World of Warcraft-tråden

Allt om hård- och mjukvara samt övriga it-relaterade diskussioner.

 Moderatorer: atoms, Alien

World of Warcraft-tråden

Inläggav datorn0rden » 2011-08-06 19:29:40

Hej på er alla!

Jag sökte runt på forumet och jag kunde inte hitta någon tråd som handlade specifikt om wow så jag tänkte härmed starta en. Här tänkte jag att vi som spelar kan diskutera allt som rör spelet.

Själv lirar jag för det mesta på Neptulon som alliance. Har vi några andra wowspelare här på forumet?

Vad tycker ni om patch 4.2 då? Själv så har det inte blivit av än att raida under Cataclysm för min del, så patchen var ingen höjdare i mina ögon. Dailys orkar jag inte med hehe.
datorn0rden
Ny medlem
 
Inlägg: 4
Anslöt: 2011-08-06

Re: World of Warcraft-tråden

Inläggav marxisten » 2011-08-24 10:09:12

datorn0rden skrev:Hej på er alla!

Jag sökte runt på forumet och jag kunde inte hitta någon tråd som handlade specifikt om wow så jag tänkte härmed starta en. Här tänkte jag att vi som spelar kan diskutera allt som rör spelet.

Själv lirar jag för det mesta på Neptulon som alliance. Har vi några andra wowspelare här på forumet?

Vad tycker ni om patch 4.2 då? Själv så har det inte blivit av än att raida under Cataclysm för min del, så patchen var ingen höjdare i mina ögon. Dailys orkar jag inte med hehe.


Tja. Discpriest aliiance, kör semihardcore raiding på Silvermoon.

Gällande 4.2 så måste jag säga det faktiskt har varit ganska få buggar i Firelands, så den var inte så dåligt gjord. Dock så måste jag påstå att Normal mode var ganska lätt. Min guild clearade väl det på ungefär 2-3 veckor 7/7 normal (och vi är inte särskilt hardcore jämfört med andra på realmen. Bäst guild på Silvermoon är 6:a i världen) och håller på med Heroric progress, vilket är en betydligt större utmaning. Förra veckan behövde vi bara 3 raiddagar för att göra 7/7, var klara redan på fredagen. Och då rök ganska lång tid på första raiddagen då vi var på heorric shannox. Så vi hade inget att göra på i måndags och tisdags. Så FL normal är lite väl lätt i min mening. Dock så ska det vara ett helvete heroic.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: World of Warcraft-tråden

Inläggav earlydayminer » 2011-08-24 16:17:00

Brände ut mig på spelet under 2-3 veckor. Låg bland top5 i guild activity (total) flera månader efteråt trots inaktivitet. Körde mig slut på dailies och andra sorts quest. Väntar på ny expansion och spelar slött. Var på väg att raida redan från början, men bojkottade det då jag ansåg att jag blev behandlad som utbytbar. Kärleken för spelet avtog kraftigt.

Levlar för närvarande en Night Elf priestess på Ahn'Qiraj.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: World of Warcraft-tråden

Inläggav marxisten » 2011-08-24 18:41:09

earlydayminer skrev:Brände ut mig på spelet under 2-3 veckor. Låg bland top5 i guild activity (total) flera månader efteråt trots inaktivitet. Körde mig slut på dailies och andra sorts quest. Väntar på ny expansion och spelar slött. Var på väg att raida redan från början, men bojkottade det då jag ansåg att jag blev behandlad som utbytbar. Kärleken för spelet avtog kraftigt.

Levlar för närvarande en Night Elf priestess på Ahn'Qiraj.


Gå med i en annan guild då...

Är lit småputt själv nu, missade första raiden denna veckan, så måste pugga 4/7.

Och i vanlig ordning tog de ner Alysrazor och Lord Ryth en dag då jag inte kan närvara, liksom de senaste tre veckorna. Enda bossarna jag missar i Firelands är två av de enklaste.

