AS och synskhet

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Inläggav robotuprising » 2008-04-21 21:17:47

Jag har ofta upplevt 'deja-vu'-situationer, där jag tycker mig redan ha upplevt situationen tidigare i en dröm. Min mormor var likadan, men om det sen är ett sätt som våra hjärnor fungerar på (dvs inte riktig deja-vu utan att det bara känns så) är naturligtvis svårt att veta.

Jag får ofta negativa tankar om saker, 'onda aningar', men eftersom jag även hade panikattacker så kan utomstående tycka att det endast var paranoia eller nervositet. Lite svårt att veta var gränsen går faktiskt, är man alltid lite paranoid så blir farhågorna faktiskt sanning alltid ibland pga slumpen.
Senast redigerad av robotuprising 2011-05-04 13:54:11, redigerad totalt 1 gång.
robotuprising
Ny medlem
 
Inlägg: 8
Anslöt: 2008-04-06

Inläggav Debbido » 2008-04-21 22:21:03

Inger skrev:Jag tror det finns olika typer - vilket också visar sig i fördelningen mellan INTJ (vänsterhjärnor) och INFP (högerhjärnor). Vänsterhjärnorna leder med 44 mot 12. :wink:


Tack för upplysningen!
Jag fågade min gamle aspergervän, som brukar hålla föredrag om asperger om detta med en överutvecklad höger hjärnhalva i samband med asperger - ÄR DET MÖJLIGT? Sedan drog jag det där TV-programmet med autister som kunde teckna eller spela på ett genialiskt sätt där man hoppade över analys och förståelse och bara snabbkopierade bild och ljud.

Min vän menade att aspergare gräver ned sig inom vissa områden och där är de superduktiga, men inom andra områden är de nollställda. Dessa intresseområden kan involvera dominant VÄNSTER ELLER HÖGER hjärnhalva.

Som jag fattat det skulle då du Inger hålla med om detta?

Jag fattade inte att jag hade asperger eftersom jag inte pluggat in alla tiders busstidtabeller i min skalle. I stället började jag tidigt höra melodier (höger hj.) och tyckte det var märkligt. Varifrån kom de? Från Universum? Så min hjärna var som en radiomottagare som tog emot signaler från Universum? Eller det Allmedvetna, genom det undermedvetna, skulle nog Jung säga.

Uppenbarligen ligger min begåvning på högersidan. Och där bör ju också synskheten ha sitt säte (dvs förutsatt att den existerar).

Jag orkar inte bråka om det här: den finns/den finns inte. Eftersom det är svårt att kartlägga synskhet med dagens vetenskapliga metoder får det ju bli en trosfråga, tyvärr. Om någon sensationellt skulle inträffa så går det ju alltid att säga: Det var slumpen.

Jag kan bara konstatera att jag har en synskhet som är lite större än normalt och jag känner mig lite vilsen i konsten att hantera gåvan på ett bra sätt, så att den blir till min och andras hjälp.

Alla har en telepatisk förmåga som oftast förklaras med slumpen.

Gör ett experiment: Tänk på någon du bara har kontakt med ett par gånger om året. Tänk på den personen flera gånger per dag i en veckas tid och kolla in om denna peson då ringer upp dig!

Om din vän svarar på de telepatiska signaler du sänder ut beror i hög grad på hur känslig/mottaglig personen är.
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 13:54:11, redigerad totalt 1 gång.
Debbido
 
Inlägg: 5689
Anslöt: 2007-09-24
Ort: Vid Västerhavet

Inläggav Matulda » 2008-04-21 22:30:49

att det har någon aspergerkoppling tvivlar jag på...men min egen helt ovetenskapliga undersökning visar att många "utvecklingsstörda" har ett medialt sinne. Jag tror att det beror på hur öppen man är. Med öppen menar jag att man inte avfärdar saker för att man har lärt sig att det ska vara på ett visst sätt. Det sägs ju också att barn är mer mottagliga för sådant som vi vuxna avfärdar som nonsens.

Som jag ser det så finns inga bevis för varken det ena eller det andra. Vissa har förmågor som inte alla förstår. En del kan teckna och måla, andra är andliga och en tredje är matematisk.

