Träffa Admin, Liebert och Co i Sthlm lördagen den 23:e mars

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Träffa Admin, Liebert och Co i Sthlm lördagen den 23:e mars

Inläggav emer2 » 2013-03-22 2:03:37

Nu blev man ju nyfiken!
Ska se om jag kommer loss, om inte annat för att umgås på aspie-vis. :-)020
emer2
 
Inlägg: 520
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Sthlm

Träffa Admin, Liebert och Co i Sthlm lördagen den 23:e mars

Inläggav Alien » 2013-03-22 2:40:45

Liebert skrev:
Alien skrev:Förväntas man enbart dricka och inte äta? Hungrig forumist bör alltså äta först, även om det innebär att man kommer senare.

Det finns en ytterst begränsad pubmeny men det är nog en fördel att äta tidig middag innan ni ger er av.

Alien skrev:Och är det en stor sorlande församling med pubgäster senare som gör att man inte hittar till träffdeltagarna, särskilt inte om man är kort i rocken?

Kommer du före 19.00 har jag svårt att tro att det ska vara knökafullt med gäster redan.


Pubmeny skrev:Crabcakes med ramslöksmajonäs 40:-
Gubbröra med hembakt knäckebröd 40:-
Kycklingleverpastej med kavringskrutong 40:-
Marinerade gröna och svarta oliver 40:-
http://www.bishopsarms.com/Stockholm___ ... gatan/Meny

Hmm, låter inte som man skulle bli mätt, verkar tilltugg mer än mat.

Jag får väl göra som vanligt när jag har ont om tid, äta en hälsosam och närande måltid bestående av banan och chokladkaka. 8) Sen beställer jag något salt tilltugg på puben för att komplettera sockerchocken.

Även om det är en pub hoppas jag att det finns alkoholfria alternativ.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46220
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Träffa Admin, Liebert och Co i Sthlm lördagen den 23:e mars

Inläggav Titti » 2013-03-22 11:40:37

Nu ska jag inte dit så det behöver jag inte bekymra mig över men jag tittade lite och det verkar definitivt som att de serverar riktig mat också (om än ganska dyrt).
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Träffa Admin, Liebert och Co i Sthlm lördagen den 23:e mars

Inläggav Alien » 2013-03-22 16:01:45

Den riktiga maten kanske serveras i något annat rum meden övriga gänget hänger i själva puben? Annars behövs väl inte en särskild pubmeny.

Apropå pubar så visasr DN skillnaden i kostnad på en stor stark (40 cl) kl 17.30 på olika ställen idag. (17.30 eftersom kostnaden varieraer olika tider på dygnet. Ju senare, desto dyrare öl?)

Få vissa ställen kostar det 24 kronor, på andra 72 (Operabaren). Man kanske betalar för ställets status.

Bishop Arms var dock inte med i jämförelsen.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46220
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Träffa Admin, Liebert och Co i Sthlm lördagen den 23:e mars

Inläggav Moggy » 2013-03-22 16:17:16

Fish & Chips på pankopanerad kolja med grönärtsallad, pommes och tartarsås Fish and chips made on panko battered haddock 158:-
Folkis hemgjorda hamburgare av högrev på surdegsbröd med pommes och dip Homemade burger served on sourdough bread withfries and dip. 178:-



Hamburgertallriken och Fish&Chips är klassiska rätter på Bishops Arms och det är skapligt stora portioner. Maten äter man vid de vanliga borden, dom har ingen speciell restaurangdel. Det är pubstuk på maträtterna så ganska enkla rätter.

Volymen på musik där brukar vara låg för att vara en pub och det går att prata i normal samtalstom där. Musiken brukar vara typ rockklassiker och sånt som passar alla, inget hiphop, death metal, elektroniskt etc som blir jobbigt att lyssna på om man inte gillar genren.


Brukar kunna vara lite dåligt med plats och bord där ett stort sallskap kan samlas runt samma bord. Får vara beredd på att splitta upp sällskapet.
Moggy
 
Inlägg: 12720
Anslöt: 2007-01-25

Träffa Admin, Liebert och Co i Sthlm lördagen den 23:e mars

Inläggav Alien » 2013-03-22 16:34:08

Låter trevligt med låg musikljudnivå.