F.ö. quests är det tråkigaste som finns i spelet enligt mig.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: World of Warcraft-tråden

Inläggav earlydayminer » 2011-08-25 4:41:40

marxisten skrev:
earlydayminer skrev:Brände ut mig på spelet under 2-3 veckor. Låg bland top5 i guild activity (total) flera månader efteråt trots inaktivitet. Körde mig slut på dailies och andra sorts quest. Väntar på ny expansion och spelar slött. Var på väg att raida redan från början, men bojkottade det då jag ansåg att jag blev behandlad som utbytbar. Kärleken för spelet avtog kraftigt.

Levlar för närvarande en Night Elf priestess på Ahn'Qiraj.


Gå med i en annan guild då...

Är lit småputt själv nu, missade första raiden denna veckan, så måste pugga 4/7.

Och i vanlig ordning tog de ner Alysrazor och Lord Ryth en dag då jag inte kan närvara, liksom de senaste tre veckorna. Enda bossarna jag missar i Firelands är två av de enklaste.

F.ö. quests är det tråkigaste som finns i spelet enligt mig.


Det är en god idé, men om jag ska vara helt allvarlig så har jag tröttnat på det sociala. Ändå var det sociala som gjorde spelet episkt! Jag var alltid förälskad i t ex Ashenvale, men erfarenheten var det som gjorde spelet till en drog.

Jag har spelat i en hyfsat bra internationell guild, en internationell vänskapsguild och nu en mixad svensk guild. Den internationella vänskapsguilden var den som gav mest intryck. Det var också precis i början, under Ragnaros-farmandet och BWL-tiden - när min kärlek till spelet var på topp. Faller sig logiskt att den tiden betydde mest.

Nu är jag trött, tyvärr. Och jag har alltid haft svårt att kontakta nya spelare även online. Nu i efterhand tänker jag att i och med energin jag lade ner, och att det slutligen ledde till ett hastigt uppbrott - fått mig att inte våga riskera.

Nåväl, än är inte spelet helt dött.

Hoppas du lyckas bättre!
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: World of Warcraft-tråden

Inläggav marxisten » 2011-08-31 18:43:06

Äntligen tagit ner Shannox på Hard Mode!

Bild
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: World of Warcraft-tråden

Inläggav slackern » 2011-10-23 13:35:32

Jaha då ska WOW få en ny hero class en Monk.

slackern
 
Inlägg: 43696
Anslöt: 2010-10-26
Ort: Stockholm

Re: World of Warcraft-tråden

Inläggav earlydayminer » 2011-11-01 14:09:04

Tog avtalet med säker månadsbetalning under 1 år i utbyte mot "gratis" diablo III, säker plats till Mists of Pandaria beta och en mount. *Fniss*
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: World of Warcraft-tråden

Inläggav xayide » 2012-01-03 16:45:40

spelar wow, på Argent Dawn, ja rollspel med andra ord. är ingen elitist som måste raida, det gör man bara om man verkligen måste :p.
orkar oftast inte göra daylies häller, har för många alts också att levla hehe
och ja snart kommer det pandor vet inte vad man skulle tycka riktigt, visst älskat det asiatiska teamat men det är typ allt.
xayide
 
Inlägg: 38
Anslöt: 2011-08-19

Re: World of Warcraft-tråden

Inläggav marxisten » 2012-02-14 15:43:21

4/8 25 man HC nu (Ultraxion HC rök i söndags). Är holy priest nu i 4.3, och jag kan säga jag älskar den nya 4set bonusen. Slår allt!

Senast jag kollade på WoW-heroes.com var jag rankad tvåa i gear av alla holys på realmen. Trean var min guildkompis!

Här är en bild från killen. Älskar personen med vingarna, vem kan de va tro? ^^

Bild
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: World of Warcraft-tråden

Inläggav marxisten » 2012-02-14 17:41:53

FRAP:s från vår första Yor´Sahj Heroic 25man från tre perspektiv!

marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: World of Warcraft-tråden

Inläggav marxisten » 2012-02-15 10:11:30

earlydayminer skrev:Tog avtalet med säker månadsbetalning under 1 år i utbyte mot "gratis" diablo III, säker plats till Mists of Pandaria beta och en mount. *Fniss*


Gjorde jag med.... När släpps Diablo III förresten?
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: World of Warcraft-tråden

Inläggav marxisten » 2012-03-09 15:23:12

Renaste killen vi gjort hittills på Hagara the Stormbinder 25 man Heroic gjordes igår natt. Det var en helt "clean kill".