Vetenskapen måste ha bevis och jag vet inte om det är bevis att man kan mäta radiovågor? För mig kan de vågorna lika gärna vara något annat. Någon har sagt att det är radiovågor och då ska vi per automatik tro på det bara för att en (flera) forskare har kommit fram till det genom matematiska uträkningar.

Det vi idag avfärdar kanske visar sig om 100 år att vi var otroligt korkade som inte såg det!

Som ni säkert märker står jag mittemellan...jag mediterar och har upplevt saker som jag inte alltid kan förklara. Trots det försöker jag att se kopplingar till annat, ex. barndomsminnen eller min nuvarande situation. Jag kanske har lätt att läsa av andra människors "radiovågor" som gör att jag kan se "andar" omkring dem?

Det Debbido säger om telepati är väl en form av radiovågor det också? Man befinner sig på samma våglängd och då kan man läsa av den andres vågor?
Senast redigerad av Matulda 2011-05-04 13:54:11, redigerad totalt 1 gång.
Matulda
 
Inlägg: 187
Anslöt: 2007-11-04

Inläggav Parvlon » 2008-04-21 22:33:03

Allting är våglängder. (kanske inte så du menade,sorry)
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 13:54:11, redigerad totalt 2 gånger.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Debbido » 2008-04-21 22:34:30

Till Moggy:
Angående parapsykologins experimenterande med hjälp av slumpgenerator finns det en hel del på Goggles att läsa, om du är intresserad:
T ex:
http://se.clearharmony.net/articles/200211/3389.html

Det finns ju något som heter statisik. Statistiska data säger att....osv. Sedan finns det statistiska avvikelser. Om dessa avvikelser blir högfrekventa vid experiment med speciellt mediala personer så har man kanske bevisat något - eller så har man inte bevisat något mer än att personen är bra på att åstadkomma statistiska avvikelser?
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 13:54:11, redigerad totalt 1 gång.
Debbido
 
Inlägg: 5689
Anslöt: 2007-09-24
Ort: Vid Västerhavet

Inläggav Inger » 2008-04-21 22:37:48

Matulda skrev:Det Debbido säger om telepati är väl en form av radiovågor det också? Man befinner sig på samma våglängd och då kan man läsa av den andres vågor?

Så tror jag att det måste funka. (Notera tror.) Jag ser känslor och tankar som både partiklar och vågor, precis som ljus, alltså egentligen en fortsättning på det mätbara EM-spektrumet, fast av ännu högre frekvens/finare molekularslag. Det är i alla fall den mest logiska förklaringen jag funnit hittills.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 13:54:11, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Inger » 2008-04-21 22:41:19

Debbido skrev:Min vän menade att aspergare gräver ned sig inom vissa områden och där är de superduktiga, men inom andra områden är de nollställda. Dessa intresseområden kan involvera dominant VÄNSTER ELLER HÖGER hjärnhalva.
Som jag fattat det skulle då du Inger hålla med om detta?

Jepp. Ungefär så. Om man ska förenkla det.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 13:54:11, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Debbido » 2008-04-21 22:57:29

Ensamflickan skrev:"Den, som bara tror på det som vetenskapen kan bevisa, lever i en värld, som begränsas av hur effektiva mätinstrument vi lyckas framställa."
_____________________________________________________________

Jag anser mig inte vara särskilt synsk, eller ha några övernaturliga förmågor, men jag hade en märklig upplevelse när min syrra dog, för 7 år sen. Vi stod inte varann särskilt nära, men "blod är tjockare än vatten", som det heter; hon var ändå min syrra...

Jag var då på en veckolång kurs, och sov över där, i ett rum med flera andra tjejer. En natt, i mitten av veckan, så vaknar jag av att jag står vid sängen närmast min, och rycker i täcket. Jag vaknar av min egen röst, hör mig själv säga "Ursäkta, men är inte den här filten min?" Hon vaknade inte, tack och lov, för jag kände mig hemsk! (Att jag kunde vara så självisk...) Det var varmt i rummet, jag hade lagt filten som låg på min säng i en fåtölj bredvid, för jag behövde den inte, (så om hon nu frös hade hon gärna kunnat behålla den - om det nu varit den hon tagit, vilket det inte var!)

