Andra svarar medan man ändrar sitt inlägg?

Foruminformation postas här. Förslag och kritik är också välkommet.

 Moderatorer: Alien, atoms

Andra svarar medan man ändrar sitt inlägg?

Inläggav sommar » 2008-02-29 17:50:30

Innan man är klar med sitt inlägg dvs. så man håller på o. ändra så kan de andra se det o. svara på det innan det ser ut så som skaparen vill. :( Det kan leda tll missförstånd. Hoppas det går att ändra!
Senast redigerad av sommar 2011-05-04 11:50:29, redigerad totalt 1 gång.
sommar
Bannad
 
Inlägg: 4619
Anslöt: 2008-01-09

Re: ändring?

Inläggav barracuber » 2008-02-29 18:17:51

sommar skrev:Innan man är klar med sitt inlägg dvs. så man håller på o. ändra så kan de andra se det o. svara på det innan det ser ut så som skaparen vill. :( Det kan leda tll missförstånd. Hoppas det går att ändra!


Det borde funka så att man inte kan svara på inlägget förrän "ändringstiden" är ute, om det är 15 minuter eller vad det nu är...så man hinner ändra och dona...

Gissa om en del kommer att bli otåliga!

Men det kan också leda till mer genomtänkta svar! :)

/Barracuber
Senast redigerad av barracuber 2011-05-04 11:50:29, redigerad totalt 1 gång.
barracuber
 
Inlägg: 10992
Anslöt: 2007-02-11
Ort: Västsverige

Inläggav Savanten Svante » 2008-02-29 18:24:44

Kan du inte använda "förhandsgranska" och ändra tills du är klar?
Senast redigerad av Savanten Svante 2011-05-04 11:50:29, redigerad totalt 1 gång.
Savanten Svante
Frivilligt inaktiverad
 
Inlägg: 10005
Anslöt: 2007-03-13
Ort: Utility muffin research kitchen

Inläggav Titti » 2008-02-29 18:30:52

Man kan istället använda möjligheten att förhandsgranska innan man lägger ut ett inlägg - det gör jag alltid själv. Ibland kan det komma med något litet felslag men inga stora felaktigheter som förändrar innebörden.

Skall man ha en funktion så att ingen kan svara innan redigeringstiden gått ut så bör det nog inte publiceras innan dess - och då blir det samma sak som en förhandsgranskning.

Vad man kan tänka på om man sitter lite längre och pular med ett inlägg i en aktiv debatt är att kolla i rullningslisten nederst i samband med förhandsgranskningen - där ser man om det hinner komma in nya inlägg under tiden som kanske påverkar det man själv skriver.

Så tycker jag. :)
Senast redigerad av Titti 2011-05-04 11:50:29, redigerad totalt 1 gång.
Titti
 
Inlägg: 9003
Anslöt: 2007-09-16

Inläggav Kvasir » 2008-02-29 18:57:29

Visst kan det bli lustigheter ibland, så är det även på andra forum som tillåter ändringar, men oftast är det inga större problem. Gör jag något tillägg som är väsentligt så brukar jag (och många andra) markera det med att skriva "EDIT:" före tillägget. Visst kan det bli lite lustigt ibland så man får göra ett tillägg för att tala om att man inte hade sett någon annans tillägg ännu när man skrev sitt inlägg, men det är väl bara charmigt. :)


EDIT: Och här gör jag nu en ändring med ett tillägg i rent pedagogiskt syfte

EDIT2: Och behöver man göra en ytterligare ändring som behöver markeras tydligt kan man göra så här

Moderator: och ser jag något som absolut behöver korrigeras och som jag särskilt vill visa att jag ändrat så gör jag så här. Är det bara något enkelt felslag som jag ändrar - gör jag inte alls alltid - markerar jag det inte speciellt utan det är bara för att öka läsbarheten. /Titti
Kvasir
 
Inlägg: 14628
Anslöt: 2007-11-04
Ort: Vilse någonstans mellan coNP och P/poly

Återgå till Regler, nyheter och synpunkter



Logga in