Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: atoms, Alien

Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-16 23:48:06

Nu kom jag ihåg anledning nummer 1 att jag dök in här. Har haft mycket att göra så jag har varit lite stressad. Nå, jag har fått höra av en snubbe att vi som har asperger får sjukpension för att vi är den nya människan.

Genom århundraden har vi aldrig fått evolveras för att vi blir ständigt mördade av dom gamla människorna. Det har funnits asperger människor långt tillbaka, och väldigt få av dom har kunnat överleva på grund av massan. Så, dom som är speciella inom asperger området får något som heter livstids sjukersättning när dom fyller 30. Sen så är dom nästintill säkrade av staten, kan skriva vad dom vill på forumen utan att något händer, dom blir bra behandlade av försäkringskassan och psykiatrin.

Tillex, om läkaren man pratar med upptäcker att han/hon har svårt att hänga med i vad man säger då är man speciell. Inte att man pratar rappakalja utan att man kan hålla reda på så otroligt mycket samtidigt, då stämplas man som en speciell person. Därmed så skyddas man av staten. Kontrollsamhället som uppstår nu är till för att skydda oss från massan. För homo superiour borde ha varit här för länge sedan enligt många forskare, av det jag fick veta så förstår man att dom kan inte dyka upp så länge massan får styra.

För vi är ett hot, emot dom, det finns dom som till och med ser oss som utomjordingar och som tror att vårat blod är en annan färg. Att vi är själlösa demoner, som måste spärras in för massans bästa. Att vi är farliga och måste stoppas. Därför händer det som händer runtomkring oss, vi kan aldrig utvecklas om den gamla massan får bestämma.

Tror ni mig inte så se hur många som hatar aspies. Förut var jag arg på kontroll samhället tills jag insåg varför det händer. För i kontroll samhället så är det special människorna som blir satta först framför allt. Så om någon hotar en aspie som är speciell så tar staten den personen på en gång, det är det detta handlar om.

Jag hade ett helvete med polis och staten innan jag fick min diagnos, då plötsligt var alla så snälla, dom hjälpte till med allt och jag har skrivit en massa galenskaper på forumen som andra har skrivit och ingenting händer med mig. Finns hur många som helst som ryker när dom skriver samma saker men ingenting händer med mig.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-16 23:56:28

Inlägget förefaller en aning förvirrat: vilka är det som tror att vi är demoner, vad har evolutionen med någonting att göra och på vilka grunder påstår du att vi blivit mördade?

Sant är att vi är berättigade till sjukersättning men du resonerar om det på ett knepigt sätt.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-16 23:59:53

http://www.christianforums.com/t7245937/

http://www.landoverbaptist.net/showthread.php?t=69903

Här finns det ett intressant inlägg om vad folk anser om Asperger. Framför allt många kristna människor anser att vi är satans barn.

Genom tiderna har människan dödat det dom inte förstår, tillex mig, jag är jätte ung för min ålder, runt 10-12 år yngre än min ålder, folk tittar jätte konstigt på mig när dom får veta min ålder så jag brukar ljuga om den och säga jag är 22. Tänk tillbaka om det hade varit 1500 talet. Då häxor brändes för att dom kunde göra medicin av örter.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 0:14:25

Um, försvann du? Du sa ju att vi skulle diskutera... sheesh... säg inte att du gav upp...
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Zima33 » 2012-08-17 0:20:06

Inte blir man automatiskt berättigad till sjukersättning för att man har AS :?: :!:
Zima33
 
Inlägg: 3612
Anslöt: 2011-05-09

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-17 0:26:01

Neon666 skrev:http://www.christianforums.com/t7245937/

http://www.landoverbaptist.net/showthread.php?t=69903

Här finns det ett intressant inlägg om vad folk anser om Asperger. Framför allt många kristna människor anser att vi är satans barn.

Äh, det där är galna religiösa jänkare och inte vanligt folk. Man behöver i regel inte oroa sig så mycket för vad folk i olika obskyra grupperingar tycker och tänker.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-17 0:26:47

Zima33 skrev:Inte blir man automatiskt berättigad till sjukersättning för att man har AS :?: :!:

Du ska naturligtvis skicka in en ansökan men ofta räcker det med aspergerdiagnos.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 0:28:01

@Krigasjäl

Ok, så dessa grupper som tycker vi borde spärras in eller skjutas på fläcken är inte farliga?
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-17 0:31:31

Neon666 skrev:@Krigasjäl

Ok, så dessa grupper som tycker vi borde spärras in eller skjutas på fläcken är inte farliga?

-Knappast. De är så pass få och ingen vettig människa lyssnar på dem.
Du kan börja oroa dig när du läser en artikel i DNs mittuppslag eller när du hör en riksdagsman snacka så där...
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 0:33:35

@Krigarsjäl

Nej, det kommer aldrig att hända, men nu beskrev jag vad som har hänt. Du ville veta varför folk anser att vi ska dö och jag svarade, förr i tiden så styrde kristendomen, förstår du nu vad jag menar med att jag säger att vi skulle bli mördade på fläcken förr i tiden.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-17 0:39:56

Förr i tiden existerade inte diagnosen så de skulle inte kunna ha urskiljt oss. Man kan tänka sig att vi fanns överallt i samhället förr, både bland egendomslösa och slavar men också i kyrkliga ämbeten, i adeln och i kungahusen.

Om du tänker på häxprocesserna är det iofs tänkbart att många udda människor strök med men den vanligaste gruppen som man eldade upp var inte sk häxor utan tidelagsmän.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 0:41:22

Neon666 skrev:Nå, jag har fått höra av en snubbe att vi som har asperger får sjukpension för att vi är den nya människan.
Vad menar du? Jag är inte berättigad till något ekonomiskt stöd pga att jag har aspergers.

