Stand up and fight!!!

Diskussioner kring allt som rör arbete och studier.

 Moderatorer: Alien, atoms

Vad skall forden vara

En kärring
8
57%
En man
6
43%
 
Antal röster : 14

Stand up and fight!!!!

Inläggav ford » 2012-10-29 11:45:15

kullan skrev:Det påminner mig om Samhall i Mora. Där var det mobbing högt som lågt. Dålig arbetsledning och ingen jävel visste ett enda skit om nåt som hade med jobbet att göra. Man fick aldrig veta när man gjorde något bra utan det var bara när man missat göra något som man fick informationen om vad man borde ha gjort. Ofta berodde dom missade uppgifterna på att det fattades folk. Man har ju trots allt bara 2 armar och 2 ben. Och det skulle ibland behövas minst dubbla uppsättningar av dessa. Men arbetsledningen lät folk sjukskriva sig hur dom ville. vissa sjukskrev sig i ren protest. Barnrunpor.Och det fick dom tydligen göra oxå. Under tiden skulle vi med bättre förstånd jobba arlset av oss för att utföras skolkarnas uppgifterna. Äcklig! Men så mådde jag dåligt och panikflydde därifrån till en Lönebidrgsanställning på ett annat företag.


Det där låter precis som min arbetsplats, med den skillnaden att det inte är samhall, utan ett helt vanligt företag, för "friska" människor.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Stand up and fight!!!!

Inläggav sugrövmanövern » 2012-10-29 11:48:46

ford skrev:
sugrövmanövern skrev:
ford skrev:Hursomhelst: det är en svårt sjuk arbetplats det handlar om, full av bråk, intriger,haverade arbetsgrupper, skitsnack och osämja.
Någon brukar vara spindeln i nätet när det blir så. Kanske en psykopat. Har du någon aning om vem som är spindeln? :-)199


Det finns flera spindlar, ca en i varje personalgrupp, men den största spindeln av alla har fått fackets förtroende att vara med om att utreda den sociala arbetsmiljön! :-)051

Å jisses vilken soppa du hamnat i :shock: . Vete fan om du ska ta på dig att fajtas vidare i detta... Jag hoppas du kan få lite perspektiv på saken under din sjukskrivning, känna efter om det är värt det eller om du ska söka annat arbete...

Fackets förtroendevalda måste ju bort från sin post förstår jag direkt.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Stand up and fight!!!!

Inläggav ford » 2012-10-29 12:07:10

Dedikerad detta "drömjobb"..... :-)004

ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Stand up and fight!!!!

Inläggav ford » 2012-10-29 13:28:52

Jaja, nåt jävla knark skall dom åtminstone inte få tvinga på mig, jag kommer att kräva drogfri rehablitering och vet att det är fullt möjligt i mitt fall.
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Stand up and fight!!!!

Inläggav plåtmonster » 2012-10-29 16:10:22

Varför skulle de få rätten att tvinga i dig knark?
plåtmonster
 
Inlägg: 15480
Anslöt: 2010-03-23
Ort: Nära havet

Stand up and fight!!!!

Inläggav ford » 2012-10-29 23:03:08

knark=psykofarmaka
ford
 
Inlägg: 6673
Anslöt: 2006-03-14
Ort: Skåne

Återgå till Studier och arbetsliv



Logga in