Träff i Jakobsberg i april?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Träff i Jakobsberg i april?

Inläggav pellejamas » 2013-02-26 0:10:10

Hej tänkte höra om det fanns något intresse av en Asperger träff i Jakobsberg?
Vad vi hittar på kan vi ju bestämma tillsammans, bio, fika, restaurang, bowling mm.
Tänkte väl på i första hand på er som bor i Jakobsberg eller i närheten.(kallhäll,barkaby,spånga,sundbyberg,solna,sollentuna mm i norra stockholm) Men alla i stockholm är naturligtvis välkomna.
Anmäl ert intresse, får vi se vad det blir, kom gärna med förslag. Tänkte väl nån gång i april.
Ni kan ju skicka pm eller mail om ni vill det.
Mvh pelle
pellejamas
 
Inlägg: 86
Anslöt: 2012-07-08
Ort: Stockholm

Träff i Jakobsberg i april?

Inläggav emoheart » 2013-03-01 21:54:25

hej pelle så de i oxelösund eller nyköping är inte välkommna eller ?
emoheart
 
Inlägg: 30
Anslöt: 2013-01-13
Ort: sörmland

Träff i Jakobsberg i april?

Inläggav Little J » 2013-04-01 3:17:10

Hej pellejamas.

Vet inte om du fortfarande har en tanke om en träff i Jakan (Jakobsberg) nu i april, du har ju inte fått respons om man säger så men ja. Jag blev i alla fall nyfiken, är denna träff tänkt som ett tillfälle att träffa andra med AS för att "umgås" eller är det mer tänkt som diskussionträffar? Ja, hur har du tänkt helt enkelt? Jag har nyligen fått min AS-diagnos i 26-årsåldern (fick den för 6 veckor sedan cirka) och försöker fortfarande att identifiera vad som stämmer in på mig och inte då psykologen sa att jag kommer att känna igen mig i vissa saker och vissa saker inte. Försöker lära mig så mycket som möjligt om AS och har bland annat ett intresse av att träffa andra med AS. Bor i Jakan kan jag väl säga förresten, så det är klart att det vore skönt att gå på en Asperger-träff i Jakobsberg så.

Anyway, skulle vara kul om du svarade angående dina tankar om eventuell asperger-träff i Jakobsberg. Inte för att någon annan än jag verkar intresserad men ändå :P

/Little J
Little J
 
Inlägg: 361
Anslöt: 2013-03-18

Träff i Jakobsberg i april?

Inläggav emoheart » 2013-04-02 22:18:48

little j!
jag är riktigt intresserad jag med jag har levt med asperger ett bra tag men fattar mig inte på det!
jag förstår inte mig själv och tror att det skulle kunna bli en bra sak att faktiskt å träffa folk medc samma diagnos eftersom det då är enklare att hitta sig själv som person!
men min stora frågsa är då bara vart det ligger!
hoppas ud vill svara och jag har jätte järna kontalt med dig!
så har du skype gmail eller msn!
emoheart
 
Inlägg: 30
Anslöt: 2013-01-13
Ort: sörmland

Träff i Jakobsberg i april?

Inläggav Little J » 2013-04-02 23:31:46

Hej emoheart,

kul att du också precis som jag känner dig intresserad av att träffa andra med AS. Trist att du känner att du inte förstår dig själv men som du också skriver så kanske det blir lättare om man faktiskt träffar andra med samma diagnos.

Jo, Jakobsberg som är en förort till Sthlm ligger nordväst om Stockholm, tar man pendeltåg från Stockholm Central (T-centralen) till Jakobsberg (som har en egen tågstation med just namnet Jakobsberg) så tar det 18 minuter. Bor man i exempelvis Mörby, eller Sollentuna, eller Vällingby så finns det bussar till Jakobsberg. Ska man däremot åka bil så är det E18 eller E4:an som är lättast. Jakobsberg ligger i Järfälla kommun om den infon kanske är bra att ha.

Hoppas denna förklaring hjälpte dig lite.

Bor du i Stockholm eller nära?

Hade msn förut men tror inte att jag har kvar det just nu, men det kan jag vällan skaffa annars kanske för jag föredrar nog faktiskt att använda typ msn eller liknande framför att skriva mail som liksom lätt blir att man inte svarar på. Så jag kan ju kolla upp msn. :)

Bara en nyfiken fråga; du skriver att du haft diagnosen länge - hur länge om man får fråga?

/Little J
Little J
 
Inlägg: 361
Anslöt: 2013-03-18

Träff i Jakobsberg i april?

Inläggav emoheart » 2013-04-03 12:03:29

hej little j!
ja jag har haft min diagnos ett tag!
men jag vill skriva med dig det känns mycket enklare att faktiskt prata då!
om du vill så skulle vi kunna träffas någon gång med!
men snälla skaffa msn och skriv sedan mer till mig när du gjort det!
kram
emoheart
 
Inlägg: 30
Anslöt: 2013-01-13
Ort: sörmland

Träff i Jakobsberg i april?

Inläggav Alien » 2013-04-03 12:15:43

Om ni vill ha en träff i Jakobsberg kan någon av er också pm:a TS. Han kanske inte läst här på sistone.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46223
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Träff i Jakobsberg i april?

Inläggav emoheart » 2013-04-03 12:21:25

va alien vad menar du?
emoheart
 
Inlägg: 30
Anslöt: 2013-01-13
Ort: sörmland

Träff i Jakobsberg i april?

Inläggav Miche » 2013-04-03 12:35:19

TS = trådstartaren
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Träff i Jakobsberg i april?

Inläggav emoheart » 2013-04-03 13:02:24

okej läs hela då!
emoheart
 
Inlägg: 30
Anslöt: 2013-01-13
Ort: sörmland

Träff i Jakobsberg i april?

Inläggav Little J » 2013-04-03 21:40:28

Tack för tipset Alien. Och tack för förklaringen Miche. :-)Happy

Men det är ingen brådska så för mig utan jag tar det lite lugnt och ser om TS ser detta själv, annars om jag märker om nån vecka eller så så kan man väl absolut pm:a trådstartaren, det vill säga PelleJamas.

Men tack tack för input.

Och Emoheart, jag har ännu inte hunnit kolla upp msn (mycket som händer i livet) men ska kolla upp det så kan vi prata mer där. Säger till när jag kollat msn.

/Little J
Little J
 
Inlägg: 361
Anslöt: 2013-03-18

Träff i Jakobsberg i april?

Inläggav Alien » 2013-04-04 2:39:23

emoheart skrev:okej läs hela då!


Vad menar du?

En del medlemmar kanske inte loggar in och läser så ofta på forumet. Men skickar någon ett pm, så får man ett meddelande om det i sin mail
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46223
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Träff i Jakobsberg i april?

Inläggav Liebe » 2017-08-16 23:11:56

Bumpar en gammal tråd. Finns det någon som är intresserad av att träffas i Järfälla? Vet att Attention startat en förening härute men det verkar inte hända så mycket på aktivitetsfronten.
Liebe
 
Inlägg: 29
Anslöt: 2017-07-29
Ort: Stockholm

Återgå till Träffar



Logga in