Vem var det som hade en Handi?

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: atoms, Alien

Inläggav MsTibbs » 2008-03-04 17:33:31

Kristofer: Om jag har behov är arbetsterapeutens sak att avgöra, själv vet jag inte vart nivån ligger och är således öppen för allt. Att jag skulle klara hantera en normal handdator hjälper inte då jag inte har råd att köpa en.
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 16:17:51, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav Kristofer » 2008-03-04 17:41:08

Din trådinledande får det faktiskt att låta som om du vill hitta rätt saker att säga för att få den oavsett ditt behov.
Senast redigerad av Kristofer 2011-05-04 16:17:51, redigerad totalt 1 gång.
Kristofer
Inaktiv
 
Inlägg: 7528
Anslöt: 2005-11-05

Inläggav Kvasir » 2008-03-04 17:48:18

Mardröm skrev:Precis som jag skrev tidigare avgörs sjukdomssvårigheterna en hel del av vad som händer omkring.
Jag skulle vara i behov av en sådan kombinerad liten anteckningsmaskin med kamera. Almenacka har aldrig funat, jag glömmer almenackan och att skiva in i den.


Och varför skulle du komma ihåg handdatorn och komma ihåg att skriva in i den?
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 16:17:51, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Titti » 2008-03-04 23:20:43

Jag har en Handi - jag måste bekänna det. Den underlättar dessutom min tillvaro oerhört. I den har jag dels enkla dagsrutiner som att stiga upp, göra frukost, plocka ihop/se till att barnen får med sig det de skall ha - gympakläder, utflyktsmatsäck, badkläder, läxböcker- dvs hela morgonrutinen. Dessutom lägger jag in tillfälliga möten som läkartider, föräldramöten, jobbmöten etc. Dock är det sällan den larmar, det kan man välja.

För mig innebär det att jag lägger in fasta rutiner som återkommande oftast veckovis. Tillfälliga saker lägger jag in när jag bokar och då kan jag naturligtvis se om det krockar med något. Om det krockar med ngt annat tillfälligt ser jag det i en vanlig kalender också men inte om det krockar med att jag skulle äta lunch eller diska. Det är en stor skillnad mot almanacka.

Alla saker jag lägger in där kan jag avlasta min egen hjärna med att komma ihåg. Ett läkarbesök kunde ta flera dagar i anspråk tidigare. Ett par dagar innan när jag ansträngde mig för att komma ihåg och så dagen då det skulle hända och sen var jag helt slut. . Och det är lättare att det blir av att lägga in saker i den än i en almanacka, den är mer lättarbetad. Nackdelen är att jag inte alls har den där lite längre överblicken - den protesterar om jag vill gå på möte när jag borde diska men inte om jag bokar för många möten för tätt, tex. Det finns ingen veckoöversikt eller hellre flerveckorsöversikt. Man förlorar sig lätt i detaljer utan att få överblicken.

Jag har fått låna min som hjälpmedel av hab. Dock kan jag inte ringa med den men jag tror jag avstår.
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 16:17:51, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Tonzon » 2008-03-06 12:34:54

Jag har fått min handifon nu för en vecka sedan. Mitt liv har blivit mycket bättre. Jag behöver inte bekymra mig för att missa att ta medicinen eller att missa att laga lunch. Jag har skrivit in en packningslista som jag kunde gå efter för att veta att jag får med mig allt jag skulle ha.
Motiveringen för att jag skulle ha en handifon var enligt arbetster. att där finns vibrator på, så att jag kan stänga av ljudet när jag inte är hemma så att det inte märks så mycket att jag har hjälpmedel. Jag fick precis den på bilden.

Jag har fixat mycket mer själv nu. Jag har fått igång med diskning och allmänt röj, varje dag. Jag lägger in i handin när jag tycket att det passar. Tvättningen funkar mycket bättre. Där finns timers som påminner mig om när tvätten är klar. Så nu glömmer jag inte bort tvätten fler gånger. Jag fick ändra på en del av timersen. Tvättningen stod på en timme. Men det tar högst 45 minuter, så jag ändrade timern till det. Det är bra att man kan ha igång flera timers på en gång. Tvätt + matlagning t.ex.

