Sexuell läggning (Omröstning)

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Varåt är du lagd?

Heterosexuell (tänder på motsatt kön)
158
54%
Homosexuell (tänder på samma kön)
26
9%
Bisexuell (tänder på både samma och på motsatt kön)
52
18%
Asexuell (tänder inte på folk)
22
8%
Annat
16
6%
Vet inte
16
6%
 
Antal röster : 290

Sexuell läggning (Omröstning)

Inläggav Lindansare » 2012-12-13 22:39:18

Lever heterosexuellt. Men skulle nog kunna vara bisexuell eller något annat.

Jag har aldrig upplevt att kön är avgörande för mig och för vilka människor jag attraheras av. Anledningen till att jag lever heterosexuellt och inte utforskat annat är nog främst min strävan att leva så mkt medelsvensson som möjligt. Något jag som ung vuxen började sträva efter då jag insåg att jag var annorlunda och en personlighet som väcker starka känslor och viss uppmärksamhet. Jag började försöka smälta in på alla andra plan, eftersom min personlighet i sig gör att jag sticker ut.
Lindansare
 
Inlägg: 267
Anslöt: 2012-12-11
Ort: Norrland

Sexuell läggning (Omröstning)

Inläggav Issa Jesus » 2012-12-17 3:42:47

Kevlarsoul skrev:Är heterosexuell.


du ser lite mystisk ut ;) och kanske lite farlig...

och snygg ;)

mjo jag gillar kvinns.

nu sova strax ....


Issa Jesus,
lärjungen magnus.
Issa Jesus
Förhandsgranskad
 
Inlägg: 2242
Anslöt: 2012-01-06
Ort: lulea, atlantis.

Sexuell läggning (Omröstning)

Inläggav Teknik-Pata » 2012-12-17 3:58:17

Yes!! Röstade utan att titta på statistiken först och hamnade i majoriteten, härligt. :)
Teknik-Pata
 
Inlägg: 118
Anslöt: 2012-04-27
Ort: Finspång!

Sexuell läggning (Omröstning)

Inläggav biologic » 2012-12-17 6:14:56

Jag är heterosexuell. Har aldrig tänt på en person av samma kön, och kommer nog aldrig göra det heller.

Däremot kan jag se om en tjej är snygg; alltså jag har en uppfattning om vad som är en "idealisk" kvinna. Jag tycker t.ex. inte att blonda bimbotjejer med jättebröst är snygga... men det är lite som att betrakta en tavla; det är ett konstverk, ingenting som jag blir upphetsad av eller "dras till" sexuellt.
biologic
 
Inlägg: 1522
Anslöt: 2010-10-09
Ort: Blekinge

Sexuell läggning (Omröstning)

Inläggav plåtmonster » 2012-12-17 7:11:24

lillmupp skrev:Men jag kan faktiskt attraheras av en man, om än oerhört sällan. Och det har hänt att jag känt en känslomässig anknytning, nästan lite förälskad.


Vad är det som gör just vissa män intressanta om du oftast är intresserad av kvinnor?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Sexuell läggning (Omröstning)

Inläggav Bazooka » 2012-12-18 23:51:41

biologic skrev:Jag är heterosexuell. Har aldrig tänt på en person av samma kön, och kommer nog aldrig göra det heller.

Däremot kan jag se om en tjej är snygg; alltså jag har en uppfattning om vad som är en "idealisk" kvinna. Jag tycker t.ex. inte att blonda bimbotjejer med jättebröst är snygga... men det är lite som att betrakta en tavla; det är ett konstverk, ingenting som jag blir upphetsad av eller "dras till" sexuellt.


Samma här fast tvärt om så att säga. Karlar kan se bra ut. Lagom muskulös kropp, ett ansikte med kraftiga drag. Förutom snorren, den ser för djävlig ut. Fast det tycker väl ni tjejer också...Men tanken på att röra vid en man, mer än ett fast handslag... Brrr!
Bazooka
 
Inlägg: 205
Anslöt: 2012-11-03

Sexuell läggning (Omröstning)

Inläggav slackern » 2012-12-19 0:30:44

biologic skrev:Jag är heterosexuell. Har aldrig tänt på en person av samma kön, och kommer nog aldrig göra det heller.

