Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: atoms, Alien

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Dagobert » 2013-01-01 19:13:47

Alien skrev:När jag räknade ihop de senaste två sidorna var det 22 män, 9 kvinnor och ett par som inte uppgett vad de är.

Alla söker ju inte en partner heller utan också/bara vänner, då gör det ju inget vilket kön man har.
(Min fetstil)
Jo, om man söker vänner av ett visst kön så vill man veta annonsörens kön.
Dagobert
 
Inlägg: 14091
Anslöt: 2010-11-30

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav kullan » 2013-01-01 19:15:15

Det hör till god ton att man uppger vilket kön man har anser jag i en kontaktannons.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav kattkvinna » 2013-01-01 19:16:47

Bara några få svar. De regnar inte över mig precis. Jag tror det beror på att jag varit tydlig med att det endast gäller vänskap, helst med människor i närområdet som inte är upptagna med småbarn.

Jag hade inte förväntat mig så mycket då många har svårt att ta initiativ. Istället har jag försökt mig på någon träfftråd i höstas.

Däremot har jag fått några positiva svar de få gånger jag har skickat PM. :-)Happy
kattkvinna
Inaktiv
 
Inlägg: 319
Anslöt: 2012-04-10
Ort: Linköping

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Goran_81 » 2013-01-01 19:39:58

treeman skrev:Jag har mest fått snuskiga erbjudanden på min. Inget seriöst "livskamrat 4ever".
-Avundsjuk-
Goran_81
 
Inlägg: 56
Anslöt: 2011-10-03

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav evveb » 2013-01-01 20:25:02

Jag skrev ett kort inlägg i Kontakttråden i somras. Jag fick tre svar. Jag chattade med två av dem (Väldigt mycket med den ena. Vi var vänner ett tag). Den tredje var en äldre man som verkade lite "på". Han lämnade sin mailadress och skrev att han kunde guida mig i Stockholm om jag någonsin skulle vilja gå på en Aspergerträff där. Jag vågade inte svara. Han verkade översocial och jag kände mig väldigt skrämd av hans "på"-ighet.

Jag ville få fler svar och skrev därför ett till inlägg i Kontakttråden. Den här gången längre. Ganska många svarade, men om någon skrev "vi kan chatta eller nått.." så skrev jag inte tillbaka. Jag visste inte vad jag skulle svara på det. Jag vågade först skriva tillbaka när jag fick kontakt av män som frågade konkreta frågor. (För mig är det mycket lättare att bara svara än att själv ta initiativ, fråga och vara social.)

Då PM:ade mannen som jag tidigare inte hade vågat svara på. Han frågade "Dissade du mig?". Jag tog mod till mig, SMS:ade honom och skrev: "Ja, det gjorde jag".


Det var så jag träffade animal. Vi har varit tillsammans i fem månader nu! :)
evveb
 
Inlägg: 168
Anslöt: 2012-06-26
Ort: Norrköping

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav animal » 2013-01-01 20:57:33

evveb skrev:Jag skrev ett kort inlägg i Kontakttråden i somras. Jag fick tre svar. Jag chattade med två av dem (Väldigt mycket med den ena. Vi var vänner ett tag). Den tredje var en äldre man som verkade lite "på". Han lämnade sin mailadress och skrev att han kunde guida mig i Stockholm om jag någonsin skulle vilja gå på en Aspergerträff där. Jag vågade inte svara. Han verkade översocial och jag kände mig väldigt skrämd av hans "på"-ighet.

Jag ville få fler svar och skrev därför ett till inlägg i Kontakttråden. Den här gången längre. Ganska många svarade, men om någon skrev "vi kan chatta eller nått.." så skrev jag inte tillbaka. Jag visste inte vad jag skulle svara på det. Jag vågade först skriva tillbaka när jag fick kontakt av män som frågade konkreta frågor. (För mig är det mycket lättare att bara svara än att själv ta initiativ, fråga och vara social.)

Då PM:ade mannen som jag tidigare inte hade vågat svara på. Han frågade "Dissade du mig?". Jag tog mod till mig, SMS:ade honom och skrev: "Ja, det gjorde jag".


Det var så jag träffade animal. Vi har varit tillsammans i fem månader nu! :)

Min lilla bebis... Vad du är söt! :oops:
animal
 
Inlägg: 1029
Anslöt: 2010-05-02
Ort: On the side of the angels. ᶘ ᵒᴥᵒᶅ

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav bittin » 2013-01-01 21:18:57

Jag fick nog inte ett enda svar på den jag tror jag skrev, men verkade ju lösa sig ändå pga chatten o sådära :D
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav LordNelson » 2013-01-01 22:09:49

Min uppfattning är min och baseras på den information jag har.
LordNelson
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 4788
Anslöt: 2010-06-25

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Fighterbabe » 2013-01-01 22:16:01

Nej, inga svar nu på länge. Fick några oönskade svar (fel ålder, kön eller folk som sökte nåt annat) när jag satte ut annonsen. Men nu är den väl för gammal så folk tror att den är inaktuell...
Men jag är fortfarande singel!
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Bastuper » 2013-01-01 22:23:50

Jag var med på en dejtingsite ett halvår,
sen testa jag kontaktannons, 3 svar och en dejt - blev inget.