Jag har aldrig gått i sömnen förut, och var helt chockad över det som hänt under natten. Vågade inte säga nånting, bara hoppades på att ingen märkt nåt... Mådde så dåligt under dan, så jag avbröt kursen och åkte hem. När jag kom hem på kvällen såg jag mina föräldrars tel.nr. på nummerpresentatören. (Jag hade sagt upp kontakten med dem ett halvår tidigare, och var livrädd för att ha någon som helst kontakt med mamma.)

Väntade tills nästa morgon innan jag lyssnade av telefonsvararen. Det var mamma, som lät allvarlig och gråtfärdig på rösten, och sa att nåt hade hänt, och bad mig att ringa, oavsett vad jag tyckte om henne... Så jag samlade ihop mig, tog ett antal djupa andetag, och ringde... Hon berättade då att min syrra hade dött - den natten då jag gått i sömnen!


Tack för din berättelse Ensamflickan!

Den är ett exempel på en "statistisk avvikelse", dvs ett paranormalt fenomen. Normalt sett går du INTE i sömnen 365 nätter per år. SÅ PLÖTSLIGT EN NATT går du i sömnen, dvs något påverkar dig och aktiverar din hjärna fast du sover - din systers Ande? Hennes ande kanske försökte kommunicera med dig: Jag lämnar jorden nu!

Det är vanligt att närstående personer som dör försöker kontakta sina närstående. Det händer att människor får "varsel", man känner av att något speciellt är på väg att hända.

En man berättade följande: Hans särbo dog och så en natt stod hon vid sängens fotända.

- Är du här NU? Kom hit så jag får krama dig!

- Nej! Rör inte vid mig! Du får inte göra det, för jag är död och ska hem till himlen men jag bad Fadern om tillstånd att först komma hit och be dig om förlåtelse för allt ont jag gjort mot dig! Snälla förlåt, annars får jag ingen frid!

Han förlät henne givetvis och sedan var hon plötsligt borta. Jesus visade sig också några gånger innan han lämnade jorden. I Holland finns en kyrka där man har en speciell gudstjänst tre veckor efter en medlems död; man tror att det är först då den döde kilar vidare för gott. :-)117

Hur många människor har inte känt närvaron av sin man, hustru, vän strax efter det att denne dött? Inte bara känt, utan också sett personen i det som verkar vara en fysisk kropp, men det är det förstås inte. Man vågar inte berätta detta för andra av rädsla för att bli betraktad som psykotisk.
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 13:54:11, redigerad totalt 1 gång.
Debbido
 
Inlägg: 5689
Anslöt: 2007-09-24
Ort: Vid Västerhavet

Inläggav Inger » 2008-04-21 23:05:13

Har närstående som berättat liknande. Tydligen inte alls ovanligt.

Fantastiskt gullig smajley! Har aldrig sett en 'kila vidare' på det viset förut! :wink:
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 13:54:14, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Zombie » 2008-04-21 23:12:13

till tråden allmänt - anknyter inte till samtalet ovan

Hehe, en flyktig ingivelse på nattkröken: undrar om graden av "höger/vänsterdominans" kan avläsas på hurpass vidskeplig man är (eller annat ord, alltefter förhållningssättets intelligens) åt det "andliga" respektive "materialistiska" hållet. Litet grovt åtminstone. Hos dem som har skrivit i den här och liknande trådar, till exempel.

För den som är beredd att pröva tanken (eller andan - skit i om just det här hugskottet stämmer) kanske en början till väg att inse sina begränsningar och kunna tala annat än förbi den som står långt från sig på skalan?
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 13:54:14, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Inger » 2008-04-21 23:28:27

Ja, jag tror det helt klart finns en koppling mellan dessa saker.

De vetenskapliga vänsterhjärnorna tenderar oftast att tolka saker i rent fysiska termer och betrakta allt annat som icke existerande, vidskepelse etc. Medan de intuitiva högerhjärnorna kanske har lättare att tolka allting i mer andliga termer.

