Petig med mat? (Omröstning)

Här postar du övriga inlägg relaterade till Asperger.

 Moderatorer: Alien, atoms

Är ni petiga med mat?

Ja, väldigt
90
42%
Ibland
60
28%
Nej, jag äter det mesta
65
30%
 
Antal röster : 215

Re: Petig med mat? (Omröstning)

Inläggav Yv Ericsson » 2012-06-09 20:37:28

Min mammas mat kunde jag äta ihjäl mig på.
Jag jobbar som kokerska. Får mycket berömm för min matlagning.
Jag är en receptnörd. Tillika instruktionsnörd. Gillar manualer och sånt skit.

Lärde mig att "det man tar på tallriken äter man upp".

När jag gjort en maträtt till folk kan jag själv leva på godis..

Hatar en massa mat..men provar gärna. Det skall vara tillagat på riktigt vis. viktigt.

Jag är oerhört nogrann med att glas skall vara rena! Och besticken..
Yv Ericsson
 
Inlägg: 461
Anslöt: 2012-04-25
Ort: Bromma

Re: Petig med mat? (Omröstning)

Inläggav treeman » 2012-06-11 21:47:31

Jag använder gaffel. Jag sitter f-n inte och petar runt!

Bild
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: Petig med mat? (Omröstning)

Inläggav SwordlessLink » 2012-06-25 14:37:31

Äter inte senap, svamp, ananas, skaldjur eller tomat. Annars äter jag det mesta.
SwordlessLink
 
Inlägg: 59
Anslöt: 2012-06-18

Re: Petig med mat? (Omröstning)

Inläggav Niagara » 2012-06-28 1:13:57

Jag var vegetarian i några år men började äta fisk och räkor igen förra sommaren. Annars äter jag inget kött. Dricker inte mjölk för att jag inte gillar smaken och har lite svårt för ärtor eftersom jag tycker att de luktar illa. :-)059

Sen kollar jag alltid vad saker innehåller när jag handlar och undviker produkter med en massa konstiga tillsatser.

Annars äter jag det mesta och gillar att testa nya grejer/maträtter.
Niagara
 
Inlägg: 51
Anslöt: 2011-12-27

Re: Petig med mat? (Omröstning)

Inläggav ullstrumpan » 2012-06-28 7:27:11

Jag äter nästan allt och har aldrig varit petig med maten.