Orättvisa av moderator

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Inläggav Inger » 2008-05-13 15:07:41

Ledsen om jag lägger mig i igen, särskilt när jag inte ens läst Dunderbar-trådarna, men var det inte så att det var han SJÄLV som bad att bli belagd med "munkavle" för att han inte kunde låta bli att posta? (Har för mig att jag såg nån diskussion om det här i den här avdelningen.)

Vad har hänt efter det? Har han lämnat forumet?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 14:07:48, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Kvasir » 2008-05-13 15:08:36

sommar skrev:

Ok. Förlåt. Det är möjligt att jag gjort det, men omedvetet o. slarvigt i såf. Klart skulle jag tänkt på HUR jag framställde det. En lärdom!


Men sådant är väldigt viktigt, för det ändrar betydelsen totalt av det man skriver. Det är just sådana saker som ligger bakom så många av kontroverserna på forumet.

Nog håller du väl t.ex. med om att det är en väldig skillnad på om jag skriver "person X är korkad" eller "jag tycker person X är korkad"? I det fallet kan väl även det senare uppfattas som elakt, men det är i alla fall tydligt markerat som en personlig åsikt.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 14:07:48, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Kvasir » 2008-05-13 15:21:56

Inger skrev:Ledsen om jag lägger mig i igen, särskilt när jag inte ens läst Dunderbar-trådarna, men var det inte så att det var han SJÄLV som bad att bli belagd med "munkavle" för att han inte kunde låta bli att posta? (Har för mig att jag såg nån diskussion om det här i den här avdelningen.)

Vad har hänt efter det? Har han lämnat forumet?


Han bad själv om bli avregistrerad från forumet vid ett tillfälle, utan att det såvitt jag kan minnas hade förekommit några direkta kontroverser om något. Titti meddelade då att moderatorerna inte kunde göra det, men att han ju helt enkelt kunde sluta posta på forumet om han inte ville vara kvar. Det verkade han inte nöjd med, men slutade i alla fall posta en tid.

Efter ett tag kom han tillbaka. Han postade då något som uppfattades som oförskämt och okänsligt mot och av många medlemmar. Trots upprepade försök att påpeka och förklara detta så vidhöll han sin ståndpunkt och debatten blev lite hetsig. Det slutade med att han återigen bad att få bli avregistrerad. Denna gång hade moderatorerna nya verktyg, så Titti utgick från att Dunderbar var en vuxen person som faktiskt menade vad han hade bett om flera gånger och stoppade hans möjlighet att posta på forumet. Uppenbarligen menade han inte vad han sade, för det gick bara några dagar så hade han bett om tillstånd att få posta igen.

Några personer ansåg att det bedrevs en hetsjakt på Dunderbar. Jag och många andra ansåg att han hade varit oförskämd och respektlöst mot en massa forummedlemmar och bad honom gång på gång klargöra vad han menade och om han verkligen menade det. Han vidhöll gång på gång samma sak och det blev lite hetsigt. Efter flera dagar insåg Dunderbar plötsligt att hans åsikt byggde på att han tydligen inte hade förstått något som alla andra ansåg så självklart att ingen kunde tänka sig att han inte hade förstått det. Såvitt jag kan se konstaterade alltså Dunderbar själv att han var ute och cyklade.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 14:07:48, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Inger » 2008-05-13 15:29:13

Tack för den tydliga sammanfattningen, Kvasir.

Då mindes jag alltså rätt om det där med "munkavlen". Alltså är det inget som någon moderator kan lastas för och därmed inte heller något användbart argument i den här tråden?
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 14:07:48, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Kvasir » 2008-05-13 15:31:03

Inger skrev:Tack för den tydliga sammanfattningen, Kvasir.

Då mindes jag alltså rätt om det där med "munkavlen". Alltså är det inget som någon moderator kan lastas för och därmed inte heller något användbart argument i den här tråden?


Nej precis. Han bad flera gånger om en sak, och när han till slut fick som han ville så ville han tydligen inte ha det så. Det kan man ju knappast lasta moderatorerna för.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 14:07:48, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav sommar » 2008-05-13 15:37:07

Kvasir skrev:
sommar skrev:

Ok. Förlåt. Det är möjligt att jag gjort det, men omedvetet o. slarvigt i såf. Klart skulle jag tänkt på HUR jag framställde det. En lärdom!


Men sådant är väldigt viktigt, för det ändrar betydelsen totalt av det man skriver. Det är just sådana saker som ligger bakom så många av kontroverserna på forumet.

