Vilka mediciner använder du och hur hjälper de dig?

Vårdfrågor, medicinska aspekter samt forskning- och vetenskapsämnen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad tycker ni om era mediciner?

Inläggav Red and green » 2013-02-05 23:55:34

Bror Duktig skrev:Äter just nu Fluoxetin och melatonin.

Fluoxetinet hjälper mig lite med tvången och ångesten över mina tvång och fixeringar. Minskade dosen till 5 p.g.a. ökat håravfall, och nu river fixeringarnas ångest i mig igen.

Melatonin är på prov på inrådan av läkare. Fick köpa själv då hon inte får igenom licensen. Märker inget direkt av melatoninet. Ska försöka med lägre dos och tidigare, vilket sägs hjälpa mot knasad dygnsrytm. Få se vad som händer.

Vissa anser Melatonin vara tillskott, och jag vet många som tar det som det, utan att ha sömnproblem.

Mitt mål är att slippa Fluoxetin, men jag kan inte leva ett helt liv med tvång och fixeringar som naglar fast mig i ångest och ritualer.


Jag har också testat Melatonin men får huvudvärk som biverkning så där rök de piller.
Red and green
 
Inlägg: 878
Anslöt: 2011-12-17
Ort: Stockholm och norra rymden & egen bubbla.

Vad tycker ni om era mediciner?

Inläggav Crow_ » 2013-02-06 0:07:03

Åt Fluoxetin i 3 år sådär, utan läkare som kollade upp emellanåt hur det var, fick bara nya recept utskrivna när tabletterna var slut. Antar att de funkade i början men med tiden kände jag mig som en robot. Var aldrig särskilt ledsen, men inte glad heller.

Nu äter jag Citalopram, 10mg/dag. Klassas inte som deprimerad längre utan tar den mot stresskänslighet, tydligen ska det med funka enligt läkaren (vet i fan?)
Humöret håller sig jämt och jag slipper hysterin jag kunde drabbas av innan när jag kände mig stressad/pressad, så jag antar det fungerar.

Äter diverse kosttillskott,vitaminer och mineraler med, var tidigare uppe i sådär 50 tabletter/veckan men efter att pratat med läkaren fick jag ta bort några, bra för jag mindes inte att ta hälften (detta pga en GBP-operation)
Crow_
 
Inlägg: 249
Anslöt: 2012-08-07
Ort: Småland

Vad tycker ni om era mediciner?

Inläggav La Toya » 2013-02-06 10:28:22

ny här å i gemet. ja det var en helt otrolig läsning. guldkalvar. min nydiagnosticerade 15 åring vägrar ta någon tablett på grund av att hennes tandhälsa kan bli dålig. detta trots att hon varit deppad i 1 år nu. för henne är skönhet det allra viktigaste. jag tar heller inga mediciner trots att jag haft odiagnosticerad asperger i alla år med ett helvete som följd utan att fatta vad det berodde på. detta mest pga 2 föräldrar som aldrig ville medge att det fanns några problem. nåväl har jag klarat mej så här länge [52]så tänkte jag fortsätta utan. det är naturligtvis upp till var å en. men grejen är att kan man bli väldigt ledsen så kan man också bli väldigt glad till slut.
La Toya
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2013-02-04
Ort: stockholm

Vad tycker ni om era mediciner?

Inläggav La Toya » 2013-02-06 10:32:33

ny här i gemet. ja det var en helt otrolig läsning. guldkalvar. min nydiagnosticerade 15 åring vägrar ta någon tablett på grund av att hennes tandhälsa kan bli dålig. detta trots att hon varit deppad i 1 år nu. för henne är skönhet det allra viktigaste. jag tar heller inga mediciner trots att jag haft odiagnosticerad asperger i alla år med ett helvete som följd utan att fatta vad det berodde på. detta mest pga 2 föräldrar som aldrig ville medge att det fanns några problem. nåväl har jag klarat mej så här länge [52)så tänkte jag fortsätta utan. det är naturligtvis upp till var å en. men grejen är att kan man bli väldigt ledsen så kan man också bli väldigt glad till slut.
La Toya
 
Inlägg: 23
Anslöt: 2013-02-04
Ort: stockholm

Vad tycker ni om era mediciner?