Ingen dog i raiden, ingen tog onödig skada, healersen behövde inte jobba som dårar, och de tog bara 5 minuter 20 sekunder, vilket typ slog vårt gamla rekord med 1 minut 30 sekunder!

Att ingen gör något misstag i 25 man är ovanligt, något individuellt misstag brukar ske iaf. Men de blev konstigt nog inget som helst misstag, alla gjorde sitt jobb som de var meningen och allt gick som planerat.

Visst, bossen är enkel efter nerfen och vi har tagit ner den flertalet gånger, även innan nerfen skedde, men något misstag på en fight brukar någon göra iaf. Men det skedde inte något, alla gjorde sitt jobb perfekt.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: World of Warcraft-tråden

Inläggav marxisten » 2012-03-21 16:28:47

"If you're going to stand in the fire, make sure you ask your healers if they are comfortable with it first!" - Pinch.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: World of Warcraft-tråden

Inläggav earlydayminer » 2012-03-31 2:19:34

I'M IN THE MISTS OF PANDARIA BETA! YAY!
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: World of Warcraft-tråden

Inläggav marxisten » 2012-04-02 16:28:45

earlydayminer skrev:I'M IN THE MISTS OF PANDARIA BETA! YAY!


Din satans lyckost. Fortfarande ingen invite, trots annual pass. :(
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: World of Warcraft-tråden

Inläggav earlydayminer » 2012-04-02 17:32:20

Kände mig lite hedrad! Var i slutet av Wave 1 eller precis i början av Wave 2.

Har en kompis som är veteran (som jag, men han började 2 månader innan) och köpte annual samma dag som det annonserades ut (jag köpte 2 dagar efter) - han har inte heller kommit in. Skum utplockning.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: World of Warcraft-tråden

Inläggav marxisten » 2012-04-02 17:38:03

earlydayminer skrev:Kände mig lite hedrad! Var i slutet av Wave 1 eller precis i början av Wave 2.

Har en kompis som är veteran (som jag, men han började 2 månader innan) och köpte annual samma dag som det annonserades ut (jag köpte 2 dagar efter) - han har inte heller kommit in. Skum utplockning.


Lika skum som Spine HC. Jävla bitch är det. På slutet, vilken jävla dmg man tar. Fattar inte kur Kin Raiders gjorde när de downa han efter två veckors HC progress, onerfad. Nu är Spine nerfad till typ 30%, eller om det är 35%, och han är fortfarande skitsvår. Blir bara mer och mer imponerad av de där koreanerna.

Upptäckte dock igår att renew är jävligt bra att spamma som holy priest på alla med debuffen (searing plasma) på just Spine HC. Mer effektivt än andra bossar.

Vi var ungefär 30sekunder från att döda han 2-3 ggr igår, så han ska ner på tisdag.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: World of Warcraft-tråden

Inläggav LarNor » 2012-04-02 18:27:50

Tacka vet jag WarCraft II: Tides of Darkness + Beyond the Dark Portal :wink:
Aaaahh... det var tider det. :wink:
LarNor
Inaktiv
 
Inlägg: 210
Anslöt: 2012-03-04

Re: World of Warcraft-tråden

Inläggav MsFrost » 2012-04-02 18:45:11

Snyft, varför var dom tvunga att förstöra allt med Cataclysm :cry:
MsFrost
 
Inlägg: 178
Anslöt: 2012-03-27

Re: World of Warcraft-tråden

Inläggav marxisten » 2012-04-02 19:04:02

MsFrost skrev:Snyft, varför var dom tvunga att förstöra allt med Cataclysm :cry:


Jadu, vi får se hur det blir i MotP, förhoppningsvis får de lite stil igen.

Racet i Dragonsoul som skulle vara en höjdpunkt i spelet blev ju ett skämt, tog ju två veckor av HC progress innan Kin Raiders var klara på Heroic mode. Varenda guildjävel klarade ju 8/8 normal första eller andra veckan, dessutom bannade de varenda Europesk toppguild så de knappt blev något race alls.

