Jag tror jag håller på att bli galen

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Jag tror jag håller på att bli galen

Inläggav simon22 » 2013-04-25 21:35:46

Hej vet inte vart jag skulle placera det här men det känns ärligt talat som om jag håller på att tappa sinnet. Jag jobbar som diskare heltid från halv tolv till åtta tisdag till lördag åt tre resturanger går fram och tillbaka hämtar och plockar disk går ut och torkar bord varenda jävla dag. Det är så himlans monotont och repetivit vissa dagar skiter jag tillochmed och gå dit. På torsdagar och lördagar står jag själv och få ta hand om all disk. Jjag håller på att stressa ihjäl mig. Går som en zombie på jobbet. När jag kommer hem så äter jag och sover orkar inget annat all min energi är helt slut. Så det enda jag gör om dagarnna är att jobba. Är detta ett liv eller vad tycker ni?
simon22
Bannad
 
Inlägg: 1
Anslöt: 2013-04-25

Jag tror jag håller på att bli galen

Inläggav Gripandekylig » 2013-04-25 21:43:41

simon22 skrev:Är detta ett liv eller vad tycker ni?

Man måste ju arbeta för att tjäna pengar och kunna göra andra roligare saker på sin fritid. Du arbetar ju vanliga 40-timmarsveckor och det gör ju många. Kanske är dina arbetsförhållanden ändå för ansträngande ifall du arbetar ensam då jag kan tänka mig att det kommer in mest disk. Blir du sjukligt stressad så kan du ju sjukskriva dig och reparera dig i mer lugn och ro. Annars kan du ju fortsätta slita på dig tills du hittar ett mer trivsamt arbete. Det låter ju ändå som ett helt vanligt arbetsliv men blir det för mycket så är det ju inte mer än att man sjukskriver sig.

Din plan är ju troligen inte att fortsätta arbeta där för all framtid. Du har troligen andra framtidsplaner. Man måste ju ändå tjäna pengar så ifall du skulle säga upp dig helt så behöver du ju ha ett annat arbete att gå till, såtillvida du inte har tjänat ihop tillräckligt.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala