Nätdejting på gott och ont!

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Söka man via internet.

Inläggav treeman » 2011-04-15 20:16:06

ufo skrev:
treeman skrev:I denna tråden på forumet kan man skriva om man söker "kontakt" med någon:
Ohh tack det var trevligt. Den här menar du?


Fn! Hehe. Skrev fel.

Menade nedanstående tråd: (inte denna tråden vi läser i nu)
kontakt-onskas-del-2-t19186.html
Senast redigerad av treeman 2011-05-04 11:07:43, redigerad totalt 1 gång.
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Söka man via internet.

Inläggav ufo » 2011-04-15 21:31:15

treeman skrev:Hehe
Jag har aldrig förstått varför alla skall hysas till en gemensamhetsdejtingtråd.
Själv skulle jag uppfatta jag det som en förolämpning.
Att moddarna tolkar lite knasigt har jag vetat sedan länge.
Men jag skulle gärna höra varför du också önskar så.

Tänk på att vi alla här är invidualister.
Senast redigerad av ufo 2011-05-04 11:07:43, redigerad totalt 1 gång.
ufo
 
Inlägg: 4634
Anslöt: 2007-06-23
Ort: En liten bit utanför skogen.

Re: Söka man via internet.

Inläggav Fenren » 2011-04-15 22:25:23

du verkar ju inte ha svårt att få någon på kroken. du dök upp i chatten och vips så var någon intresserad av dig... det är snarare vi som ska fråga dig om råd, ju!
Senast redigerad av Fenren 2011-05-04 11:07:43, redigerad totalt 1 gång.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Söka man via internet.

Inläggav viealive » 2011-04-15 22:45:44

ett stort lycka till till dig

så modigt av dig att starta denna tråd
Senast redigerad av viealive 2011-05-04 11:07:45, redigerad totalt 1 gång.
viealive
 
Inlägg: 31
Anslöt: 2011-01-27
Ort: Göteborg

Re: Söka man via internet.

Inläggav Alien » 2011-04-16 15:42:14

ufo skrev:
treeman skrev:Hehe
Jag har aldrig förstått varför alla skall hysas till en gemensamhetsdejtingtråd.
Själv skulle jag uppfatta jag det som en förolämpning.
Att moddarna tolkar lite knasigt har jag vetat sedan länge.
Men jag skulle gärna höra varför du också önskar så.

Tänk på att vi alla här är invidualister.


Nu förstår jag inte vad du menar. Ingen har förnekat att vi är individualister. Kontakttråden uppkom pga ett behov (av att hitta vänner och/el partner). Eftersom den är klistrad är den lätt att hitta. Om var och en skulle skapa sin egen "önskar kontakttråd" skulle de alla sjunka undan efter en tid och inte synas mer.
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 11:07:45, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Söka man via internet.

Inläggav treeman » 2011-04-16 18:35:52

Alien skrev:
ufo skrev:
treeman skrev:Hehe
Jag har aldrig förstått varför alla skall hysas till en gemensamhetsdejtingtråd.
Själv skulle jag uppfatta jag det som en förolämpning.
Att moddarna tolkar lite knasigt har jag vetat sedan länge.
Men jag skulle gärna höra varför du också önskar så.

Tänk på att vi alla här är invidualister.


Nu förstår jag inte vad du menar. Ingen har förnekat att vi är individualister. Kontakttråden uppkom pga ett behov (av att hitta vänner och/el partner). Eftersom den är klistrad är den lätt att hitta. Om var och en skulle skapa sin egen "önskar kontakttråd" skulle de alla sjunka undan efter en tid och inte synas mer.


Instämmer väl med det Alien skrev. Var därför jag rekommenderade kullan att skriva i redan existerande tråd.
Senast redigerad av treeman 2011-05-04 11:07:45, redigerad totalt 1 gång.
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Skaffa kontakt med partner via nätet?

Inläggav Chrilleb » 2011-04-18 13:43:47

Jag har testat Match.com, men avböjde fortsatt medlemskap när jag såg att det kostade.


Jag träffade mitt ex på Badoo.com förra året. Har avreggat mig nu när det inte var många som skrev. Negativt är att det kostar pengar på "att träffa folk i närheten". ( Vill inte lägga ut pengar nu när jag inte har riktigt arbete )


Vilda Webben är det senaste jag testar , den ger en känsla av trivsamhet, och har en bra chatt-funktion ( Men det gäller att gadda ihop sig snabbt, annars är man snabbt utanför, har jag känt ) Finns även möjlighet att skicka private PM / brev till folk man tycker är intressant profil-mässigt.


Jag är intresserad av att skaffa mig en partner igen, och av kontaktsajter, men har testat mycket och mycket verkar kosta ( förutom Vilda Webben då ) , så jag slår ett slag för den, som är det nyaste. ( Inga sexinviter än iaf :P )


Mötesplatsen kostar väl den med ?


