Tips AS-kläder :)

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Tips AS-kläder :)

Inläggav Fenren » 2012-07-27 14:24:48

kattkvinna skrev:Har ni prövat kläder av hampa?


jag har en tröja, den är behaglig.

Tikki skrev:Kanske bambokläder är nåt för dig och din vackra kvinna?


aldrig hört talas om. ska prova.

av någon anledning tycker jag bomull är jättejobigt och kliande, ickemerinoullskläder är sköna.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Tips AS-kläder :)

Inläggav KrigarSjäl » 2012-07-30 0:24:44

Yv Ericsson skrev:Och jag hatar verkligen den pusselbitssymbolen. Jag skulle vilja veta vem som kom på den?
Var det en aspies? eller en NT:s?

-Garanterat en välmenande neurotyp.

Tröjor med aspergertryck har jag ingenting emot i sig men den där förbannade pusselbiten kan de där föräldrarna sätta på sina egna kavajslag.
Gillar heller inte motiv som hämtade från Disney om målgruppen är vuxna människor. Och vad fan har ankor med autism att göra??
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Tips AS-kläder :)

Inläggav Tintomara Ariadne » 2012-07-30 1:07:09

Tikki skrev:
Fenren skrev:aha, jag som hoppades på tips om sköna kläder som inte känns och är jobbiga :(

Kanske bambokläder är nåt för dig och din vackra kvinna?
http://www.idefixteko.se/open_produkter ... plats=1508

Det är något för mig. Superbra tips - tack! Billiga bambukläder. :D
Tintomara Ariadne
 
Inlägg: 2195
Anslöt: 2009-03-04
Ort: Östergötland

Re: Tips AS-kläder :)

Inläggav atoms » 2012-07-30 1:20:39

KrigarSjäl skrev:
Yv Ericsson skrev:Och jag hatar verkligen den pusselbitssymbolen. Jag skulle vilja veta vem som kom på den?
Var det en aspies? eller en NT:s?

-Garanterat en välmenande neurotyp.

Tröjor med aspergertryck har jag ingenting emot i sig men den där förbannade pusselbiten kan de där föräldrarna sätta på sina egna kavajslag.
Gillar heller inte motiv som hämtade från Disney om målgruppen är vuxna människor. Och vad fan har ankor med autism att göra??


Det är något de har fått från amerikanska Autism Speaks... inte särskilt roligt, nej!
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18070
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Re: Tips AS-kläder :)

Inläggav Flinta » 2012-08-12 18:00:02

Smårolig T-shirt. Jag skulle iaf skrattat för mig själv om jag träffat på ngn med d T-shirt-trycket.

Borde varit katter istället för ankor :-)Happy
Flinta
 
Inlägg: 5428
Anslöt: 2007-07-21

Re: Tips AS-kläder :)

Inläggav Baba Jaga » 2012-08-12 20:06:26

Känner mig kluven. Jag = en grön anka?
Blir jag tagen på allvar då?
Fast den lille rackarn är ju riktigt söt ... :D
Baba Jaga
 
Inlägg: 463
Anslöt: 2011-12-28

Re: Tips AS-kläder :)

Inläggav Kahlokatt » 2012-08-12 20:55:16

KrigarSjäl skrev:
Yv Ericsson skrev:Och jag hatar verkligen den pusselbitssymbolen. Jag skulle vilja veta vem som kom på den?
Var det en aspies? eller en NT:s?

-Garanterat en välmenande neurotyp.

Tröjor med aspergertryck har jag ingenting emot i sig men den där förbannade pusselbiten kan de där föräldrarna sätta på sina egna kavajslag.
Gillar heller inte motiv som hämtade från Disney om målgruppen är vuxna människor. Och vad fan har ankor med autism att göra??


