Sexsnack i chatten :(

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: atoms, Alien

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-08-10 21:44:45

kullan skrev:
Meppe skrev:
kullan skrev:Ja det är möjligt men det är så det funkar överallt. Finns tyvärr inget undantag. Möjligen om man jobbar på en arbetsplats där endast folk med Asperger anställs.Annars är det dessa regler som gäller tyvärr.


De som folk säger om andra till dig säger de om dig när du inte är med. Så funkar det.


Jag är tvärsäker på att personalen på konsum snackar skit om mig på¨lunchrasten och det är inget jag tar notis om. Som sagt. det funkar så.

Nej, det gör det inte.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav kvicksilver » 2012-08-11 2:48:55

Om det inte är någon som snackar skit om en så är man i bästa fall bara osynlig.
kvicksilver
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2011-02-19

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav mnordgren » 2012-08-15 23:39:12

Co-Admin:

Diskussionen om äldre och yngre återfinns nu här:

post840572.html#p840572
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Sexsnack i chatten :(

Inläggav treeman » 2012-12-12 16:13:05

De man har blockerade på forumet skulle vara blockerade i chatten. Skulle vara najs.
:-)005
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Sexsnack i chatten :(

Inläggav Zirre » 2013-03-24 13:44:52

Det händer igen...
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2013-03-24 14:03:15

Zirre skrev:Det händer igen...

Nej, det gör det inte alls. Ljug inte! Den här tråden handlar om det faktum att jag och Fenren brukade snacka om vårt sexliv i chatten, men han har inte varit inne i chatten på jättelänge och vi har inte diskuterat vårt sexliv på jättelänge heller.

Man får lov att prata om sex i största allmänhet; bara så du vet. Du klagade inte i chatten, så varför nu?
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Sexsnack i chatten :(

Inläggav sugrövmanövern » 2013-03-24 14:11:36

Zirre skrev:Det händer igen...
För i helvete människojävel, du gör ingenting annat än intrigerar. Satan in hell vad trött jag blir. Ja det är väl mig du ska ha bort. Sätt igång, prt scr och anmäl. Adjö på förhand.

lillmupp
Detta bryter klart mot följande forumregler:
• skriv på ett sådant sätt att du inte medvetet sårar andra.
• använd inte alltför grovt språk eller aggressivt tilltal.


Detta är en varning.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2013-03-24 14:48:17

sugrövmanövern skrev:
Zirre skrev:Det händer igen...
För i helvete människojävel, du gör ingenting annat än intrigerar. Satan in hell vad trött jag blir. Ja det är väl mig du ska ha bort. Sätt igång, prt scr och anmäl. Adjö på förhand.

Hon sa inte ens till i chatten. Om man tycker att något är obehagligt så säger man till, för att få det obehagliga att upphöra, men istället har alltså Zirre pratat på som vanligt, inte sagt någonting om samtalsämnet, för att sedan klaga i den här tråden och få det att framstå som att hon blivit plågad mot sin vilja i chatten.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2013-03-24 14:53:07

Nu anmäler hon dessa inlägg också (jag kollade upp det). Jag har en gång blivit varnad för att ha anmält alldeles för mycket, så man får väl hoppas att den regeln gäller för alla, för det här är inte hållbart.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Sexsnack i chatten :(

Inläggav sugrövmanövern » 2013-03-24 14:59:49

Sheyen skrev:Nu anmäler hon dessa inlägg också (jag kollade upp det). Jag har en gång blivit varnad för att ha anmält alldeles för mycket, så man får väl hoppas att den regeln gäller för alla, för det här är inte hållbart.
Ja det förstod man ju.

Jag hoppas du mår bra nu Zirre. Du är liksom frånvarande eller osynlig en tid. Och så fort du dyker upp börjar man få meddelanden från admin/mod etc om att man uppfört sig olämpligt.

Värt att intrigera och göra sig illa omtyckt? Du som brukar gråta ut om hur ingen tycker om dig? Fattar du varför man blir förbannad på dig????
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Sexsnack i chatten :(

Inläggav Titti » 2013-03-24 16:47:30

Moderator

Sheyen skrev:Nu anmäler hon dessa inlägg också (jag kollade upp det).

