Favoritfilmer?

Berätta om dina specialintressen och lär dig om andras.

 Moderatorer: atoms, Alien

Re: Favoritfilmer

Inläggav slackern » 2012-04-11 16:00:35

Skinny skrev:Naken
http://www.imdb.com/title/tt0107653/

Detta är en av mina absoluta favoritfilmer.


Helt ärligt tycker jag att den var förskräcklig blev fan deprimerad utav att se den. Men jag har den hemma en kompis gav den till mej han tycker att jag borde se om den.

Jag får väll göra det en dag jag är på bra humör och se den ur andra ögon och inte bara ifrån en negativ sida.
slackern
 
Inlägg: 43697
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Favoritfilmer

Inläggav Skinny » 2012-04-11 16:03:14

slackern skrev:
Skinny skrev:Naken
http://www.imdb.com/title/tt0107653/

Detta är en av mina absoluta favoritfilmer.


Helt ärligt tycker jag att den var förskräcklig blev fan deprimerad utav att se den. Men jag har den hemma en kompis gav den till mej han tycker att jag borde se om den.

Jag får väll göra det en dag jag är på bra humör och se den ur andra ögon och inte bara ifrån en negativ sida.


Tja, den är väl inte så munter. Jag gillar å andra sidan inte muntra filmer.
Skinny
 
Inlägg: 1669
Anslöt: 2011-02-27
Ort: Mjölby

Re: Favoritfilmer

Inläggav Vixxon » 2012-04-11 16:25:00

ser väldigt mycket film nästan en om dagen och ser ytterst sällan om en film.
Ännu ovanligare att jag verklugen säger "wow" efterjag sett en film, ofta händer det att
jag stänger av den efter bara en kvart och testar en ny. Enklare att säga vilja jag anser vara
de absolut sämsta jag sett på sistone, men nu handlade inte detta tråd om det.


Här är mina tre absoluta favoritfilmer

Barry Lyndon
Bitter Moon
Butterfly Effect

Feelgood filmer jag blir glad av att se och som jag sett flera gånger

The Girl Next Door
Night at the Roxbury
Dumb & Dumber
Eurotrip
Jennifer's Body

Mina absoluta favoritserier

Battlestar Galactica
Spartacus
Smallville
Dexter
Vixxon
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2012-02-14

Re: Favoritfilmer

Inläggav KrigarSjäl » 2012-04-11 16:27:46

Snacka om att man kan tycka olika...jag gillar inte nåt av ovanstående, för mig är det som att se på reklam.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Favoritfilmer

Inläggav Henkkalexi » 2012-04-11 19:12:27

Pieohpah skrev:Någon mer som gillar Plutonen?

Någonting morbidt och viljestarkt i mig blev otroligt fäst vid Sgt. Barnes kommentar:
-Shut up! Shut up and take the pain! Take the pain!


Plutonen är skitbra!
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Favoritfilmer

Inläggav earlydayminer » 2012-04-11 19:16:46

Tycker om en del filmer av Gus Van Sant.

My Own Private Idaho
Good Will Hunting
Finding Forrester
Elephant
Milk


Även hans segment "Le Marais" från Paris, je t'aime.

Paris, je t'aime som är otroligt bra. Tycker om Gus Van Sant fria sexualitet. Mycket är ju mellan män, på något sätt tycker jag om hans sätt att framställa det. Även relationer överhuvudtaget, det är bra framställt.

The Notebook är en av mina favoriter inom romantiskt drama.

Vi har..

David Gordon Green som innan han började suga regisserade filmer som:

George Washington
Undertow
Snow Angels
All The Real Girls


Tycker även om en del filmer av Wes Anderson, som regisserat:

The Royal Tenenbaums
The Life Aquatic with Steve Zissou
The Darjeeling Limited
Fantastic Mr. Fox


Tycker mycket om Ryan Gosling och Sam Rockwell.

