Sexsnack i chatten :(

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Meppe » 2012-07-29 19:00:12

Sheyen: Om du lägger kullan på ignore så lär du slippa läsa klagomålen.
kullan: Om du lägger Sheyen på ignore så lär du slippa läsa om sängkammaren.
Administrationen: Fixa ignore-funktionen så att den fungerar i chatten också.

Efter det här tror jag att ni åtminstone borde vara mindre missnöjda.
Meppe
 
Inlägg: 13738
Anslöt: 2009-05-22
Ort: Krakow

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Jagers » 2012-07-29 19:10:50

Sheyen skrev:
Jagers skrev:Nån måste ta det första steget, jag tycker du ska göra det för att jag tror det är lättare än att få kullan att göra det.

Så du tycker att jag ska göra det för att det ändå inte är lönt att försöka få kullan att göra det? Vad säger det om saken, tror du? Det betyder alltså att kullan inte är beredd att samarbeta (som vi redan visste) utan tanken är att jag ska huka mig och slicka röv för att ni ska bli nöjda. Glöm det. Jag bad inte om det här. kullan startade en tråd och gnäller friskt och så ska jag vara den som tar första steget? Nej. Hon valde det här själv.

Nej jag erbjöd dig bara en lösning, så slipper du och kullan få varningar och eventuell avstängning, det är ingenting jag vill ska hända nån av er.
Ja jag tror dessutom att du är mer sammarbetsvillig än kullan.
Jagers
 
Inlägg: 1210
Anslöt: 2011-05-12
Ort: Västerås

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 19:14:44

Jagers skrev:
Sheyen skrev:
Jagers skrev:Nån måste ta det första steget, jag tycker du ska göra det för att jag tror det är lättare än att få kullan att göra det.

Så du tycker att jag ska göra det för att det ändå inte är lönt att försöka få kullan att göra det? Vad säger det om saken, tror du? Det betyder alltså att kullan inte är beredd att samarbeta (som vi redan visste) utan tanken är att jag ska huka mig och slicka röv för att ni ska bli nöjda. Glöm det. Jag bad inte om det här. kullan startade en tråd och gnäller friskt och så ska jag vara den som tar första steget? Nej. Hon valde det här själv.

Nej jag erbjöd dig bara en lösning, så slipper du och kullan få varningar och eventuell avstängning, det är ingenting jag vill ska hända nån av er.
Ja jag tror dessutom att du är mer sammarbetsvillig än kullan.


men att försöka få en att totalt ge vika för den andres krav, helt utan motprestation är ingen lösning som någonsin har givit ett tillfredsställande resultat.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 19:16:08

Jagers skrev:Nej jag erbjöd dig bara en lösning, så slipper du och kullan få varningar och eventuell avstängning, det är ingenting jag vill ska hända nån av er.
Ja jag tror dessutom att du är mer sammarbetsvillig än kullan.

Det är jag. Men jag vägrar att huka mig och suga, för det är precis vad hon förväntar sig av alla oss att göra. Så fort någonting inte passar henne ska man huka, annars blir man hennes "ovän" och då är man en ond jävel.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav nallen » 2012-07-29 21:00:15

marxisten skrev:Hela denna diskussionen är ju smått fånig. Ni är väl vuxna för fasen, ni bör kunna bedöma ämnen och likaså hantera konflikter på adekvat sätt.

För en gångs skull är jag benägen att hålla med marxisten.
nallen
 
Inlägg: 19461
Anslöt: 2006-08-27
Ort: Vid Skogen

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav sugrövmanövern » 2012-07-29 21:35:35

Angelic Fruitcake skrev:
Om jag inte får prata om sex har jag också en liten lista på saker som jag inte vill läsa i chatten:

- kundvagnar
- när och om man tänker gå och handla
- hur värdelöst livet är och att man aldrig tänker ändra på nåt man gör, bara vara en gnällfitta
- alla ämnen som innehåller sport
- långrandiga referat av diverse politiska artiklar
- allmänt gnällande och bitchande om att folk är dryga
A men typ samma här lol.