Inläggav Bjäbbmonstret » 2013-02-06 14:33:36

Det viktiga med depression är att häva den. Om man gör det med mediciner eller med andra medel är inte det viktiga men går någon för länge utan att det vänder riskerar personen skadas och fungera sämre än hon annars skulle gjort.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Vad tycker ni om era mediciner?

Inläggav Bror Duktig » 2013-02-06 15:17:04

Levande skrev:
Bror Duktig skrev:Äter just nu Fluoxetin och melatonin.

Fluoxetinet hjälper mig lite med tvången och ångesten över mina tvång och fixeringar. Minskade dosen till 5 p.g.a. ökat håravfall, och nu river fixeringarnas ångest i mig igen.

Melatonin är på prov på inrådan av läkare. Fick köpa själv då hon inte får igenom licensen. Märker inget direkt av melatoninet. Ska försöka med lägre dos och tidigare, vilket sägs hjälpa mot knasad dygnsrytm. Få se vad som händer.

Vissa anser Melatonin vara tillskott, och jag vet många som tar det som det, utan att ha sömnproblem.

Mitt mål är att slippa Fluoxetin, men jag kan inte leva ett helt liv med tvång och fixeringar som naglar fast mig i ångest och ritualer.


Skrev hon recept på melatonin eller har du köpt det som kosttillskott? (Förstår att du inte fått det med förmån.)

Hon skrev recept och sökte licens men fick avslag för att de inte beviljar till vuxna, och för att jag inte testat Cirkadin först. Hon skrev igen att hon skrev ju att jag hade testat Cirkadin utan resultat, och fick avslag igen med exakt samma ord. Vet inte vad de sysslar med där de beviljar, men säkert något med kaffe och bullar och chitchat.
Bror Duktig
 
Inlägg: 14352
Anslöt: 2008-07-18

Vad tycker ni om era mediciner?

Inläggav Gripandekylig » 2013-03-14 22:27:14

Jag har uppvisat depressiva sympton, ångestsympton, sömnsvårigheter och jag diagnostiseras för Asperger och har även diagnostiserats med essentiell tremor.

De mediciner som jag har testat är följande; jag skriver med de dygnsdoser som jag fått ordinerade för att mina utlåtanden skall kunna ställas i relation till dessa.

Antidepressiva
Mirtazapin 60 mg - Hjälper nog mer med hungern än mot depressionen
Sertralin 100 mg - Ledde till initial ångestförhöjning vilken dessvärre kvarstod
Voxra 300 mg - Fungerar optimalt på mig: gladare, mer driv och koncentration

Lugnande medel
Atarax 75 mg - Ger ingen effekt alls. Man hade lika gärna kunnat ta ett glas vatten
Lergigan 200 mg - Viss trötthet, dock hallucinationer vid högre doser
Alimemazin 120 mg - Fungerar bra för mig att varva ned med även dagtid
Sobril 10 mg - Ger effekt vid mycket milda ångestbesvär
Stesolid 10 mg - Ger en långvarig anxiolytisk effekt vid måttlig ångest
Iktorivil 2 mg - Ger en fullgod ångestlindring och är lagom muskelrelaxerande

Sömnmedel
Propavan 50 mg - Hjälper vid mycket lindriga sömnbesvär, men har en lång halveringstid
Zopiklon 15 mg - Är en effektiv insomningstablett med en outhärdlig eftersmak
Zolpidem 10 mg - Fungerar bra mot insomningsbesvär men ej mot nattliga uppvaknanden
Nitrazepam 10 mg - Den lämpligaste sömntabletten som ger effekt under hela natten
Seroquel 800 mg - Avrådes ifrån då den ger en alltför djup sömn i dessa doser

Vibrationsdämpare
Inderal 120 mg - Ger ingen effekt alls men kan interagera med vissa av läkemedlen ovan.
Gripandekylig
 
Inlägg: 1620
Anslöt: 2012-12-27
Ort: Uppsala

Vad tycker ni om era mediciner?

