OA Skåne

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

OA Skåne

Inläggav Pemer » 2013-03-12 0:40:16

http://aspergare.org/skane/aktiviteter.html

Aktiviteter i OA Skåne

OA Skåne har bildats formellt, men haft trögt i starten. Den första kontaktpersonen blev av personliga skäl tvungen att avbryta sitt engagemang. Informella träffar har länge utlysts i Skåne via avdelningen för träffar på det föreningsneutrala Aspergerforum.se, där fler och fler av de deltagande på senare tid är medlemmar i OA, så vid dessa träffar ses numera uppenbarligen många av våra skånska medlemmar redan idag.

Vi hoppas att det snart ska kunna formaliseras bättre, så att det kan börja anordnas gemensamma träffar och aktiviteter av och för aspergare och andra högfungerande autister under OA:s flagg, för att skapa en gemenskap och samhörighetskänsla inom denna grupp samt att våra medlemmar skall ha trevligt naturligtvis. Alla medlemmar är välkomna att bolla idéer!

OA har ett gemsamt forum på nätet som du får tillgång till som medlem i föreningen. Det går naturligtvis bra att enbart delta via nätet för den som inte är intresserad av träffar.
Senast redigerad av Pemer 2013-03-12 0:46:16, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

OA Skåne

Inläggav Pemer » 2013-03-12 0:45:37

Just sayin', liksom... ;-)

Någon skånsk OA-medlem som känner sig manad?

(Jag tog upp i en tråd om träffar i Skåne på OA:s eget forum att det är så här, och att jag skulle skriva så här på hemsidan, för... om det är över ett år sedan, eller ännu mer, men ingen berörd verkar över huvud taget ha varit inne i den tråden sedan dess.

Någon som känner sig manad? Det är så fånigt att skånska OA-medlemmar nästan driver ett OA Skåne i praktiken, bara inte till namnet.)
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

OA Skåne

Inläggav rdos » 2013-03-13 18:07:32

Är inte längre medlem i OA, men lämpligt vore ju att värva någon som är engagerad i träffverksamheten, om den nu kommer igång igen. Då helst någon person utan alltför stora anspråk på allt möjligt, som t.ex. bara hänger med om det är högst 3 personer, som bara vill träffas på en bar, e.d. Helt enkelt någon smidig person. :mrgreen:
rdos
 
Inlägg: 14158
Anslöt: 2005-10-14
Ort: Eslöv

OA Skåne

Inläggav tvilling99 » 2013-03-23 12:36:23

Jag har inte upplevt att det nästan drivs något OA Skåne i praktiken,det har inte pratats om OA särskilt mycket på de skåneträffar jag har varit på.
Jag var själv med om att försöka dra igång något men gick inte ens att få till en träff,så litet var intresset.
tvilling99
 
Inlägg: 8396
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

OA Skåne

Inläggav Pemer » 2013-03-23 18:38:46

Nej, det är ju just det, det är ett stadigt ökande OA-medlemmar, men man verkar inte vara medvetna om det inbördes och OA har glömts bort som samtalsämne. OA "finns" i Skåne, för vi har en hel del medlemmar där, varav många ses med jämna och ojämna mellanrum. Bara det att det aldrig har lyckats komma igång något som kallas OA-aktiviteter, utan bara sker via det här forumet i stället.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Återgå till Träffar



Logga in