Nu har jag en ny kontaktannons inskickad,
får se, känner på mig att det ger mer.

Eller nån här som vill leva torparliv med mig?
Bastuper
Inaktiv
 
Inlägg: 1003
Anslöt: 2011-02-24
Ort: Sala

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Disse » 2013-01-01 22:49:37

Jag blir lite nyfiken på vad man skulle kunna göra för att skapa en mötesplats som faktiskt gör det enklare för autistpersonligheter att mötas och få kontakt... Man borde kunna konstruera ett logiskt system som gör det enkelt att hitta och svara på en "annons" utan att det blir alltför energikrävande. Som att man kunde känna lite lite extra tydlighet och trygghet i hur man förväntas bete sig. Tror att jag hade varit hjälpt av något sånt. Eller så är jag ute och cyklar, det har hänt förr. Nåja. Nu har jag något nytt att fundera på om kvällarna. 8)
Disse
 
Inlägg: 26
Anslöt: 2008-05-14

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav plåtmonster » 2013-01-01 23:23:55

Det är rätt enkelt, det råder en obalans då det är t.ex fler heterokillar än dito tjejer. En snabb titt i tråden bekräftar detta ganska omgående.
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Alien » 2013-04-13 1:28:59

Fler som kan berätta om lyckliga slut? (Behöver ju inte berätta med vem, bara att det funkat, tillfälligt el längre). Alltså antingen den klistrade tråden el kontakttrad-for-forhallanden-tillfalligt-sex-for-alla-kon-t23595.html.

Även om man hittat "bara vänner" är det ju lyckat.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46095
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav kiddie » 2013-04-13 4:42:39

Nej. Men verkar som jag kanske kommer få träffa några härifrån iallafall.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Alien » 2013-06-30 14:28:26

Här är ett exempel på två som träffats via Kontakttråden: livet-kan-bli-bra-t33977.html
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46095
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Alien » 2013-12-16 16:49:26

Freddy Dreadful skrev:Man får försöka komma ihåg att inte ta saker personligt.

Ja, mtp vad somliga skriver om svårigheterna att komma sig för.

Frågan är vad som är svårast, skriva en egen annons och vänta på svar, el att svara på andras? Spontant känns det som mer jobb med det första. Men att svara känns nästan värre, eftersom man tror sig konkurrera med andra svarare. Det är vad jag tänker iaf, men själv har jag inte svarat på några annonser. (De flesta är f ö i fel åldersgrupp.)

Vad gäller kontakttråden, skicka PM eller förslag på träffaktiviteter osv, är det här i allt väsentligt ett icke fungerande forum. Det är synd med tanke på vad det skulle kunna vara.

Du har alltså varken fått svar på egen annons el svar på de pm du skickat på andras annonser? Men träffverksamheten verkar ju fungera bra iaf i Stockholm.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46095
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Freddy Dreadful » 2013-12-16 18:34:55

Alien skrev:Du har alltså varken fått svar på egen annons el svar på de pm du skickat på andras annonser? Men träffverksamheten verkar ju fungera bra iaf i Stockholm.
Jo, det har jag men det är VÄLDIGT godtyckligt. Det är svårt att initiera en kontakt och svårt att upprätthålla en man lyckats påbörja. Men jag tror att det mer har att göra med någon slags forummentalitet och hur folk fungerar i sådana här sammanhang än att personerna i fråga inte skulle gilla just mig. För "whats not to like", wink-wink! Så alla kvinnor, skriv till en elegant punkfarbror som är öppen för diverse skamliga förslag! Sen är det ju tveklöst också en könsfråga och i betydligt större utsträckning i de här kretsarna än i andra, anser jag.
Freddy Dreadful
 
Inlägg: 859
Anslöt: 2010-09-13
Ort: Tyresö

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav nallen » 2013-12-16 22:17:41

Alien skrev:Men att svara känns nästan värre, eftersom man tror sig konkurrera med andra svarare.

Å andra sidan är det ju knappast svårt att konkurrera när det inte finns några konkurrenter.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Titti » 2013-12-16 23:14:44

Jag fick kontakt med min nuvarande deltidssambo genom forumet men inte genom kontakttråden. Jag tror många tänker fel som skriver en annons och sedan är ganska osynliga på forumet i övrigt.

Spoiler: visa
I mitt fall fastnade jag för den bild jag fick av honom genom det han skrev i andra trådar, i andra sammanhang här. Jag såg hur han bemötte andra, hur han agerade i konflikter av olika slag i diskussionerna och vilka värderingar han stod för i olika frågor. Hur han bemötte motargument, hur han själv argumenterade. Vilket språk han använde, vilka ord han valde.