Angelic Fruitcake skrev:Men inte fan tänker jag kräva det! Jag kan ju alltid se till att jag skriver något intressant själv eller helt enkelt hitta på nåt annat att göra.
Respekt syster :-)Happy .
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav kullan » 2012-07-30 8:30:44

Sedan anser jag att språkbruket är lite grovt hos vissa. Att hälsa med könsord är onödigt enligt mig. jag förstår inte ens vitsen. Ett vanligt hej är bäst. Vill man kunna snacka sådana saker i en chatt får man öppna en egen via Chatzy eller nåt.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Yv Ericsson » 2012-07-30 8:50:27

Jag har ett förslag.
Efter kl 00.00 (t.e.x) Är det fritt fram att prata om vad som helst på chatten.
Det innebär.
Sex, snusk och wathever.
Inträde sker på egen risk.
Däremot är det innan kl. 00.00 okey att prata om kundvagnar och dyligt.

Mig stör varken det ena eller andra. Och jag kan sitta och bara lyssna. Är det tråkigt gör jag något annat.

:-)136

Respekt!
Yv Ericsson
 
Inlägg: 461
Anslöt: 2012-04-25
Ort: Bromma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Henkkalexi » 2012-07-30 9:01:39

Vilken fascinerande tråd... Såvitt jag har förstått det i de sociala sammanhang där man diskuterar sex med människor man inte känner extremt väl och brukar diskutera allt med, så dras gränsen senast vid att ge specifika detaljer om var, när och hur man idkar sex.

Det är mer socialt accepterat att prata om ex. "Fråga Olle", eller något liknande än att dra upp sitt eget sexliv. Det gör man inte om man inte:

1. Är inne på en renodlad sexchatt.
2. För diskussionen privat i PM, på MSN eller dylikt.
3. Befinner sig tillsammans med någon man har en sexuell relation med.
4. Befinner sig tillsammans med personer som man delar öppenheten med.

Eftersom forumet inte är en renodlad sexchatt, PM-funktionen finns, alla här (tack och lov!) inte har en sexuell relation med alla och alla dessutom har olika syn på hur pass stötande det kan vara att läsa reella sexuella detaljer, så är väl chatten - som ju är en delad plats - egentligen fel plats för intima detaljer om IRL-sex?

Jag är inte pryd själv för fem öre, men jag tycker det är lite högstadievarning på att skriva om hur ofta man får ligga.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Yv Ericsson » 2012-07-30 9:06:02

Henkkalexi skrev:Jag är inte pryd själv för fem öre, men jag tycker det är lite högstadievarning på att skriva om hur ofta man får ligga.




Tycker hela ditt inlägg är genomtänkt och mycket bra.
Yv Ericsson
 
Inlägg: 461
Anslöt: 2012-04-25
Ort: Bromma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav geocache » 2012-07-30 9:47:43

Jag anser också att Henkkalexi skrev ett nyanserat och sakligt inlägg ovan.
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Henkkalexi » 2012-07-30 9:55:02

Tack, Yv och Geo.

Sex är och förblir ett ämne som mänskligheten i stort alltid kommer finna intressant att diskutera - och det är också bra att göra det för att utbyta erfarenheter osv.

Men om sexpratet i en viss situation inte bidrar konstruktivt till diskussionen, eller får delar av "diskussionsgruppen" att känna sig illa till mods - i det här fallet chatten - så är det väl bra om man faktiskt lyssnar och försöker förstå varför obehaget uppstår, istället för att bara fortsätta i samma stil för att man "känner för det".
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav geocache » 2012-07-30 9:58:06

Eloge igen till dig, Henkkalexi!
geocache
 
Inlägg: 9578
Anslöt: 2008-06-16
Ort: Ludvika

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Henkkalexi » 2012-07-30 10:08:45

Bra sätt: "Någon här som har erfarenhet av (ex. oralsex) och har någon bra teknik, för jag lyckas inte få till det?"

Dåligt sätt: "Min pojkvän Patrik (fingerat namn, förstås, och han ligger dessutom och sover!) gav mig världens bästa avsugning för exakt en halvtimme sedan och sedan gjorde vi... *blablabla*..."
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-30 11:37:22

Henkkalexi skrev:Tack, Yv och Geo.

Sex är och förblir ett ämne som mänskligheten i stort alltid kommer finna intressant att diskutera - och det är också bra att göra det för att utbyta erfarenheter osv.