Håller helt klart med angående pusselbiten. Här ska fan inte anpassas till erat "samhällspussel"!
Vad gäller ankor så tror jag att det skall anspela på Den fula ankungen. Du vet, han som egentligen var en svan.
Jag gillar bäst: Asperger - probably the best syndrome in the world.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Re: Tips AS-kläder :)

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-12 21:03:29

Ja det är ju mer offensivt om man säger så.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Tips AS-kläder :)

Inläggav brumay » 2012-08-13 17:09:47

trollhare skrev:Pusselbitssymbolen..............................................................
Själv gillade jag symbolen tills jag insåg vad den står för och hur den används (jag trodde från början att en ensam pusselbit representerade den sista, saknade pusselbiten som gjorde bilden/världen komplett när man väl fått den på plats... så naiv jag var)

Vad står den för då, den däringa puzzelbiten ?
brumay
 
Inlägg: 24
Anslöt: 2009-10-23
Ort: Stockholm

Re: Tips AS-kläder :)

Inläggav Kahlokatt » 2012-08-13 21:28:42

brumay skrev:
trollhare skrev:Pusselbitssymbolen..............................................................
Själv gillade jag symbolen tills jag insåg vad den står för och hur den används (jag trodde från början att en ensam pusselbit representerade den sista, saknade pusselbiten som gjorde bilden/världen komplett när man väl fått den på plats... så naiv jag var)

Vad står den för då, den däringa puzzelbiten ?


Jag tror den står för att "jaa, de passar ju inte in med oss andra i det stora samhällspusslet, de stackars små autisterna...de är som en udda pusselbit, men bara vi hyvlar till dem lite så skall vi nog få dem på plats!" :-)004
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Re: Tips AS-kläder :)

Inläggav dasunbedingte » 2012-08-13 21:35:12

Pusselbiten är väldigt ghey.

Min favorit är ändå "Got Assburgers?"
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Tips AS-kläder :)

Inläggav Yv Ericsson » 2012-09-15 22:29:17

Nu har jag förstått vitsen med dessa tröjor!
Men jag skulle vilja ha en med en galen hund på. Och texten:

VARNING!
JAG HAR ASPERGERS!
PRATA INTE MED MIG!
FÖR DÅ BITTS JAG!

För jag hatar allt tjatigt folk som försöker prata med mig på rehab där jag går.
Tänk att man aldrig kan få vara ifred!?
Nu skall jag beställa en av tröjorna.
Och ett förkläde.

Tack för tipset :-)Hug
Yv Ericsson
 
Inlägg: 461
Anslöt: 2012-04-25
Ort: Bromma

Tips AS-kläder :)

Inläggav Tintomara Ariadne » 2012-09-16 7:17:28

Tintomara Ariadne skrev:
Tikki skrev:
Fenren skrev:aha, jag som hoppades på tips om sköna kläder som inte känns och är jobbiga :(

Kanske bambokläder är nåt för dig och din vackra kvinna?
http://www.idefixteko.se/open_produkter ... plats=1508

Det är något för mig. Superbra tips - tack! Billiga bambukläder. :D


De var väldigt sköna. :D Rekommenderas.
Tintomara Ariadne
 
Inlägg: 2195
Anslöt: 2009-03-04
Ort: Östergötland

Tips AS-kläder :)

Inläggav tramsmaja » 2012-09-17 9:05:29

brumay skrev:
trollhare skrev:Pusselbitssymbolen..............................................................
Själv gillade jag symbolen tills jag insåg vad den står för och hur den används (jag trodde från början att en ensam pusselbit representerade den sista, saknade pusselbiten som gjorde bilden/världen komplett när man väl fått den på plats... så naiv jag var)

Vad står den för då, den däringa puzzelbiten ?


The Significance Of The Puzzle Piece Image

The puzzle piece logo was first created in 1963 by the National Autistic Society. They explain “that the symbol of the Society should be the puzzle as this did not look like any other commercial or charitable one as far as they could discover. The puzzle piece is so effective because it tells us something about autism: our children are handicapped by a puzzling condition; this isolates them from normal human contact and therefore they do not 'fit in'.”

Since then, the interlocking, mutli-colored puzzle piece has become the international symbol of autism. Its significance has become multi-faceted. For some it represents the mystery and complexity of the disorder, for others it represents the mechanical nature of an autistics persons thought process. The bright colors are said to represent hope.
tramsmaja
 
Inlägg: 106
Anslöt: 2012-01-14

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in