Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Tipsa om nyheter, böcker, filmer, hemsidor o.s.v. här.

 Moderatorer: atoms, Alien

Re: Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Inläggav Ugglan » 2012-01-07 19:55:27

Henkkalexi skrev:Jag har inte läst något av honom, men att se honom i tv-rutan är en ren fröjd. Älskar den karln.

Gargamell85 skrev:Den karln är fan Bland de bästa som hänt Sverige :-)Happy Frispråkig och humoristisk på sitt alldeles egna lilla vis. Ett stort dragplåster till man kollade Efterlyst var för Höra hans vassa kommentarer ibland likt en hög pundare på Segles torg .Sedan tog den stelbente och urtråkige Tommy Lindström över .. no more Efterlyst , turligt nog finns Veckans brott och funderar starkt på att läsa GWs biografiska bok.


Jag älskar honom också! Det är så härligt att han inte bryr sig ett dugg om att försöka ställa sig in, vare sig hos de i studion eller tv-publiken därhemma!
Ugglan
 
Inlägg: 578
Anslöt: 2011-12-03

Re: Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Inläggav Gargamell85 » 2012-08-07 18:43:59

Ugglan skrev:Jag älskar honom också! Det är så härligt att han inte bryr sig ett dugg om att försöka ställa sig in, vare sig hos de i studion eller tv-publiken därhemma!
Precis!
Gargamell85
 
Inlägg: 176
Anslöt: 2011-11-28

Re: Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Inläggav kvicksilver » 2012-08-07 19:31:45

Gillar honom i TV. Föredrar hans raka, pålästa stil till skillnad mot de andra som brukar vara med i hans program.
kvicksilver
 
Inlägg: 1473
Anslöt: 2011-02-19

Re: Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Inläggav Hundralappen » 2012-08-07 21:42:58



GW är ett original som är helt jävla underbar! :-)Happy
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Inläggav Iridia » 2012-08-08 2:01:46

Verkligen! :-)154

Han hymlar verkligen inte, medan justitieministern - som den politiker hon är - mycket skickligt lyckas undvika att svara rakt på frågan, samtidigt som påpekandet att hon är norrlänning ju var ett inlindat medgivande.

Härligt med hans förnöjda skrockande... lät som en del var just åt henne, eftersom han bara tar riktiga brott på allvar.
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-08 4:10:15

Andra experter, programledare, poliser, politiker mm framstår alltid som väldigt dumkorrekta bredvid GW.
Det är väl det som är kul. Hans ärlighet och hans respektlöshet. GW levererar sanningar med underskruv.

En förebild, helt klart.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Inläggav Iridia » 2012-08-08 10:00:07

100% medhåll!
Iridia
 
Inlägg: 4618
Anslöt: 2011-09-22

Re: Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Inläggav weasley » 2012-08-09 15:53:57

Han har ett grymt bra språk i sina böcker. En bok handlar om Palme-mordet, mest i förbifarten. Mtp mina egna funderingar kring detta mord var det mkt intressant att läsa om hur han menade att olika händelser kunde samverka till det ännu olösta mordfallet.

Jag personligen lutar mer åt GWs händelseförlopp än på vare sej PKK eller Christer Petterson. Inte för att GW skulle beskriva sanningen på något sätt, både hans och mina funderingar kring det är ju bara spekulationer. Men han knyter ihop säcken på ett sätt mina egna spekulationer inte kan.
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Re: Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Inläggav lasseivägen » 2012-08-09 16:09:26

Han hade för länge sedan genomskådat Kvastfans korkade upplägg i Qvick/Bergvall cirkusen.
Med lite förnuft insåg även jag att det var enbart massa trams som åklagaren kom med. Det räckte att läsa tidningarna och lägga ihop ett och ett, för att inse vad det handlade om.