Men om sexpratet i en viss situation inte bidrar konstruktivt till diskussionen, eller får delar av "diskussionsgruppen" att känna sig illa till mods - i det här fallet chatten - så är det väl bra om man faktiskt lyssnar och försöker förstå varför obehaget uppstår, istället för att bara fortsätta i samma stil för att man "känner för det".

Då är det fördelaktigt om den part som tar illa upp faktiskt berättar det. Det gjorde inte kullan. Men likt förbannat ska det gnällas runt efteråt.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav kullan » 2012-07-30 15:04:50

Det borde vara självklart vad man inte pratar om på chatten. ingen ska behöva klaga.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-30 15:06:04

Nej, men likt förbannat gör du det ändå. :lol:
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav kullan » 2012-07-30 15:08:46

Sheyen skrev:Nej, men likt förbannat gör du det ändå. :lol:


Man måste tydligen informera vissa att dom snackar om olämpliga saker. Dom verkar inte ha någon självcensur som gör att man undviker att skriva vissa saker.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-30 15:21:31

kullan skrev:
Sheyen skrev:Nej, men likt förbannat gör du det ändå. :lol:


Man måste tydligen informera vissa att dom snackar om olämpliga saker. Dom verkar inte ha någon självcensur som gör att man undviker att skriva vissa saker.

Jag har inte gjort något fel, egentligen. Mod påpekade att jag inte ska prata om mitt eget sexliv och det ska jag dämpa ner (men bara för hans skull). Jag kommer att fortsätta prata om sex och om det inte passar damen är hon fri att göra någonting annat på sin fritid än att läsa om mitt intresse.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav citalol » 2012-07-30 19:03:17

Henkkalexi skrev:Vilken fascinerande tråd... Såvitt jag har förstått det i de sociala sammanhang där man diskuterar sex med människor man inte känner extremt väl och brukar diskutera allt med, så dras gränsen senast vid att ge specifika detaljer om var, när och hur man idkar sex.

Det är mer socialt accepterat att prata om ex. "Fråga Olle", eller något liknande än att dra upp sitt eget sexliv. Det gör man inte om man inte:

1. Är inne på en renodlad sexchatt.
2. För diskussionen privat i PM, på MSN eller dylikt.
3. Befinner sig tillsammans med någon man har en sexuell relation med.
4. Befinner sig tillsammans med personer som man delar öppenheten med.

Eftersom forumet inte är en renodlad sexchatt, PM-funktionen finns, alla här (tack och lov!) inte har en sexuell relation med alla och alla dessutom har olika syn på hur pass stötande det kan vara att läsa reella sexuella detaljer, så är väl chatten - som ju är en delad plats - egentligen fel plats för intima detaljer om IRL-sex?

Jag är inte pryd själv för fem öre, men jag tycker det är lite högstadievarning på att skriva om hur ofta man får ligga.


Jag nominerar dig till chattmoderator!
citalol
Inaktiv
 
Inlägg: 100
Anslöt: 2010-10-16

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-30 19:13:28

citalol skrev:Jag nominerar dig till chattmoderator!


jag har aldrig sett Henkkalexi i chatten....

med hänvisning till rådande forumklimat anser jag inte att jag kan skriva mer, då det kan leda till att någon tar illa upp
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav citalol » 2012-07-30 19:19:41

Fenren skrev:
citalol skrev:Jag nominerar dig till chattmoderator!


jag har aldrig sett Henkkalexi i chatten....

med hänvisning till rådande forumklimat anser jag inte att jag kan skriva mer, då det kan leda till att någon tar illa upp

Han kanske kan tänka sig det ändå.
citalol
Inaktiv
 
Inlägg: 100
Anslöt: 2010-10-16

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav marxisten » 2012-07-30 19:34:11

citalol skrev:
Fenren skrev:
citalol skrev:Jag nominerar dig till chattmoderator!


jag har aldrig sett Henkkalexi i chatten....

med hänvisning till rådande forumklimat anser jag inte att jag kan skriva mer, då det kan leda till att någon tar illa upp

Han kanske kan tänka sig det ändå.


Hittar han inte ens som medlem i gruppen chattare.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav kullan » 2012-07-30 19:36:51

marxisten skrev:Hittar han inte ens som medlem i gruppen chattare.


Som jag förstått det så är han ingen chattare. Han vill hålla sig i trådarna istället.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in