Happy me! :D :D :D
Senast redigerad av Tonzon 2011-05-04 16:17:51, redigerad totalt 1 gång.
Tonzon
 
Inlägg: 334
Anslöt: 2007-09-25
Ort: Ljungby Småland

Inläggav Flawed » 2008-03-06 15:23:36

Jag skulle troligen tappa bort den.
Senast redigerad av Flawed 2011-05-04 16:17:51, redigerad totalt 1 gång.
Flawed
Inaktiv
 
Inlägg: 3880
Anslöt: 2007-05-04

Inläggav Mardröm » 2008-03-06 21:55:16

Kvasir skrev:
Och varför skulle du komma ihåg handdatorn och komma ihåg att skriva in i den?


Det kommer säkert att brista, men jag borde ju, om nu myndigheter etc snabbar sig på med it, kunna få allt skickat till min handdator direkt, sen kan jag ta bilder, skicka meddelanden, kolla banken, se när jag var var flera år, decenium tillbaka, tex hos läkare, var vad hette han, vad var diagnosen.

Likaså kan man lägga in tabletttider, inte bara när utan även hur du ska ta den om du kör ngt shema.
Den är en mer praktisk affärslista. Jag kan ladda kartor och positionsbestämma mig, jag kan använda telefonprogram som skype, msn, lyssna på
radio eller musik, kolla nyheter, se på TV....
Ja, jag jämför mot din almenacka nu då.

Dock vet jag inte om en sån "handy" är min grej och om handdatorerna riktigt blivit praktiska ännu.

Precis som du säger Kvasir så stressas jag av dessa "måsten" och uppbyggnad av regelbundna vanor. Sen förstod jag.
Jag hade drösvis. Men de passade inte in på deras enkla frågor speciellt bra. Mat, arbete, sömn, kapacitet, relationer - oregelbundet.

Men...jag kunde äta samma mat flera dagar. Min kost har alltid haft få råvaror som växlas. Perioderna växlade men jag såg att jag hade "spår" jag följde, regelbundenheten var plötsligt överallt, jag tror jag omväxlar mig när jag går nedre vägen på trottoaren isf övre i skogen på väg till samma affär för att köpa samma mat och ha samma nojor och tillslut tillaga och äta efter det "spår" man följer. 80% är identiskt. Men nu ska 98% vara identiskt och min personlighet ska inte få avgöra, om man går efter AS normen om fasta inbankade rutiner. Jag hade hoppats att det skulle vara lätt med ritalin, men nej, fast jag ska klara det nu.

Vissa saker måste man ju kanske också inse vore en stor fördel om man kunde ta till sig som rutin.



För en okänd kan man ju verka omväxlande man är det också till en viss grad men den där regelbundenheten i grunden verkar bita sig fast.
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 16:17:51, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav Kvasir » 2008-03-06 22:14:34

Den stora fördelen med almanacka, och framförallt papper och penna i allmänhet är det förträffliga gränssnittet. Alla kan snabbt lära sig att använda en penna och att hålla sig inom kanterna på papperet. Mer är än så är det inte att kunna. Därutöver bestämmer man helt själv hur man använder prylarna. Man behöver inte leta i 20 minuter i en manual för att ta reda på hur man noterar ett läkarbesök etc. Papperet klagar aldrig på att texten är oläslig, själv kanske man gör det däremot. Man kan enkelt rita små figurer och göra teckningar om man vill. Och så vidare...

Papper och penna torde vara en av de allra viktigaste och mest flexibla uppfinningar som människan har gjort. Det mesta som går att göra enkelt med penna och papper göres med fördel med penna och papper och inte med dator. Och då har jag sysslat med datorer på ett eller annat sätt i närmare 30 år, och jag har åtskilliga gånger fått för mig att använda dator till vissa saker för att man ju ändå borde försöka utnyttja fördelarna med att använda dator. Det har slutat i besvikelse nästan varenda gång, och i slutändan har jag lagt ner massor av tid och arbete i onödan när det hade gått minst 10 gånger snabbare utan att använda dator.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 16:17:51, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Mardröm » 2008-03-06 22:38:11

Ja, som sagt, som du själv pekar på - är de mogna? Jag vet inte.

Papper måste organiseras, och sen kastas.
Hur många telefonnummer har inte förlorats så under 80-tal?

Om du sysslat med datorer och insett hur viktigt användargränssnittet är så....
Jag säger: sparka alla, det finns robotar och datorer, som vi kan serva, och servicemän kommer då att vara dyra... :P
Senast redigerad av Mardröm 2011-05-04 16:17:51, redigerad totalt 1 gång.
Mardröm
 
Inlägg: 1352
Anslöt: 2006-07-23

Inläggav Titti » 2008-03-21 13:23:14

Moderator:
Flyttar hit det inledande inlägget i den nya tråden Handidator och livet med den av Tonzon, så fortsätter vi diskussionen om Handi här.

Tonzon skrev:Postat: 2008-03-21 11:49:35 Rubrik: Handidator och livet med den

--------------------------------------------------------------------------------

Jag har nu fått min handidator och haft den i tre veckor. Jag är både glad och ledsen. Glad för att den fungerar mycket bra för mig. Ledsen för att jag inte haft en sådan förrän nu.

Förändringen hemma är märkbar. Jag kan själv göra mycket mer än jag gjorde innan. Så när boendestödet kommer så är disken under kontroll och det ser inte alltför hemskt ut. Vilket får mig att känna mig mycket stolt över mig själv. Att jag fixat det själv.

Jag fick för en vecka sedan i uppdrag av vuxenhab att försöka tvätta varje vecka och att byta sänkläder varannan vecka. Och att dagen efter tvättningen lägga in tvätten. Så med min handi planerade jag saken och i helgen som var tvättade jag. Tack vare handin så glömde jag inte bort att jag tvättade och jag var nere när tvätten var färdig, vilket gjorde att jag kunde tvätta fler maskiner. Och dagen efter lade jag in tvätten där det skulle vara.

Jag äter numer lunch regelbundet, alltså varje dag. Innan glömde jag fyra gåner av fem att äta lunch. Jag har inte glömt att ta medicinerna heller. Det är inlagt och jag bockar för det när jag är färdig.

Jag glömmer inte bort möten jag har heller. Så jag har gått från allmänt förvirrad till allmänt organiserad.
Jag kände idag att jag för fösta gången denna vinter börjat bli förkylld. Så jag har börjat med esberitoxdroppar. Innan har jag glömt att ta det enligt ordinationen, så det har inte alltid hjälpt, men nu kan jag lägga in att jag ska ta mina droppar på rätt tid.

Jag är väldigt stolt över mig själv. Jag har aldrig fixat så att jag har det fint hemma, men nu är det inte så farligt stökigt. Jag kan faktiskt bjuda in någon på en fika utan att skämmas eller må dåligt för att jag inte bjuder in någon.

Jag trodde inte att livet kunde förändras så mycket med en maskin. Det har varit svårt att förklara för andra att jag vill, men inte kan. Nu kan jag visa att jag vill ha det i ordning.

Jag har haft stora problem med att borsta tänderna. Så i onsdag var jag hos tandhygenisten och vi bestämde en tid jag skulle borsta tänderna och igår borstade jag tänderna. Det låter kanske som en bagatell, men det betyder mycket för mig.
_________________
Diem Perdidi
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 16:17:51, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Kvasir » 2008-03-21 14:05:49

Tonzon, och andra berörda,

Nu tror jag att jag börjar förstå. Är det alltså så att ert största problem är att komma ihåg att göra saker, men att ni inte har något större problem att göra dem om ni blir påminda om dem? I så fall börjar jag förstå varför handdatorn är användbar för er. Mitt problem är snarare att jag brukar veta ganska väl vad jag behöver göra och vill göra, men att det inte hjälper för att jag inte orkar göra det.
Senast redigerad av Kvasir 2011-05-04 16:17:51, redigerad totalt 1 gång.
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Inläggav Lilla Gumman » 2008-03-21 20:09:56

Hej!