Ryan:
The Believer
Half Nelson
The Notebook
Blue Valentine
Lars and the Real Girl
Drive
The Ides of March


Sam:
Moon
Snow Angels
Conviction
Choke
The Green Mile
Confessions of a Dangerous Mind
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Favoritfilmer

Inläggav earlydayminer » 2012-04-11 19:24:06

Rocky är en av mina absoluta favoriter, ingen tvekan om det. Det finns få filmer som framkallar så djup sentimentalitet som den filmen. Rocky är en karaktär som inte är särskilt klipsk, men hans hjärta är så mycket större än så. Mycket heder, mycket mod. Står upp för svaga och backar inte undan mot orättvisa.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Favoritfilmer

Inläggav Henkkalexi » 2012-04-11 19:30:18

earlydayminer skrev:Rocky är en av mina absoluta favoriter, ingen tvekan om det. Det finns få filmer som framkallar så djup sentimentalitet som den filmen. Rocky är en karaktär som inte är särskilt klipsk, men hans hjärta är så mycket större än så. Mycket heder, mycket mod. Står upp för svaga och backar inte undan mot orättvisa.


+1

Stallone är min och sambons husgud. :-)Happy
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Favoritfilmer

Inläggav earlydayminer » 2012-04-11 19:46:17

Tycker om krigsfilmer med..

Full Metal Jacket
The Thin Red Line
Saving Private Ryan


Jag var väldigt liten när jag såg t ex Platoon och Apocolypse Now. Minns inte vad jag hade för uppfattning. Tyvärr. Måste se dessa filmer i vuxen ålder, men det blir aldrig av..
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Favoritfilmer

Inläggav Vixxon » 2012-04-11 20:33:36

KrigarSjäl skrev:Snacka om att man kan tycka olika...jag gillar inte nåt av ovanstående, för mig är det som att se på reklam.


Alla har vi olika smak. När jag vill se meningsfull film som verkligen gör intryck brukar det bli ganska invecklade psykologiska teman som kanske tråkar ut dom flesta.

Barry Lyndon är den snyggaste filmen jag nånsin sett; språket, kostymerna, gesterna, miljön, allt är så vackert från början till slut varenda bild värdig att ramas in och kallas konstverk. Helt fantastisk. Har många favoriter inom samma genre men just den är nummer ett. Det var faktiskt denna film som fick mig att uppskatta Stanley Kubrick, inte A Clockwork Orange, som annars är den som vanligast lockar till sig fanskaran. Såg den med som tonåring men fattade aldrig tycke riktigt, tyckte den var larvig. Har inte försökt se om den sedan dess.

Bitter Moon i sin tur är den mest chockerande fascinerande erotiska spännande film jag vet. Den är tabu från början till slut och jag älskar varenda sekund av den. Första gången jag såg den var kort efter att den började visas på betal Tv, jag var 14 när den kom ut och tydligen var det en präglande ålder för jag föll direkt och ingen film i genren har toppad den ännu. Älskar Roman Polanskis filmer, dom är så egna och alltid är det något mörkt underliggande i dom.

The Butterfly Effect Jag älskar sci-fi och att drömma om att ha supernaturliga krafter, lika mycket som jag älskar att se filmer med djup hjärtskärande ibland äcklande dramatik. Slå ihop dom så har du The Butterfly Effect. Briljant manus, briljant skådespeleri och en story som hela tiden fortsätter att överraska.

Ingenting är förutsägbart i dom här filmerna och det bara älskar jag. Brukar annars räkna ut handlingen mitt i filmen och bara vänta på att allt det man tror ska hända, händer. Dessutom är dom så skickligt gjorda att varenda sekund bara suger in en och när filmen är slut har jag fallit pladask för alltid. Vill inte se om nån av dom oftare än kanske en gång vart femte-tionde år så att jag kanske hunnit glömma nån detalj och låter mig överraskas återigen.

Feelgood filmerna lockar till min barnsliga humor och min liberala syn på sexualitet samt min objektifiering av kvinnor. Sorry, men så är det. Jag har låg humor och ser mig inte som feminist på något sätt. Ibland vill jag bara låta mig bli underhållen och fly ifrån seriösa tankar då passar dessa rullar perfekt.

Battlestar Galactica är en grym serie som visar det jag själv tror på. Att denna planet snart är förbrukad och att människosläktet måste ge sig ut i universum för att finna en ny planet att förstöra. är även orolig för teknologi (gillar det inte) och tror nånstans att vi faktiskt kan bli överkörda av robotar om vi fortsätter såhär.

Terminator filmerna rör samma tema och T2 är nog min absoluta favorit action sci-fi rulle. Den är så tung. Jag har mycket tankar och fantasier om jordens undergång och tillhör en av miljoner som inväntar den 21 december med stor iver förväntan och oro. Oro över att ingenting kommer hända, iver och förväntan över att kanske kanske utplånas i alla fall hälften av jordens befolkning. Hoppas hoppas.

