Tips på skola tack!!!!

Alla frågor om Asperger i relation till barn och/eller föräldrarollen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Tips på skola tack!!!!

Inläggav Tessaluring » 2013-01-21 20:46:46

Hej!

Jag har en 9 årig dotter som inte klarar av skolan. Just nu är vi boendes i Södertälje, och jag undrar om det finns någon som vet om det finns någon bra skola för barn med AS eller linknande?

Eller om någon vet vart jag kan vända mig om att få hjälp..

Söker även "vänner" runtom, för att träffas, dela erfarenheter, hålla mail/telefon kontakt, hjälpa varann m.m

Tack på förhand!

T
Tessaluring
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2013-01-21

Tips på skola tack!!!!

Inläggav Kostymhippie » 2013-02-13 8:08:39

Autism- och aspergerförbundet är en bra förening för föräldrar och andra anhöriga till personer med autism eller asperger.

Vad är det som gör att din dotter inte fixar sin skolgång?
Kan vara bra att veta om du vill ha fler tips och råd om hur du kan gå vidare.
Speciella skolor för barn med asperger har jag aldrig hört talas om, men aspergerklasser finns i dom flesta kommuner.
Kostymhippie
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2573
Anslöt: 2011-10-12

Tips på skola tack!!!!

Inläggav Gafsan » 2013-02-13 10:21:58

Kostymhippie skrev:Speciella skolor för barn med asperger har jag aldrig hört talas om,


Det finns sådana skolor, men om det finns någon just i trakten där TS bor vet jag inte.
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Tips på skola tack!!!!

Inläggav La Toya » 2013-02-13 11:08:45

man ringer kommunen eller kollar i datorn under kommuninformation. har samma problem men då gäller det ett bra gymnasium för min 15 åring.. vi bor i spånga . hon är också mycket ensam. det ställer till en del problem med asp men allting går att lösa, i vilket fall som helst måste man ha den inställningen. lycka till... :-)154
La Toya
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2013-02-04
Ort: stockholm

Återgå till Barn och föräldraskap



Logga in