Frågor angående Aspergers Syndrom

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Frågor angående Aspergers Syndrom

Inläggav lovebitesrazorlines » 2008-04-20 22:29:35

Hej igen! Jag kom hit i julas, ganska förtvivlad och sådär över AS och fick en hel del stöd från medlemmar. Först och främst, TACK för det! ♥♥♥

Hur som helst vände jag min ångest till något produktivt; jag gör nu mitt projektarbete (trean i gymnasiet) om AS. Hittils har jag läst böcker, sett filmer och intervjuat jämnåriga med AS. Så jag tänkte om det kanske är några här som skulle vilja svara på några frågor? Det är givetvis anonymt (ni behöver alltså aldrig uppge namn), svaren kan skickas till mig genom privatmeddelande eller email (kaelinjo[at]hotmail.com), och de enda som kommer se svaren är jag själv och min handledare (psykologilärare) som bedömer och betygsätter arbetet.

Jag bifogar frågorna till detta inlägg. Är det någon som vill svara endast på vissa frågor är detta helt okej, allting är av värde. Jag hoppas att ni inte anser det kränkande att jag ber om detta, för det är inte alls min mening. För mig har det här arbetet hittils varit ett väldigt viktigt steg i min utveckling, så jag menar naturligtvis inget illa med det.



Frågorna
Är Du man eller kvinna?
Hur länge har Du haft diagnosen Aspergers Syndrom?
Hur kände Du när Du fick diagnosen?
Hur gammal var Du när Du fick diagnosen?
Innan diagnosen; hur mådde Du då?
Hur påverkas Du av Aspergers Syndrom (symptom, koncentrationssvårigheter, specialintressen osv)? Hur påverkar det Din vardag?
Hur har Dina närmaste reagerat på diagnosen?
Vad har Du för specialintresse (om Du har något)?
Har Du ett jobb/studerar? Hur fungerar det?
Vad har Du fått för hjälp efter diagnosen?
Har Du någon annan diagnos?


Hoppas det är bra med er. Ta hand om er! ♥
Senast redigerad av lovebitesrazorlines 2011-05-04 13:54:56, redigerad totalt 1 gång.
lovebitesrazorlines
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2008-01-04

Inläggav Pemer » 2008-04-20 22:36:14

Det börjar bli oerhört mycket trådar på det här ämnet, men det är väl lite den tiden på året, kan man tänka sig, och det är ju alldeles fantastiskt positivt att det sprids massor av studier och projektarbeten om Asperger och kunskaperna sprids. Jag drar iväg mina svar via pm...
Senast redigerad av Pemer 2011-05-04 13:54:56, redigerad totalt 1 gång.
Pemer
 
Inlägg: 13588
Anslöt: 2007-02-08
Ort: Grödinge

Inläggav sommar » 2008-04-21 0:01:34

Jo, det är en del tråder om detta nu, men jag tycker oxå det är bra att info sprids o. jag älskar att svara på frågor om allt möjligt o. detta ligger mig varmt om hjärtat o. är nyttigt, så jag sänder mina svar via Pm.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in