Inläggav higgspartikel » 2013-03-15 0:41:45

Sen den senaste sjukskrivningen har jag tagit Venlafaxin (nu 150 mg). Den gör vad den ska, typ.
higgspartikel
 
Inlägg: 198
Anslöt: 2012-10-29

Vad tycker ni om era mediciner?

Inläggav marcooleo » 2013-03-15 12:44:46

Iktorivil: Tar bort all form av ångest och oro, tyvärr beroendeframkallande

Voxra: Ger enorm energi och kreativitet, pigg och fokuserad, effektiv mot depression men inte så mycket mot ångest.Kemisk formel liknande amfetamin men är inte beroendeframkallande.

Lyrica: Mycket effektiv mot oro, hjälper bra mot generell ångest, kan vara svårdoserad

Zolpidem: Effektiv insomningstablett, men effekten försvinner efter ca två veckor, ett uppehåll krävs på ca två veckor för mig innan Zolpidem fungerar igen

Seroquel: Effektiv mot grubbel och konstiga tankar, kan dock bara ta en mycket låg dos annars blir jag för avtrubbad känslomässigt.
marcooleo
 
Inlägg: 610
Anslöt: 2011-04-01

Vad tycker ni om era mediciner?

Inläggav kemisten » 2013-03-21 19:44:32

Nuvarande:

Singulair hjälper bra, närmast inga biverkningar; tyvärr klåda och utslag i början men de försvann på någon vecka
Pulmicort god effekt mot astma, men klart sämre mot krupp; inga biverkningar
Atrovent god effekt mot slem, tyvärr muntorrhet
Airomir o Bricanyl effekt mot astma, sämre mot krupp
Combivent (nebulosator i hemmet) mkt god effekt effekt mot astma, tyvärr hjärtklappning och lite höjt blodtryck ty hög dos, viss effekt på krupp
Prednisolon synnerligen god effekt mot både allergier, astma och krupp, tyvärr diverse långtidsbiverkningar (benskörhet mm)
Cetrizin viss effekt mot både allergier samt sömnfrämjande, muntorrhet och sömnighet vid högre doser (30-40 mg).
Atarax ganska god effekt mot allergier och allergisk astma, dock viss muntorrhet och lätt trötthet
Acetylcystein hyfsad effekt mot slemhosta (håller slem i smidigare form), inga biverkningar, dock klåda första veckorna
Mollipect likt Bricanyl, dock muntorrhet
Rhinocort hyfsad effekt mot rinit, inga biverkningar
Lomudal och Tilavist, viss effekt mot allergisk konjunktivit
Zaditen, viss effekt mot allergisk konjunktivit, tyvärr dåsighet

Tidigare provat även
Sobril, gav mest trögtänkthet (som att tappa ord), och huvudvärk, slutat
Zoloft gav ökad hosta och andfåddhet (serotonerg effekt på luftrörsepitelet), slutat
Cipralex gav utslag, klåda, samt ökad hosta, slutat efter 1 tabl
Valdoxan gav klåda, slutat
Serevent ingen tydlig effekt, slutat
Oxis, gav mest bara hosta, slutat
Postafen gav mest bara trötthet
Loratidin, verkningslöst, slutat
Allegra, gav ökad hosta av oklar genes
Theracough, verkningslöst
Strepsils, verkningslöst, slutat
Cocillana-etyfin, olämpligt vid astma, slutat
Livostin, gav kraftig huvudvärk, slutat
Flutide, gav flertal subkutana blödningar, slutat
Asmanex, gav kraftig trötthet o muntorrhet, slutat
Ranitidin, irrelevant, slutat
Betapred, eg. mycket bra med, men pseudoallergisk reaktion på konserveringsmedel
kemisten
 
Inlägg: 71
Anslöt: 2011-02-21
Ort: Mjölby

Vad tycker ni om era mediciner?

