Asperger och homosexuell... någon ??!?

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: atoms, Alien

Asperger och homosexuell... någon ??!?

Inläggav Neuter » 2012-11-21 14:36:44

Is there anyone out there !!!!!????
Neuter
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2011-12-02

Asperger och homosexuell....någon ??!?

Inläggav Charlie72 » 2012-11-21 14:50:10

Har snackat med några här som har AS och är homo, men kan tyvärr inte lämna ut några namn.
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Asperger och homosexuell....någon ??!?

Inläggav Neuter » 2012-11-21 15:24:49

Charlie72 skrev:Har snackat med några här som har AS och är homo, men kan tyvärr inte lämna ut några namn.


Men då finns det hopp i alla fall att det finns nån människa där ute som är som jag....
Neuter
Ny medlem
 
Inlägg: 9
Anslöt: 2011-12-02

Asperger och homosexuell....någon ??!?

Inläggav Charlie72 » 2012-11-21 15:25:34

Neuter skrev:
Charlie72 skrev:Har snackat med några här som har AS och är homo, men kan tyvärr inte lämna ut några namn.


Men då finns det hopp i alla fall att det finns nån människa där ute som är som jag....


Det gör det :D
Charlie72
 
Inlägg: 3698
Anslöt: 2012-10-11

Asperger och homosexuell....någon ??!?

Inläggav Alien » 2012-11-21 15:34:05

Alien
Moderator
 
Inlägg: 46087
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Asperger och homosexuell....någon ??!?

Inläggav MsTibbs » 2012-11-23 18:39:42

Jag är bi
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Asperger och homosexuell....någon ??!?

Inläggav dasunbedingte » 2012-11-23 19:17:18

Jag är bisexuell homosexualist.
Homofiler finns det gott om.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Asperger och homosexuell....någon ??!?

Inläggav bittin » 2012-11-23 19:20:42

e bi men gillar väldigt lite människor
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Asperger och homosexuell....någon ??!?

Inläggav trettontecken » 2012-11-23 19:31:53

Fast nu var det ju homosexualitet som efterfrågades. Det är ju ganska stor skillnad på att vara homosexuell och bisexuell, enligt min mening. Då de flesta personer med Aspergers syndrom upplever att det är svårt att träffa någon och att bilda relationer, så måste det ju vara avsevärt mycket svårare att träffa någon om man dessutom är homosexuell. Som bisexuell borde man ju egentligen ha det som enklast, då man ju är garderad för umgänge med bägge könen. Det är t.o.m. en fördel över det som anses vara "normalt" (heterosexuell), s.a.s. Jag tycker att vi bör hålla oss till ämnet.
trettontecken
 
Inlägg: 115
Anslöt: 2012-11-21

Asperger och homosexuell....någon ??!?

Inläggav Peace » 2012-11-27 22:33:13

Jag har AS och är homosexuell. Det gör det svårt att träffa någon, ja.
Peace
 
Inlägg: 629
Anslöt: 2009-06-27

Asperger och homosexuell... någon ??!?

Inläggav dasunbedingte » 2012-11-28 19:17:42

trettontecken skrev:Som bisexuell borde man ju egentligen ha det som enklast, då man ju är garderad för umgänge med bägge könen. Det är t.o.m. en fördel över det som anses vara "normalt" (heterosexuell), s.a.s. Jag tycker att vi bör hålla oss till ämnet.


Det förutsätter att alla har samma standard och intressen, så nej, det stämmer inte.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Asperger och homosexuell... någon ??!?

Inläggav trettontecken » 2012-11-29 4:52:27

dasunbedingte skrev:Det förutsätter att alla har samma standard och intressen, så nej, det stämmer inte.