Min Handi hjälper mig att hålla koll på tider jag har att passa. Det kan vara läkartider, tider på Habiliteringen, när katterna ska vaccineras, ett möte med någon och så vidare. Kommer ihåg det som händer varje vecka, eller det som ska hända den här veckan. Inte lång tid framåt. Den är bra när fotbollsträningen växlar mellan lördagar och söndagar.

Handi kam också användas till att planera dagen, i dag ska jag damma, i morgon ska jag dammsuga och torka golv, i övermorgon ska jag städa badrummet. Då vet jag när sakerna ska göras. Däremot klarar jag inte av att detaljplanera livet.

Hälsningar

Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 16:17:51, redigerad totalt 1 gång.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Inläggav sugrövmanövern » 2008-03-21 23:17:00

Asså, handi låter typ som en oerhört dålig variant av digitalkamera + almanacka + mobiltelefon + äggklocka med mera ? Anpassad för jag vet inte vem egentligen, av tanter? För att komma ihåg hemska saker som tanter har hittat på att man ska göra, som städning :?.

[img]http://bloggbilder.aftonbladet.se/images/3910/img_474ef91cda9f2.jpg[/img]
När handin piper, då dansar jag. Förstår ju syftet med den, men det blir liksom att när alla ska ha en så blir tekniken dålig.
http://www.e24.se/samhallsekonomi/varld ... _29083.e24 Så typ.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 16:17:51, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav Savanten Svante » 2008-03-21 23:24:45

Då får du ha omusikaliska pip då!
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 16:17:51, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav sugrövmanövern » 2008-03-21 23:52:46

Savanten Svante skrev:Då får du ha omusikaliska pip då!
Aha, den är så avancerad :lol: . Ja, men *ställer om* då så, började tröttna.
Senast redigerad av sugrövmanövern 2011-05-04 16:17:51, redigerad totalt 1 gång.
sugrövmanövern
 
Inlägg: 11110
Anslöt: 2007-01-12
Ort: Marianergraven

Inläggav Fighterbabe » 2008-04-20 0:57:11

Lilla Gumman skrev:Hej!

Från Habiliteringen kan man antingen få Handi II eller Handifon. Bägge är kostnadsfria hjälpmedel.

Handi II har kalender, prisräknare, röstanteckningar, anteckningar, album, krishantering och musik. Ljudvolymen kan ändras i administratörsläget och jag tycker det låter högt.

Handifon är Handi II och mobiltelefon i ett. Mobiltelefonen är väldigt enkel, med telefon och SMS. Telefonlistan består av bilder, man trycker på en bild och personen rings upp. Givetvis finns det sista uppringda nummer, missade samtal o.s.v. I SMS skriver man in texten på ett komplett tangentbord (det vanliga Handi-tangentbordet).

Handifonen är till för alla som inte klarar av en vanlig mobiltelefon och är enligt min smak alldeles för enkel. Men Handi II tycker jag är bra.

Listan som skrevs där ovan är ett bra exempel på vad som kan skrivas i Handi II. Man kan välja att skriva in en tid för det som ska hända eller lägga det på en heldag. Om man skriver en tid så kan man välja om den ska larma eller inte. Den har en bockningsfunktion så man kan bocka av när man är klar med något. Bockar man av det man har gjort larmar den inte även om man valt att den ska göra det.