Inläggav Y3p3p » 2013-03-27 0:19:00

Jag har endast tagit Concerta och det var kanske under en havlårsperiod. Då jag mådde dåligt av den och för att det var för många biverkningar som jag fick så slutade jag med den. Sedan har jag aldrig velat ta några ADHD mediciner. Även fast det skulle kunna vara bra då jag även har erbjudits andra mediciner av läkare då jag avböjt pga det som hände med concerta.
Y3p3p
Ny medlem
 
Inlägg: 6
Anslöt: 2013-03-27
Ort: STOCKHOLM

Vad tycker ni om era mediciner?

Inläggav kiddie » 2013-04-10 3:56:00

Har haft så många mediciner som verkligen skadat mitt psyke. Men de jag har nu är rätt OK.

Lågdos antidep som funkar antitvång. Funkat MKT bra på mig. Inga större biverkningar men får inte missa pga abstinens.

Benso. Rätt låg dos. Inga problem med den förutom vanebildande och inte kul att sluta tvärt med. Trevligt lugnande och funkar för oro att inte komma till lugnet, panik, hög stress, svår upprördhet och "sammanbrott".

Sömnis. Funkar rätt OK efter jag blev allergisk mot den jag brukade ta. Gammal sort som ofta ifrågasätts. Tar yttepyttedos. Funkar. Men.... är inte bra för mitt minne. Svårt att registrera minnen dagen efter. Så jag undviker så mkt jag bara kan!

Ritalin. Minidos. Hatkärlek. Känner inte när jag blir trött utan förtar mig. Känner mig som en annan person. Har lättare komma igång när jag tar den och ser allt ljusare och mer levande, men när den slutar verka så är det inte kul. Känner mig oxo mer kreativ vilket är viktigt för mig. Men att den döljer trötthet kan inte vara bra... Tar den bara ibland.
kiddie
Inaktiv
 
Inlägg: 15536
Anslöt: 2013-02-23
Ort: Katternas planet

Vad tycker ni om era mediciner?

Inläggav Asperger76 » 2013-04-11 0:38:36

SSRI Testat samtliga med undantag för Paroxetin. Samtliga SSRI har tagit bort livslusten för mig.

Noradrenerga Testat flera olika, som Cymbalta, Mirtazapin, Edronax etc. Gemensamt för samtliga har varit att jag blir blank i skallen och glömmer vad saker heter.

Lamotrigin Tuggat 100+100 i snart ett halvår nu. Har inte, vad jag vet, vare sig gjort från eller till.

Lyrica Fungerade utmärkt i ca ett halvårs tid, 300+300, effekten försvann dock plötsligt.

Modiodal Hade en klar effekt, fick väldigt mycket mer energi. Tyvärr var den också ångestframkallande, och gav mig ännu mer sömnbesvär. Fick sluta pga av att jag fick hudutslag av den till slut.

Abilify Gjorde mig till en zombie.

Zopiklon 15 mg till natten. Omöjligt att sova utan, en klar räddning!!!

Zolpidem Funkade utmärkt, dock var de lite jobbiga eftersom jag aldrig kom ihåg den sista halvtimmen innan jag somnade pga dem.

Valdoxan Gjorde vare sig från eller till, blev möjligen lite tröttare av den.

Atarax Har ingen effekt på mig, förutom att det är en utmärkt klåddämpare...

Theralen Blev såsig av den en hel dag efter, utan att den för den skull hade vare sig ångestdämpande eller sövande effekt.

Ritalin Min första dag på Ritalin idag, återstår att se om den ger samma bieffekter som övriga noradrenergt verkande preparat...

Antagligen några glömda också, men summan av det hela är att jag hittils inte hittat något som funkat bra för mig på sikt, utöver Zopiklon. Fast vi har ju alla lite olika receptoruppsättningar i hjärnan, så det säger egentligen inte så mycket för någon annan hur mina mediciner påverkat just mig!
Asperger76
 
Inlägg: 227
Anslöt: 2013-04-10
Ort: Precisdärduintetror.