Kom att tänka på Spraydate har jag nog inte testat, är väl den som återstår då.
Senast redigerad av Chrilleb 2011-05-04 11:07:45, redigerad totalt 1 gång.
Chrilleb
 
Inlägg: 6395
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Re: Skaffa kontakt med partner via nätet?

Inläggav Alien » 2011-04-18 15:40:35

Nackdelen med gratissajter är att många kan vara med för skojs skull utan att vara intresserad av att träffa någon. Eller av bekräftelsebehov el för att "testa marknaden".
Senast redigerad av Alien 2011-05-04 11:07:45, redigerad totalt 1 gång.
Alien
Moderator
 
Inlägg: 46228
Anslöt: 2007-08-13
Ort: Mellansvenska låglandet

Re: Skaffa kontakt med tjej el kille via nätet?

Inläggav Bjäbbmonstret » 2011-04-18 18:29:12

De jag känt som blivit ihop med någon de träffat via ett datingställe har använt sig av Mötesplatsen, Spraydate och Norrlandskontakten. Någon har använt sig av Darkside som är ett BDSM-community och jag skulle väl tro att homosexuella hittar likasinnade på QX?

Ja Mötesplatsen kostar men mitt intryck är att det är en av de bättre ställena för medelålders människor. Jag tror man ska kolla efter ställen som har lite forumfunktioner, chatt eller ordnar aktiviteter och liknande i stället för att bara erbjuda profiler, samt att man ska försöka få en uppfattning om köns- och åldersfördelningen även om man kan räkna med att det nog friseras en del med det.
Bjäbbmonstret
 
Inlägg: 10578
Anslöt: 2007-11-15
Ort: Mälardalen

Re: Dejting på nätet.

Inläggav bittin » 2012-09-03 15:19:23

http://aspergerdating.com/ men tycker den verkar rätt död och trist, själv gillar jag http://www.mazily.com/ deras datingsajt har ett riktigt coolt koncept

Moderator: Flyttat från denna tråd: dejting-pa-natet-t28651.html
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Re: Dejting på nätet.

Inläggav tvilling99 » 2012-09-03 16:49:35

Alien skrev:Du kan alltid svara på och/el skriva en egen annons i någon av kontakttrådarna:

kontakt-onskas-del-2-t19186.html

kontakttrad-for-forhallanden-tillfalligt-sex-for-alla-kon-t23595.html

Det finns en utländsk sajt för aspiedejting: http://www.aspieaffection.com/

Har kollat på aspieaffection och tvivlar på att kvinnorna där särskilt från asien har as,de är nog mest ute efter att hitta någon från väst att gifta sig med och komma bort från fattigdommen hemma i thailand eller vietnam.
tvilling99
 
Inlägg: 8400
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Re: Dejting på nätet.

Inläggav kullan » 2012-09-03 16:54:24

tvilling99 skrev:Har kollat på aspieaffection och tvivlar på att kvinnorna där särskilt från asien har as,de är nog mest ute efter att hitta någon från väst att gifta sig med och komma bort från fattigdommen hemma i thailand eller vietnam.


Eller så är det du som är fördomsfull. Asperger förekommer även i Asien.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Dejting på nätet.

Inläggav mendelssohn » 2012-09-03 19:05:46

Tack för länkar och tips angående datesidor. Var medlem ett tag på First Date, men var inte min grej riktigt då kraven är stora för kvinnor mot män, bland annat krav på karriär, överskotts ekonomi, statusen man har som man och utseendet, dessa spelar nog stor roll hos kvinnor i allmänhet, en förväntan kanske från kvinnans håll att mannen hon letar efter har allt detta inbakat i sig. Kan vara svårt att få till en date om man är lite fragmentarisk, så ser man åtmintone på sig själv. Man tror helt enkelt att man inte duger och att kvinnor i allmänhet jämför en med andra män och att man inte kan mäta sig med de män som är kvinnornas ideal.
mendelssohn
 
Inlägg: 85
Anslöt: 2011-12-25

Re: Dejting på nätet.

Inläggav mendelssohn » 2012-09-03 19:14:04

Kan ni berätta lite i kort historik hur ni själva gick till väga första träffen tex och hur det artade sig dagen efter osv, både ur mannens och kvinnans perspektiv.
mendelssohn
 
Inlägg: 85
Anslöt: 2011-12-25

Re: Dejting på nätet.

Inläggav tvilling99 » 2012-09-04 16:36:54

kullan skrev:
tvilling99 skrev:Har kollat på aspieaffection och tvivlar på att kvinnorna där särskilt från asien har as,de är nog mest ute efter att hitta någon från väst att gifta sig med och komma bort från fattigdommen hemma i thailand eller vietnam.


Eller så är det du som är fördomsfull. Asperger förekommer även i Asien.

Jag har erfarenhet från diverse dejtingsajter,det är likadant överallt,en massa ryskor och asiatiskor som vill flytta till väst för att få det bättre,så det handlar inte om att jag är fördomsfull.
tvilling99
 
Inlägg: 8400
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Re: Dejting på nätet.