Om jag förstår din text rätt så anser du att aspergare är den nya förbättrade människan?
VÄX upp, aspergare är en del av normalvariationen som har funnits i alla tider, aspergare har inte alltid blivit undantryckta i samhället en del har varit extremt framgångsrika.
Avskyr sådant elittänkande, bara för att man är annorlunda betyder inte det att man är varken bättre eller sämre.
Neon666 skrev:Här finns det ett intressant inlägg om vad folk anser om Asperger. Framför allt många kristna människor anser att vi är satans barn.
Kristna människor finns det tack och lov få av i Sverige idag och många kristna har inte just så hatiska åsikter. Vissa kristna avskyr alla som inte är "normala" och det gäller inte bara aspergare, sen representerar inte kristna den stora massan.

Det största hindert för aspergare är fördomarna som finns inte något slags dolt hat.
Neon666 skrev:Så, dom som är speciella inom asperger området får något som heter livstids sjukersättning när dom fyller 30. Sen så är dom nästintill säkrade av staten, kan skriva vad dom vill på forumen utan att något händer, dom blir bra behandlade av försäkringskassan och psykiatrin.
Det kommer jag inte vara berättigad till om jag inte råkar ut för något oväntat som en skada. Vi får skriva precis vad vi vill på forumet inom lagens och forumets gränser och det är inte mer än vad någon annan får lov att skriva.

Bra behandling av psykiatrin får alldeles för få i Sverige oavsett neurotyp. Försäkringskassan är tuffa mot nästan alla nu för tiden.

Jag tycker att du verkar se ner på neurotypiska, tänk efter. Jag har en hel del anhöriga som är NT och vissa av dem har betydligt mer att erbjuda världen än någon aspergare jag har träffat. Alla neurotypiska varianter är enligt mig utvecklade för att fylla en funktion och ingen är mer värd än en annan.
Senast redigerad av Choklad 2012-08-17 0:43:40, redigerad totalt 1 gång.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 0:43:30

@Krigarsjäl

Problemet är att när ett brott som görs, görs av personer med aspergers som tillex mass dödsskjutningarna i världen över. Då dras vi direkt över samma kam som monster. Folk blir rädda, och rädda människor är farliga människor.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav thefairy » 2012-08-17 0:49:36

haha, tack för dessa länkar...fick jag mitt skratt idag med =)
thefairy
 
Inlägg: 111
Anslöt: 2011-04-25
Ort: skåneland

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 0:51:25

@Choklad

Du skriver jobbigt, för om jag ska svara på detta så kommer tråden bli riktigt dryg att svara på, sammanfatta allt du vill säga och skriv en ny mening.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-17 0:52:39

Neon666 skrev:@Krigarsjäl

Problemet är att när ett brott som görs, görs av personer med aspergers som tillex mass dödsskjutningarna i världen över. Då dras vi direkt över samma kam som monster. Folk blir rädda, och rädda människor är farliga människor.

Visst, det där är ett problem. Ett pressetiskt sådant.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 0:55:56

blev medlem på psykopatkristnas forum och ska skriva ett inlägg i den ondskefulla tråden.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Choklad » 2012-08-17 0:57:18

Neon666 skrev:@Choklad

Du skriver jobbigt, för om jag ska svara på detta så kommer tråden bli riktigt dryg att svara på, sammanfatta allt du vill säga och skriv en ny mening.
Jag skriver med styckesindelning och korrekt svenska det borde inte vara jobbigt att läsa.

Det går inte att sammanfatta mitt svar till en mening, läs det en gång till istället.
Choklad
 
Inlägg: 837
Anslöt: 2011-12-07
Ort: Skåne

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 0:57:35

@Krigasjäl

Precis, och det där att vi inte känner smärta. Du vet, det behövs inte mycket för sådana galningar att tänka, äh han kände ingenting eftersom han var ingen människa. Vi gjorde han och samhället en tjänst som avslutade hans lidande.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 0:58:31

@Choklad

Det är inte det jag menar, det är om jag svarar på det inlägget så kommer det där inlägget om 10 inlägg att vara så jäkla stort så det kommer vara drygt att hänga med i vad som sägs där.
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-17 0:58:49

Neon666 skrev:@Choklad

Du skriver jobbigt, för om jag ska svara på detta så kommer tråden bli riktigt dryg att svara på, sammanfatta allt du vill säga och skriv en ny mening.

Choklad skriver alldeles adekvat forumsvenska. Du anmodas läsa om eller vänja dig vid forumkommunikation.

Om det är en enstaka mening du hakar upp dig på kan du citera denna och fråga vad avsändaren menar.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 1:05:49

@Krigarsjäl

Ok, ska svara på en svenska som du förstår, jag skiter blanka fan i om han är en högskolestudent i svenska, det där sättet att svara på kommer leda den där meningen till att bli så grötig tillslut när jag ska svara på dom indelade meningarna, som han sen ska svara på och sen ska jag svara på det, har gjort det många gånger, och jag blir lika less varje gång :)
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav KrigarSjäl » 2012-08-17 1:07:11

...vänja dig vid forumskommunikation.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Ah, jo nu minns jag vad jag ville säga här.

Inläggav Neon666 » 2012-08-17 1:08:41

@Krigarsjäl

Du menar skriva så mycket grötigt och en massa onödigt babbel som möjligt?
Neon666
 
Inlägg: 171
Anslöt: 2012-08-16

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in