Vad tycker ni om era mediciner?

Inläggav marcooleo » 2013-04-11 9:08:31

Modiodal...är det ett nytt rävgift de släppt? Hemska biverkningar
marcooleo
 
Inlägg: 610
Anslöt: 2011-04-01

Vad tycker ni om era mediciner?

Inläggav ninegirl » 2013-04-11 23:50:03

Atarax - Funkar bra på min ångest, so far. Haft den 2 veckor snart. Men i övrigt vet jag inte riktigt. Är mer långsam i mina rörelser nu. Fast det är också lite skönt kan erkännas. Har saknat då jag genomförde alla vardagliga ting i slowmotion såsom jag gjorde under min barndom. Hade helt glömt hur man tar det lugnt, nu när man är vuxen med massa ansvar och jobb och krav.

Känner inte riktigt den där positiva llivsglädjen. Mer ett lugn, men helt klart bättre än att gå runt med panikångest all sin vakna tid.
ninegirl
 
Inlägg: 629
Anslöt: 2010-10-14

Vad tycker ni om era mediciner?

Inläggav emmalind » 2013-04-14 17:33:14

Nu:
Cymbalta - när jag har fått dosen höjd kan jag uppleva gäspningar, liksom "för mycket" energi i musklerna. Men är väldigt nöjd med effekten.
Theralen - för att somna. Kan ibland göra mig trött nästa dag. Tungan domnar bort.

Vid behov:
Sobril - hjälper mot min ångest.
Imovane - gör att jag kan somna, när jag har en period av insomni, och som andra sagt, får det att smaka riktigt illa i munnen nästa dag.

Förut:
Mirtazapin - började men slutade ganska snabbt, efter att jag läst om att viktuppgång var en vanlig bieffekt.
Zoloft - SSRI, förändrade mina smakupplevelser, typ apelsinjuice smakade som svamp.
Cipramil - SSRI, blev mer deprimerad av.
Efexor - SNRI, hjälpte till viss del. Efter att dosen höjdes, och blev ganska hög, så började jag se suddigt, och var extremt yrslig, även om jag låg ned.
Atarax - kände ingen som helst effekt.
Stesolid - upplevde aldrig något beroende, jag tyckte den hjälpte, men en läkare på psykiatrin kallade det rävgift.
Circadin - märkte ingen effekt.
Propavan - fungerade när jag fick det utskrivet första gången, men senare gånger har jag fått fruktansvärda myrkrypningar.
Stilnoct - har bara tagit den när jag varit inskriven, eftersom jag är livrädd för bieffekten att gå upp mitt i natten och göra knäppa saker. Men den fick mig att sova.
Nozinan - neuroleptika, som jag fick för mina svåra insomningsproblem. Blev som en zombie nästa dag, men under en kortare period var det värt det för att få sova.
emmalind
 
Inlägg: 68
Anslöt: 2012-11-13
Ort: Stockholm

Vad tycker ni om era mediciner?

Inläggav Paradox » 2013-04-21 5:39:19

Jag åt Imovane när jag gick på BUP. Det var kusligt. Jag var uppe och gjorde saker på nätterna som jag inte hade något som helst minne av, bara hittade spår av mina aktiviteter nästa dag. Folk sa även att jag skakat dem och pratat om konstiga saker.

När jag låg på psyket tjatade de nästan dagligen om att jag borde ta medicin, sobril och stesolid var det som erbjöds. Men jag vägrade konsekvent 2 månader i sträck tillslut slutade dom tjata.

Risperdal åt jag några dar och då kände jag mej hjärnöd och mådde pest.
Lergigan-blev himla seg
Atarax-lagom seg, bästa medicinen tkr jag

Nu äter jag inga mediciner.
Paradox
 
Inlägg: 114
Anslöt: 2011-03-05

Vad tycker ni om era mediciner?