"Pankopanerad"? Okänt för mig. Läste först "pankopererad".

Det här låter gott:
Ankbröst med sallad på fikon, endive, gulbeta och apelsinvinegrett. Serveras med jordärtskockspuré
Kräveer antagligen såväl stor hunder som god kassa (dyraste rätten)

Det här låter också bra:
Linguini med hasselnötspesto, grillad ostronsvamp, vintergrönt och parmesan


För att inte tala om den klassiska (och barnvänliga efterrätten):
Marängsviss med bananglass, vaniljglass, maräng och chokladsås


Men om man kan beställa och äta mat i publokalen, förstår jag inte varför det finns en särskild "pubmeny". Iofs bra för dem som inte är så hungriga men ändå vill ha något att tugga på till ölen. Kanske bara låter bättre än t ex "smårätter".
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46220
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Träffa Admin, Liebert och Co i Sthlm lördagen den 23:e mars

Inläggav HGJ » 2013-03-23 14:27:13

Anmäler mig.
HGJ
Assistent
 
Inlägg: 5313
Anslöt: 2007-06-02

Träffa Admin, Liebert och Co i Sthlm lördagen den 23:e mars

Inläggav Liebert » 2013-03-23 15:43:09

Just nu omkring 14 personer som visat intresse så även om några faller bort så blir vi ett litet gäng. Ska bli roligt att träffas! :-)Happy
Liebert
Grundare
 
Inlägg: 1900
Anslöt: 2005-10-10

Träffa Admin, Liebert och Co i Sthlm lördagen den 23:e mars

Inläggav Miche » 2013-03-23 19:25:24

På G, hoppas att det finns plats för oss två.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Träffa Admin, Liebert och Co i Sthlm lördagen den 23:e mars

Inläggav Kristofer » 2013-03-24 11:58:58

Det var en bra träff, men en mindre bra hemresa. Tåget var försenat >1h, väl efter avgång färdades vi i snigelfart i ett X40. Hemkommen 2:30 i natt och min dagsform idag är därefter.
Kristofer
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Träffa Admin, Liebert och Co i Sthlm lördagen den 23:e mars

Inläggav Miche » 2013-03-24 12:27:56

Jo, det var väldigt trevligt, tror vi blev tolv stycken (dock elva samtidigt). Lite svårt att prata med de som satt i andra änden av bordet.

Mina pyssel verkade vara succé hos några deltagare.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Träffa Admin, Liebert och Co i Sthlm lördagen den 23:e mars

Inläggav Alien » 2013-03-24 13:59:57

Mysigt ställe, men kombinationen dämpad belysning, många trappor och min dåliga syn var ingen höjdare. Jag irrade länge runt på de olika planen innan jag hittade rätt sällskap. Och tydligen måste man hänga vid baren för att beställa, personalen hade ingen tid att komma till borden och ta upp beställningar, iaf inte när jag kom dit (strax för kl 19).

Eftersom jag i princip fikat i timmar tidigare, nöjde jag mig med en entrérätt, litet men gott: "Sikrom med smörstekt surdegsbröd, serveras med creme fraiche och picklad rödlök".

När jag stigit av tåget i hemstaden hade jag bara fem minuter på mig innan bussen skulle gå. Det var iskallt och en halvtimme till nästa buss. Jag gick och gick (orkade inte springa), och vägen till hållplatsen kändes oändlig. Men jag hann med 11-bussen tack vara att ett stort sällskap steg på. Ibland har man tur! :-)Happy
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46220
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Träffa Admin, Liebert och Co i Sthlm lördagen den 23:e mars

Inläggav nallen » 2013-03-24 14:01:40

Alien skrev:[T]ydligen måste man hänga vid baren för att beställa [...]

Ja, många pubar och speciellt Bishop's fungerar så.
nallen
 
Inlägg: 19461
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Träffa Admin, Liebert och Co i Sthlm lördagen den 23:e mars

Inläggav mnordgren » 2013-03-25 23:58:41

Det var en mycket trevlig sammankomst. Kul att träffa alla.
mnordgren
 
Inlägg: 9546
Anslöt: 2007-09-16
Ort: Vaffövillduvetadedå?

Återgå till Träffar



Logga in