Träning med personlig tränare

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Inläggav Kristofer » 2008-05-13 9:40:31

Det bästa är ju att man ofta har möjlighet att påverka sin kroppsform/viktfördelning på ett eller annat sätt.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 14:07:30, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
Inaktiv
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav Fighterbabe » 2008-05-17 22:07:13

Jag träffade Klaudia ikväll och det kändes jättebra! :-)050 En jättetrevlig tjej som jag tror mig kunna samarbeta bra med. Jag håller tummarna! Vi pratade mycket om livsstil, rutiner, träningsupplägg, kostupplägg m.m. Lite av sakerna som hon erbjöd sig att hjälpa mig med är en blandning av det som en arbetsterapeut gör och som Anna Skipper gör. Imorrn kör vi igång med första träningspasset. Längtar redan! :D
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 14:07:30, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav rapchic » 2008-05-17 22:51:49

Fighterbabe skrev:Jag träffade Klaudia ikväll och det kändes jättebra! :-)050 En jättetrevlig tjej som jag tror mig kunna samarbeta bra med. Jag håller tummarna! Vi pratade mycket om livsstil, rutiner, träningsupplägg, kostupplägg m.m. Lite av sakerna som hon erbjöd sig att hjälpa mig med är en blandning av det som en arbetsterapeut gör och som Anna Skipper gör. Imorrn kör vi igång med första träningspasset. Längtar redan! :D


:D kul för dig
Senast redigerad av rapchic 2011-05-04 14:07:30, redigerad totalt 1 gång.
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Inläggav Fighterbabe » 2008-05-17 23:02:38

rapchic skrev:
Fighterbabe skrev:Jag träffade Klaudia ikväll och det kändes jättebra! :-)050 En jättetrevlig tjej som jag tror mig kunna samarbeta bra med. Jag håller tummarna! Vi pratade mycket om livsstil, rutiner, träningsupplägg, kostupplägg m.m. Lite av sakerna som hon erbjöd sig att hjälpa mig med är en blandning av det som en arbetsterapeut gör och som Anna Skipper gör. Imorrn kör vi igång med första träningspasset. Längtar redan! :D


:D kul för dig


Tack! Jag har min träningsblogg så den kommer fyllas på vartefter med hur det går.
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 14:07:30, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav tahlia » 2008-05-17 23:20:08

sommar skrev:Njae hår anser jag inte naturligt. Vi är inga riktiga djur.


I ordets rätta bemärkelse så är även vi "riktiga" djur (däggdjur), vissa av oss mer än andra.
Fast det är egentligen en direkt förolämpning mot djuren att påpeka detta.

F.ö så är rakning ett jävla bök och ett idiotiskt påhitt.
Senast redigerad av tahlia 2011-05-04 14:07:30, redigerad totalt 1 gång.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Det går frammåt

Inläggav Fighterbabe » 2008-05-20 23:42:24

Idag tränade jag andra passet med min tränare. Jag träffa henne imorrnbitti igen och gå en rask promenad, hon skulle visa ett bra ställe. Hon går där själv varje dag ändå och tar givetvis inte betalt för det. På söndag är det dags för matrensning. Då ska vi gå igenom allt som finns i kylen, frysen och skafferiet. Det som inte är nyttigt ska bort, och de "tomma hålen" ska fyllas med nyttiga och bra saker.

Känns toppen!
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 14:07:30, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav sommar » 2008-05-21 8:02:59

tahlia skrev:
sommar skrev:Njae hår anser jag inte naturligt. Vi är inga riktiga djur.


I ordets rätta bemärkelse så är även vi "riktiga" djur (däggdjur), vissa av oss mer än andra.
Fast det är egentligen en direkt förolämpning mot djuren att påpeka detta.

F.ö så är rakning ett jävla bök och ett idiotiskt påhitt.


Jo. det är sant att vi är det. Raka sig anser jag inte var idiotiskt påhitt oavsett kön.
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:07:30, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Re: Det går frammåt

Inläggav rapchic » 2008-05-21 9:11:56

Fighterbabe skrev:Idag tränade jag andra passet med min tränare. Jag träffa henne imorrnbitti igen och gå en rask promenad, hon skulle visa ett bra ställe. Hon går där själv varje dag ändå och tar givetvis inte betalt för det. På söndag är det dags för matrensning. Då ska vi gå igenom allt som finns i kylen, frysen och skafferiet. Det som inte är nyttigt ska bort, och de "tomma hålen" ska fyllas med nyttiga och bra saker.

Känns toppen!