Däremot kan jag se om en tjej är snygg; alltså jag har en uppfattning om vad som är en "idealisk" kvinna. Jag tycker t.ex. inte att blonda bimbotjejer med jättebröst är snygga... men det är lite som att betrakta en tavla; det är ett konstverk, ingenting som jag blir upphetsad av eller "dras till" sexuellt.


Inte din typ med andra ord. ;)

Bild
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Sexuell läggning (Omröstning)

Inläggav Exploitbat » 2012-12-20 8:45:19

Richard skrev:Intressant...

Bara 58% är heterofiler...

Jag vet inte om denna fråga gäller bara aspergare, men jag har hört att siffran för homo-/bi-sexualitet ligger på 10%. På min Facebook har jag ca 300 vänner, alltså bör ca 30 av dessa vara homofiler. En vet jag, han är jättebög. Men han är så härlig att gå ut med, han vet att jag är hetero så han försöker inget på mig, men många tjejer flockas runt honom.

Så man kan ragga på dem själv (utan att känna konkurrens), eftersom han själv är fikus!



Antar att du med "jättebög" menar typ flamboyant? -.- :P
Exploitbat
 
Inlägg: 309
Anslöt: 2010-11-01
Ort: Boden, Norrbotten

Sexuell läggning (Omröstning)

Inläggav jukuboy » 2012-12-31 14:28:51

tycker inte det spelar nån roll. Jag vill inte lägga mig i nåt fack
jukuboy
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2012-04-09

Sexuell läggning (Omröstning)

Inläggav TORatANDET » 2013-01-01 11:37:25

Det blir en stor träff för personer med asperger/autismtillstånd som är HBT, tisdag 26/3 2013 kväll, i Stockholm. En engångshändelse som är chansen att samlas många HBT-aspergare, gärna från olika delar av Sverige. Lokal är redan bokad (fin lokal, på Södermalm). Det blir föreläsning, diskussion, möjlighet till mat, umgänge.
Det här är bara ett förtips. Mer info kommer senare, bl.a. här.
TORatANDET
 
Inlägg: 845
Anslöt: 2006-06-30
Ort: Falköping

Sexuell läggning (Omröstning)

Inläggav Bambina » 2013-01-01 12:02:44

Jag är bi-emotionell. Samtidigt som jag misstänker att jag också är polyamorös
Bambina
 
Inlägg: 19
Anslöt: 2012-12-25

Sexuell läggning (Omröstning)

Inläggav Alien » 2013-01-01 12:34:20

KaosPrinsessa skrev:Röstade på annat då jag är demisexuell.


Men även om man är demisexuell, så är man ju antingen hetero-, homo- eller bisexuell.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Sexuell läggning (Omröstning)

Inläggav Gafsan » 2013-01-13 2:57:10

Jag är märkligt nog väldigt heterosexuell. Det är märkligt eftersom jag stora delar av tiden inte riktigt minns vilken könsidentitet jag själv har (om det finns dam- och herrtoa måste jag t.ex. fundera ut vilken symbol som representerar mig, det är inget jag kommer ihåg automatiskt, och jag reflekterar ofta inte över vilket kön andra har).

Jag tror att jag lika gärna hade kunnat vara kille, och då hade jag också varit heterosexuell. Jag tycker själv att det är jättekonstigt för med min minst sagt förvirrade inställning till vem jag själv är borde jag ju (tycker jag) ha varit åtminstone liiiiiite, lite bisexuell, men nej. Min sexuella läggning verkar ristad i sten.
Gafsan
 
Inlägg: 3595
Anslöt: 2011-01-23
Ort: En väldigt trevlig liten stad nånstans

Sexuell läggning (Omröstning)

Inläggav KaosPrinsessa » 2013-01-13 3:16:32

Alien skrev:Men även om man är demisexuell, så är man ju antingen hetero-, homo- eller bisexuell.

