Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Allt om Aspergerträffar

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Inläggav Zirre » 2012-02-27 17:36:54

Miche skrev:Vilket jävla sätt att avsluta ett förhållande, ett av de värsta jag hört hittills...
Har du nåt bättre förslag?
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Inläggav Chrilleb » 2012-02-27 17:39:44

Vi skulle prata när hon inte var så ledsen längre. Jag tänder ju på både killar och tjejer, och vi var ihop i sju månader, men paff och förvånad blir man ju.
Chrilleb
 
Inlägg: 6396
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Re: Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Inläggav kullan » 2012-02-27 17:40:38

Zirre skrev:
Miche skrev:Vilket jävla sätt att avsluta ett förhållande, ett av de värsta jag hört hittills...
Har du nåt bättre förslag?


Tjejen skulle naturligtvis ha kommit hem till crilleb och meddelat honom det. Man gör aldrig slut via sms.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Inläggav Chrilleb » 2012-02-27 17:43:59

@Gullan, ja det blir mer en chockartad känsla när det sker på sms...men men
Chrilleb
 
Inlägg: 6396
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Re: Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Inläggav Parvlon » 2012-02-27 19:51:58

Varför skulle din tjej inte använt sin egen telefon? Låter väldigt suspekt. Jag skulle inte tro på "kompisen" för fem öre.
Parvlon
Inaktiv
 
Inlägg: 14823
Anslöt: 2006-07-28
Ort: ∴ℜ∴Ψ∴ℜ∴

Re: Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Inläggav Chrilleb » 2012-02-27 20:42:49

@Parvlon. Ja precis min känsla oxå. Jag pratade med mitt ex sen. Känner mig lite sviken.
Chrilleb
 
Inlägg: 6396
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Re: Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Inläggav Zirre » 2012-02-27 22:04:51

kullan skrev:Tjejen skulle naturligtvis ha kommit hem till crilleb och meddelat honom det. Man gör aldrig slut via sms.

Kan man inte ringa och säga då?
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Inläggav kullan » 2012-02-27 22:13:01

Zirre skrev:
kullan skrev:Tjejen skulle naturligtvis ha kommit hem till crilleb och meddelat honom det. Man gör aldrig slut via sms.

Kan man inte ringa och säga då?


Jag skulle inte tycka det kändes bra att få ett sånt besked i en telefon. Jag vill både se personen och höra personen säga det ansikte mot ansikte. Det skulle kännas mer ärligt.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Inläggav Chrilleb » 2012-02-27 22:39:49

Jag tycker helst ansikte mot ansikte men att ringa och prata funkar oxå, tror jag.
Chrilleb
 
Inlägg: 6396
Anslöt: 2008-11-14
Ort: Sollentuna

Re: Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Inläggav edion » 2012-04-02 14:55:36

börjar genast fundera på om man ska bygga en sida som är riktad till apsies där syftet är att få kontakt då detta verkar vara problem (gäller även mig) när man inte känner sig som alla andra. Vad tror folket om den sådan idé finns det ett intresse?
edion
 
Inlägg: 64
Anslöt: 2011-12-12
Ort: Sundsvall

Re: Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Inläggav Zirre » 2012-04-02 17:52:37

edion skrev:börjar genast fundera på om man ska bygga en sida som är riktad till apsies där syftet är att få kontakt då detta verkar vara problem (gäller även mig) när man inte känner sig som alla andra. Vad tror folket om den sådan idé finns det ett intresse?

Räcker det inte med detta forum?
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Inläggav kullan » 2012-04-02 17:54:32

Zirre skrev:
edion skrev:börjar genast fundera på om man ska bygga en sida som är riktad till apsies där syftet är att få kontakt då detta verkar vara problem (gäller även mig) när man inte känner sig som alla andra. Vad tror folket om den sådan idé finns det ett intresse?

Räcker det inte med detta forum?


Det är alltid bra med flera alternativ.
kullan
 
Inlägg: 28595
Anslöt: 2011-04-15
Ort: Katastroflandet Jag

Re: Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Inläggav edion » 2012-04-02 18:00:37

Zirre skrev:
edion skrev:börjar genast fundera på om man ska bygga en sida som är riktad till apsies där syftet är att få kontakt då detta verkar vara problem (gäller även mig) när man inte känner sig som alla andra. Vad tror folket om den sådan idé finns det ett intresse?

Räcker det inte med detta forum?


Verkar som folk tycker det behövs mera renolad sida men jag vet inte tycker detta verkar rätt aktivt och då fungerar det ju alldeles utmärkt
edion
 
Inlägg: 64
Anslöt: 2011-12-12
Ort: Sundsvall

Re: Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Inläggav Zirre » 2012-04-02 18:04:12

Man kan ju träffa folk även genom detta forum :D
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Inläggav Lakrits » 2012-04-02 18:10:16

edion skrev:Verkar som folk tycker det behövs mera renolad sida men jag vet inte tycker detta verkar rätt aktivt och då fungerar det ju alldeles utmärkt

Jag tycker att du skall testa och se. Du kan ju börja med en sådan där gratishemsida, så kostar det dig bara den arbetstid du lägger ner. Men det är klokt av dig att fråga på de forum som finns för att se vad som blev fel med de andra sidorna.
Lakrits
 
Inlägg: 5469
Anslöt: 2008-10-15

Re: Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Inläggav edion » 2012-04-02 18:14:19

Lakrits skrev:
edion skrev:Verkar som folk tycker det behövs mera renolad sida men jag vet inte tycker detta verkar rätt aktivt och då fungerar det ju alldeles utmärkt

Jag tycker att du skall testa och se. Du kan ju börja med en sådan där gratishemsida, så kostar det dig bara den arbetstid du lägger ner. Men det är klokt av dig att fråga på de forum som finns för att se vad som blev fel med de andra sidorna.