Inläggav slackern » 2012-09-04 18:50:27

tvilling99 skrev:Jag har erfarenhet från diverse dejtingsajter,det är likadant överallt,en massa ryskor och asiatiskor som vill flytta till väst för att få det bättre,så det handlar inte om att jag är fördomsfull.


Jag har också hört att dom lurar pengar utav naiva män. Det börjar som vanlig mail kontakt för att snärja mannen. Sedan behöver dom helt plötsligt pengar för att inte bli våldtagna utav den lokala gangster bossen eller deras gamla mamma behöver en svin dyr operation.
slackern
 
Inlägg: 43752
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Dejting på nätet.

Inläggav dasunbedingte » 2012-09-04 19:39:04

Jag har hittat människor av intresse på "vanliga" communities, har det klickat, så har det.
Renodlade dejtingsidor har jag testat någon gång för skojs skull - det är mest ytligt trams.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Re: Dejting på nätet.

Inläggav Jagers » 2012-09-05 0:18:17

dasunbedingte skrev:Jag har hittat människor av intresse på "vanliga" communities

Vartdå? t.ex.
Jagers
 
Inlägg: 1210
Anslöt: 2011-05-12
Ort: Västerås

Re: Dejting på nätet.

Inläggav DrPepper » 2012-09-05 0:21:25

Om man är gay, dvs. homosexuell, bi, transperson eller för den skull bara lite experimentiell så kan jag rekommendera http://www.qruiser.com/ :-)171
DrPepper
 
Inlägg: 55
Anslöt: 2012-06-28
Ort: Järfälla

Re: Dejting på nätet.

Inläggav dasunbedingte » 2012-09-05 0:59:11

Nja. QX som rekommendation får mig att garva - det community:t om något porträtterar bland det värsta av vårat samhälle.

"Anal Gormander" någon? ;D Haha. Jebus vilka klubbar det finns där.

Jagers skrev:
dasunbedingte skrev:Jag har hittat människor av intresse på "vanliga" communities

Vartdå? t.ex.


När en använde Helgon exempelvis.
dasunbedingte
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 2690
Anslöt: 2012-07-23
Ort: Kibbutz.

Re: Dejting på nätet.

Inläggav DrPepper » 2012-09-05 1:37:14

På vilket sätt porträtterar QX det sämsta i vårt samhälle?
DrPepper
 
Inlägg: 55
Anslöt: 2012-06-28
Ort: Järfälla

Re: Dejting på nätet.

Inläggav mendelssohn » 2012-09-05 4:44:28

Typiskt aspergare att vara så självfokuserade, det finns två parter i detta att ta hänsyn till, dels kunden och dels den som står till tjänst. Själv är det viktigaste att få tillfredsställa den kvinnliga partnern i första hand, på det viset skulle man själv vara nöjd. Gör man en kvina nöjd och belåten så känner man sig nog tillfreds med sig själv. Behöver kanske inte just bara inte vara inom det sexuella, utan även i vardagliga ting som att hjälpa till i hemmet, dela upp sysslorna osv.
mendelssohn
 
Inlägg: 85
Anslöt: 2011-12-25

Re: Dejting på nätet.

Inläggav bittin » 2012-09-05 16:18:34

dasunbedingte skrev:Nja. QX som rekommendation får mig att garva - det community:t om något porträtterar bland det värsta av vårat samhälle.

"Anal Gormander" någon? ;D Haha. Jebus vilka klubbar det finns där.

Jagers skrev:
dasunbedingte skrev:Jag har hittat människor av intresse på "vanliga" communities

Vartdå? t.ex.


När en använde Helgon exempelvis.


Helgon, WoW Guilden, Lunarstorm, Playahead, IRC, ute i en park dyng går att hitta en tjej/kille vartfan som helst med lite tur
bittin
 
Inlägg: 1894
Anslöt: 2008-11-03

Re: Dejting på nätet.

Inläggav tvilling99 » 2012-09-05 17:16:02

slackern skrev:
tvilling99 skrev:Jag har erfarenhet från diverse dejtingsajter,det är likadant överallt,en massa ryskor och asiatiskor som vill flytta till väst för att få det bättre,så det handlar inte om att jag är fördomsfull.


Jag har också hört att dom lurar pengar utav naiva män. Det börjar som vanlig mail kontakt för att snärja mannen. Sedan behöver dom helt plötsligt pengar för att inte bli våldtagna utav den lokala gangster bossen eller deras gamla mamma behöver en svin dyr operation.

Detta gäller nog främst ryskor tror jag,de flesta asiatiskorna verkar ärliga och inte vara ute efter att lura pengar av män,sedan har vi de så kallde "nigeria breven" men det är en annan sak.
tvilling99
 
Inlägg: 8400
Anslöt: 2007-05-07
Ort: malmö

Återgå till Övriga Aspergerfrågor



Logga in