Själv är jag lite mittemellan fast med viss övervikt åt högerhjärnhållet. (Tester brukar visa typ 40-60 mellan T/F och J/P och hö/vä. Kanske därför jag så gärna vill få ihop båda delarna till en harmonisk helhet. Vill inte behöva välja mellan dem.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 13:54:14, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Debbido » 2008-04-21 23:28:42

Inger skrev:
Matulda skrev:Det Debbido säger om telepati är väl en form av radiovågor det också? Man befinner sig på samma våglängd och då kan man läsa av den andres vågor?

Så tror jag att det måste funka. (Notera tror.) Jag ser känslor och tankar som både partiklar och vågor, precis som ljus, alltså egentligen en fortsättning på det mätbara EM-spektrumet, fast av ännu högre frekvens/finare molekularslag. Det är i alla fall den mest logiska förklaringen jag funnit hittills.


Kul att diskutera med intelligenta människor! Nu känner jag mig inte särskilt intelligent själv för närvarande. Hjärnan är kvaddad efter narkosen, men jag fattar att fysik på ett högt plan skulle kunna förklara mycket av det många kallar övernaturligt. Det är naturligt, men vi är för korkade för att fatta.

En gång frågade jag Gud om förklaringen till vissa fenomen jag varit med om. Då sa han/hon: "Är du intresserad av kvantfysik? "Neeeeejj!" svarade jag. Så är det. Min vänstra hjärhalva är inte så aktiv. Klarade inte av ens elementär fysik i läroverket, så jag får hålla mig till den mer praktiska delen av fysiken.

Självklart går tankar att se och mäta, med de rätta instrumenten. Vi är små maskiner som går, lyser och "HAR UTSTRÅLNING!" :-)161 Hur långt kan vår utstrålning nå? Inom New Age "sänder man ljus och kärlek till varandra", utanför New Age "tänker man på varandra" och de religiösa "ber för varandra".

Kan mina tankar nå till Israel på en sekund? Förmodligen, om någon där kan ta emot de tankevågor jag sänder ut. (Är tanken snabbare än mobilen?)

En kvinna hade sin syster i Israel. En dag dog systerns barn i en bilkrasch. Ensam i ett främmande land drabbad av sorg, vad gör man? Jo, man ringer, innan dess kanske man sänder ut hjälp-mig-tankar.

Innan systern kände till olyckan gjorde högre makter det. De såg till att kvinnan i Sverige inte lämnade sitt kontorsrum så att systern i Israel skulle kunna nå henne på telefon. Mobiltelefon saknades på den tiden.

Änglarna reste en osynlig mur framför dörren. Kvinnan kunde alltså inte lämna kontorsrummet. Efter flera försök accepterade hon sitt öde och satt still vid kontorsbordet ända tills telefonen ringde och hon fick veta vad som hade hänt. Hon bokade snabbt ett flygplan till Israel för att ta hand om sin chockade syster.

Invecklat? Tja. Universum är komplicerat och det här och tidsbegreppet flytande. Änglarna ligger ofta steget före.
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 13:54:14, redigerad totalt 1 gång.
Debbido
 
Inlägg: 5689
Anslöt: 2007-09-24
Ort: Vid Västerhavet

Inläggav Zombie » 2008-04-21 23:39:47

Intelligent, Debbido? Än jag då *trött så jag nästan är hög*? Och den där "vänsterhjärniga" definitionen av "intelligens", börjar det inte bli dags att göra något åt den också?

Ambicerebral... något sådant skulle väl jag också vara, isåfall.

Finns det månntro några forskningsrön om den här förhållningsskalans relationer till andra personlighetsdrag? (inte för att jag hoppas för mycket)
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 13:54:14, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Inger » 2008-04-21 23:44:55

Andra personlighetsdrag? Kan du specificera?