ååå vad avis jag blir :-)005 jag vill också... speciellt den där delen med maten, är nämligen ofta hungrig och ändå äter jag lika mkt som min pojkvän :( det är inge kul
Senast redigerad av rapchic 2011-05-04 14:07:30, redigerad totalt 1 gång.
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Re: Det går frammåt

Inläggav Fighterbabe » 2008-05-21 11:07:57

rapchic skrev:
Fighterbabe skrev:Idag tränade jag andra passet med min tränare. Jag träffa henne imorrnbitti igen och gå en rask promenad, hon skulle visa ett bra ställe. Hon går där själv varje dag ändå och tar givetvis inte betalt för det. På söndag är det dags för matrensning. Då ska vi gå igenom allt som finns i kylen, frysen och skafferiet. Det som inte är nyttigt ska bort, och de "tomma hålen" ska fyllas med nyttiga och bra saker.

Känns toppen!


ååå vad avis jag blir :-)005 jag vill också... speciellt den där delen med maten, är nämligen ofta hungrig och ändå äter jag lika mkt som min pojkvän :( det är inge kul


Fast man SKA ju äta ofta, minst var 3:e timme. (hmmm, var det där mina ord?!). Nåja, jag har fått lära mig det iaf och gör så gott jag kan. Om man är hungrig kan det ju bero på att man redan har en bra ämnesomsättning och behöver mat. Överviktiga, som jag t.ex. har en låg ämnesomsättning och är egentligen inte särskilt hungrig. MEN! Jag börjar komma in på rätt spår nu.
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 14:07:30, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Re: Det går frammåt

Inläggav rapchic » 2008-05-21 11:14:48

Fighterbabe skrev:
rapchic skrev:
Fighterbabe skrev:Idag tränade jag andra passet med min tränare. Jag träffa henne imorrnbitti igen och gå en rask promenad, hon skulle visa ett bra ställe. Hon går där själv varje dag ändå och tar givetvis inte betalt för det. På söndag är det dags för matrensning. Då ska vi gå igenom allt som finns i kylen, frysen och skafferiet. Det som inte är nyttigt ska bort, och de "tomma hålen" ska fyllas med nyttiga och bra saker.

Känns toppen!


ååå vad avis jag blir :-)005 jag vill också... speciellt den där delen med maten, är nämligen ofta hungrig och ändå äter jag lika mkt som min pojkvän :( det är inge kul


Fast man SKA ju äta ofta, minst var 3:e timme. (hmmm, var det där mina ord?!). Nåja, jag har fått lära mig det iaf och gör så gott jag kan. Om man är hungrig kan det ju bero på att man redan har en bra ämnesomsättning och behöver mat. Överviktiga, som jag t.ex. har en låg ämnesomsättning och är egentligen inte särskilt hungrig. MEN! Jag börjar komma in på rätt spår nu.


jo jag vet att man ska äta ofta... men tyvärr är det inte alltid jag har råd med så mkt mat, men jag brukar försöka att äta ca 5 mål/dag (inte sex st för jag vaknar så sent att jag inte rymmer ett mellanmål mellan frukost och lunch). men jag skippar alldrig att äta efter träning. men när jag har råd är jag noga att äta ofta (och mkt blir det för mig för jag förbränner mkt) men jag brukar faktiskt kunna bli less på att äta så mkt måste jag äta :( .
but I have a plan... när jag har råd ska jag fixa kostrådgivning, för jag vet att han som har gymmet i stan har kostrågdivning me
Senast redigerad av rapchic 2011-05-04 14:07:30, redigerad totalt 1 gång.
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Inläggav Flawed » 2008-05-21 20:37:55

Kristofer skrev:En kropp med synliga muskler som är formad av hårt kroppsarbete är det som ser bäst ut tycker jag.


Ja och gärna lite hederlig gammal diskbråck till det!
Senast redigerad av Flawed 2011-05-04 14:07:30, redigerad totalt 1 gång.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Inläggav Fighterbabe » 2008-05-21 21:36:17

Flawed skrev:
Kristofer skrev:En kropp med synliga muskler som är formad av hårt kroppsarbete är det som ser bäst ut tycker jag.


Ja och gärna lite hederlig gammal diskbråck till det!


Man får inte diskbråck av att styrketräna, iaf inte om man gör det på rätt sätt.
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 14:07:30, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav Fighterbabe » 2008-05-21 21:50:34

Träningen känns bara bättre och bättre för varje dag! Jag är i vanliga fall inte morgonpigg. Men eftersom jag skulle ut på cardiopass med kaludia imorse så... :roll: Klockan 9 var jag på plats. Vi gick bort till backen, hon sprang uppför 5 ggr. och jag GICK backen uppför 3 ggr.
Mina ben är lagom trötta nu, kroppen och knoppen också. Men det känns SÅ underbart bra hittills! Hon har verkligen lyckats motivera mig! :-)226
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 14:07:30, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav Kristofer » 2008-05-21 21:53:03

tahlia skrev:
sommar skrev:F.ö så är rakning ett jävla bök och ett idiotiskt påhitt.


