Sexsnack i chatten :(

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 14:58:46

tahlia skrev:Må så vara men det är, mig veteligen, bara två personer som tydligen känner ett enormt trängade behov att, var gång de haft sex, kuta in i chatten och genast ge ett referat av nämnda aktivitet in i detalj.
Det är en viss skillnad där.


det gör vi inte, ibland nämns det, speciellt om det är andra där som pratar snusk. vi är sällan särskilt detaljerade eller ens säger det rakt ut.

det är mycket som diskuteras i chatten som jag inte vill läsa, inte är intresserad av eller tycker man borde ta när andra inte hör, men tyvärr är chatten till för alla.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 15:00:05

Yv Ericsson skrev:Jag tycker man skall respektera det du säger. Sexchattar finns ju på andra ställen.
Är man tvungen snacka på det viset så är det väl för att stilla sin egna exhibitionistiska läggning...
Finns jävulskt mycket gratischattar för endamålet..

Jag lovar att inte hänga på snacket hädanefter. Respekt.


om det hade varit så att folk sexchattade i ordets riktiga bemärkelse så hade jag haft förståelse för kritiken.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav kullan » 2012-07-29 15:01:17

Det skulle behövas en ignorefunktion för chatten.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav tahlia » 2012-07-29 15:01:54

Fenren skrev:det gör vi inte, ibland nämns det, speciellt om det är andra där som pratar snusk. vi är sällan särskilt detaljerade eller ens säger det rakt ut.


Nja, det vete fan. Möjligtvis inte "ni" men din andra hälft tycks göra det mest hela tiden.
tahlia
 
Inlägg: 10775
Anslöt: 2007-06-28
Ort: The Skog

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 15:03:10

tahlia skrev:Nja, det vete fan. Möjligtvis inte "ni" men din andra hälft tycks göra det mest hela tiden.


jag lovar att det är bara i undantagsfall någon av oss sätter sig vid chatten efter en omgång på höskullen.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav kullan » 2012-07-29 15:06:08

Fenren skrev:
tahlia skrev:Nja, det vete fan. Möjligtvis inte "ni" men din andra hälft tycks göra det mest hela tiden.


jag lovar att det är bara i undantagsfall någon av oss sätter sig vid chatten efter en omgång på höskullen.


Fast när ni nu ändå gör det så behöver vi andra inte höra hur det var. det kan ju räcka med att ni två vet om det. Det tillhör det mest privata anser jag. Vill ni att någon medlem ska veta det så finns ju PM - funktionen.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Hundralappen » 2012-07-29 15:06:54

kullan skrev:Hundralappen är oxå rätt duktig på det.


Vafaaaaaaaan?! Sen när har jag dragit upp sex i chatten?! :?
Skämtat - visst, det händer och visst att jag snackat lite när ämnet kommit på tal.

Men vafan - "rätt duktig på det" är ren och skär lögn! Bild

Erbjöd mig för fan dessutom att prata om annat än sex med thalia nyss när det var fullt pådrag... Bild
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav DIProgan » 2012-07-29 15:08:41

kullan skrev:Det skulle behövas en ignorefunktion för chatten.
+1
DIProgan
 
Inlägg: 4558
Anslöt: 2008-10-14

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 15:09:37

kullan skrev:
Fenren skrev:
tahlia skrev:Nja, det vete fan. Möjligtvis inte "ni" men din andra hälft tycks göra det mest hela tiden.


jag lovar att det är bara i undantagsfall någon av oss sätter sig vid chatten efter en omgång på höskullen.


Fast när ni nu ändå gör det så behöver vi andra inte höra hur det var. det kan ju räcka med att ni två vet om det. Det tillhör det mest privata anser jag. Vill ni att någon medlem ska veta det så finns ju PM - funktionen.

Ja, men ska jag då be dig att göra likadant, med alla de ämnen som du snackar om som jag inte har lust att läsa om?
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav kullan » 2012-07-29 15:10:01

Hundralappen skrev:Skämtat - visst, det händer och visst att jag snackat lite när ämnet kommit på tal.