(Notera att allt jag skrivet ovan bara är spekulationer utifrån personliga observationer & knapphändig statistik, inte några vetenskapliga rön.)
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 13:54:14, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Debbido » 2008-04-21 23:46:31

Zombie skrev:till tråden allmänt - anknyter inte till samtalet ovan

Hehe, en flyktig ingivelse på nattkröken: undrar om graden av "höger/vänsterdominans" kan avläsas på hurpass vidskeplig man är (eller annat ord, alltefter förhållningssättets intelligens) åt det "andliga" respektive "materialistiska" hållet. Litet grovt åtminstone. Hos dem som har skrivit i den här och liknande trådar, till exempel.

För den som är beredd att pröva tanken (eller andan - skit i om just det här hugskottet stämmer) kanske en början till väg att inse sina begränsningar och kunna tala annat än förbi den som står långt från sig på skalan?


Ett av mina största specialintressen råkar vara andlighet. Att kalla det vidskeplighet är degraderande, eller hur? Intresse för andlighet är ett neutralt begrepp, som jag tycker vi kan använda oss av, eller?

Vissa personer har inte det här intresset och kanske inte heller den typen av hjärna som är känslig för telepati etc. Accepterar jag dessa människor? Självklart! Och jag vill gärna bli accepterad i mitt intresse.

Om något konstigt händer försöker jag alltid först finna en "naturlig" förklaring och ser mig inte som särskilt vidskeplig. När det inte finns några naturliga förklaringar på t ex spökerier så accepterar jag begreppet spöke/ osalig ande, eftersom det i vissa lägen inte finns några förklaringar.

Det har spökat i vårt gamla torp av och till. För ett par år sedan hörde ett spöke av sig genom att bulta på diverse dörrar och dass. Tre personer, ensamma eller tillsammans, vid tre tillfällen hörde detta bultande utan att naturlig förklaring fanns att uppbringa - så vad GÖR MAN DÅ?

Min dåvarande pojkvän blev så rädd att han sket på sig när spöket bultade hårt på alla dassväggarna, men å andra sidan satt han ju på holken så det gjorde väl inget att han sket på sig. Men hjärtade hoppade till eftersom smällarna var rejält hårda.

Min teori är denna: Pojkvännen misshandlade mig ofta psykiskt och ibland lite fysiskt. Mitt kära spöke (okänd vän) försökte visst skrämma bort pojkvännen från torpet. Schysst spöke! Sådana har all min beundran. Bra jobbat spöket!
Senast redigerad av Debbido 2011-05-04 13:54:14, redigerad totalt 1 gång.
Debbido
 
Inlägg: 5689
Anslöt: 2007-09-24
Ort: Vid Västerhavet

Inläggav Zombie » 2008-04-21 23:49:52

Inger skrev:Andra personlighetsdrag? Kan du specificera?

(Notera att allt jag skrivet ovan bara är spekulationer utifrån personliga observationer & knapphändig statistik, inte några vetenskapliga rön.)

Javisst, sådant noterar jag rutinmässigt.

Jag menade nog i princip "höger/vänsterdominans", men valde en öppnare formulering eftersom undersökningar utan just det perspektivet kanske också kan ge saker.

(Och ställde frågan till alla :) )
________________________________________________

Debbido

Hoppas du inte missförstod mig! När jag skrev "vidskeplighet" så menade jag ett naivt, selektivt okritiskt förhållningssätt åt båda hållen; och med en skala uppåt mot mindre naiva och mer öppna och vakna - fortfarande på ömse håll.

Jag konstaterar också att en massa saker händer, och tycks alltid ha hänt, som är för mycket för just nuvarande vetenskapliga paradigm. Och att enkla konstateranden trots allt inte är helt värdelösa. (Ställde vi vetenskapliga beviskrav på våra vardagsrutiner skulle vi rätt snabbt dö av omöjlighet att göra något...)
________________________________________________

(Finns säkert mycket mer intressant att kommentera - är för trött för mer än brottstycken tyvärr.)
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 13:54:14, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Inger » 2008-04-22 0:10:06

Jag fattar fortfarande inte exakt vad det är du är ute efter, Zombie. Du har nu förklarat vad du menade med "den här förhållningsskalan" (alltså, typ hö/vä) men inte vad du menar med "relationer till andra personlighetsdrag". Kan du ge något exempel som gör det mer begripligt?