Tror faktiskt GW har en hel del på fötterna, men sådant som är svårt att lägga fram, utan fällande bevis. Men ibland kan man förstå vad som hände enbart på indicier, viktig är att hålla koll på hur händelser hänger ihop tisdmässigt. Det är iofs alltid viktigt när någon blir utsatt för sådant som skall föreställa juridiskt vattentätt.

Moderator Alien: Diskussionen om Thomas Quick återfinns här: rattsskandalen-thomas-quick-t35026.html
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Re: Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Inläggav atoms » 2012-08-10 0:50:49

Hans romaner är bra, men som kriminolog... Tycker mest att han sitter och mumlar och serverar populistiska åsikter om polisväsendet. Gubben är akademiker.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18053
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Re: Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Inläggav Miche » 2012-08-10 1:03:52

atoms skrev:Hans romaner är bra, men som kriminolog...

Jag gissar på att du återgått till ämnet som anges i trådstarten...
atoms skrev:Tycker mest att han sitter och mumlar och serverar populistiska åsikter om polisväsendet.

Han bryr sig inte ett skit om populism, han säger det han tycker och nog fan har han rätt i det mesta.
atoms skrev:Gubben är akademiker.

Han har inget emot lite skit under naglarna och gräver gärna fram sanningar.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-21 0:36:43

Hätsk ”Quick-debatt” i Aktuelltstudion mellan JK Göran Lambertz och Leif GW Persson,

http://www.svt.se/nyheter/sverige/hatsk ... i-aktuellt
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Inläggav Miche » 2012-08-21 0:53:55

KrigarSjäl skrev:Hätsk ”Quick-debatt” i Aktuelltstudion mellan JK Göran Lambertz och Leif GW Persson,

Jösses, Lambertz gjorde bort sig rejält tycker jag och jag gillar verkligen GW's sätt att sätta dit honom.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Inläggav Miche » 2012-08-21 1:11:03

Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Inläggav atoms » 2012-08-21 1:12:22

Miche skrev:
KrigarSjäl skrev:Hätsk ”Quick-debatt” i Aktuelltstudion mellan JK Göran Lambertz och Leif GW Persson,

Jösses, Lambertz gjorde bort sig rejält tycker jag och jag gillar verkligen GW's sätt att sätta dit honom.


Jag har just läst Hannes Råstams bok om Fallet Thomas Quick och den formligen pulvriserar den så kallade polisutredning som ledde till åtta fällande domar för mord.

Det enda som GW Persson har gjort är att rabulera om Quick, dragit i några trådar för att få slut på cirkusen har han inte gjort trots att han har arbetat för Rikspolisstyrelsen under en herrans massa år.

Och man bör ha klart för sig att Persson aldrig har arbetat som polis.
atoms
Moderator
 
Inlägg: 18053
Anslöt: 2009-05-05
Ort: Norrköping

Re: Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Inläggav Miche » 2012-08-21 1:17:24

atoms skrev:dragit i några trådar för att få slut på cirkusen har han inte gjort

Han kanske inte anade hur jävla illa det var förrän på senare år. Kwasten använde ju Quick/Bergwall för att skapa sig en karriär, Borgström och Bodström hejade tydligen på om jag fattat det rätt men ingen utanför de kretsarna förstod väl förrän långt efter att domarna fallit att det mesta bara var båg.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-21 2:19:58

atoms skrev:
Miche skrev:
KrigarSjäl skrev:Hätsk ”Quick-debatt” i Aktuelltstudion mellan JK Göran Lambertz och Leif GW Persson,

Jösses, Lambertz gjorde bort sig rejält tycker jag och jag gillar verkligen GW's sätt att sätta dit honom.


Jag har just läst Hannes Råstams bok om Fallet Thomas Quick och den formligen pulvriserar den så kallade polisutredning som ledde till åtta fällande domar för mord.

Det enda som GW Persson har gjort är att rabulera om Quick, dragit i några trådar för att få slut på cirkusen har han inte gjort trots att han har arbetat för Rikspolisstyrelsen under en herrans massa år.

