AS = asexuell och singel resten av livet?

Om livet i relation till sig själv och samhällets förväntningar.

 Moderatorer: Alien, atoms

Re: AS = asexuell och singel resten av livet?

Inläggav treeman » 2012-02-16 16:09:59

I am a dirty dog, so the opposite of you then.
hehe
treeman
Inaktiv
 
Inlägg: 9819
Anslöt: 2009-04-07
Ort: Livetown

Re: AS = asexuell och singel resten av livet?

Inläggav biologic » 2012-02-16 20:13:51

Jag trodde att asexualitet betydde att man var just asexuell, att man inte KAN känna sexuella känslor...? Du skriver ju att du är "galen i bröst", t.ex. Är det så att man kan vara asexuell i kombination med heterosexuell, homosexuell eller bisexuell? Trodde det var en "egen" läggning.
biologic
 
Inlägg: 1522
Anslöt: 2010-10-09
Ort: Blekinge

Re: AS = asexuell och singel resten av livet?

Inläggav Vixxon » 2012-02-16 20:33:42

Asexuell kan man vara oavsett läggning det betyder bara att man inte blir kåt och/eller inte vill ha eller har behov av könsumgänge. Det är så jag fått lära mig att det är. Jag kan bli jävligt tänd på fantasier men blir extremt sällan horny när jag faktiskt är med en annan person. Extremt sällan.
Vixxon
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2012-02-14


Re: AS = asexuell och singel resten av livet?

Inläggav Kahlokatt » 2012-02-18 23:29:16

Vixxon skrev:Asexuell kan man vara oavsett läggning det betyder bara att man inte blir kåt och/eller inte vill ha eller har behov av könsumgänge. Det är så jag fått lära mig att det är. Jag kan bli jävligt tänd på fantasier men blir extremt sällan horny när jag faktiskt är med en annan person. Extremt sällan.


Jupp, stämmer precis på mig.
Kahlokatt
 
Inlägg: 21459
Anslöt: 2008-10-08
Ort: Personal Prison

Re: AS = asexuell och singel resten av livet?

Inläggav frasseman » 2012-02-21 0:36:01

Ja, det här med tjejer! Jag tycker om att prata med tjejer som jag tycker om att kolla på medan jag pratar. Med vissa tjejer som jag tycker om, går det för lätt att prata och det känns som att jag känner de mer än jag egentligen gör! Då går det jättebra att se personen i ögonen när jag pratar. Har hört av tjejer att min blick kan kännas rätt intensiv.

Jag är inte så intresserad av att ligga med en tjej, om det ska komma från mig, medan däremot om en tjej är attraktiv så vill jag gärna att hon tar initiativet. Men framför allt gillar jag att hon dominerar, tar kontrollen och gärna binder mig, och kanske håller sina händer över min näsa och mun en liten stund och hånler och retas. En stund. Som tycker om mig och att vi gärna kramas och är fina med varandra och har roligt. Skulle vilja hitta någon tjejkompis eller något som tycker det är kul att leka boss och samtidigt vara kompis. Inte det lättaste...
frasseman
Ny medlem
 
Inlägg: 2
Anslöt: 2008-12-06

Re: AS = asexuell och singel resten av livet?

Inläggav bine87 » 2012-02-29 22:16:54

Vixxon skrev:jag vill bara hångla, mysa och klämma på henne tills jag fått det ur systemet (är helt galen i bröst tex hahaha), och sen kan jag gå och kolla på teve eller liknande. Kvar har jag en stenkåt tjej som inte fattar vad det är för fel på mig som tydligen inte alls blir kåt utan bara nöjer sig med massa utdraget förspel och sen är nöjd.


Jag är precis likadan på den punkten..
bine87
Ny medlem
 
Inlägg: 15
Anslöt: 2011-10-26
Ort: Borås

Re: AS = asexuell och singel resten av livet?

Inläggav Vixxon » 2012-03-01 11:18:15

Kul att jag inte är ensam av att vara på det här viset. Vanligt folk förstår ju inte alls hur man kan vara såhär som om det är nåt man väljer. Misstänker dock att fler tjejer egentligen är asexuella men att de väljer att ha fullkomliga sexuella aktiviteter med sina partners, eftersom samhället säger att det är så man ska leva i ett förhållande. Och säkert av rädsla att bli dumpade också. Det är i alla fall jag skraj för och har delvis därför aldrig haft en seriös relation med någon.
Vixxon
 
Inlägg: 88
Anslöt: 2012-02-14

Re: AS = asexuell och singel resten av livet?

Inläggav Liljencroowna » 2012-03-03 18:25:13

Jag är också ointresserad av annat än kramar, mys och hångel. Vet dock inte om jag kan kalla mig för asexuell eftersom sex i fantasin är intressant. :P När jag väl är med en kille så är jag bara intresserad av att mysa. Tafsa, pussas, kramas. Är också homo, har Asperger och ADHD.
Liljencroowna
 
Inlägg: 4412
Anslöt: 2009-02-28

Återgå till Att leva som Aspergare



Logga in