Smallville för att jag älskar Superman och superhjältar i allmänhet. Så enkelt är den att förklara. Sen att både Tom Welling och Kristin Kreuk är superheta ger inga minuspoäng direkt. Grrr.

Dexter för att jag alltid varit djupt fascinerad av seriemördare och i hemlighet fantiserar om att vara en.

Spartacus för att jag älskar romartiden och gladiatorer och för att jag bara älskar språket i serien. Serien är baserad på verkliga händelser i historien, och jag älskar allt som har med historia (särskilt romartiden) att göra så den är en given favorit. Testade se filmen med Kirk Douglas nyligen men var tvungen att stänga av eftersom den var så menlös.

Ben Hur är annars är historisk gammal rulle jag bara älskar, skulle lagt till den på listan för den är verkligen helt fantastisk. Hur kunde jag glömma den.

Blir lätt uttråkad av moderna actionrullar, såg Mission Impossible Ghost Protocol härom dagen och höll på att somna av tristess, detsamma med senaste Fast & Furious. Det är bara massa fart och ingen substans. Black Swan gillade jag som fan också, speciellt sexscenen mellan Mila Kunis och Natalie Portman (schwiing) men fann den också oerhört jobbig psykiskt. Inte en film jag vill se om på ett tag men verkligen ett mästerverk.

Andra bra seriösa filmer Memento Identity Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Min favoritgenre är psykologisk thriller med en hel del inslag av erotik, helst lesbisk. Men bara det är minst en superhet tjej med så räcker det för mig ;)
Vixxon
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2012-02-14

Re: Favoritfilmer

Inläggav Henkkalexi » 2012-04-11 20:38:39

Vixxon skrev:Min favoritgenre är psykologisk thriller med en hel del inslag av erotik, helst lesbisk. Men bara det är minst en superhet tjej med så räcker det för mig ;)


Om du har missat Bound, så har du något att se fram emot i sådana fall. :D
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Favoritfilmer

Inläggav Vixxon » 2012-04-11 20:43:30

Glömde nämna att jag älskar allt som gjorts av Pedro Almodóvar han är i särklass min favoritregissör.
Senaste filmen La Piel Que Habito gjorde mig inte besviken, han levererar tabusom ingen annan ens törs tänka på ännu mindre göra film utav, och han gör det fullkomligt mästerligt. Bara ännu ett i raden av mästerverk från denna spanska filmgeni :D

Vem älskar inte Twin Peaks shit nu när jag kommer igång kan jag nästan inte sluta. Jag är en serie och filmjunkie som just nu följer ca 35 olika serier efter strikt schema och då har vi inte ens räknat med alla serier jag sett från början till slut och som inte längre visas... inte mycket jag inte sett i serieväg. Det här var en farlig tråd! :lol:
Vixxon
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2012-02-14

Re: Favoritfilmer

Inläggav Vixxon » 2012-04-11 20:46:05

Henkkalexi skrev:
Vixxon skrev:Min favoritgenre är psykologisk thriller med en hel del inslag av erotik, helst lesbisk. Men bara det är minst en superhet tjej med så räcker det för mig ;)


Om du har missat Bound, så har du något att se fram emot i sådana fall. :D


Missat? Vad vore jag för flata om jag missat den :P
Tyckte den var underhållande back then men idag börjar man ju bara skratta åt hur löjliga dom är :lol:

hett tjejsex är dock alltid uppskattat oavsett löjlig handling! ;)
Vixxon
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2012-02-14

Re: Favoritfilmer

Inläggav Henkkalexi » 2012-04-11 20:52:04

Vixxon skrev:
Henkkalexi skrev:
Vixxon skrev:Min favoritgenre är psykologisk thriller med en hel del inslag av erotik, helst lesbisk. Men bara det är minst en superhet tjej med så räcker det för mig ;)


Om du har missat Bound, så har du något att se fram emot i sådana fall. :D


Missat? Vad vore jag för flata om jag missat den :P
Tyckte den var underhållande back then men idag börjar man ju bara skratta åt hur löjliga dom är :lol:

hett tjejsex är dock alltid uppskattat oavsett löjlig handling! ;)



Du vore en OERHÖRT dålig flata i sådana fall... :wink:

Jag utgår ifrån att L Word har en hedersplats på din filmhylla. :twisted:
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Favoritfilmer