På vilket sätt har du fått bekräftat att hon anmält dessa inlägg?
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2013-03-24 17:24:59

Titti skrev:Moderator

Sheyen skrev:Nu anmäler hon dessa inlägg också (jag kollade upp det).

På vilket sätt har du fått bekräftat att hon anmält dessa inlägg?

Jag gjorde som jag alltid gör; jag försökte att anmäla mina egna inlägg. Det har blivit en vana, eftersom att jag gillar att vara förberedd på saker och ting och jag behöver göra det för att lära mig beteendemönster hos personer. Jag har lärt mig Zirre's beteendemönster och därför kunde jag vara så säker på min sak gällande vem som gjort vad.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Sexsnack i chatten :(

Inläggav Zirre » 2013-03-24 18:09:43

Sheyen skrev:
Titti skrev:Moderator

Sheyen skrev:Nu anmäler hon dessa inlägg också (jag kollade upp det).

På vilket sätt har du fått bekräftat att hon anmält dessa inlägg?

Jag gjorde som jag alltid gör; jag försökte att anmäla mina egna inlägg. Det har blivit en vana, eftersom att jag gillar att vara förberedd på saker och ting och jag behöver göra det för att lära mig beteendemönster hos personer. Jag har lärt mig Zirre's beteendemönster och därför kunde jag vara så säker på min sak gällande vem som gjort vad.


Anklaga folk utan bevis, gör det. Tyvärr är det inte så uppskattat men du har ju din fria vilja att välja.
Senast redigerad av Zirre 2013-03-24 18:18:29, redigerad totalt 2 gånger.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Sexsnack i chatten :(

Inläggav Titti » 2013-03-24 18:10:05

Sheyen skrev:
Titti skrev:Moderator

Sheyen skrev:Nu anmäler hon dessa inlägg också (jag kollade upp det).

På vilket sätt har du fått bekräftat att hon anmält dessa inlägg?

Jag gjorde som jag alltid gör; jag försökte att anmäla mina egna inlägg. Det har blivit en vana, eftersom att jag gillar att vara förberedd på saker och ting och jag behöver göra det för att lära mig beteendemönster hos personer. Jag har lärt mig Zirre's beteendemönster och därför kunde jag vara så säker på min sak gällande vem som gjort vad.


Genom att försöka anmäla ett inlägg får man veta om det är anmält tidigare, det är riktigt. Du kan däremot inte veta vem som anmält det och den här typen av inlägg du syftar på nu tillhör dem som alla vi som modererar regelmässigt anmäler själva när vi ser dem, om det inte redan är gjort. Ett antal forumister gör ofta detsamma, även om de inte själva är inblandade.

Du har inget fog för ditt utfall mot Zirre nyss och jag ger dig därför en varning. Det är din tredje varning på mindre än en vecka och en tredje varning medför normalt postförbud på forumet. Den frågan överlämnar jag emellertid åt Admin att avgöra och tills han har haft möjlighet till det kommer du att vara förhandsgranskad.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2013-03-24 19:26:21

Vänta nu, Titti...

Om det är så allvarligt att säga att "hon" gör det igen, trots att man inte specificerar vem denna hona är, så borde det vara lika allvarligt (och även leda till samma påföljd) att påstå att något som anses fel skulle ha inträffat.

Det är exakt lika tydligt i båda inläggen vem det syftar på och båda beskyller den andra för saker, men du bestraffar bara den ena parten?

Har ni blivit än sämre på det här med att bedöma folk lika sedan jag senast tittade in här?
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2013-03-24 19:31:35

Och nu får jag inte chatta heller. Vad fan??? Det är så sjukt, för jag gör liksom inget annorlunda, men helt plötsligt kommer det en våg av anmälningar som tycks tas emot tacksamt.

Har jag, på fullaste allvar, gjort mig förtjänt av följande, idag: 2 st varningar, chattförbud samt förhandsgranskning. Har jag det?
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Sexsnack i chatten :(

Inläggav Titti » 2013-03-24 19:32:01

Moderator

Fenren skrev:Vänta nu, Titti...