Bök kanske men inte idiotiskt. Du blir ju fin!
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 14:07:30, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
Inaktiv
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav rapchic » 2008-05-21 22:39:06

Fighterbabe skrev:Träningen känns bara bättre och bättre för varje dag! Jag är i vanliga fall inte morgonpigg. Men eftersom jag skulle ut på cardiopass med kaludia imorse så... :roll: Klockan 9 var jag på plats. Vi gick bort till backen, hon sprang uppför 5 ggr. och jag GICK backen uppför 3 ggr.
Mina ben är lagom trötta nu, kroppen och knoppen också. Men det känns SÅ underbart bra hittills! Hon har verkligen lyckats motivera mig! :-)226


jag är också trött i bena idag... härligt trött (efter 1 löppass och ett fys pass)
jag känner redan att jag kommer att få träningsvärk *stolt*

härligt att du är så motiverad tack vare henne... det är det jag oftast har problem med
Senast redigerad av rapchic 2011-05-04 14:07:30, redigerad totalt 1 gång.
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Inläggav rapchic » 2008-05-21 22:41:11

Fighterbabe skrev:
Flawed skrev:
Kristofer skrev:En kropp med synliga muskler som är formad av hårt kroppsarbete är det som ser bäst ut tycker jag.


Ja och gärna lite hederlig gammal diskbråck till det!


Man får inte diskbråck av att styrketräna, iaf inte om man gör det på rätt sätt.

det är därför jag gör annan träning än gym just nu
jag är helt enkelt för otålig just nu jag gör allt allt för snabbt så jag tänkte bäst att träna annat tills jag har tålamod att "dra i ett snöre" (så kändes det för mig då) så jag inte skadar mig ung
Senast redigerad av rapchic 2011-05-04 14:07:31, redigerad totalt 1 gång.
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Inläggav Fighterbabe » 2008-05-21 23:15:18

rapchic skrev:
Fighterbabe skrev:
Flawed skrev:[quote="Kristofer"]En kropp med synliga muskler som är formad av hårt kroppsarbete är det som ser bäst ut tycker jag.


Ja och gärna lite hederlig gammal diskbråck till det!


Man får inte diskbråck av att styrketräna, iaf inte om man gör det på rätt sätt.

det är därför jag gör annan träning än gym just nu
jag är helt enkelt för otålig just nu jag gör allt allt för snabbt så jag tänkte bäst att träna annat tills jag har tålamod att "dra i ett snöre" (så kändes det för mig då) så jag inte skadar mig ung[/quote]

Okej, ja, jag har ju en tränare som är med och ser till att jag gör rätt...
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 14:07:31, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav Fighterbabe » 2008-05-21 23:16:21

rapchic skrev:
Fighterbabe skrev:Träningen känns bara bättre och bättre för varje dag! Jag är i vanliga fall inte morgonpigg. Men eftersom jag skulle ut på cardiopass med kaludia imorse så... :roll: Klockan 9 var jag på plats. Vi gick bort till backen, hon sprang uppför 5 ggr. och jag GICK backen uppför 3 ggr.
Mina ben är lagom trötta nu, kroppen och knoppen också. Men det känns SÅ underbart bra hittills! Hon har verkligen lyckats motivera mig! :-)226


jag är också trött i bena idag... härligt trött (efter 1 löppass och ett fys pass)
jag känner redan att jag kommer att få träningsvärk *stolt*

härligt att du är så motiverad tack vare henne... det är det jag oftast har problem med


Jag har problem med mina benhinnor (från o till) så springa funkar inte för min del...
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 14:07:31, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav rapchic » 2008-05-22 12:53:25

Fighterbabe skrev:
rapchic skrev:
Fighterbabe skrev:Träningen känns bara bättre och bättre för varje dag! Jag är i vanliga fall inte morgonpigg. Men eftersom jag skulle ut på cardiopass med kaludia imorse så... :roll: Klockan 9 var jag på plats. Vi gick bort till backen, hon sprang uppför 5 ggr. och jag GICK backen uppför 3 ggr.
Mina ben är lagom trötta nu, kroppen och knoppen också. Men det känns SÅ underbart bra hittills! Hon har verkligen lyckats motivera mig! :-)226


jag är också trött i bena idag... härligt trött (efter 1 löppass och ett fys pass)
jag känner redan att jag kommer att få träningsvärk *stolt*

härligt att du är så motiverad tack vare henne... det är det jag oftast har problem med


Jag har problem med mina benhinnor (från o till) så springa funkar inte för min del...