En homosexuell man kan ha sex med:
- andra homosexuella män
- bisexuella män

En heterosexuell man kan ha sex med:
- andra heterosexuella kvinnor
- bisexuella kvinnor

En bisexuell man kan ha sex med:
- heterosexuella kvinnor
- bisexuella kvinnor
- homosexuella män
- bisexuella män

Hur menar du att det inte stämmer?
trettontecken
 
Inlägg: 115
Anslöt: 2012-11-21

Asperger och homosexuell... någon ??!?

Inläggav dasunbedingte » 2012-11-29 10:52:34

trettontecken skrev:
dasunbedingte skrev:Det förutsätter att alla har samma standard och intressen, så nej, det stämmer inte.


En homosexuell man kan ha sex med:
- andra homosexuella män
- bisexuella män

En heterosexuell man kan ha sex med:
- andra heterosexuella kvinnor
- bisexuella kvinnor

En bisexuell man kan ha sex med:
- heterosexuella kvinnor
- bisexuella kvinnor
- homosexuella män
- bisexuella män

Hur menar du att det inte stämmer?


Lägg till andra preferenser än generella sexualiteter, tack. Bara för jag är bisexuell, så betyder det inte att jag vill kenula med folk från samtliga kön.
Jag vill inte ligga med skabbiga typer, fula, tröga, illaluktande, liberaler, Socialdemokrater...

Sen är det missvisande att fokusera på de biologiska könen, då begreppet kön borde ses mer som ett spektrum.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Asperger och homosexuell... någon ??!?

Inläggav trettontecken » 2012-11-29 11:01:12

dasunbedingte skrev:Jag vill inte ligga med skabbiga typer, fula, tröga, illaluktande, liberaler, Socialdemokrater...


Öh, nej... Men det hade du inte velat om du var heterosexuell eller homosexuell heller, så vad är din poäng?
trettontecken
 
Inlägg: 115
Anslöt: 2012-11-21

Asperger och homosexuell... någon ??!?

Inläggav dasunbedingte » 2012-11-29 11:29:58

trettontecken skrev:
dasunbedingte skrev:Jag vill inte ligga med skabbiga typer, fula, tröga, illaluktande, liberaler, Socialdemokrater...


Öh, nej... Men det hade du inte velat om du var heterosexuell eller homosexuell heller, så vad är din poäng?


Just det. Bara för att någon är bi, betyder det inte per automatik att deras chanser till kenull ökar. Alla preferenser ska tas med i ekvationen.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Asperger och homosexuell... någon ??!?

Inläggav trettontecken » 2012-11-29 12:53:50

dasunbedingte skrev:Just det. Bara för att någon är bi, betyder det inte per automatik att deras chanser till kenull ökar. Alla preferenser ska tas med i ekvationen.


Om det finns hundra stycken kvinnor som passar dina preferenser, och det dessutom finns hundra stycken män som passar dina preferenser, så säger det ju sig självt att chanserna ökar om din sexuella läggning inkluderar bägge kön. Inte sant?
trettontecken
 
Inlägg: 115
Anslöt: 2012-11-21

Asperger och homosexuell... någon ??!?

Inläggav MsTibbs » 2012-11-29 16:46:09

trettontecken skrev:
dasunbedingte skrev:Just det. Bara för att någon är bi, betyder det inte per automatik att deras chanser till kenull ökar. Alla preferenser ska tas med i ekvationen.


Om det finns hundra stycken kvinnor som passar dina preferenser, och det dessutom finns hundra stycken män som passar dina preferenser, så säger det ju sig självt att chanserna ökar om din sexuella läggning inkluderar bägge kön. Inte sant?


I den bästa av världar. Men mycket få är bi, så man får inte "hundra att välja på" direkt.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Asperger och homosexuell... någon ??!?

Inläggav trettontecken » 2012-11-30 0:54:58

MsTibbs skrev:I den bästa av världar. Men mycket få är bi, så man får inte "hundra att välja på" direkt.


Det blir fortfarande fler än om du skulle ha varit heterosexuell eller homosexuell.

(Jag undrar hur många gånger som jag har upprepat detta nu?)
trettontecken
 
Inlägg: 115
Anslöt: 2012-11-21

Asperger och homosexuell... någon ??!?