Ibland kan det bli för mycket med skämt oxå.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 15:10:09

kullan skrev:
Fenren skrev:
tahlia skrev:Nja, det vete fan. Möjligtvis inte "ni" men din andra hälft tycks göra det mest hela tiden.


jag lovar att det är bara i undantagsfall någon av oss sätter sig vid chatten efter en omgång på höskullen.


Fast när ni nu ändå gör det så behöver vi andra inte höra hur det var. det kan ju räcka med att ni två vet om det. Det tillhör det mest privata anser jag. Vill ni att någon medlem ska veta det så finns ju PM - funktionen.


ja, PM-funktionen finns. den kan användas till allt möjligt och jag använder den när den är det som bäst uppfyller mitt mål.

hade den funktionen varit det som fungerat bäst hade jag använt den. det finns mycket som jag anser vara mer privat och som jag helst vill undvika höra talas om som nämns i chatten av många. det är sådant man får ta när det är mer än 3 där inne.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Sheyen » 2012-07-29 15:10:16

Hundralappen skrev:
kullan skrev:Hundralappen är oxå rätt duktig på det.


Vafaaaaaaaan?! Sen när har jag dragit upp sex i chatten?! :?
Skämtat - visst, det händer och visst att jag snackat lite när ämnet kommit på tal.

Men vafan - "rätt duktig på det" är ren och skär lögn! Bild

Erbjöd mig för fan dessutom att prata om annat än sex med thalia nyss när det var fullt pådrag... Bild

Hon vet inte riktigt vad hon snackar om. Ta inte åt dig.
Sheyen
 
Inlägg: 11722
Anslöt: 2010-10-24
Ort: Din Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav marxisten » 2012-07-29 15:10:33

Kullan, jag tror det går att sätta folk på ignorera, iaf deras vanliga inlägg så de bör inkludera även chattmeddelanden.

Och sen kanske vi skulle införa en chattmoderator igen som får städa i chatten då.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 15:12:20

kullan skrev:
Hundralappen skrev:Skämtat - visst, det händer och visst att jag snackat lite när ämnet kommit på tal.


Ibland kan det bli för mycket med skämt oxå.


ok, man ska enligt dig inte få prata om sex, inte skämta; är det tillåtet att ha trevligt? prata om alkohol? vad ska man göra där inne egentligen?
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav kullan » 2012-07-29 15:13:02

marxisten skrev:Kullan, jag tror det går att sätta folk på ignorera, iaf deras vanliga inlägg så de bör inkludera även chattmeddelanden.


Nä ignorefunktionen går inte på chatten. Hade jag haft dig på ignore så hade jag kunnat läsa det skriver på chatten ändå.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Hundralappen » 2012-07-29 15:14:06

kullan skrev:
Hundralappen skrev:Skämtat - visst, det händer och visst att jag snackat lite när ämnet kommit på tal.


Ibland kan det bli för mycket med skämt oxå.


Lilla vännen..
Om vi smäller ihop dina sexinlägg i " Den Stora Sex-, Snusk- & PorrNonsensTråden" kontra några få skämt jag skrivit i chatten när andan fallit på så slår nog du fan min piss i nilen med hästlängder.. :wink:
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav kullan » 2012-07-29 15:19:03

Hundralappen skrev:Om vi smäller ihop dina sexinlägg i " Den Stora Sex-, Snusk- & PorrNonsensTråden" kontra några få skämt jag skrivit i chatten när andan fallit på så slår nog du fan min piss i nilen med hästlängder.. :wink:


Jag är ändå i tråden som ämnad för det ändamålet. Den är nu tom märkt med en varnigstriangel så inga känsliga behöver läsa dom. Men i chatten syns ju allt man skriver.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 15:22:57

keyns skrev:ngenting av det du skrev där ovan kan anses som stötande, tyvärr kan samtal kring sex ses som stötande.


tyvärr kan det, och nästan vilket ämne som helst anses stötande. det är inte din uppgift att avgöra vad som är stötande. det är den som blir stött. sen är det moderatorernas uppgift att avgöra var gränsen till vad som ska vara tillåtet går.

edit: enligt mig är samtal om sport stötande. jag tar illa upp och blir äcklad. sex ddäremot ser jag inte hur det kan vara stötande alls. jag är medveten om att de flesta tycker tvärt om, det ändrar inte det faktum att jag blir stött av sport, och de blir stötta av sex.
Senast redigerad av Fenren 2012-07-29 15:24:34, redigerad totalt 1 gång.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav keyns » 2012-07-29 15:25:36