Och man bör ha klart för sig att Persson aldrig har arbetat som polis.

Nej. Han skrev faktiskt en egen bok om Quick men så kom Hannes Råstams dokumentär så den gavs aldrig ut.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-21 2:22:48


Dagens replik: – Jag ska göra juridisk hackpölsa av Lambertz. Det lär inte bli speciellt svårt
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Inläggav lasseivägen » 2012-08-21 9:38:32

För den som läste tidningarna ordentligt när hela sörjan fortgick, är det inte svårt att förstå hela skiten.
Tror GW förstått mer än vi vanliga kund få ut av tidningarna.
Men han har nog insett det omöjliga i att driva det med den vetskapen han har. En djävla rättsröta.
lasseivägen
 
Inlägg: 4798
Anslöt: 2009-07-20
Ort: På havet kaparkapten inte Rövare

Re: Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Inläggav Miche » 2012-08-21 10:11:23

Det jävligaste är mördarna som aldrig dömdes pga Kwasten fånade bort miljoner på Quick, ett antal mord som aldrig klarats upp där bevisen troligen är värdelösa idag. JK borde fatta bättre än att gå ut på det där sättet, han försvarar ju på så sätt fånKwasten!

Om jag satt i ansvarig ställning skulle jag kasta ut Göran Lambertz direkt och tillsätta någon ny som JK som inte har någon som helst inblandning i den där historien så även Borgström och Bodström är direkt diskvalificerade.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Inläggav Savanten Svante » 2012-08-21 17:49:27

weasley skrev:Han har ett grymt bra språk i sina böcker. En bok handlar om Palme-mordet, mest i förbifarten. Mtp mina egna funderingar kring detta mord var det mkt intressant att läsa om hur han menade att olika händelser kunde samverka till det ännu olösta mordfallet.


Citat från den, typiskt GW...

"En ensam galning som av en ren slump springer på en helt obevakad statsminister, mitt i natten, mitt i staden, och dessutom råkar ha en revolver stor som en spädgris i fickan. Det är ju vad de flesta tycks tro och även flertalet av våra kära kolleger. En stillsam undran från en man i stadgad medelålder. Hur pass vanligt är sådant?"
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Re: Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Inläggav Savanten Svante » 2012-08-21 17:51:22

Ang Kwast:

113_kwast.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Re: Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Inläggav weasley » 2012-08-21 21:03:26

Savanten Svante skrev:
weasley skrev:Han har ett grymt bra språk i sina böcker. En bok handlar om Palme-mordet, mest i förbifarten. Mtp mina egna funderingar kring detta mord var det mkt intressant att läsa om hur han menade att olika händelser kunde samverka till det ännu olösta mordfallet.


Citat från den, typiskt GW...

"En ensam galning som av en ren slump springer på en helt obevakad statsminister, mitt i natten, mitt i staden, och dessutom råkar ha en revolver stor som en spädgris i fickan. Det är ju vad de flesta tycks tro och även flertalet av våra kära kolleger. En stillsam undran från en man i stadgad medelålder. Hur pass vanligt är sådant?"


Hahahaha! Härligt!

Såg GW vs Lambertz på TV på svtplay. Fan, GW ääääger ju lille Lambertz. :-D

Någon som vet var man kan skriva uppskattningsbrev till GW? Alltså, nån adress av nåt slag.. epost, snigelbrev.. osv...
weasley
 
Inlägg: 9949
Anslöt: 2007-04-18
Ort: eth0

Re: Stenhårt! (Om Leif GW Persson)

Inläggav Selma » 2012-08-21 21:12:02

weasley skrev:Någon som vet var man kan skriva uppskattningsbrev till GW? Alltså, nån adress av nåt slag.. epost, snigelbrev.. osv...

Titta på hans hemsida.
gw@expressen.se fungerar också.
Selma
 
Inlägg: 3633
Anslöt: 2009-05-04

Återgå till Tipsa medlemmarna



Logga in