Inläggav Zombie » 2012-11-30 1:05:05

trettontecken skrev:
MsTibbs skrev:I den bästa av världar. Men mycket få är bi, så man får inte "hundra att välja på" direkt.

Det blir fortfarande fler än om du skulle ha varit heterosexuell eller homosexuell.

(Jag undrar hur många gånger som jag har upprepat detta nu?)

Om det bara är den parametern man går efter ja. Sedan kan det ju skilja på hur kräsen man är och åt vilka håll, och sådana skillnader kan ta ut den här skillnaden. Det är säkert väldigt individuellt.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Asperger och homosexuell... någon ??!?

Inläggav Xzirie » 2012-11-30 4:45:28

trettontecken skrev:
MsTibbs skrev:I den bästa av världar. Men mycket få är bi, så man får inte "hundra att välja på" direkt.


Det blir fortfarande fler än om du skulle ha varit heterosexuell eller homosexuell.

(Jag undrar hur många gånger som jag har upprepat detta nu?)


Vi har ganska många lustiga fördomar emot oss från alla möjliga håll som kan få folk att ta oss på mindre allvar. Så även om VI kan attraheras av personer av båda könen, så är det långt ifrån säkert att personen är attraherad tillbaka, i synnerhet när de får reda på vår läggning.

Jag får garanterat fler flatragg om jag ljuger och säger att jag är lesbisk mot om jag är ärlig och säger att jag är bi, alltså är min sexuella läggning en nackdel när jag faktiskt är ute och raggar.
Xzirie
 
Inlägg: 760
Anslöt: 2010-04-12
Ort: Göteborg (no-go zone)

Asperger och homosexuell... någon ??!?

Inläggav arbogaerik » 2012-11-30 4:52:48

Ursäkta, felskick
arbogaerik
 
Inlägg: 334
Anslöt: 2012-11-23

Asperger och homosexuell... någon ??!?

Inläggav Iridia » 2012-11-30 7:16:30

Xzirie skrev:Vi har ganska många lustiga fördomar emot oss från alla möjliga håll som kan få folk att ta oss på mindre allvar. Så även om VI kan attraheras av personer av båda könen, så är det långt ifrån säkert att personen är attraherad tillbaka, i synnerhet när de får reda på vår läggning.

Jag får garanterat fler flatragg om jag ljuger och säger att jag är lesbisk mot om jag är ärlig och säger att jag är bi, alltså är min sexuella läggning en nackdel när jag faktiskt är ute och raggar.

Sen är det väl inte automatiskt så att man attraheras av alla av ett visst kön om man har en könspreferens, eller av alla individer bara för att man inte har någon specifik könspreferens. Det är ofta många fler saker som behöver stämma för att det ska klicka, och man kan ha en massa mer eller mindre snäva preferenser utöver bara själva könet, t ex personlighet, värderingar, ålder, röst, hårfärg, kroppsform etc.
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Asperger och homosexuell... någon ??!?

Inläggav Iridia » 2012-11-30 7:18:10

Nå, i alla fall har det väl funnits en hel del homosexuella här? Vet inte hur många som fortfarande är aktiva dock.
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Asperger och homosexuell... någon ??!?

Inläggav trettontecken » 2012-11-30 13:53:00

Iridia skrev:Sen är det väl inte automatiskt så att man attraheras av alla av ett visst kön om man har en könspreferens, eller av alla individer bara för att man inte har någon specifik könspreferens. Det är ofta många fler saker som behöver stämma för att det ska klicka, och man kan ha en massa mer eller mindre snäva preferenser utöver bara själva könet, t ex personlighet, värderingar, ålder, röst, hårfärg, kroppsform etc.


Ja, men självklart. Har jag någonsin påstått motsatsen? :-)051
trettontecken
 
Inlägg: 115
Anslöt: 2012-11-21

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in