Du vet att du mött en NT när...

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav Kattmamma » 2012-12-21 17:28:24

När min kvinnliga Nt kollega på jobbet, tycker att det är en komplimang när en man klappat henne på stjärten.
Själv så hade jag skällt ut mannen, så han aldrig vågar göra detta igen på mig.
Om det inte var min pojkvän. Han har ju min tillåtelse! :-)Happy
Kattmamma
 
Inlägg: 1575
Anslöt: 2012-04-22
Ort: Småland

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav treeman » 2012-12-21 21:14:01

Xzirie skrev:
treeman skrev:... man bjudit på en massa öl och får ett samlag i retur. Man ville ju bara vara sjysst och gjorde det för man har ett gott hjärta någonstans i allt det svarta.

Hur fick du ett samlag utan att ge bort ett själv? Jafattarinte :-)063


Maybe I am a skanky slut.
:lol:
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav Gafsan » 2012-12-21 23:16:05

... en person helt omotiverat petar/knuffar på dig medan ni pratar.

(du vet också att du är en aspie när du efter detta ägnar en vecka åt att fascinerat iaktta andra NT:s peta och knuffa på varandra och sen ytterligare en vecka åt att i experimentellt syfte peta/knuffa på andra och se hur de reagerar.
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav Pieohpah » 2012-12-22 4:36:53

Gafsan skrev:... en person helt omotiverat petar/knuffar på dig medan ni pratar.

(du vet också att du är en aspie när du efter detta ägnar en vecka åt att fascinerat iaktta andra NT:s peta och knuffa på varandra och sen ytterligare en vecka åt att i experimentellt syfte peta/knuffa på andra och se hur de reagerar.


Haha, experimentera mera! :)
Pieohpah
 
Inlägg: 1150
Anslöt: 2012-01-05
Ort: Stockholm

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav elle » 2012-12-23 13:12:55

...du frågar : " varför ska folk alltid ha trevligt ? " och du får svaret : " varför tycker du inte om att ha trevligt ? ".
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav Blashyrkh » 2012-12-23 19:19:06

Gafsan skrev:... en person helt omotiverat petar/knuffar på dig medan ni pratar.

(du vet också att du är en aspie när du efter detta ägnar en vecka åt att fascinerat iaktta andra NT:s peta och knuffa på varandra och sen ytterligare en vecka åt att i experimentellt syfte peta/knuffa på andra och se hur de reagerar.


:D bästa hittills!
Blashyrkh
 
Inlägg: 133
Anslöt: 2009-11-09
Ort: Östan sol västan måne

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav Blashyrkh » 2012-12-24 0:54:19

..den säger att den vill veta något men efter en halvtimmes utläggning visar att det vill den inte alls, det var en social fråga bara för frågandets skull.

..den inte förstår var det etymologiska resonemanget om det 'krångliga' ord denne just använt helt fel passar in i samtalet.

..den inte det minsta uppskattar att bli rättad i varken tal eller skrift utan det är 'vad man menar som är viktigt'.

..den tycker att mail som tar mer än en timme att läsa samt att den måste använda minst tre uppslagsverk för att tyda det som står i det är "onödiga". (hur kan det vara onödigt om det tar så lång tid att förklara?)

..den säger att man ska fråga om det är något man inte förstår men blir irriterad när man frågar om 'självklara saker'.

..den inte inser det farliga i att säga till en aspie att man hellre ska fråga för mycket än för litet.

..den menar att man ska vara ärlig men blir arg när man är det.

..den säger att man kan fråga om 'vad som helst' men verkar förvånad när man plötsligt frågar hur det egentligen kommer sig att norra europa plötsligt antog den anatoliska trenden med jordbruk trots att det var det största felsteget i historien enligt vissa teorier.

..hela rummet blir tyst när man besvarar frågan om man inte kan berätta något intressant med att berätta hur den mänskliga kroppen steg för steg påverkas av ett superhett pyroklastiskt flöde som i exempelvis Herculaneum.
Blashyrkh
 
Inlägg: 133
Anslöt: 2009-11-09
Ort: Östan sol västan måne

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav biologic » 2012-12-24 1:02:55

Blashyrkh skrev:..hela rummet blir tyst när man besvarar frågan om man inte kan berätta något intressant med att berätta hur den mänskliga kroppen steg för steg påverkas av ett superhett pyroklastiskt flöde som i exempelvis Herculaneum.


Nästa år hade jag velat bjuda på julbord för forumiterna. Gissa om det skulle bli intressanta diskussioner!
biologic
 
Inlägg: 1522
Anslöt: 2010-10-09
Ort: Blekinge

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav thainesen » 2012-12-24 12:40:02

Min granne kommer och fråga om han får låna snöslungan för att han tyckte det såg så fint ut med alla raka snöväggar och hur noga det såg ut. Men svaret han får tillbaka är att jag inte äger en snöslunga och skottar alltid för hand!
thainesen
 
Inlägg: 54
Anslöt: 2012-11-29
Ort: Anderstorp

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav kapuni » 2012-12-24 17:26:42

thainesen skrev:Min granne kommer och fråga om han får låna snöslungan för att han tyckte det såg så fint ut med alla raka snöväggar och hur noga det såg ut. Men svaret han får tillbaka är att jag inte äger en snöslunga och skottar alltid för hand!