Ja vi får se vad som händer och som du säger frågan är ju vad som var fel med dom andra sidorna. Dock verkar ju t.e.x denna tråd väldigt aktiv och detta forum är väldigt aktivt och jag ahr ju ingen lust att förstöra saker som fungerar.
edion
 
Inlägg: 64
Anslöt: 2011-12-12
Ort: Sundsvall

Re: Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Inläggav Lakrits » 2012-04-02 18:17:26

edion skrev:
Lakrits skrev:
edion skrev:Verkar som folk tycker det behövs mera renolad sida men jag vet inte tycker detta verkar rätt aktivt och då fungerar det ju alldeles utmärkt

Jag tycker att du skall testa och se. Du kan ju börja med en sådan där gratishemsida, så kostar det dig bara den arbetstid du lägger ner. Men det är klokt av dig att fråga på de forum som finns för att se vad som blev fel med de andra sidorna.


Ja vi får se vad som händer och som du säger frågan är ju vad som var fel med dom andra sidorna. Dock verkar ju t.e.x denna tråd väldigt aktiv och detta forum är väldigt aktivt och jag ahr ju ingen lust att förstöra saker som fungerar.

Om du gör din sida till en uttalad träffsida, så förstår jag inte hur du skulle kunna förstöra det här forumet,
Lakrits
 
Inlägg: 5469
Anslöt: 2008-10-15

Re: Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Inläggav Zirre » 2012-04-02 18:24:00

Folk vet ju om den här sidan, så varför skulle de gå till en annan för att träffas?

visst, en annan sida kan erbjuda andra saker men iaf.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Inläggav edion » 2012-04-02 18:28:02

Zirre skrev:Folk vet ju om den här sidan, så varför skulle de gå till en annan för att träffas?

visst, en annan sida kan erbjuda andra saker men iaf.


Precis min tanke. Fick bara idén när jag läste i tråden om att folk saknade en sådan sida
edion
 
Inlägg: 64
Anslöt: 2011-12-12
Ort: Sundsvall

Re: Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Inläggav Lakrits » 2012-04-02 18:43:34

Zirre skrev:Folk vet ju om den här sidan, så varför skulle de gå till en annan för att träffas?

visst, en annan sida kan erbjuda andra saker men iaf.

Det finns redan ett alternativt aspergerforum, "Aspieforum".

Men det som kanske saknas är en bra kontaktsida för de som vill ha det i god ordning. Aspergerforums kontakttrådar håller inte riktigt måttet och skall inte göra det heller, eftersom hopparning av autister inte är forumets huvudsyfte.
Lakrits
 
Inlägg: 5469
Anslöt: 2008-10-15

Re: Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Inläggav Zirre » 2012-04-02 18:44:51

Ska det vara en sida som typ ett aspielunarstorm eller?

Nej tack
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Inläggav Lakrits » 2012-04-02 18:48:04

Zirre skrev:Ska det vara en sida som typ ett aspielunarstorm eller?

Nej tack

Nej, jag tror att det som avses är en match.com-liknande sida. Lunarstorm vet jag knappt ens vad det var för något, men nej.

Själv skulle jag aldrig vara med på en sådan webbplats, men det kommer den här typen av frågor med jämna mellanrum. Även om inte du behöver en sådan sida så kan ju faktiskt andra göra det …
Lakrits
 
Inlägg: 5469
Anslöt: 2008-10-15

Re: Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Inläggav Zirre » 2012-04-02 18:51:05

Lakrits skrev:
Zirre skrev:Ska det vara en sida som typ ett aspielunarstorm eller?

Nej tack

Nej, jag tror att det som avses är en match.com-liknande sida. Lunarstorm vet jag knappt ens vad det var för något, men nej.

Själv skulle jag aldrig vara med på en sådan webbplats, men det kommer den här typen av frågor med jämna mellanrum. Fast det är klart, om inte du behöver en sådan sida så kan ju ingen annan heller göra det …


Vad en person behöver kanske inte en annan behöver, så är det med det mesta.
Zirre
 
Inlägg: 9275
Anslöt: 2009-12-08
Ort: Sthlms län, Uppland

Re: Finns det några bra kontaktsidor för aspergare?

Inläggav Lakrits » 2012-04-02 18:54:34

Det är tydligen plattityd-VM, märker jag.

Om du inte tänker delta och sidan inte är destruktiv för Aspergerforum, varför är du då emot en sådan sida? Ni "aspergare" är då ett märkligt släkte.
Lakrits
 
Inlägg: 5469
Anslöt: 2008-10-15

Återgå till Träffar



Logga in