De har förenklat för mycket i spelet, det pajar det, PvE iaf. Spine och Madness är i.of. inte "enkla" för vanliga spelare, men när en guild (i.of. i abosluta eliten) men i vilket fall kan downa slutbossen i sista instancen i expansionen på två veckors HC progress är något konstigt.

Nä, hoppas på mer wipeande och svårare instancer i Pandarian! Och mindre nerfande! Att behöva wipea för att få ner en boss är ju en del av spelet och det roliga (gärna iaf 100-200 wipes på en hc boss, jobbigt under själva wipeandet, men vad kul när man lyckas!). När de nerfar HC blir det lite konstigt, man går ju inte HC för det ska vara enkelt. Då säger folk man kan ta bort nerfbuffen vilket stämmer, men man tjänar inget på det, man förlorar bara tid! Samma titel, samma achie poäng, samma gear. Ingen mening i att ta det den svåra vägen då, även om wipeande är kul. Nä blizzard, LÅT HC-INSTANCERNA VARA IFRED. Inga noobs på Heroic mode!

Likaså att de nerfar ner normal mode i Dragonsoul är ju helt sjukt. Så enkel instance som de var som random guilds döda 8/8 normal i på första resetten, alt. andra är ju ett skämt att nerfa ner. Klara man inte en så enkel instance onerfat, då har man inte på heroic mode att göra.

För tillfället är vi på 6/8HC, har nästan dödat spine, ca. 30sekunder från det. Anledningen vi inte gjort det ännu är för att vi kör bara 3 ggr i veckan, 19:30 - 23:00, och drar aldrig över tiden, därför är vi inte högre i progress. Men jag ogillar iaf. de nerfar ner varenda bossjävel så ofta som de gör det.

Varför ska man behöva köra 7/7 dagar för att få köra HC bossar som är onerfade? Varför kan inte de som även kör lite mindre få köra onerfat. Om det är på detta sätt Blizzard tror sig få en bättre spelarbas så har de fel, de kommer bara leda till att idioter får högsta achies.

Det finns en noob-nivå nu, den kallas LFR, och Normal mode är väl "causuals". Låt för fan Heroic mode vara ifred, så det kan vara för de lite mer skillade spelarna och de lite bättre. Nerfa inte ner det mer för fan så även Heroic nivån blir till en sorts noob-nivå också! Anser allt förenklande av instancer är en av de förstörande sakerna i Cataclysm nu.
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Re: World of Warcraft-tråden

Inläggav Aklaim » 2012-04-03 15:28:03

får se om en faller tebaks i wow träsket nu fyllde på mitt konto med en månads spel tid igen.

körde en 7dagars i dec o innan dess hade jag inte spelat på ca 6 månader märker att man ligger efter en aningen i geer o sånt när man kör en hc nu
Aklaim
 
Inlägg: 276
Anslöt: 2011-11-24
Ort: ett par mil från örebro eller ett par mil ifrån kiruna

Re: World of Warcraft-tråden

Inläggav earlydayminer » 2012-04-03 16:00:09

Gjorde jag med, men drog åtminstone upp mig till 390 i PvP-gear. Tog 1½ vecka, var lite slö och förlorade en del. Men det går snabbt om kör på. :-)

Det är något jag tycker är synd med. Vill ha gamla PvP, med titlar och veckolånga spelandet. Det ska fan kännas att man kämpar hårdast! Det tycker jag också med PvE, det var coolt med hardcore guils som raidade järnet och fick server first. Det var coolt när det bara vara några få guilder som klarade vissa grejer, men nu.. Det är något jag saknar! Det lönade sig att lägga ner sig, men nu behövs inte samma typ av engagemang.

Saknar även World PvP som var populärt i början av WoW. Hillsbrad Foothills var bland det bästa slagfältet jag varit med om! Var riktigt tryck på min dåvarande server.
earlydayminer
 
Inlägg: 12419
Anslöt: 2008-03-11
Ort: Wermland

Re: World of Warcraft-tråden

Inläggav marxisten » 2012-04-05 16:39:06

earlydayminer skrev:I'M IN THE MISTS OF PANDARIA BETA! YAY!


Fick min med idag! Yay!
marxisten
 
Inlägg: 5023
Anslöt: 2010-01-12
Ort: Socialt distanserad

Återgå till IT-forum



Logga in