Fenren skrev:
keyns skrev:ngenting av det du skrev där ovan kan anses som stötande, tyvärr kan samtal kring sex ses som stötande.


tyvärr kan det, och nästan vilket ämne som helst anses stötande. det är inte din uppgift att avgöra vad som är stötande. det är den som blir stött. sen är det moderatorernas uppgift att avgöra var gränsen till vad som ska vara tillåtet går.


http://sv.wikipedia.org/wiki/Fult_spr%C3%A5k

Var en duktig pojke och läst nu allt där.
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 15:26:34

keyns skrev:
Fenren skrev:
keyns skrev:ngenting av det du skrev där ovan kan anses som stötande, tyvärr kan samtal kring sex ses som stötande.


tyvärr kan det, och nästan vilket ämne som helst anses stötande. det är inte din uppgift att avgöra vad som är stötande. det är den som blir stött. sen är det moderatorernas uppgift att avgöra var gränsen till vad som ska vara tillåtet går.


http://sv.wikipedia.org/wiki/Fult_spr%C3%A5k

Var en duktig pojke och läst nu allt där.


tack för att du bevisade att jag har rätt.


Fult språk är benämningen på det typ av språk som uppfattas vara fult, vulgärt, olämpligt, ohyfsat eller stötande. Vad som är fult språk är mycket diffust eftersom ”fult” bestäms av den som kommer i kontakt med och använder språket. Ålder, social klass, kultur och religion är faktorer som påverkar personen som bedömer om språket är fult eller inte. De vanligaste formerna av fult språk är namn på saker som anses vara fula, svärord, ord som blir fula i olika sammanhang, slangord och ord som ersätter redan befintliga ord.
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Miche » 2012-07-29 15:29:32

Fenren skrev:
Miche skrev:En chattmoderator ska väl inte bryta mot reglerna i chatten...


det har hon inte gjort. ingen varning har utfärdats och hon är därmed inte dömd för något regelbrott.

Både du och Sheyen har blivit tillsagda att inte skriva om ert sexliv här och där, så det är troligen bara en tidsfråga. Dessutom är det inte bara varningar som utfärdas för regelbrott, lindrigare brott och "förstagångsförbrytare" får ofta bara ett påtalande eller en tillsägelse.
Miche
 
Inlägg: 28797
Anslöt: 2009-01-08
Ort: Karlholmsbruk

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav keyns » 2012-07-29 15:30:13

Fenren skrev:tack för att du bevisade att jag har rätt.



Uppenbarligen läste du inte det som stod på sidan utan bara de ett par rader och i vild glädje hoppade och studsade du och trodde du hade rätt. Du borde även understryka den absolut första meningen, ställa dig framför spegeln och berätta detta för dig själv - Varje morgon.

Läs nu om alltihopa istället och sluta bråka med allt och alla.
Senast redigerad av keyns 2012-07-29 15:31:30, redigerad totalt 1 gång.
keyns
 
Inlägg: 173
Anslöt: 2010-09-08
Ort: Göteborg

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Hundralappen » 2012-07-29 15:31:55

kullan skrev:Jag är ändå i tråden som ämnad för det ändamålet. Den är nu tom märkt med en varnigstriangel så inga känsliga behöver läsa dom. Men i chatten syns ju allt man skriver.


Precis, så eftersom du uppenbarligen är i den tråden så borde inte Du ta åt dig så mycket av det som skrivs. Det hade varit mer naturligt om nån som aktivt undviker den tråden hade skapat denna efter råka besöka chatten och stött på lite sexprat.


Faktum kvarstår; du försöker svartmåla upp mig som att jag är "rätt duktig på det". Well - hur mycket har jag sexchattat idag tillexempel?! Inte ett jota... Bild
Hundralappen
 
Inlägg: 2042
Anslöt: 2009-01-16
Ort: Landet där kropparna vissnar?

Re: Sexsnack i chatten :(

Inläggav Fenren » 2012-07-29 15:32:27

borttaget, för att slippa varning
Fenren
 
Inlägg: 7847
Anslöt: 2009-09-03
Ort: Min Mamma

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in