jag hade rätt jag fick träningsvärk...
när du sprang hade du specielle löpardojjor anpassade till dig?
jag fick också ont i knäna i början men gick till gå och löpkliniken (tror jag det hette) och fick veta att jag pronerar (är plattfot) jättemkt jag köpte då dojjor som rättar till foten ochjag har inte ont i knäna nu
(däremot eftersom det är i början på sesongen för mig så har jag ont i fötterna nu för tillfället för mina fötter är inte van att gå rätt)
det ska visst vara vanligt med plattfot om man har AS (har jag läst nånstans
Senast redigerad av rapchic 2011-05-04 14:07:31, redigerad totalt 1 gång.
rapchic
 
Inlägg: 4280
Anslöt: 2008-02-22
Ort: Lycksele

Inläggav Fighterbabe » 2008-05-22 16:15:21

rapchic skrev:jag hade rätt jag fick träningsvärk...
när du sprang hade du specielle löpardojjor anpassade till dig?
jag fick också ont i knäna i början men gick till gå och löpkliniken (tror jag det hette) och fick veta att jag pronerar (är plattfot) jättemkt jag köpte då dojjor som rättar till foten ochjag har inte ont i knäna nu
(däremot eftersom det är i början på sesongen för mig så har jag ont i fötterna nu för tillfället för mina fötter är inte van att gå rätt)
det ska visst vara vanligt med plattfot om man har AS (har jag läst nånstans


Nej, jag har vanliga joggingskor som jag köpt på Stadium. men när jag köpte min MBT-skor så kollade de fötterna och de var helt okej.
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 14:07:31, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav Flawed » 2008-05-23 16:22:07

Fighterbabe skrev:
Flawed skrev:
Kristofer skrev:En kropp med synliga muskler som är formad av hårt kroppsarbete är det som ser bäst ut tycker jag.


Ja och gärna lite hederlig gammal diskbråck till det!


Man får inte diskbråck av att styrketräna, iaf inte om man gör det på rätt sätt.

Suck..
Men av hårt kroppsarbete...
Okey?
Senast redigerad av Flawed 2011-05-04 14:07:31, redigerad totalt 1 gång.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Inläggav Fighterbabe » 2008-05-23 16:33:03

Flawed skrev:
Fighterbabe skrev:
Flawed skrev:[quote="Kristofer"]En kropp med synliga muskler som är formad av hårt kroppsarbete är det som ser bäst ut tycker jag.


Ja och gärna lite hederlig gammal diskbråck till det!


Man får inte diskbråck av att styrketräna, iaf inte om man gör det på rätt sätt.

Suck..
Men av hårt kroppsarbete...
Okey?[/quote]

Inte nödvändigtvis, och framförallt inte om man förbygger skador genom att styrketräna.
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 14:07:31, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav Jonte » 2008-05-23 20:50:17

Fighterbabe skrev:
rapchic skrev:jag hade rätt jag fick träningsvärk...
när du sprang hade du specielle löpardojjor anpassade till dig?
jag fick också ont i knäna i början men gick till gå och löpkliniken (tror jag det hette) och fick veta att jag pronerar (är plattfot) jättemkt jag köpte då dojjor som rättar till foten ochjag har inte ont i knäna nu
(däremot eftersom det är i början på sesongen för mig så har jag ont i fötterna nu för tillfället för mina fötter är inte van att gå rätt)
det ska visst vara vanligt med plattfot om man har AS (har jag läst nånstans


Nej, jag har vanliga joggingskor som jag köpt på Stadium. men när jag köpte min MBT-skor så kollade de fötterna och de var helt okej.


Ska man springa ska man köpa dojor på ett ställe med löpband och kompetens (enligt min ringa uppfattning).
Senast redigerad av Jonte 2011-05-04 14:07:31, redigerad totalt 1 gång.
Jonte
 
Inlägg: 1402
Anslöt: 2007-02-01

Inläggav Fighterbabe » 2008-05-23 23:02:52

Jonte skrev:
Fighterbabe skrev:
rapchic skrev:jag hade rätt jag fick träningsvärk...
när du sprang hade du specielle löpardojjor anpassade till dig?
jag fick också ont i knäna i början men gick till gå och löpkliniken (tror jag det hette) och fick veta att jag pronerar (är plattfot) jättemkt jag köpte då dojjor som rättar till foten ochjag har inte ont i knäna nu
(däremot eftersom det är i början på sesongen för mig så har jag ont i fötterna nu för tillfället för mina fötter är inte van att gå rätt)
det ska visst vara vanligt med plattfot om man har AS (har jag läst nånstans


Nej, jag har vanliga joggingskor som jag köpt på Stadium. men när jag köpte min MBT-skor så kollade de fötterna och de var helt okej.


Ska man springa ska man köpa dojor på ett ställe med löpband och kompetens (enligt min ringa uppfattning).


och på Stadium har de det. men nu går jag bara i dem dock...
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 14:07:31, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Återgå till Intressanta intressen



Logga in