Inläggav Azo85 » 2013-04-21 6:16:14

Lithionit, inte haft någon mani eller något tillstånd som kan liknas vid psykos när jag tagit den under 4½ år.

Lamotrigin, fungerar bra. Slarvar mycket och då blir jag deprimerad vilket inte är konstigt.

Propavan, fungerar bra. Tar den inte så ofta och när jag väl gör det blir jag väldigt trögstartad på morgonen vilket inte händer om jag tar den några dagar i sträck.

Zyprexa, inte tagit på 2 år kanske. "Botar" manier och hypomanier väldigt effektivt på mig dödar även min paranoia när jag får det.

Theralen, tar den kanske en gång i halvåret. Blir trött och seg ett dygn men den fyller sin funktion och jag kommer ned på jorden.

Citalopram, provat den ett par veckor. Minns inte riktigt då jag inte direkt brydde mig men skulle gissa att den var verkningslös.

Efexor, tog den under 5-7 dagar men fick en mani så den fungerade exceptionellt bra.
Azo85
 
Inlägg: 1303
Anslöt: 2011-09-01

Vad tycker ni om era mediciner?

Inläggav mikael » 2013-04-21 7:11:17

Äter iktorivil mot sinnesförvrängningar.
Helt nöjd!
mikael
 
Inlägg: 1591
Anslöt: 2009-06-21
Ort: Stockholm

Vad tycker ni om era mediciner?

Inläggav mikael » 2013-04-21 7:19:52

emmalind skrev:Nu:
Cymbalta - när jag har fått dosen höjd kan jag uppleva gäspningar, liksom "för mycket" energi i musklerna. Men är väldigt nöjd med effekten.
Theralen - för att somna. Kan ibland göra mig trött nästa dag. Tungan domnar bort.

Vid behov:
Sobril - hjälper mot min ångest.
Imovane - gör att jag kan somna, när jag har en period av insomni, och som andra sagt, får det att smaka riktigt illa i munnen nästa dag.

Förut:
Mirtazapin - började men slutade ganska snabbt, efter att jag läst om att viktuppgång var en vanlig bieffekt.
Zoloft - SSRI, förändrade mina smakupplevelser, typ apelsinjuice smakade som svamp.
Cipramil - SSRI, blev mer deprimerad av.
Efexor - SNRI, hjälpte till viss del. Efter att dosen höjdes, och blev ganska hög, så började jag se suddigt, och var extremt yrslig, även om jag låg ned.
Atarax - kände ingen som helst effekt.
Stesolid - upplevde aldrig något beroende, jag tyckte den hjälpte, men en läkare på psykiatrin kallade det rävgift.
Circadin - märkte ingen effekt.
Propavan - fungerade när jag fick det utskrivet första gången, men senare gånger har jag fått fruktansvärda myrkrypningar.
Stilnoct - har bara tagit den när jag varit inskriven, eftersom jag är livrädd för bieffekten att gå upp mitt i natten och göra knäppa saker. Men den fick mig att sova.
Nozinan - neuroleptika, som jag fick för mina svåra insomningsproblem. Blev som en zombie nästa dag, men under en kortare period var det värt det för att få sova.


Så bra rävgift kan vara.
Mitt benzo var oxå rävgift, sade en del läkare men då är dom utan empati och behöver empati-rävgift medicin.
Många kändisar äter rävgift i terapeutiska doser.
Dom blev mycket gamla många av dom.
Börjar man missbruka kan man få hjälp.
Har ätit iktorivil i 18 år nu, den som kallade min medicin för rävgift slår sina patienter i alby och vanvårdar .
En annan äter nu räv gift själv.
Rävgift är hälsosamt i rätt dos om man behäver det.
mikael
 
Inlägg: 1591
Anslöt: 2009-06-21
Ort: Stockholm

Vad tycker ni om era mediciner?