Om det är så allvarligt att säga att "hon" gör det igen, trots att man inte specificerar vem denna hona är, så borde det vara lika allvarligt (och även leda till samma påföljd) att påstå att något som anses fel skulle ha inträffat.

Det är exakt lika tydligt i båda inläggen vem det syftar på och båda beskyller den andra för saker, men du bestraffar bara den ena parten?

Har ni blivit än sämre på det här med att bedöma folk lika sedan jag senast tittade in här?


Jag ställde en öppen fråga och svaret

Sheyen skrev:Jag har lärt mig Zirre's beteendemönster och därför kunde jag vara så säker på min sak gällande vem som gjort vad.

ger inte mig någon anledning att tveka över vem som åsyftas, särskilt inte i ljuset av vad som skrivits strax innan i tråden.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2013-03-24 19:36:09

Men att reagera över vad andra skriver om mig tycks inte vara lika relevant.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2013-03-24 19:39:25

Titti skrev:ger inte mig någon anledning att tveka över vem som åsyftas, särskilt inte i ljuset av vad som skrivits strax innan i tråden.


Nä, precis som det är helt uppenbart vem zirre åsyftar.

Är du trött eller bara allmänt nere nuförtiden? Dina varningar har varit extremt godtyckliga, ickeobjektiva och framstår mer som aggressionsutbrott än som vettiga och sansade modereringar.

Admin

Saklig kritik av modereringen går bra men det här är långt från sakligt. Det är inte ett dugg acceptabelt att bemöta moderatorer på det här sättet.

Det här är en varning.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Sexsnack i chatten :(

Inläggav Nummer13 » 2013-03-24 19:41:46

Fenren: Tvingar frun dig att skriva?, Sheyen förtjänar det mycket mer än Zirre hoppas hon blir borta länge länge :twisted: .

lillmupp
Hånfullt tilltal faller under följande i forumreglerna:
• skriv på ett sådant sätt att du inte medvetet sårar andra.
• ta hänsyn till att andra kan uppfatta saker annorlunda än du själv.
• använd inte alltför grovt språk eller aggressivt tilltal.


Inlägg som diskuterar moderering utanför de trådar som är avsedda för det faller under följande in forumreglerna:
• inga diskussioner om modereringar i trådarna.


Detta är en tillsägelse.
Meddelas även i PM.
------------
Nyttig läsning: Forumregler | Netikett
Nummer13
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 197
Anslöt: 2013-02-02

Sexsnack i chatten :(

Inläggav Meppe » 2013-03-24 19:48:14

Men varför sätter ni inte varandra på ignore om ni stör er så mycket på dom andra som är inblandade i den här konflikten? Det gäller alla som skrivit här.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2013-03-24 19:49:18

Nummer13 skrev:Fenren: Tvingar frun dig att skriva?, Sheyen förtjänar det mycket mer än Zirre hoppas hon blir borta länge länge :twisted: .


vänta nu... vem är du?

Du har inte en aning om vem som förtjänar vad om du inte har haft ett annat konto.

Du kan omöjligt objektivt avgöra vem som förtjänar vad i zirre/sheyen-konflikten om du inte hängt i chatten sen den kom.

Är du ytterligare en av alla dessa förespråkare för godtyckliga regler och modereringar baserade på åsikter och popularitet?

Har hela forumet totalt glömt att regler skall vara lika för alla, vara förutsägbara och ge samma påföljd för samma beteende, oavsett vem som "förtjänar" vad?
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Sexsnack i chatten :(

Inläggav Meppe » 2013-03-24 19:51:21

Nummer13, Fenren har definitivt en poäng. Den här konflikten har pågått mycket längre än du varit på forumet.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Sexsnack i chatten :(

Inläggav Nummer13 » 2013-03-24 19:55:05

Tycker inte om när man tror saker när jag vet saker , Sheyen förtjänar ett extremt långt postförbud och det är så sant.
Nummer13
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 197
Anslöt: 2013-02-02

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in