Nog håller du väl t.ex. med om att det är en väldig skillnad på om jag skriver "person X är korkad" eller "jag tycker person X är korkad"? I det fallet kan väl även det senare uppfattas som elakt, men det är i alla fall tydligt markerat som en personlig åsikt.


KVASIR:
Jag kan inte merrän be om ursäkt. Det går inte att göra ogjort!
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 14:07:48, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Inläggav Kvasir » 2008-05-13 16:03:59

sommar skrev:
Kvasir skrev:
sommar skrev:

Ok. Förlåt. Det är möjligt att jag gjort det, men omedvetet o. slarvigt i såf. Klart skulle jag tänkt på HUR jag framställde det. En lärdom!


Men sådant är väldigt viktigt, för det ändrar betydelsen totalt av det man skriver. Det är just sådana saker som ligger bakom så många av kontroverserna på forumet.

Nog håller du väl t.ex. med om att det är en väldig skillnad på om jag skriver "person X är korkad" eller "jag tycker person X är korkad"? I det fallet kan väl även det senare uppfattas som elakt, men det är i alla fall tydligt markerat som en personlig åsikt.


KVASIR:
Jag kan inte merrän be om ursäkt. Det går inte att göra ogjort!


Det är ingen fara i det här fallet. Jag bryr mig inte så mycket om enstaka sådana händelser, men ville påpeka det för dig i alla fall.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 14:07:48, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Karl » 2008-05-13 16:52:16

Så där ja, Inger tillbaks i gammal god form, lägger sig i redan infekterade diskussioner som hon inte är involverad i och kallar sedan på moderatorer när hon blir "ohövligt tilltalad". :shock:

Jag har kallat det infantilt beteende tidigare och det står jag fast vid.

Inger skrev:Ledsen om jag lägger mig i igen....


Inger skrev:
Låt bli att klaga på mig, gå o. bada..

Observera att det här inte är Fri. Jag är av princip inte med där eftersom jag föredrar att debattera utan ohövligt tilltal. Detta finner jag synnerligen ohövligt, trots att jag inte gjort dig något. En ursäkt vore på sin plats.


Inger skrev:Nu har jag i alla fall sagt vad jag ville ha sagt och tänker rapportera ditt uppförande i den här tråden eftersom du fortsätter vara så aggressiv och otrevlig så får väl Titti eller JOR avgöra, för deras omdöme har du ju skrivit att du litar på.


Inger skrev:Du brukar dock inte bry sig om vad folk tycker om dina teorier, så varför börja bry dig nu när du lämnat forumet?
Öh ... har inte du också lämnat forumet?
Senast redigerad av Karl 2011-05-04 14:07:48, redigerad totalt 1 gång.
Karl
 
Inlägg: 987
Anslöt: 2007-03-06
Ort: Västkusten

Inläggav Inger » 2008-05-13 17:22:03

Karl skrev:Så där ja, Inger tillbaks i gammal god form, lägger sig i redan infekterade diskussioner som hon inte är involverad i och kallar sedan på moderatorer när hon blir "ohövligt tilltalad". :shock:


Ja, jag tog en paus i mitt sorterande och la mig i, precis som du nu lägger dig i nåt som redan fått sin upplösning.

Men jag var faktiskt involverad i Rdos-delen av detta och just därför tyckte jag mig kunna informera om hur det förhöll sig. Hade iofs vem som helst kunnat gjort men ingen annan gjorde det. Och tyckte att jag blev rätt aggressivt bemött. Jag är van att kunna debattera lugnt och sakligt. Ville jag ha bråk skulle jag själv gå med i Fri, men jag är inte intresserad av det.

Kanske dock var lite snabb att klaga. Efter att tag lugnade ju allting ner sig igen. Ska försöka sitta på händerna nästa gång.

Karl skrev:Öh ... har inte du också lämnat forumet?

Jo, förra sommaren, men jag kom tillbaka för ett tag sen och fastnade. Som du ser. :wink: Försöker verkligen minska min tid online men det är lite beroendeframkallande tyvärr.

Jag har missat typ åtta sömntåg bara för att jag inte kan slita mig, trots att hjärnkontoret har stängt för länge sen. Lika bra att försöka knuffa fram dygnet nu när det ändå är kört.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 14:07:49, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav lindrin » 2008-05-16 15:53:47

Oj, här är man borta en sväng, och då blir det action värre här!
lindrin
 
Inlägg: 383
Anslöt: 2008-04-04

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in