Jo visst.
KaosPrinsessa
 
Inlägg: 3153
Anslöt: 2010-10-10
Ort: Cardiff, Wales

Sexuell läggning (Omröstning)

Inläggav Nessie » 2013-02-12 13:10:49

Så länge jag trivs med personen i fråga så kan denne vara man eller kvinna. Jag har dock alltid ansett att tjejer är mer attraktiva. Det är även enbart tjejer som, med min vetskap, tyckt lite extra bra om mig :s
Jag är tjej.
Nessie
 
Inlägg: 39
Anslöt: 2012-12-23

Sexuell läggning (Omröstning)

Inläggav colaflaska » 2013-02-13 1:05:57

Räcker det inte med att vara sexuell? Det är jag. Tänder jag på någon vill jag ha sex, då spelar det ingen roll om det är en han, hon eller hen.

Folk frågar ofta vad jag är, och jag svarar att jag är sexuellt helt enkelt. Det räcker för mig.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Sexuell läggning (Omröstning)

Inläggav Paradox » 2013-02-18 2:45:25

Jag har aldrig sett en snygg människa över 12år. Om jag inte har gjort det på 28år, lär jag väl knappast stöta på någon när jag är 29. Man borde väl märkt om man är lagd åt det hållet(?) Jag förstår inte varför vuxna människor har så groteskt ful design, både män och kvinnor (okej kvinnor är lite äckligare för att de har mens). Det är väl därför man har ögonlock, det kan bli lite too much, speciellt under den varmare årstiden.
Paradox
 
Inlägg: 114
Anslöt: 2011-03-05

Sexuell läggning (Omröstning)

Inläggav Alien » 2013-02-18 2:51:46

colaflaska skrev:Räcker det inte med att vara sexuell? Det är jag. Tänder jag på någon vill jag ha sex, då spelar det ingen roll om det är en han, hon eller hen.

Folk frågar ofta vad jag är, och jag svarar att jag är sexuellt helt enkelt. Det räcker för mig.


Att svara "sexuell" är inget vidare upplysande, eftersom som de flesta människor är just det (utom de som är asexuella).

Om könet inte spelar någon roll, så är man bisexuell, även om man nu själv har något emot ordet. Utan benämningar är det svårt att göra statistik. En orsak till just denna omröstning är ju att ta reda om flera aspergare är homosexuella el bisexuella jämfört med NT. Typiskt aspigt att då hänga upp sig på ordet "Nä, jag vill inte kalla mig för något, så det så!"
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Sexuell läggning (Omröstning)

Inläggav slackern » 2013-02-18 2:53:33

Paradox skrev:Jag har aldrig sett en snygg människa över 12år. Om jag inte har gjort det på 28år, lär jag väl knappast stöta på någon när jag är 29. Man borde väl märkt om man är lagd åt det hållet(?) Jag förstår inte varför vuxna människor har så groteskt ful design, både män och kvinnor (okej kvinnor är lite äckligare för att de har mens). Det är väl därför man har ögonlock, det kan bli lite too much, speciellt under den varmare årstiden.


Och du ska hålla dej borta ifrån min son hör jag.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Sexuell läggning (Omröstning)

Inläggav Paradox » 2013-02-20 1:50:19

slackern skrev:
Paradox skrev:Jag har aldrig sett en snygg människa över 12år. Om jag inte har gjort det på 28år, lär jag väl knappast stöta på någon när jag är 29. Man borde väl märkt om man är lagd åt det hållet(?) Jag förstår inte varför vuxna människor har så groteskt ful design, både män och kvinnor (okej kvinnor är lite äckligare för att de har mens). Det är väl därför man har ögonlock, det kan bli lite too much, speciellt under den varmare årstiden.


Och du ska hålla dej borta ifrån min son hör jag.


Lugna puckar. Jag tänder bara på flickor i vilket fall.