Hälsningar

Lilla Gumman


På handifonen, finns det vanlig knappsats med siffror där också eller är det bara bilder om man ska ringa nån? Har en känsla av att det skulle ta längre tid för mig att ringa/skriva SMS med en sådan. jag skulle dock behöva en mat och sovklocka för att få koll på mattider och komma ihåg att äta. Är det handi II som gäller då? Finns det Mat och sovklockor som man kan ha på armen? Jag har ju liksom inget skal och stoppa den i... :roll:
Senast redigerad av Fighterbabe 2011-05-04 16:17:51, redigerad totalt 1 gång.
Fighterbabe
 
Inlägg: 4753
Anslöt: 2007-10-26
Ort: Borlänge

Inläggav johnnyfg » 2008-05-15 11:53:46

MsTibbs skrev:
Kvasir skrev:Undrar om jag kan få papper och pennor motsvarande vad ett sådant där monster kostar? ;)


Problemet är ju att penna och papper inte talar om att jag skall läsa på dem. Jag glömmer även bort att läsa i min almanacka, om det händer för mycket saker varje dag. Jag har försökt använda väckningsfunktionen på mobilen, men det slutar med att jag står som ett frågetecken och undrar vad tusan mobilen ringer för...


Jag har haft Handi2 som jag fick låna ifrån hjälpmedels-centralen.
Idag har jag en Handifon istället. Fast när jag "fungerar" så klarar jag mig ett program som heter SKSchema som är ett Windows Mobile program. Är nog lite för tekniskt för handi2/handifon's tänkta målgrupp, men för mig fungerar det. En fördel är att SKSchema kan fås att spela upp valfria ljudfiler. Jag har skapat typ "Kyrkan", "Lunch" osv, vilket gör att jag vet vad larmet gäller utan att behöva plocka upp den ur fickan.
Senast redigerad av johnnyfg 2011-05-04 16:17:51, redigerad totalt 1 gång.
johnnyfg
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2008-05-01
Ort: Klippan

Inläggav MsTibbs » 2008-07-07 18:20:11

MsTibbs är lycklig nu! Idag kom arbetsterapeuten med bolltäcke och timstock till mig och hon hade även överraskning med sig en Handi II också!! Spontan tanke är att programvaran är bättre än jag hoppats på, att köra windows blir inte nödvändigt utöver möjligen wordprogrammet... :-)159

Nu blir det att klura på hur jag skall kunna köra datorsynkning på mest möjligt smidigt sätt för att kunna lägga in bra formulär med frågor, sömnbedömning 1-10, fotografier och mp3or med mera...

Handi II: Handimenyn, Kalendern, Anteckningar, Röstanteckningar, Prisräknaren (kalkylator), Album (foton), Musik (mp3), Formulär, Formulärsvar, Krisplan, Användare, Kontakter


Bild Bild Bild Bild Bild Bild
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 16:17:58, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

timstock+handi2

Inläggav johnnyfg » 2008-07-08 8:25:42

Gissar att du kan släppa timstocken, för att handi2 har samma funktion som timstocken. Man skapar bara kalender-larm på X minuter. Det går också att skapa "timers" på vanliga nedräkningar som "koka pasta 10 minuter", så man inte behöver knappa så mycket. mp3-filer ligger lagrade på minneskortet som är 256MB. Räcker inte det så kan man få hjälp med att byta ut minneskortet. Jag har själv fått hjälp med det. Det finns kopierings-skydd som gör att man behöver skicka in minneskortet och få det utbytt mot ett annat. Hör av dig till mig så berättar jag mera. Det finns både prisräknare och miniräknare. Mvh / Conny
Senast redigerad av johnnyfg 2011-05-04 16:17:58, redigerad totalt 1 gång.
johnnyfg
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2008-05-01
Ort: Klippan

Handiladdaren nån som har programmet?

Inläggav MsTibbs » 2008-07-08 23:02:58

"Handiladdaren" nån som har det programmet eller vet vart jag kan ladda ner? Jag får bra felmeddelande när jag försöker ladda ner från hemsidan... :(
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 16:17:58, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav Savanten Svante » 2008-07-08 23:38:51

Hmm..

http://www.handitek.se/handiladdaren/&catName=handi

Där? Verkar funka just nu iaf, när jag testar. Dock har jag ingen handi att testa den mot, så jag avbryter nedladdningen. Tillfälligt fel?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 16:17:58, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav Lilla Gumman » 2008-07-09 8:43:10

Hej!

Jag har Handiladdaren. Och Handi II med kontakter och miniräknare.

