Lunaskolan i Stockholm

Alla frågor om Asperger i relation till barn och/eller föräldrarollen.

 Moderatorer: Alien, atoms

Lunaskolan i Stockholm

Inläggav LILITH_ » 2011-03-22 1:21:27

Är jättenyfiken på Lunaskolan som ligger i Johannesfred!
Någon som vet mer om den skolan på ett mer personligt plan (har redan läst på deras hemsida: http://www.lunaskolan.se/ ).
LILITH_
f.d Eyes wide open
 
Inlägg: 1594
Anslöt: 2009-12-26
Ort: Månens baksida

Inläggav alfapetsmamma » 2011-03-22 15:31:09

Var där på besök, då min yngsta behövde byta skola. Hon kunde inte börja där då, då hon inte passade in i gruppen, med sitt allt annat än introverta sätt. Men jag fick ett gott intryck på besöket och har bara hört gott om skolan från bekanta som har barn där.
alfapetsmamma
 
Inlägg: 7383
Anslöt: 2008-05-03

Re: Lunaskolan i Stockholm

Inläggav LILITH_ » 2011-03-30 13:05:49

Låter bra!
Ingen annan som har något att tillägga?
LILITH_
f.d Eyes wide open
 
Inlägg: 1594
Anslöt: 2009-12-26
Ort: Månens baksida

Re: Lunaskolan i Stockholm

Inläggav anna2 » 2012-03-19 15:31:27

Min son går ut Lunaskolan i vår och började där i fyran/femman.

Skolan är toppen men det är viktigt att du som förälder har en tät och bra kommunikation med ditt barns lärare. Min son har haft lite otur med vissa saker och jag vet inte riktigt om det är skolan som kunnat göra annorlunda eller inte men som helhet är jag nöjd.
anna2
 
Inlägg: 34
Anslöt: 2006-02-23
Ort: Stockholm

Re: Lunaskolan i Stockholm

Inläggav LILITH_ » 2012-03-19 18:22:00

Otur med saker låter lite illavarslande, utveckla i tråden om du känner för det (om det inte innebär att du behöver lämna ut känsliga uppgifter om din son, vill säga).
Nu blev det aldrig aktuellt för min dotters del att söka dit när allt kom omkring men när jag ringde Lunaskolan för att höra mig för så hade de ändå ingen möjlighet att ta emot nya elever, det var till och med kö dit så det är uppenbarligen en populär skola.

Förutom det så har jag bara sett och hört bra saker om Lunaskolan, de gånger jag råkat vara i närheten. Det är lugnt på skolgården, som för övrigt delas med en vanlig lågstadieskola som huserar i samma byggnad, och barnen som går där verkar trivas och ha kul. Engagerad personal verkar det också vara.
LILITH_
f.d Eyes wide open
 
Inlägg: 1594
Anslöt: 2009-12-26
Ort: Månens baksida

Återgå till Barn och föräldraskap



Logga in