Moderator atoms - reparerade ett fallerat citat.
Paradox
 
Inlägg: 114
Anslöt: 2011-03-05

Sexuell läggning (Omröstning)

Inläggav colaflaska » 2013-02-20 18:40:04

Alien skrev:
colaflaska skrev:Räcker det inte med att vara sexuell? Det är jag. Tänder jag på någon vill jag ha sex, då spelar det ingen roll om det är en han, hon eller hen.

Folk frågar ofta vad jag är, och jag svarar att jag är sexuellt helt enkelt. Det räcker för mig.


Att svara "sexuell" är inget vidare upplysande, eftersom som de flesta människor är just det (utom de som är asexuella).

Om könet inte spelar någon roll, så är man bisexuell, även om man nu själv har något emot ordet. Utan benämningar är det svårt att göra statistik. En orsak till just denna omröstning är ju att ta reda om flera aspergare är homosexuella el bisexuella jämfört med NT. Typiskt aspigt att då hänga upp sig på ordet "Nä, jag vill inte kalla mig för något, så det så!"

Mjo det är möjligt att det är typiskt aspigt att "vägra" kalla sig något, men svarar man "bisexuell" så blir det ofta utfrågningar. "Jaha, är du bisexuell på riktigt eller?" "Har du haft sex med en tjej?". Många tar för givet att man bara är en fjortis som hånglat med några tjejer på fyllan och nu anser sig vara bisexuell.
colaflaska
 
Inlägg: 1869
Anslöt: 2012-04-20

Sexuell läggning (Omröstning)

Inläggav slackern » 2013-02-20 19:23:43

colaflaska skrev:
Alien skrev:
colaflaska skrev:Räcker det inte med att vara sexuell? Det är jag. Tänder jag på någon vill jag ha sex, då spelar det ingen roll om det är en han, hon eller hen.

Folk frågar ofta vad jag är, och jag svarar att jag är sexuellt helt enkelt. Det räcker för mig.


Att svara "sexuell" är inget vidare upplysande, eftersom som de flesta människor är just det (utom de som är asexuella).

Om könet inte spelar någon roll, så är man bisexuell, även om man nu själv har något emot ordet. Utan benämningar är det svårt att göra statistik. En orsak till just denna omröstning är ju att ta reda om flera aspergare är homosexuella el bisexuella jämfört med NT. Typiskt aspigt att då hänga upp sig på ordet "Nä, jag vill inte kalla mig för något, så det så!"

Mjo det är möjligt att det är typiskt aspigt att "vägra" kalla sig något, men svarar man "bisexuell" så blir det ofta utfrågningar. "Jaha, är du bisexuell på riktigt eller?" "Har du haft sex med en tjej?". Många tar för givet att man bara är en fjortis som hånglat med några tjejer på fyllan och nu anser sig vara bisexuell.


Hmm jag som trodde att du var kille. Nu är jag förvirrad.
slackern
 
Inlägg: 43690
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Sexuell läggning (Omröstning)

Inläggav NemoXX » 2013-02-20 19:30:59

Jag antar att jag är heterosexuell eftersom jag har noll erfarenhet av andra tjejer, men jag vill anse mig som bisexuell....kanske bara inte träffat rätt kvinna än ha, ha. Jag orsakade rabalder på jobbet när jag uttryckte följande (hoppas folk här fattar vad jag menar):

Bisexualitet borde vara det mest naturliga för människan då vi har sex för njutningens skull och inte bara för fortplantning. Jag anser det därför "mest" normalt att tända på någons personlighet, skratt, snygga ben etc etc oavsett vilket kön
NemoXX
 
Inlägg: 22
Anslöt: 2009-05-16
Ort: Stockholm

Sexuell läggning (Omröstning)

Inläggav Miche » 2013-02-20 20:04:36

@NemoXX, jag förstår mycket väl vad du menar, inte minst eftersom jag själv är bisexuell.

Sex har ju faktiskt en viktig social betydelse för att hålla ihop, det syns tydligt bland många apor men även bland par (eller större grupperingar) som inte är ute efter att få barn.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in