne skrev:Är stjälv svensk och så men det finns faktiskt AS folk med olika ur-sprung i från andra länder mm..

Jag har kontakt med en grupp barn/ungdomar i en AS-grupp på en grundskola i Malmö. I den gruppen är det lika mångkulturellt som i Malmö som helhet med ursprung i flera världsdelar och alltså även ungdomar med arabiskt ursprung. Vad tror ni dessa tänker om de skulle hitta till detta forum? Jag uppfattar därför den hets mot muslimer och andra invandrare som vissa personer på det här forumet bedriver som högst motbjudande och att rekommendera dessa ungdomar att vända sig hit skulle aldrig falla mig in.


äh vi vill bara ha ren-rasiga germanska aspbergare här utan ut-ländskt påbrå.. 8) :lol:

försår vad du menar och håller med..
Senast redigerad av manne 2011-05-04 11:17:28, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 18542
Anslöt: 2007-08-23

Inläggav Zombie » 2008-01-12 0:19:20

Milyc skrev:
Zombie skrev:Dels vill jag påstå, att det att en avdelning är omodererad inte får innebära att man får behandla andra hur som helst! Även aspies utan tillsyn måste försöka bära sig åt som folk, faktiskt.


I så fall bör man rimligen vara mot att denna avdelning existerar oavsett om den befolkas av aspies ellr NT. Följande står nämligen uttryckligen i forumsreglerna för Fri Diskussion:

Denna avdelning av AspergerForum är omodererad vilket innebär att inläggen inte regleras på samma sätt som i det övriga forumet. Med andra ord ökar möjligheten att att uttrycka sig som man vill men också risken för att bli illa behandlad.


Alltså den som ger sig in i leken på "Fri diskussion" får leken tåla för annars är den inte längre fri. Men den som inte tycker det kan ju föreslå admin att "Fri diskussion" avskaffas.

Jo, jag har läst den passusen. Men inte tolkat (eller velat tolka) den som något frisläppande av onödig ovänlighet, utan bara som en realistisk varning - en stor skillnad. För övrigt tyckte jag Kvasir skrev mycket vettigt överst på sid. 4. Hade det bara gällt oro för vad andra ska tycka så skulle jag kanske inte ha tyckt det - men nu tycker jag ju att det kan rymmas i hur man iaf. får lov att försöka vara mot varandra.

Panika skrev:Moderator

Vi moderatorer ser mycket, men inte allt, och vi, som alla andra har olika problem med att läsa in allt som skrivs och hur ni andra i tråden uppfattar saker.

Så snälla:

Pm:a den av oss som är i forumet just då, och om ingen av oss är där - pm:a iallafall, gärna med en länk till vad du tycker är kass - så kollar den av oss som fått pm:et direkt när vi ser det.
Det kan hända att vi inte anser att det gått över gränsen, men om/när vi gör det, så åtgärdar vi...

Fri är Fri - och lär så förbli...
Ibland otroligt frustrerande och just nu, känns det inte alls bra...
För de dåliga vibrationerna sprider sig ut på övriga forumet, men är svårgripbart...
Det finns inga moderatorer på Fri, men på övriga forumet finns vi - så, snälla:

Håll den hårda tonen i Fri - där den hör hemma - För allas vår trevnad.

Tack för det sista!

Annars: jag menade inte mitt inlägg som kritik mot er. Jag är ny här och vill känna att jag har litet mer på fötterna först om hur saker funkar. Och jag personligen kan också, även om jag vet vad jag upplever och varför, ha svårt att liksom översätta det till något jag kan tala om för någon annan och be den handla på i sådana snåriga buskage som gråskalorna om personlig lyhördhet - andras känslighet - umgängeston - debattnivå (låg men knappast oetisk, "för" låg (?), låg och oetisk, kan man anses vinklad om man säger något...) - [osv, osv.] - direkta personangrepp.

[Hoppas jag lyckades göra mig hyggligt förstådd - känner mig inte så skarptänkt just nu...]
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 11:17:28, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav manne » 2008-01-12 3:39:35

Micke2 skrev:
manne skrev:Är stjälv svensk och så men det finns faktiskt AS folk med olika ur-sprung i från andra länder mm..

Jag har kontakt med en grupp barn/ungdomar i en AS-grupp på en grundskola i Malmö. I den gruppen är det lika mångkulturellt som i Malmö som helhet med ursprung i flera världsdelar och alltså även ungdomar med arabiskt ursprung. Vad tror ni dessa tänker om de skulle hitta till detta forum? Jag uppfattar därför den hets mot muslimer och andra invandrare som vissa personer på det här forumet bedriver som högst motbjudande och att rekommendera dessa ungdomar att vända sig hit skulle aldrig falla mig in.


Man får hoppas att de ansvariga här fixar allt till slut då..??
För även de med Ut-ländskt påbro har ju rätt att få sina diagnoser även fast det kanske är mera svenskar som har diagnostiserats med tiden i svergie.
personligen så känner jag några med invandrar bakgrund som har diagnosen en del var adopterade andra inte osv..
Senast redigerad av manne 2011-05-04 11:17:28, redigerad totalt 1 gång.
manne
 
Inlägg: 18542
Anslöt: 2007-08-23

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in