Inläggav mikael » 2013-04-21 7:43:26

All medicin är rävgift.
Jag skulle anmäla läkaren om han inte motiverade bättre.
Be om en ordentlig förklaring.
I så fall kan vi lägga ner apotek och läkemedelsindustri.
Den dagen då han blir sjuk själv så.........
mikael
 
Inlägg: 1591
Anslöt: 2009-06-21
Ort: Stockholm

Vad tycker ni om era mediciner?

Inläggav mikael » 2013-04-21 10:47:10

Jag tycker inte om sjukdomar och mediciner!
Finns det någon som gör det?
Mat är också medicin!
mikael
 
Inlägg: 1591
Anslöt: 2009-06-21
Ort: Stockholm

Vad tycker ni om era mediciner?

Inläggav emmalind » 2013-04-21 11:35:09

mikael skrev:
emmalind skrev:Nu:
Cymbalta - när jag har fått dosen höjd kan jag uppleva gäspningar, liksom "för mycket" energi i musklerna. Men är väldigt nöjd med effekten.
Theralen - för att somna. Kan ibland göra mig trött nästa dag. Tungan domnar bort.

Vid behov:
Sobril - hjälper mot min ångest.
Imovane - gör att jag kan somna, när jag har en period av insomni, och som andra sagt, får det att smaka riktigt illa i munnen nästa dag.

Förut:
Mirtazapin - började men slutade ganska snabbt, efter att jag läst om att viktuppgång var en vanlig bieffekt.
Zoloft - SSRI, förändrade mina smakupplevelser, typ apelsinjuice smakade som svamp.
Cipramil - SSRI, blev mer deprimerad av.
Efexor - SNRI, hjälpte till viss del. Efter att dosen höjdes, och blev ganska hög, så började jag se suddigt, och var extremt yrslig, även om jag låg ned.
Atarax - kände ingen som helst effekt.
Stesolid - upplevde aldrig något beroende, jag tyckte den hjälpte, men en läkare på psykiatrin kallade det rävgift.
Circadin - märkte ingen effekt.
Propavan - fungerade när jag fick det utskrivet första gången, men senare gånger har jag fått fruktansvärda myrkrypningar.
Stilnoct - har bara tagit den när jag varit inskriven, eftersom jag är livrädd för bieffekten att gå upp mitt i natten och göra knäppa saker. Men den fick mig att sova.
Nozinan - neuroleptika, som jag fick för mina svåra insomningsproblem. Blev som en zombie nästa dag, men under en kortare period var det värt det för att få sova.


Så bra rävgift kan vara.
Mitt benzo var oxå rävgift, sade en del läkare men då är dom utan empati och behöver empati-rävgift medicin.
Många kändisar äter rävgift i terapeutiska doser.
Dom blev mycket gamla många av dom.
Börjar man missbruka kan man få hjälp.
Har ätit iktorivil i 18 år nu, den som kallade min medicin för rävgift slår sina patienter i alby och vanvårdar .
En annan äter nu räv gift själv.
Rävgift är hälsosamt i rätt dos om man behäver det.

Jag tycker problemet är att jag tvivlar på att läkarna som skriver ut benzo, men främst läkarna som kritiserar det och kallar det rävgift, tvivlar jag på upplevt en sån överväldigande ångest varje dag i kanske två veckors tid. För det är väldigt lätt att kalla något rävgift om man aldrig upplevt ett behov av det. Visst, det är beroendeframkallande, men om det kan stoppa en från att göra annan skada på sig själv, skära sig eller till och med ta livet av sig, är det inte värt att under en kortare period ta det där rävgiftet då? :-)063
emmalind
 
Inlägg: 68
Anslöt: 2012-11-13
Ort: Stockholm

Vad tycker ni om era mediciner?

Inläggav marcooleo » 2013-04-21 12:51:42

HELLRE ETT LIV MED MEDICINER ÄN INGET LIV ALLS!! Det är något läkare borde fatta
marcooleo
 
Inlägg: 610
Anslöt: 2011-04-01

Återgå till Aspergare och vården



Logga in