Han framstod som påläst, kunnig, intresserad av att förstå sig själv och andra människor, odogmatisk, ödmjuk men samtidigt principfast när det gällde frågor han ansåg viktiga. Dessutom med ett sätt att skriva som tilltalade mig och med en humor som jag uppskattade.

Han skrev allt oftare ungefär det jag kunde ha skrivit själv om jag haft mer tid och ork än jag hade. Jag skrev allt mindre eftersom han redan skrev det jag ville skriva själv. Till slut läste jag inte vad han skrev eftersom jag redan visste ungefär vad det stod.

Jag kontaktade honom och kommenterade en sak han skrivit här, vi började växla PM och mail - och på den vägen är det sedan mer än fem år tillbaka...

Skriv alltså inte bara en annons i tråden utan visa vem ni är genom det ni skriver på andra ställen här också. Det kan locka någon att leta efter något mer personligt skrivet av er. Lägg gärna en länk till er annons i er presentation i er profil så är det lättare att hitta rätt!
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav alixha » 2013-12-17 1:07:14

Ja jag har fått några svar trots min absolut urusla annons :lol:

Kanske kunde vara aktuellt med en ny kontakttråd snart?
En ny start år 2014 för alla här på forumet :D

Sen kanske ni kan lägga till en liten notis i första moderator meddelandet att folk gärna får komma ihåg att skriva vad dom söker så kanske det blir lite enklare för alla?
Alltså om man bara söker vänskap, dejting, både vänskap och förhållande, om man inte riktigt vet eller liknande.

Bara förslag :)
alixha
 
Inlägg: 2646
Anslöt: 2013-01-04

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav plåtmonster » 2013-12-17 1:55:16

Eftersom du är kvinna så är det statistiskt sannolikt att du får svar :-)002
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Cyan » 2013-12-17 4:45:42

plåtmonster skrev:Eftersom du är kvinna så är det statistiskt sannolikt att du får svar :-)002


Japp, är man tjej så räcker det med att bara skriva typ "hej jag är en tjej" för att få en massa svar från alla möjliga typer, så fungerar det överallt på hela internet ju. :)

Själv så har jag inte direkt fått några svar, men beror väl mest på att jag antingen skrivit för dåligt och ointressant eller att ingen passande person har läst det helt enkelt.

alixha skrev:Kanske kunde vara aktuellt med en ny kontakttråd snart?
En ny start år 2014 för alla här på forumet :D


Låter fint, men tycker det borde fungera så att alla gamla annonser kontinuerligt rensades bort på nått vis efter kanske 3-4 månader, istället, eller att det skapades en ny sån tråd en gång i halvåret. Är ändå så gott som ingen som varken brukar läsa eller svara på 3-4 månader gamla annonser eftersom det är så lätt att tro att de är utdaterade och inte gäller längre, vilket ofta även stämmer. Tror det allra vanligaste är att folk bara läser och svarar på diverse annonser om det var mindre än en månad sen de skrevs, faktiskt, och att många tänker "oj det här skrevs ju för tre månader sen ingen mening att svara på det", annars.
Cyan
 
Inlägg: 252
Anslöt: 2011-03-18
Ort: Mars

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav nallen » 2013-12-17 14:59:37

Cyan skrev:Är ändå så gott som ingen som varken brukar läsa eller svara på 3-4 månader gamla annonser eftersom det är så lätt att tro att de är utdaterade och inte gäller längre, vilket ofta även stämmer. Tror det allra vanligaste är att folk bara läser och svarar på diverse annonser om det var mindre än en månad sen de skrevs, faktiskt, och att många tänker "oj det här skrevs ju för tre månader sen ingen mening att svara på det", annars.

Märkligt beteende. Man borde kunna förutsätta att det som skrivits gäller, åtminstone så länge ingen uppdatering publicerats.
nallen
 
Inlägg: 19428
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Får ni svar på era annonser i Kontakttråden?

Inläggav Cyan » 2013-12-17 17:14:43

nallen skrev:Märkligt beteende. Man borde kunna förutsätta att det som skrivits gäller, åtminstone så länge ingen uppdatering publicerats.


Jo, men det är så de flesta människor fungerar, de tänker rakt tvärtom att om det fortfarande gällde så skulle personen ha gjort en uppdatering. Oavsett vart på nätet man postar en sån där annons och oavsett hur många svar man får den första månaden så kommer svaren att sina och ta slut efter ett par månader.

Möjligen att det är ett visst undantag ifall man är en tjej, för finns säkert vissa killar som inte skulle tveka att svara på tio år gamla annonser om det var så, men borde vara ungefär likadant för dem att de får svar mest den första månaden eller två. Folk kollar lixom mest bara på den sista sidan för att se vad de kan vara säkra på är nytt och aktuellt.
Cyan
 
Inlägg: 252
Anslöt: 2011-03-18
Ort: Mars

Återgå till Träffar



Logga in