:-D
kapuni
 
Inlägg: 1452
Anslöt: 2010-04-28

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav lillmupp » 2012-12-24 22:14:18

biologic skrev:
Blashyrkh skrev:..hela rummet blir tyst när man besvarar frågan om man inte kan berätta något intressant med att berätta hur den mänskliga kroppen steg för steg påverkas av ett superhett pyroklastiskt flöde som i exempelvis Herculaneum.


Nästa år hade jag velat bjuda på julbord för forumiterna. Gissa om det skulle bli intressanta diskussioner!


Jag är på! Bidrar gärna med dåd (= tillagning av rätter) och esoterika :)
lillmupp
 
Inlägg: 898
Anslöt: 2009-02-28
Ort: Cyberspace?

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav Lindansare » 2012-12-25 12:46:22

kapuni skrev:
thainesen skrev:Min granne kommer och fråga om han får låna snöslungan för att han tyckte det såg så fint ut med alla raka snöväggar och hur noga det såg ut. Men svaret han får tillbaka är att jag inte äger en snöslunga och skottar alltid för hand!

:-D


Ha ha. Det råkade maken ut för i veckan! Och han är den av oss som skall förställa NT. Själv hade jag aldrig skottat något rakt och fint.
Lindansare
 
Inlägg: 267
Anslöt: 2012-12-11
Ort: Norrland

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav Lindansare » 2012-12-25 12:47:30

..när de förutsätter att alla skulle vilja vara som dem och att de är ett praktexempel på normalitet.
Lindansare
 
Inlägg: 267
Anslöt: 2012-12-11
Ort: Norrland

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav elle » 2012-12-25 13:56:46

Kattmamma skrev:När min kvinnliga Nt kollega på jobbet, tycker att det är en komplimang när en man klappat henne på stjärten.

jag uppfattar inte sånt som komplimang och skulle bli ARG . :twisted:
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav slackern » 2012-12-25 14:00:45

elle skrev:
Kattmamma skrev:När min kvinnliga Nt kollega på jobbet, tycker att det är en komplimang när en man klappat henne på stjärten.

jag uppfattar inte sånt som komplimang och skulle bli ARG . :twisted:


Då är det ända rätta sättet att göra som den här damen gör. Min syster brukade göra det när män tafsade på henne.

Bild
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav elle » 2012-12-25 14:14:29

slackern skrev:
elle skrev:
Kattmamma skrev:När min kvinnliga Nt kollega på jobbet, tycker att det är en komplimang när en man klappat henne på stjärten.

jag uppfattar inte sånt som komplimang och skulle bli ARG . :twisted:


Då är det ända rätta sättet att göra som den här damen gör. Min syster brukade göra det när män tafsade på henne.

Bild

jag känner kvinnor som inte vågar säga ifrån fast de tycker inte om att bli tafsade.
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav slackern » 2012-12-25 14:33:46

elle skrev: jag känner kvinnor som inte vågar säga ifrån fast de tycker inte om att bli tafsade.


Det är en kränkning så dom har all rätt i värden att säga ifrån. Men trist att dom inte vågar.
slackern
 
Inlägg: 43751
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav elle » 2012-12-25 14:51:37

slackern skrev:
elle skrev: jag känner kvinnor som inte vågar säga ifrån fast de tycker inte om att bli tafsade.


Det är en kränkning så dom har all rätt i värden att säga ifrån. Men trist att dom inte vågar.

ja, precis. har undrat varför finns det män som tror att man skämtar när man säger ifrån ? ( läs : när kvinnan säger ifrån ).
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav elle » 2012-12-26 19:41:43

... han skämtar bort klappandet på kvinnors stjärtar.
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav nallen » 2012-12-26 21:30:23

elle skrev:har undrat varför finns det män som tror att man skämtar när man säger ifrån ?

För att det ofta är rätt fåniga saker ni väljer att såga ifrån om?
Men, viktigare, när ni ändå säger "nej" eller nåt om vädret oavsett om ni menar "nej", "kanske", "senare" eller "ja", så ligger det ju nära till hands att tolka allt ni säger helt fritt - ord och betydelse tycks ju ändå inte ha någon koppling till varandra :-)002
nallen
 
Inlägg: 19462
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav elle » 2012-12-26 21:35:19

nallen skrev:För att det ofta är rätt fåniga saker ni väljer att såga ifrån om?

det är INTE fånigt att säga ifrån när man inte vill bli tafsad . men det finns NT pucko som skämtar bort det.
Senast redigerad av elle 2012-12-26 21:37:17, redigerad totalt 1 gång.
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav nallen » 2012-12-26 21:36:55

För all del, det påstod jag inte heller.
Däremot är det en, möjligen oönskad, handfast komplimang, också.
nallen
 
Inlägg: 19462
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav elle » 2012-12-26 21:40:44

önskad inte av alla dvs oönskad av en del.
elle
 
Inlägg: 8128
Anslöt: 2011-01-09
Ort: Supernova

Du vet att du mött en NT när...

Inläggav yakamoko » 2012-12-28 19:30:34

Gafsan skrev:... en person helt omotiverat petar/knuffar på dig medan ni pratar.

(du vet också att du är en aspie när du efter detta ägnar en vecka åt att fascinerat iaktta andra NT:s peta och knuffa på varandra och sen ytterligare en vecka åt att i experimentellt syfte peta/knuffa på andra och se hur de reagerar.


Haha, jaaa.. :D
yakamoko
 
Inlägg: 111
Anslöt: 2012-12-27

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in