Hälsningar

Lilla Gumman
Senast redigerad av Lilla Gumman 2011-05-04 16:17:59, redigerad totalt 1 gång.
Lilla Gumman
 
Inlägg: 5451
Anslöt: 2007-08-01
Ort: Ludvika

Inläggav MsTibbs » 2008-07-09 23:38:18

Savanten Svante skrev:Hmm..

http://www.handitek.se/handiladdaren/&catName=handi

Där? Verkar funka just nu iaf, när jag testar. Dock har jag ingen handi att testa den mot, så jag avbryter nedladdningen. Tillfälligt fel?


OM HANDILADDAREN-PROGRAMMET
Nepps http://www.handitek.se/handi_ladda_hem/&catName=handi där ska programmet egentligen ligga, får 404-felmeddelande och filen ser för liten ut dessutom? Den du länkade är bara en uppdatering, villken inte funkar utan huvudprogrammet, jag har testat redan.

Ringde arbetsterapeuten och frågade om jag skulle ha kvar just den här Handi om jag skulle ha den i längden och hon trodde jag i såfall skulle få en annan ny likadan "så mixtra inte för mycket med den"... :oops: :oops: :oops: Vaddå... jag har ju inte mixtrat SÅ mycket med den? Bara lagt in fyra program ännu, och de var ju tom HANDIPROGRAM från Handi:s hemsida? :) Okej, jag ska inte mixtra mer före jag får min egna individ... :)


MIN UTVÄRDERING EFTER TVÅ DYGN MED HANDI
Nej seriöst. Jag är så nöjd med Handi-mjukvaran att det inte ens frestar mig att sitta i original OS:et; Handi kan allt jag behöver kunna och det på ett enkelt sätt. Enda jag INTE är nöjd med, är att man inte kan ändra rubriker och pictogrambilder i efterhand och om jag idag försöker lägga in något inför imorgon bitti, så skriker den att den tiden redan passerat (idag). Vet inte om det är Handi som är redigerings-spärrad elelr om det är jag som inte lärt mig apparaten nog bra än, nåja.

Jag är mycket positivt överraskad av Handimjukvaran. Den är mycket bättre och mindre handikappande än jag förväntat mig. Snarare "pedagogisk" än "kränkande simpel", altså. Mycket bra.

Jag har
* både borstat tänder, toa, duschat, tvättat håret på under en kvart!,
* lagat mat i tid,
* blivit klar FÖRE boendestödet kommit,
* blivit klar FÖRE päronen kom på besök,
* stängt av datorn mer än vanligt,
* kommit ihåg att äta,
* skrivit inköpslistor och köpt rätt (inte mer inte mindre),
* vaknat i tid på morgonen,
* tagit min medicin i rätt tid,
* kommit ihåg att lägga ner lånad bok i väskan till imorrn,
* kommit ihåg att titta i min pappersalmanacka 2ggr/dag,
* ...och massa mera!

Kan ju lugnt sagt säga att jag haft nytta av Handi!! :D
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 16:17:59, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Inläggav MsTibbs » 2008-07-10 0:43:54

Åhååå! Nu har jag blivit klok på det hela! :D Programmet Handiladdaren/formulärhanteraren verkar vara en egen grej som man måste söka om, tydligen är det inget som "alltid" ingår om man får en Handi II. Nåja, vi får se hur det blir. Får jag inte tag i Handiladdar/förmulärhanterarprogrammet så får jag fortsätta skriva humördagbok på vanligt normalt hederligt papper... :)


Lilla Gumman: Jag har "Kontakter" och "Prisräknare" på min, är det samma, elelr är det nån nyare variant du har med mera finesser på elelr nått? Har du med eller utan telefon, eller finns uppdateringen för både handdator och telefonvarianten (jag har handdatorvarianten utan telefon)?
Bild
Senast redigerad av MsTibbs 2011-05-04 16:18:00, redigerad totalt 1 gång.
MsTibbs
 
Inlägg: 22872
Anslöt: 2007-07-30
Ort: 127.0.0.1 Spindelnätet Karlstad i Värmland

Återgå till IT-forum



Logga in