Inläggav Vixxon » 2012-04-11 20:58:49

Har sett alla avsnitt av L-Word men tyckte ärligt att den blev riktigt kass mot slutet.
Jag är ingen hardcore flata med prideflaggor överallt och DVD boxar av alla flatserier, men spana in serierna måste jag göra ju hö hö. På tal om det finns det en ännu bättre serie som handlar om flator, en hundra ggr bättre version av The L-Word (till alla dykes därute som missat) men den utspelar sig i Skottland av alla ställen och heter så mycket som Lip Service första säsongen finns ute och säsong två ska starta nu i simmar tror jag. GRYMT BRA lesbian serie :D

Tror vissa av grabbarna skulle uppskatta den med...
;)
Vixxon
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2012-02-14

Re: Favoritfilmer

Inläggav Henkkalexi » 2012-04-11 21:00:26

Lip Service, alltså... Får förhöra min flatkompis om detta... För egen del har jag alltid gillat Queer As Folk, den brittiska versionen^^
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Re: Favoritfilmer

Inläggav Vixxon » 2012-04-11 21:03:04

QAF är grym har inte ens bemödat mig med att försöka se US versionen.
det är nog många som missat Lip Service, hade själv aldrig hört talas om den men råkade på den via en privat topplista som en användare på IMDB gjort. Verkligen en grymt bra serie som alla dykes vill se fast dom kanske inte vet om det ännu :P
Vixxon
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2012-02-14

Re: Favoritfilmer

Inläggav earlydayminer » 2012-04-11 21:52:39

Remove cock from fucking ass! Jupiter's cock!
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Favoritfilmer

Inläggav earlydayminer » 2012-04-11 21:55:05

Listan över serier som jag har sett och ser på är alldeles för lång.

Spartacus är med dock, Dexter likaså... Och Smallville! Superman är min #1.

Men den bästa är Friday Night Lights.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Favoritfilmer

Inläggav Vixxon » 2012-04-11 23:22:50

Eller: "I am ready to finish, place cock in ass!"


Priceless
Vixxon
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2012-02-14

Re: Favoritfilmer

Inläggav earlydayminer » 2012-04-11 23:31:39

Favoritgladiator i serien då? :D
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: Favoritfilmer

Inläggav KrigarSjäl » 2012-04-12 18:35:14

earlydayminer skrev:Rocky är en av mina absoluta favoriter, ingen tvekan om det. Det finns få filmer som framkallar så djup sentimentalitet som den filmen. Rocky är en karaktär som inte är särskilt klipsk, men hans hjärta är så mycket större än så. Mycket heder, mycket mod. Står upp för svaga och backar inte undan mot orättvisa.
En av mina favoriter också. Karaktären står upp för sig själv när ingen annan gör det. Och sen visar han alla jävlar.
KrigarSjäl
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 33157
Anslöt: 2006-08-10

Re: Favoritfilmer

Inläggav slackern » 2012-04-12 18:36:44

KrigarSjäl skrev:
earlydayminer skrev:Rocky är en av mina absoluta favoriter, ingen tvekan om det. Det finns få filmer som framkallar så djup sentimentalitet som den filmen. Rocky är en karaktär som inte är särskilt klipsk, men hans hjärta är så mycket större än så. Mycket heder, mycket mod. Står upp för svaga och backar inte undan mot orättvisa.
En av mina favoriter också. Karaktären står upp för sig själv när ingen annan gör det. Och sen visar han alla jävlar.


Men spöar inte han på frugan? Eller är det någon annan film med Sylvester Stalone?
slackern
 
Inlägg: 43697
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: Favoritfilmer

Inläggav Henkkalexi » 2012-04-12 18:37:57

KrigarSjäl skrev:
earlydayminer skrev:Rocky är en av mina absoluta favoriter, ingen tvekan om det. Det finns få filmer som framkallar så djup sentimentalitet som den filmen. Rocky är en karaktär som inte är särskilt klipsk, men hans hjärta är så mycket större än så. Mycket heder, mycket mod. Står upp för svaga och backar inte undan mot orättvisa.
En av mina favoriter också. Karaktären står upp för sig själv när ingen annan gör det. Och sen visar han alla jävlar.


Vi har Rambo ovanför mitt skrivbord och Rocky ovanför min sambos.

Apropå Stallone så är "Cop Land" en jävligt fin film.
Henkkalexi
Inaktiv
 
Inlägg: 6845
Anslöt: 2011-05-17

Återgå till Intressanta intressen



Logga in