Hur väl insatt är du i MBTI? Och olika inlärningsstilar? Där finns ju en hel del information som man väl får utgå från är grundad på psykologisk forskning.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 13:54:14, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Inger » 2008-04-22 0:11:15

Debbido skrev:Min dåvarande pojkvän blev så rädd att han sket på sig när spöket bultade hårt på alla dassväggarna, men å andra sidan satt han ju på holken så det gjorde väl inget att han sket på sig.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 13:54:14, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Zombie » 2008-04-22 0:13:58

Debbido igen

Kanske var jag otydlig ändå. I det inlägg du citerade tog jag bara ordet "vidskeplig" och försökte markera att jag menade det som nedersta steget i en "intelligens- eller vakenhetsskala" - jag menade det inte som något neutralt begrepp. Ett sådant måste naturligtvis vara just neutralt.

Och att du är bra vaken och skärpt tycker jag jag ser tydligt (ifall det såg ut som något annat).
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 13:54:14, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Zombie » 2008-04-22 0:22:15

Inger

För trött. Får återkomma.
Senast redigerad av Zombie 2011-05-04 13:54:14, redigerad totalt 1 gång.
Zombie
 
Inlägg: 18092
Anslöt: 2007-12-26

Inläggav Inger » 2008-04-22 1:19:03

Också för trött. Dito.
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 13:54:14, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Inläggav Sabina » 2008-04-22 3:04:12

Parvlon skrev:Allting är våglängder. (kanske inte så du menade,sorry)


Allting består av energi. Människan är en energivarelse. (Kanske inte så du menade, sorry).

En av universums lagar är "Lagen om attraktion". Lika attraherar lika.

Och nu känner jag hur sängen och jag fullkomligt dras till varandra. Som av en stark magnetisk kraft. Fast soffan känns också rätt attraktiv, i det här läget. *gäsp*

Hoppas människan snabbutvecklas mot att bli mer tydligt telepatisk ras så slipper man komma ihåg att ha med sig mobiltelefonen när man går ut... :)
Senast redigerad av Sabina 2011-05-04 13:54:14, redigerad totalt 1 gång.
Sabina
 
Inlägg: 390
Anslöt: 2008-03-23
Ort: Göteborg

Inläggav Parvlon » 2008-04-22 9:23:47

Sabina skrev:
Parvlon skrev:Allting är våglängder. (kanske inte så du menade,sorry)


Allting består av energi. Människan är en energivarelse. (Kanske inte så du menade, sorry).

En av universums lagar är "Lagen om attraktion". Lika attraherar lika.

Och nu känner jag hur sängen och jag fullkomligt dras till varandra. Som av en stark magnetisk kraft. Fast soffan känns också rätt attraktiv, i det här läget. *gäsp*

Hoppas människan snabbutvecklas mot att bli mer tydligt telepatisk ras så slipper man komma ihåg att ha med sig mobiltelefonen när man går ut... :)
haha.. energivågor var det. Jo mobiler är myndigheternas 'tracking device' som vi snällt betalar själva alla nya 'tracking feutures' de hittar på &installerar i dem. :roll:
Senast redigerad av Parvlon 2011-05-04 13:54:14, redigerad totalt 1 gång.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Inläggav Inger » 2008-04-22 9:48:45

Ja, vi är ju så himla intressanta att hålla reda på! De har säkert särskild personal avsatt bara för att följa varje medborgarnas spännande färd till dagis, jobbet, gymmet, Konsum och hem igen. *ironi*

Har man inget att dölja så är det väl knappast nåt problem om man skulle gå att spåra? Är väl bara bra om det tektiskt är möjligt ifall man är korkad rånare eller går vilse i fjällen?

Själv oroar jag mig mer för de system som kommer för att kontrollera trafikflöde och maxhastighet. Ingen höjdare om du håller på att göra en omkörning och en automatisk satellit noterar att du kör för fort och sänker din fart... (blir lite JAS-varning där) :roll:

Men nu kom vi nog av ämnet för tråden... :oops:
Senast redigerad av Inger 2011-05-04 13:54:14, redigerad totalt 1 gång.
Inger
Inaktiv
 
Inlägg: 17333
Anslöt: 2006-06-30

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in